Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida EmptyGisteren om 16:58 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty06.05.24 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty30.04.24 18:01 van Roche


*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

+5
sokratikos
Frodo
MrJohn
sowhat
Dave Evans
9 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Gracias a la vida'

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap0%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap21%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap0%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap7%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap7%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap0%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap14%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap29%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 29% 
[ 4 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap14%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_lcap7%*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 14
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Dave Evans 12.11.11 17:19

[12-11-2011]
Het is tijd voor een anders dan anders verzoekje Smile
Nu eens géén Engels, Nederlands, Duits of Frans!

Haydée Mercedes Sosa (San Miguel de Tucumán, 9 juli 1935 - Buenos Aires, 4 oktober 2009) was een Argentijnse zangeres, die zeer populair was in Latijns-Amerika. Ze werd bewonderd om haar intense stem. Haar bijnaam was La Negra

Sosa werd geboren in San Miguel de Tucumán, een grote stad in het noordwesten van Argentinië, en was samen met haar man Manuel Oscar Matus een van de sleutelfiguren van de Nueva canción beweging. De liederen die ten gehore werden gebracht waren veelal maatschappelijk bewogen en 'dicht bij het volk'.

Sosa moest in de jaren tachtig vluchten uit Argentinië, omdat de militaire dictatuur haar als bedreigend beschouwde en ze meermaals met de dood werd bedreigd. Ze woonde drie jaar buiten Argentinië. In 1982 kon ze terugkeren naar Argentinië en gaf daar in februari 1982 een aantal concerten in Buenos Aires. Daarna volgden nog vele albums; ze zou er meer dan veertig maken. In 2000 won ze met Misa Criolla een Grammy voor het beste Folk Album bij de eerste jaarlijkse Latin Grammy Awards.

Mercedes Sosa overleed op 74-jarige leeftijd als gevolg van de nierproblemen, waar ze al langer aan leed. President Fernández de Kirchner van Argentinië kondigde drie dagen nationale rouw af




https://www.youtube.com/watch?v=cIrGQD84F1g&feature=player_embedded#!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Gast 12.11.11 18:41

Een prachtig danklied voor het leven gezongen met een warmte en intensie die passend is bij de "stem van Latijns Amerika" en ja beste luistervrindjes das wel wat anders dan het soms misselijkmakende gekweel wat onze oortjes teistert bij "the Voice of Holland" en al die andere afgeleide braakproducten die de beeldbuis teisteren en een belediging zijn voor echte zangeressen zoals deze Grand Dame Sosa buiten iedere verdere verdenking er eentje is.
En ook bij deze hier vinden we geen Gagasnuisterijen, Rhiannaslipjes, Madonnakruizen of ander totaal overbodig en slechts de aandacht afleidende stageprullaria en stagegedoe maar zien en horen slechts een vent met gitaar en een vrouw met een stem die dwars door je ziel snijd en zie daar wat voor moois er ontstaat.
Ook al versta je er geen ene ruk van dan nog is de krachtige emotionele wijze waarop dit fabelachtig mooie lied word gezongen van een onnavolgbare melancholische intense schoonheid.
Het is muziek zoals muziek is bedoeld namelijk vanuit het hart voor het hart en ik vind dit bijzonder fraai en kan dan ook niks ninder dan een 10 geven voor deze plaat van een fabelachtige unieke en tot op het einde strijdbare zangeres.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  sowhat 12.11.11 18:48

@Journey,

1) Astrud Gilberto is de stem van Zuid-Amerika
2) Madonna en Rhianna zijn prima zangeressen
3) Dit klinkt ook goed: 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  MrJohn 12.11.11 18:59

Bewogen, vol passie, intens, men wordt meegezogen in een prachtig muzikaal landschap.

Deze hartekreet van de stem van Zuid-Amerika verdient een vette 8
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  MrJohn 12.11.11 19:01

Journey, je moet je 10 nog even daadwerkelijk ranken Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Frodo 12.11.11 21:39

Prachtig gezongen!
En heer Journey heeft natuurlijk helemaal gelijk met dat dit een wereld van verschil is als je het vergelijkt met het gekweel van 'the voice of holland'.

Een 9 voor deze aangename afwisseling op RTH.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Gast 13.11.11 17:06

Dit nummer komt op 2 manieren bijzonder bij mij binnen vandaag... Reden 1 is een hele nare.... Een oud collega van mij is namelijk gisteren overleden aan de gevolgen van kanker... Ze heeft jaren tegen deze nare ziekte moeten strijden (eerst borstkanker, daarna teruggekomen in de vorm van botkanker), maar de strijd uiteindelijk toch moeten staken... Hilda RIP... Het sentimentele in dit nummer raakt me dus bijzonder diep vandaag... Moest toch even een traantje wegpinken tijdens het luisteren ernaar... Maar het nummer raakt me ook omdat ik gewoon van deze muziek hou... De Spaanse temperamentvolle intense klanken van haar stem, in combinatie met de mooie klanken van de gitaar.... Wonderschoon... Het snijdt dwars door mijn ziel heen, al versta ik er inderdaad helemaal niks van. Ook droom ik bij het aanhoren van dit nummer even weg en denk ik aan een warme zonovergoten dag in de zomer op een terrasje en niet aan de kou die ons land momenteel treft (althans hier in Groningen>>>Hoogezand +3 vandaag), een momentje van pure nostalgie... Ik geef dit nummer een 8 (de reden dat ik geen 10 geef, is omdat ik deze muziek heel mooi vind, maar er niet op elk moment van de dag naar kan luisteren... Het stemt mij op de een of andere manier ook wel weer een beetje somber/sentimenteel en dat gevoel heb ik niet altijd/wil ik niet altijd voelen)


Laatst aangepast door glimmerikje20 op 13.11.11 22:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  sokratikos 13.11.11 21:59

Bijzonder mooie RTH-aanvraag. Een nummer dat steeds mooier wordt, geweldige stem (met uitstekende begeleiding) die vanuit het hart mijn muzikale hart weet te treffen. Van mij een naar boven afgeronde 8.5

Er zijn meerdere geweldige ´stemmen van Zuid-Amerika´, naast de Argentijnse Mercedes Sosa en de Braziliaanse samba/bossanova-zangeres Astrud Gilberto hoor zeker ook de Peruviaanse mambozangeres Yma Sumac!
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9954
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Gast 14.11.11 0:51


De omschrijving van Mercedes Sosa als zijnde "de stem van Latijns - Amerika"heeft minder met haar prachtige vocale kwaliteiten als meer met haar sociale teksten en levensinslag te maken, dus de kwestie van wie er een betere zangeres is in deze blijft een kwestie van smaak.
Ongetwijfeld zijn Rhianna en Madonna prima zangeressen echter ik zal de dag prijzen als zij doen en kunnen wat deze Mevrouw Sosa in deze clip hoorbaar weet te brengen, zonder allerlei lichteffecten, gegoochel met danseressen/dansers meelopende tapes en god mag weten wat nog meer voor op de achtergrond lopende meuk, en dat is deze vorm van intensiteit te bereiken.
En jouw verhaal lieve Glimm snijd dwars door mijn ouwe ziel heen heel veel sterkte gewenst meid!! Alleen al daarom gun ik je van harte dat Gruningen kampioen mag worden!!
Overigens zie ik met een schuin oog dat een of ander persoon een 2 voor dit heeft ingevuld, ik weet over smaak valt niet te twisten maar in mijn oren dit met een 2 ranken is voor mij het ultieme bewijs dat je niet van Muziek houd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Paul 14.11.11 1:10

Ik vind het heel knap wat deze mevrouw doet, maar ik hou er niet van. Een 5.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5280
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Vleertje 14.11.11 20:07

Uitermate mooi en knap gezongen ik heb hier een hele mooie 8 voor over.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Timmus 24.11.11 18:59

Zo'n "anders dan anders" verzoekje is inderdaad verrassend. Het is een bijzonder stemmige plaat. Niet iets om dagelijks te luisteren, maar op zijn tijd erg sfeervol. Ruime 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Jan... 26.11.11 9:25

nee, hier hou ik niet van, een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida Empty Re: *RTH* Mercedes Sosa - Gracias a la vida

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum