*RTH* Womack & Womack - Teardrops
+7
Dave Evans
Timmus
sokratikos
sowhat
Frodo
Jan...
ErickNJ
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Teardrops"?
*RTH* Womack & Womack - Teardrops
Womack & Womack is een soul- en rhythm-and-blues-duo uit de Verenigde staten, bestaande uit het echtpaar Cecil Womack (1947) en Linda Cooke Womack (1952). Ze zijn vooral bekend van hun nummer 1-hit Teardrops (1988).
ecil Womack zong oorspronkelijk bij de Womack Brothers, een gospel-groep uit begin jaren '60. Een ander bekend lid van de Womack Brothers was Bobby Womack. Deze groep toerde in deze periode onder de naam the Valentinos met Sam Cooke.
Binnen een jaar na de dood van Sam Cooke in 1964 trouwde Bobby Womack met de weduwe van Sam Cooke. Dit leidde tot enige publieke verontwaardiging en betekende het einde van the Valentinos. Broer Cecil Womack huwde later met de dochter van Sam Cooke, Linda, een gospelzangeres. Samen begonnen ze het duo Womack & Womack. Oorspronkelijk legde het duo zich toe op het schrijven van liedjes voor onder andere Aretha Franklin, later traden ze ook op als duo.
In 1984 scoorde het duo een eerste hit met Love wars. Hun grootste commerciële succes behalen ze in 1988, wanneer een remix van het nummer Teardrops uitkomt. Dit nummer haalt in Nederland de eerste plaats van de Nationale Hitparade. In Duitsland staat de single op de 2e en in Groot-Brittannië de 3e plaats. Ook andere singles van het album Consience worden grote hits. Na dit succes scoren Womack & Womack begin jaren '90 nog een kleine hit. Sinds 1993 is er geen materiaal meer verschenen van Womack & Womack.
https://youtu.be/R8AOAap6_k4
ecil Womack zong oorspronkelijk bij de Womack Brothers, een gospel-groep uit begin jaren '60. Een ander bekend lid van de Womack Brothers was Bobby Womack. Deze groep toerde in deze periode onder de naam the Valentinos met Sam Cooke.
Binnen een jaar na de dood van Sam Cooke in 1964 trouwde Bobby Womack met de weduwe van Sam Cooke. Dit leidde tot enige publieke verontwaardiging en betekende het einde van the Valentinos. Broer Cecil Womack huwde later met de dochter van Sam Cooke, Linda, een gospelzangeres. Samen begonnen ze het duo Womack & Womack. Oorspronkelijk legde het duo zich toe op het schrijven van liedjes voor onder andere Aretha Franklin, later traden ze ook op als duo.
In 1984 scoorde het duo een eerste hit met Love wars. Hun grootste commerciële succes behalen ze in 1988, wanneer een remix van het nummer Teardrops uitkomt. Dit nummer haalt in Nederland de eerste plaats van de Nationale Hitparade. In Duitsland staat de single op de 2e en in Groot-Brittannië de 3e plaats. Ook andere singles van het album Consience worden grote hits. Na dit succes scoren Womack & Womack begin jaren '90 nog een kleine hit. Sinds 1993 is er geen materiaal meer verschenen van Womack & Womack.
https://youtu.be/R8AOAap6_k4
Gast- Gast
Re: *RTH* Womack & Womack - Teardrops
Deze krijgt een dikke 10. Staat al jaren op mijn playlist. Prachtig nummer. Vorig jaar nog op #27 in mijn verrukkelijke inzending.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Niet echt een hoogvlieger, maar blijft na al die jaren een goed nummer. Een 8
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wel aardig: 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Yep, lekker, prettig in het gehoor liggend, aardig en redlijk goed nummer een 8 waard.
Gast- Gast
Ook al heb ik t al zooo vaak gehoord, is t idd nog steeds een goed nr met fijne sfeer.
Ik doe mee met de 8en-regen
Ik doe mee met de 8en-regen
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dit nummer heeft in de verste verte niet de intentie om op welke wijze dan ook origineel of aantrekkelijk te zijn.
Een 3.
Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus schreef:Dit nummer heeft in de verste verte niet de intentie om op welke wijze dan ook origineel of aantrekkelijk te zijn.
Een 3.
Mee eens maar dan een 4. Altijd al een vreselijke zeurplaat gevonden die veels te lang aan de top van de hitparade stond!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Idd een zeurplaat, een 4
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Een 7 voor deze aardige soulplaat, heeft inderdaad zelfs op 1 in de top40 gestaan. Maar echt heel bijzonder vind ik m niet. Bobby Womack maakte furore met de soundtrack van Jacky Brown van Tarantino, waar ik een enorme fan van ben. Voor het prachtige Across 110th street, zie een stukje uit deze film:
https://www.youtube.com/watch?v=uByDKr7ZKAY
Het is ook een film met een legendarische dialoog. Jacky Brown is net uit de gevangenis, ze wordt opgehaald door een vriend. Ze zitten in de auto. Zegt de vriend: "How do you feel?" Zegt Jacky: "Like someone who just left prison".
https://www.youtube.com/watch?v=uByDKr7ZKAY
Het is ook een film met een legendarische dialoog. Jacky Brown is net uit de gevangenis, ze wordt opgehaald door een vriend. Ze zitten in de auto. Zegt de vriend: "How do you feel?" Zegt Jacky: "Like someone who just left prison".
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Ja PPProf dat is een hele mooie van Bobby Womack , toch wel dè mooiste!
De onderstaande vind ik daarna ook mooie van hem. Welke andere nrs dan 110th str jij?
De onderstaande vind ik daarna ook mooie van hem. Welke andere nrs dan 110th str jij?
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dit is een toprijtje van jou Sokratikos!
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Van mij ook een zeven. Lekker plaatje doet me aan de middelbare school terugdenken toen dit een kneiter van een hit was.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
'Ik wil wel dansen maar m'n voeten doen zo zeer zeurplaat' een 5.
Gast- Gast
Ik kan er niet meer dan een 2 voor geven. De clip bruist ook al niet van enthousiasme, ik krijg er jeuk van
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4072
Leeftijd : 58
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: