*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard
+11
Led-Zep
LarryMullen
sokratikos
MrJohn
Vleertje
Ries
Paul
sowhat
Jan...
PPProfessor
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'De stilte valt zo hard'
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard
[13-12-2011]
Het grootste deel van de groep kende elkaar al op de middelbare school in Den Helder, waar zij in een band, genaamd "Blind Dog Fulton", samen speelden. Alleen drummer Louis de Wit, die in een andere band speelde, werd later in 1989 naar de band gehaald. Begin jaren '90 schakelde de band over van Engelstalige naar Nederlandstalige muziek, waaierde vanwege studies over Nederland uit, om zo rond 1992 eerst Haarlem en later Amsterdam als uitvalsbasis te nemen
De nationale doorbraak van Van Dik Hout kwam in mei 1994, toen de single Stil in mij een hit werd. In de periode 2002-2005 zou dit nummer in verschillende peilingen van 3FM-luisteraars tot beste Nederlandstalige single aller tijden worden gekozen. Het titelloze album Van Dik Hout, met naast Stil in mij o.a. Alles of niets, Meer dan een ander en 's Nachts in mijn dromen, verkocht in vrij korte tijd meer dan 100.000 exemplaren en verkreeg daarmee de platina status.
De jaren erop scoorde de groep verschillende grote hits in Nederland. Meer succesvolle albums zouden volgen. Ook werd opgetreden op grote festivals, zoals het bevrijdingsfestival in Haarlem (1994), Pinkpop (1995, 1998), Noorderslag (1996), Lowlands (1996), Parkpop (1996). Het optreden op Lowlands leidde tot uitzinnige taferelen, Van Dik Hout verraste pers en publiek door met "mystery guest" Herman Brood een aantal nummers te spelen waaronder het later als single uitgebrachte Pijn. Van Dik Hout manifesteerde zich meer en meer als een indrukwekkende live-act waarbij vele festivals en evenementen als hoofdact werden aangedaan. Zo zette Van Dik Hout bij het huwelijksfeest van Willem-Alexander en Maxima in 2002 de hele Amsterdam Arena op zijn kop.
In 1999 nam Van Dik Hout samen met Acda en de Munnik het nummer Mijn Houten Hart op, die in de top 5 van de hitlijsten belandde. De Poema's waren geboren. In 2001 werd de samenwerking nieuw leven ingeblazen met de nummer 1 hit Zij maakt het verschil. Bijzonder is dat de songwriting ook onderdeel van de kruisbestuiving is. In 2003 gaven de Poema's bij wijze van "afscheid" vier uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall.
Na meer dan 10 jaar touren en 7 albums nam Van Dik Hout een sabbatical jaar op om nieuwe inspiratie op te doen voor een nieuw album. Begin 2007 kwam de band met een nieuw album Alles waar ik nooit aan begon. Alhoewel dit album geen grote hitsingles voortbracht, werd deze goed ontvangen. Naast grote shows tourde Van Dik Hout de laatste jaren ook langs de Nederlandse theaters wat resulteerde in het album Live in het Luxor theater (2008).
In mei 2009 werd een hit gescoord met Tot jij mijn liefde voelt, een vertaling van Dylans Make you feel my love.
Van Dik Hout wordt algemeen beschouwd als één van de belangrijkste bands in het nederpop genre
https://www.youtube.com/watch?v=9mRsBxYxWTc&feature=related
Het grootste deel van de groep kende elkaar al op de middelbare school in Den Helder, waar zij in een band, genaamd "Blind Dog Fulton", samen speelden. Alleen drummer Louis de Wit, die in een andere band speelde, werd later in 1989 naar de band gehaald. Begin jaren '90 schakelde de band over van Engelstalige naar Nederlandstalige muziek, waaierde vanwege studies over Nederland uit, om zo rond 1992 eerst Haarlem en later Amsterdam als uitvalsbasis te nemen
De nationale doorbraak van Van Dik Hout kwam in mei 1994, toen de single Stil in mij een hit werd. In de periode 2002-2005 zou dit nummer in verschillende peilingen van 3FM-luisteraars tot beste Nederlandstalige single aller tijden worden gekozen. Het titelloze album Van Dik Hout, met naast Stil in mij o.a. Alles of niets, Meer dan een ander en 's Nachts in mijn dromen, verkocht in vrij korte tijd meer dan 100.000 exemplaren en verkreeg daarmee de platina status.
De jaren erop scoorde de groep verschillende grote hits in Nederland. Meer succesvolle albums zouden volgen. Ook werd opgetreden op grote festivals, zoals het bevrijdingsfestival in Haarlem (1994), Pinkpop (1995, 1998), Noorderslag (1996), Lowlands (1996), Parkpop (1996). Het optreden op Lowlands leidde tot uitzinnige taferelen, Van Dik Hout verraste pers en publiek door met "mystery guest" Herman Brood een aantal nummers te spelen waaronder het later als single uitgebrachte Pijn. Van Dik Hout manifesteerde zich meer en meer als een indrukwekkende live-act waarbij vele festivals en evenementen als hoofdact werden aangedaan. Zo zette Van Dik Hout bij het huwelijksfeest van Willem-Alexander en Maxima in 2002 de hele Amsterdam Arena op zijn kop.
In 1999 nam Van Dik Hout samen met Acda en de Munnik het nummer Mijn Houten Hart op, die in de top 5 van de hitlijsten belandde. De Poema's waren geboren. In 2001 werd de samenwerking nieuw leven ingeblazen met de nummer 1 hit Zij maakt het verschil. Bijzonder is dat de songwriting ook onderdeel van de kruisbestuiving is. In 2003 gaven de Poema's bij wijze van "afscheid" vier uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall.
Na meer dan 10 jaar touren en 7 albums nam Van Dik Hout een sabbatical jaar op om nieuwe inspiratie op te doen voor een nieuw album. Begin 2007 kwam de band met een nieuw album Alles waar ik nooit aan begon. Alhoewel dit album geen grote hitsingles voortbracht, werd deze goed ontvangen. Naast grote shows tourde Van Dik Hout de laatste jaren ook langs de Nederlandse theaters wat resulteerde in het album Live in het Luxor theater (2008).
In mei 2009 werd een hit gescoord met Tot jij mijn liefde voelt, een vertaling van Dylans Make you feel my love.
Van Dik Hout wordt algemeen beschouwd als één van de belangrijkste bands in het nederpop genre
https://www.youtube.com/watch?v=9mRsBxYxWTc&feature=related
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard
Wie schrijft zulke teksten? Ze zijn zo geforceerd. Muzikaal stelt het echt niets voor en de stem van de zanger is lelijk. Dus wordt het een 1.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
PPProfessor schreef:Wie schrijft zulke teksten? Ze zijn zo geforceerd. Muzikaal stelt het echt niets voor en de stem van de zanger is lelijk. Dus wordt het een 1.
Helemaal mee eens Prof. Op Stil in mij na (wel compleet dood gedraaid natuurlijk) is het altijd treurnis troef met den Helders. Eigenlijk heb je al gezegd wat ik er ook van vind. Tenenkrommende ellende, snel uit doen maar. Een 1 ook van de vrolijker Nootdorpert.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Erg geforceerd idd maar ik ken wel ergere stemmen dus een mooie 3
Registratiedatum : 16-12-08
Ook ik vind 'Stil in mij' een veel betere plaat van: Van Dik Hout, maar dat neemt niet weg dat ik dit nou ook weer niet zo'n slecht nummer vind, dat ik er een onvoldoende aan ga toekennen... Het is namelijk wel een fijne meezinger, zeker op een karaoke avond
Een 6.
Een 6.
Gast- Gast
Ook uit het midden des lands komt geen witte rook maar meer asgrauwe uit de schoorsteen, dit duid er al op dat er geen luid gejuich weerklinkte bij het verplicht luisteren naar deze amper de pubertijd ontstijgende en naar clearasil ruikende tekstjes, geserveerd op een nietszeggend bedje van muzikale droefenis en ellende en dan ook nog eens gezongen door iemand die overduidelijk geforceerd het leed dezer wereld tracht te delen met een ieder die dat ook wenst te doen.
Het moge duidelijk zijn dat ook dit gebeuren veroordeeld is tot de grafkelders der muzikale ervenissen en eigenlijk al diende te zijn vergeten op het moment dat het opgenomen was om aan den volke te laten horen.
Misschien en wellicht is er voor deze band en zangert een briljante carriere nog mogelijk als dramaqueens bij het circus Kabouter Plop, K3 en consorten veel verder zal dit niet komen vrees ik.
Cijfermatig geef ik een twee en dat is precies 1 punt meer dan waar ze recht op hebben maar dat extra punt krijgen ze alleen al omdat ze uit Den Helder komen en dat feit an sich is al meer dan erg genoeg.
Het moge duidelijk zijn dat ook dit gebeuren veroordeeld is tot de grafkelders der muzikale ervenissen en eigenlijk al diende te zijn vergeten op het moment dat het opgenomen was om aan den volke te laten horen.
Misschien en wellicht is er voor deze band en zangert een briljante carriere nog mogelijk als dramaqueens bij het circus Kabouter Plop, K3 en consorten veel verder zal dit niet komen vrees ik.
Cijfermatig geef ik een twee en dat is precies 1 punt meer dan waar ze recht op hebben maar dat extra punt krijgen ze alleen al omdat ze uit Den Helder komen en dat feit an sich is al meer dan erg genoeg.
Gast- Gast
He dat geleuter over Den Helder hebben jullie vast uit Wiki. Want Martin Buitenhuis, de zanger, woont hier gewoon in de buurt in zo'n gat in de lucht van een paar ton.
De debuutcd van deze band vind ik meer dan prima, maar daarna zijn ze wel een beetje een one trick pony geworden, dit nummer is daarop geen uitzondering en kan mij niet bekoren, een 3!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
De stilte is een verademing als dit nummer voorbij is. Nee inderdaad geforceerde bagger ook in mijn ogen. Ik ga voor een mooie 2.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik ben dan waarschijnlijk de uitzondering, want vind dit getokkel op akoestische gitaar wel prettig klinken. Doe er dan nog wat violen bij en ik geef er zo maar een 8 voor
Maar goed ik ben dan ook meer van de stemmige muziek
Overigens vind ik lang niet alles van Van Dik Hout mooi.......
Maar goed ik ben dan ook meer van de stemmige muziek
Overigens vind ik lang niet alles van Van Dik Hout mooi.......
Wel aansprekende tekst, maar muzikaal bezien allerminst inspirerend of verlangend naar meer. Stem valt ook niet goed. Het past wel bij mijn algemene gevoel ten aanzien van deze band: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
VDH zaagt steeds dezelfde soort planken, te dun om iets stevigs mee te bouwen, ook nu weer. Een 2 omdat het nog dunner kan
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Lees ik al die reactie's door.... waarom zijn ze allemaal zo negatief? lekker zeiknummertje met wat getokkel op een gitaar is genoeg voor een 8
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Dit is niet aan mij besteed. Een 3
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik vind Van Dik Hout een prima band, met een behoorlijk repertoire. Helaas valt deze flink buiten de boot.
Een 3.
Een 3.
Wat een songtekst, zeg. Inderdaad veel te geforceerd.
Van Dik Hout beschouw ik tegenwoordig als een Vrienden van Amstel bandje, wat wil zeggen, ze moeten weer voor de zoveelste keer opdraven om voor de zoveelste keer Stil in mij en Alles of niets te gaan spelen.
Dit krijgt toch echt een 3
Van Dik Hout beschouw ik tegenwoordig als een Vrienden van Amstel bandje, wat wil zeggen, ze moeten weer voor de zoveelste keer opdraven om voor de zoveelste keer Stil in mij en Alles of niets te gaan spelen.
Dit krijgt toch echt een 3
Gast- Gast
Doet me ook niet echt veel dit dus een 4...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik huil vrolijk mee met de wolven in dit VV-bos. Wat ik van Martin Buitenhuis als zanger vind, mag genoeglijk bekend zijn hier. En het valt nog veel meer op als het allemaal wat steviger wordt. Tenenkrommend allemaal. Maar goed, Dave denkt ook nog steeds dat Tim Akkerman ook kan zingen, dus is die 8 van hem wel weer verklaarbaar. Ergens moet het wel prettig zijn om zulke a-kritische oren te hebben... Binnenkort even een boompje opzetten over Michael Stipe... Oef daar gingen mijn tenen al - alleen de naam is tegenwoordig al voldoende. Zó'n prettige gedachte dat REM uit mekaar is...
Maar goed, terug naar Van Dik Hout. Hele matige band, hele slechtezanger. En dan dit nummer met zo'n voor een VWO proefwerk Nederlands geschreven gedichtje... Voor de moeite een 4.
Maar goed, terug naar Van Dik Hout. Hele matige band, hele slechte
Mooi stukkie geschreven Grafmat, je hebt me gemotiveerd om ook een laag cijfer te geven. Gatverdamme, wat idd een ellende dit. Een drie is al teveel. Maar omdat Dave een Deef is dan geen 2 maar een 3 dan.
Zelfs hun eigen hit stil in mij haalt meneer Buitenhuis niet qua toonhoogte "live" hahaha
Zelfs hun eigen hit stil in mij haalt meneer Buitenhuis niet qua toonhoogte "live" hahaha
Gast- Gast
Soms ben ik zo blij dat ik niet bij de 'wolven' hoor...........
Van Dik Hout vind ik een goede band, maar de teksten zijn vaak erg geforceerd, alsof ze expres vaag en onbegrijpelijk willen overkomen.
Met dit nummer had ik nooit zoveel, maar nu ik de toch wel mooie muziek onderken en de tekst op dit moment (helaas?) wel van toepassing is, geef ik het zomaar een 8.
Met dit nummer had ik nooit zoveel, maar nu ik de toch wel mooie muziek onderken en de tekst op dit moment (helaas?) wel van toepassing is, geef ik het zomaar een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» 4-5 na de 2 minuten stilte: Sokra zaagt door
» Roche valt in.
» Vrijdag 10 aug. Roche valt in 22.30 uur
» Vanavond 26 mei 22:00 uur : Roche valt in.
» Woensdag 9 dec. Roche valt in.
» Roche valt in.
» Vrijdag 10 aug. Roche valt in 22.30 uur
» Vanavond 26 mei 22:00 uur : Roche valt in.
» Woensdag 9 dec. Roche valt in.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: