Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» September 2024
*RTH* Dead can dance - Cantara EmptyVandaag om 0:01 van Marsha

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Dead can dance - Cantara EmptyVandaag om 0:00 van Marsha

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Dead can dance - Cantara EmptyGisteren om 17:14 van Timmus

» Introquiz September staat klaar
*RTH* Dead can dance - Cantara EmptyGisteren om 16:40 van Marsha

» *RTH* Dandy Warhols – Everyday should be a holiday
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 18:36 van Timmus

» *RTH* Pink Floyd - Astronomy Domine
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:43 van sowhat

» *RTH* Skunk Anansie - Weak
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:42 van sowhat

» *RTH* Deep Purple - Gettin' Tighter
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:40 van sowhat

» *RTH* Berdien Stenberg - Rondo Russo
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:39 van sowhat

» *RTH* Boo! - Champion
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:38 van sowhat

» *RTH* Comsat Angels - Independance Day
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:37 van sowhat

» *RTH* Jennifer Lopez - Let's Get Loud
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:35 van sowhat

» *RTH* Shins – Turn on me
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:33 van sowhat

» *RTH – Mark Knopfler & James Taylor – Sailing to Philadelphia
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:32 van sowhat

» *RTH* Wax – Right between the eyes
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:30 van sowhat

» *RTH* ABBA - Tiger
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:29 van sowhat

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:27 van sowhat

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:21 van sowhat

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:19 van sowhat

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Dead can dance - Cantara Empty15.09.24 14:13 van sowhat


*RTH* Dead can dance - Cantara

+7
Dutchzaphod
Dave Evans
Vleertje
Frodo
Led-Zep
MrJohn
sowhat
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Cantara"?

*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap6%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap13%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap6%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap6%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap0%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap6%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap13%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap19%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap6%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_lcap25%*RTH* Dead can dance - Cantara Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 22.01.12 16:55

Dead Can Dance was een band waarvan de vaste kern bestond uit Lisa Gerrard en Brendan Perry. De band werd opgericht in 1981 in Melbourne en was oorspronkelijk gevestigd in Australië. In 1998 ging Dead Can Dance uit elkaar, maar in 2005 kwamen ze voor een wereldtournee weer even bij elkaar.
Na een weinig succesvolle start in Australië vertrokken ze naar Londen, waar ze in 1984 tekenden bij het 4AD-label, waar ze één van de belangrijkste bands werden. Nadat hun persoonlijke relatie begin jaren '90 beëindigd was bleven ze samenwerken, ondanks het feit dat Gerrard terug ging naar Australië en Perry naar Ierland vertrok. Hij kocht daar een voormalige kerk, Quivey Church, waar hij sindsdien woont en werkt. Hoewel Perry claimde dat de afstand hielp om een zekere individuele creatieve vrijheid te behouden, was het duidelijk dat ook de professionele relatie verminderde zodat de twee uiteindelijk in 1998, tijdens de opnamen van een laatste nooit verschenen cd, definitief uit elkaar gingen.
Vanwege de eclectische stijl is de muziek van Dead Can Dance niet in een bepaald muziekgenre in te delen. Het eerste album wortelt in de post-punk van groepen als Joy Division, maar in de directe opvolger, de ep Garden of the Arcane Delights wordt het eigen geluid van de groep zichtbaar. Een zwaar romantisch geluid gebaseerd op Westerse, maar ook niet-Westerse klassieke muziek. De bronnen van Dead Can Dance zijn o.a. te vinden in Keltische muziek, Oosterse muziek, Middeleeuwse muziek en moderne klassieke muziek als van de klassieke componisten die onder de God Squad vallen. Dead Can Dance is herkenbaar door het veelvuldig gebruik van percussie, de woordenloze zang van Lisa Gerrard (glossolalie) en het gebruik van oude of niet-Westerse instrumenten als de draailier en het Chinese hakkebord.
De naam Dead Can Dance is gekozen vanuit het beeld dat een muziekinstrument - zelf een dood object - tot klinken gebracht wordt door de musicus en zodanig van levenskracht bezield raakt. Brendan Perry hierover:
De illustratie op het albumomslag [van hun eerste album], een ritueel masker uit Nieuw-Guinea, probeerde een visuele herinterpretatie te geven van de betekenis van de naam "Dead Can Dance". Het masker, hoewel ooit een levend deel van een boom, is dood; desalniettemin is het door de kunst van zijn maker vervuld met een eigen levenskracht. Denk om te begrijpen waarom we de naam kozen, aan de transformatie van niet-bewegend naar bewegend.... Denk aan de processen die leven uit de dood en van dood naar leven betreffen. Zoveel mensen hebben de inherente symboliek niet begrepen en namen aan dat we "morbide-gothic-types" moesten zijn, een vergissing die we betreurden en betreuren...

Van het album Within the Realm of a Dying Sun komt deze Cantara voor de rank..

https://youtu.be/BNxa0odpCJU
LIVE!

https://youtu.be/gsD1de6brUk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  sowhat 22.01.12 17:44

Je moet hier van houden. Ik houd hier niet van. Ik vind het zelfs niet geschikt als praatmuziek voor een dj. 2

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18953
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  MrJohn 22.01.12 17:54

Er zijn inderdaad verschillende bronnen te herkennen. Sublieme, sfeervolle en tegelijkertijd intrigerende muziek. Ik word er helemaal euforisch van.

Ga in ieder geval dit album downloaden en misschien nog wel meer.

Oh ja, duidelijk een 10
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Led-Zep 22.01.12 18:26

Hier past voor mij maar één woord: Saai

Een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Frodo 22.01.12 19:40

Ik vind het niet heel erg slecht, maar er waren twee momenten dat ik dacht: nu weet ik het wel.
Het eerste moment was na 1 minuut. Een lang intro is geen probleem voor mij, maar het moet wel ergens toe leiden. Nu wordt er niets opgebouwd, en is 2 minuten intro gewoon te lang.
Na 2 minuten begon het daadwerkelijke liedje dus, en ook dat vond ik niet slecht. Maar weer 2 minuten verder bekroop me langzamerhand hetzelfde gevoel. Ook hier wordt één en hetzelfde te lang uitgesponnen. Het ware dus beter geweest om er een lekker kort nummertje van te maken, bijv 30 sec intro, 2 minuten muziek en wellicht had er nog een ander outtro dan fade-out verzonnen kunnen worden. Dan had ik er nog een voldoende voor gegeven ook.
Nu moeten ze het toch echt met een 4 doen.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 22.01.12 19:57


Boring... Een 1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Vleertje 22.01.12 20:40

Met ONGELOOF lees ik hier de rankings. twee tweeën en een 1 voor deze sublieme prachtige muziek van Dead Can Dance. Dat het je kopje thee niet is ja daar kan ik nog inkomen maar het zit echt supergoed in elkaar de stem is fenomenaal van Lisa Gerrard en de muzikale ondersteuning klinkt als een weldaad. Kortom ik snap niet hoe je dit naar een 2 of 1 kan brengen. Dead Can Dance is 1 van de meest indrukwekkende live optredens voor mij geweest en ik heb er geen seconde saai aan gevonden. Top artiesten zijn dit zeker binnen hun genre.

Overigens begrijp ik best dat dit genre je niet aanspreekt hoor maar voor een absolute Dead Can Dance adept is het wel raar om te zien dat hier een 1 of 2 voor word gegeven Wink

Inderdaad niet geschikt om overheen te praten Sowhat omdat het veel te mooi is. De Aria die is dan weer prima om overheen te praten Laughing

Oh Ja een hele dikke grote vette 10 omdat het niet hoger kan!!!!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Dave Evans 22.01.12 21:14

Dead can Dance had ik al wel van gehoord maar dit nummer kende ik nog niet. Sfeervol dat i.i.g. en de zang mag er ook best wezen. Je moet er even aan wennen maar ik heb dit nummer helemaal uit kunnen zitten. Dacht zelfs: nu al afgelopen? Ja een 7 is het wel waard!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  MrJohn 23.01.12 0:57

De muziek brengt me definitief in hogere sferen. Weg van de barre hedendaagse realiteit, met een blik naar fabelachtige vergezichten.

Gedichten naar het leven, emotie all over
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  MrJohn 23.01.12 1:54

Vleertje schreef:Met ONGELOOF lees ik hier de rankings. twee tweeën en een 1 voor deze sublieme prachtige muziek van Dead Can Dance. Dat het je kopje thee niet is ja daar kan ik nog inkomen maar het zit echt supergoed in elkaar de stem is fenomenaal van Lisa Gerrard en de muzikale ondersteuning klinkt als een weldaad. Kortom ik snap niet hoe je dit naar een 2 of 1 kan brengen. Dead Can Dance is 1 van de meest indrukwekkende live optredens voor mij geweest en ik heb er geen seconde saai aan gevonden. Top artiesten zijn dit zeker binnen hun genre.

Overigens begrijp ik best dat dit genre je niet aanspreekt hoor maar voor een absolute Dead Can Dance adept is het wel raar om te zien dat hier een 1 of 2 voor word gegeven Wink

Inderdaad niet geschikt om overheen te praten Sowhat omdat het veel te mooi is. De Aria die is dan weer prima om overheen te praten Laughing

Oh Ja een hele dikke grote vette 10 omdat het niet hoger kan!!!!

Ach ja Vleer, smaken verschillen en - hoe bizar ook - het gevoel voor de ware muziek is niet iedereen gegeven he Razz


Laatst aangepast door MrJohn op 23.01.12 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 23.01.12 3:26


Ik kan een ieder aanraden om net als ik nu heb gedaan eerst op volume 10 de aussiespierballendevoorplattelandsjongerenhardrock(10 x woordwaarde) van AC/DC te beluisteren, om daarna dan gelijk deze plaat ook op volume 10 door je hersenpan te laten gieren.
Over een 'cultureshock" dan gesproken!!!.
Het grappige is dat deze muziek van "dead can dance" in mijn optiek en oren gewoon kaarsrecht overeind blijft staan t.o.v. van hun hardrockende broertjes.
In tegenstelling tot bv Frodo vind ik het intro helemaal niet te lang, eerder te kort zelfs doe je oogjes maar eens dicht en laat je gewoon meevoeren door de klanken erg mooi!!! althans vind ik dan.
Het is bijna jammer dat het nummer dan overgaat in wat mij dan nog het meest aan een soort van chinese opera doet denken en ook hier geld dan weer oogjes dich en laat je gewoon meevaren op die prachtige klanken van een ook al met een uniek stemgeluid gezegende zangeres.
All in All een buitengewoon prettige verademing qua muziek in de toch meestal redelijk met mainstream volzittende RTH's waar ik graag een 10 voor overheb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Dutchzaphod 23.01.12 14:05

Je moet natuurlijk wel de stem van deze zangeres kunnen "verdragen". Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen zijn hamer en aambeeld open kan stellen voor haar klanken. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk muzikaal gezien een monument in de popgeschiedenis. Dat ik voor dit nummer maar een 8 geef zal mij door mijn lieftallige echtgenote niet in dank worden afgenomen (zij is een fan van het allereerste uur) maar smaken verschillen nu eenmaal. Ik hoorde laatst een nummer dat in '93 op de vinyl-versie bijgeperst was. Let maar eens op de zang. Misschien trekt dit mensen nog over de streep...



https://www.youtube.com/watch?v=8MpCPe897zY
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 23.01.12 14:28

Nee sorry, ook ik trek dit soort muziek totaal niet... Er zit zeer zeker wel 'iets' intrigerends in: het 'muzikale' in deze plaat trek ik dan ook nog wel, maar ik hou gewoon niet van de stem en ook de taal waarin gezongen wordt kan me totaal niet bekoren... Dit soort muziek beschouw ik altijd als 'jeuzel' muziek... Het doet mij denken aan de liederen die in Boedistische landen, als India te horen zijn in de tempels om mensen op te roepen voor het gebed... Afschuwelijk vind ik dat soort liederen... De intro en tempowisseling in deze plaat (rond minuut 2) vind ik eigenlijk nog het beste aan de hele plaat... Zo gauw de stem van de zangeres te horen is, haak ik af... Sorry maar ik kan alleen voor de intro nog iets van een cijfer geven en ik kom dan ook niet verder dan een hele 'magere' 3.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 23.01.12 15:13

Hahaha, de stemming is al duidelijk. Of je vind het goed, of je vind het slecht. Een middenweg schijnt er vooralsnog niet te zijn. Ik heb het een acht gegeven. Ik heb nog nooit aan RTH meegedaan, dus weet niet wat voor nummers er uitgekozen wordt, maar deze keuze vond ik verrassend en gedurfd en ben dankbaar voor de keuze. Dankbaar dat ik mocht kennismaken met deze muziek. Een acht omdat het weer eens wat anders is dan gitaarmuziek en al het gangbare. Ik kijk uit naar de volgende RTH.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Dutchzaphod 23.01.12 15:41

Cowboy, je mag ook nog op (iets) oudere RTH's stemmen. Kasper en ik hebben laatstelijk nog een inhaalrace gedaan en daarbij zelfs ook commentaar gegeven op niet-stembare RTH's. Dus ik zou zeggen, leef je uit!

NB twee quotes van Dave:

iedereen mag nummers aandragen (graag zelfs, eventueel met info erbij)

Op een nummer kan gestemd worden via een poll, en wel van 1 tot 10. Na 1 week sluit de poll


In hoeverre deze quotes nog van kracht zijn laat ik gaarne over aan de maestro zelf...
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  sokratikos 23.01.12 21:31

Toen ik deze hele ouwe bekende van mij in de RTH zag opduiken, ging ik er zomaar vanzelf vanuit dat deze tussen de lijst van nrs stond die ik heb aangedragen voor Dave´s palet om RTH´s uit te kiezen. Dat had makkelijk gekund, want Dead Can Dance - Cantara staat op nr 83 in mijn Muzische 1000 en dezelfde liveversie als hierboven gegeven heb ik gegeven in de presentatie van mijn Favolijst (dat herinner ik me nog al te goed aangezien ik die liveversie bij het maken van die uitgebreide presentatie met grote vreugde op YouTube had ontdekt en direct meerdere keren achter elkaar had afgespeeld en ook nog in de daaropvolgende dagen). Maar dit nr staat niet in de lijst die ik naar Dave stuurde voor op zijn palet, dus hoe dit nr toch in de RTH is gekomen is mij voorlopig een mysterie...

Hoe ik aankijk tegen Cantara lijkt me uit het bovenstaande al zo goed als evident. Ik deel Vleer´s ongeloof over de rankings die dit nr als saai aan de kant schuiven met een 2 of 1 en voeg daar de polemische zin aan toen dat dat deze rankings alle muziek waar geen gitaar in zit al snel saai vinden - behalve dan sowhat, die Lisa Gerard ofwel sensueel saai vind of iets anders saai vind aan deze zangeres. Daarbij geldt voor mij ook hetzelfde als voor Vleer, namelijk dat het ene concert van DCD in de Stopera dat ik heb bijgewoond (en ook zij was daarbij - zonder dat we elkaar kenden) één van de beste en memorabelste muziekconcerten was die ik ooit meemaakte. Verder weet ik dat Cantara op New Wave Gothic Dance Nights een dansvloerkraker van jawelste was en nog is. Dead Can Dance is in deze stroming trendsetter geweest voor het maken van muziek die is geïnspireerd op Middeleeuwse muziek (wie wil kan ik nog wat namen geven van andere middeleeuwse gothic bands) en dat is binnen hun oeuvre begonnen met het tweede album Spleen and Ideal (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Can_Dance ). Wie zich ooit verdiept in Middeleeuwse muziek zal het onderscheid ontdekken tussen geestelijke kerkmuziek en de wereldse muziek van de troubadours die in het ´Westerse´ Europa ooit begon in het Spaanse Andalousië onder invloed van contact met de ´Oosterse´ muziek der Arabische moren. Zulke ´jeuzelmuziek´ is dus tenminste sinds de Middeleeuwen zowel Oosters als Westers en klinkt vreemd en wellicht ook vals in de moderne oren die gewend zijn aan de harmonische standaardstemming der instrumenten en standaardmaatsoorten die in de Moderne tijd (sinds mn Bach) algemeen zijn ingevoerd. Voor daarin geoefende oren vereist het luisteren naar vreemde ritmes en vals klinkende stemming van de instrumenten enige gewenning en misschien ook volharding, maar dan opent zich een wondere wereld van een andere schoonheid - zoals MrJohn en Journey treffend zeiden: fabelachtige vergezichten die de luisteraar wegvoeren van de hedendaagse mainstream-realiteit en (kunnen) doen verademen.

Het zal de lezer niet verbazen dat ik dit nr met een fantastische opbouw en door de ziel snijdende stem rank met een dikke vette 10

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10205
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 23.01.12 22:07

sokratikos schreef: dus hoe dit nr toch in de RTH is gekomen is mij voorlopig een mysterie...



Aangezien ik haast nooit verzoekjes krijg voor de RTH's, struin door mijn cd kast en surf me een ongeluk op het net om platen te zoeken die me leuk lijken zo gemiddeld genomen voor iedereen om op te stemmen. Tis ook nieuwsgierigheid wat jullie van die nummers vinden, inmiddels weet ik aardig hoe sommige platen bij iemand vallen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Colijn1984 23.01.12 22:30

Tja, laat ik dan de eerste zijn die de middenweg kiest. Voor een groot deel ga ik mee in het oordeel van Frodo; waarom moet het allemaal zo lang duren. Je hoort wel subtiele verschillen, en op zich past dat wel in de sfeer die wordt neergezet, maar mijn aandacht houdt het niet vast. Aan de andere kant stoort het ook niet en als het nummer is afgelopen komt toch dat gevoel "Hee, ik mis iets" naar boven. Dus: een 6.
Colijn1984
Colijn1984
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 536
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gast 24.01.12 21:04

Hmmm ik heb deze zomer Amon Tobin live gezien en ik vergelijk het daar wel een klein beetje mee. Alhoewel Amon Tobin veel moderner is, maar de sfeerbepaling lijkt bijna hetzelfde.

Nee, ik snap de 1-en en 2-en ook niet helemaal. Ik schrik enorm als ik het woord keltisch lees, maar gelukkig was dat in dit nummer niet echt aan de orde.

Ja prima te beluisteren en juist het intro was lekker om naar te luisteren.
Ik geef het een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Mirrr 25.01.12 19:58

Ben aangenaam verrast door dit nummer.....een 7 is het zeker wel waard Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12215
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Timmus 27.01.12 19:24

Dutchzaphod schreef:

Op een nummer kan gestemd worden via een poll, en wel van 1 tot 10. Na 1 week sluit de poll.


Dit is een tijd geleden veranderd in twee weken.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16770
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Timmus 27.01.12 19:27

Ik vind het intro ook lang duren, omdat er weinig gebeurt, maar dat wordt in de rest van het nummer ruimschoots goedgemaakt. De zang is even wennen, maar daarna prima. Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16770
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dead can dance - Cantara Empty Re: *RTH* Dead can dance - Cantara

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum