*RTH* Mud - The cat crept in
+11
Vleertje
sokratikos
Led-Zep
Mirrr
Frodo
MrJohn
sowhat
ErickNJ
snoopy
Jan...
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'The cat crept in'
*RTH* Mud - The cat crept in
[19-10-2011]
Mud is een Britse glamrockband uit de jaren zeventig en tachtig.
De band had in 1974 commercieel succes in de Europese hitparades en scoorde in dat jaar drie nummer 1-hits in de twee hitlijsten van Nederland: Dyna-mite, Tiger feet en Lonely this Christmas. In de Nationale Hitparade stonden The cat crept in en L'L'Lucy ook op nummer één.
https://www.youtube.com/watch?v=OBGvmEOLLr0&feature=related
Mud is een Britse glamrockband uit de jaren zeventig en tachtig.
De band had in 1974 commercieel succes in de Europese hitparades en scoorde in dat jaar drie nummer 1-hits in de twee hitlijsten van Nederland: Dyna-mite, Tiger feet en Lonely this Christmas. In de Nationale Hitparade stonden The cat crept in en L'L'Lucy ook op nummer één.
https://www.youtube.com/watch?v=OBGvmEOLLr0&feature=related
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Mud - The cat crept in
Ik zie de reactie van Alex wel weer tegemoet: Boerenrock!
Ik zie de reactie van SW wel weer tegemoet: wel gezellig!
Ik zie de reactie van Katje tegemoet: dit nummer neigt naar kolonialisme!
Ik zie de reactie van John wel weer tegemoet : slecht niveau en te vrolijk!
En ikke? Mud is toch een beetje mijn kennismaking met popmuziek en daar heb je toch een zwak voor. Dit nummer is best lullig kwa compositie, maar wel herkenbaar en vrolijk. Met Dynamite en Tigerfeet het enige leuke van dit typische 70s product. Dit nummer verdient eigenlijk een 7, maar omdat ik de laatste nummers van RTH allemaal teleurstellend vond, geef ik hier een 8 voor.
Ik zie de reactie van SW wel weer tegemoet: wel gezellig!
Ik zie de reactie van Katje tegemoet: dit nummer neigt naar kolonialisme!
Ik zie de reactie van John wel weer tegemoet : slecht niveau en te vrolijk!
En ikke? Mud is toch een beetje mijn kennismaking met popmuziek en daar heb je toch een zwak voor. Dit nummer is best lullig kwa compositie, maar wel herkenbaar en vrolijk. Met Dynamite en Tigerfeet het enige leuke van dit typische 70s product. Dit nummer verdient eigenlijk een 7, maar omdat ik de laatste nummers van RTH allemaal teleurstellend vond, geef ik hier een 8 voor.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dat iemand uit z'n nek kan lullen is bekend, maar gitaarspelen???
Mud.....we waren toch niet voor de tv weg te slaan in die tijd....Toppop, Ad Visser, Penny de Jager
Nu zouden we het misschien als niet zo hoogstaand beoordelen maar ja....ach, jeugdsentiment hè???
Zonder proteststem toch ook nog wel een 8
Mud.....we waren toch niet voor de tv weg te slaan in die tijd....Toppop, Ad Visser, Penny de Jager
Nu zouden we het misschien als niet zo hoogstaand beoordelen maar ja....ach, jeugdsentiment hè???
Zonder proteststem toch ook nog wel een 8
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Wel gezellig!
Een 6.
Een 6.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Jan heeft mijn commentaar al exact neergezet Een 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Jan kent me goed
Mud en die hele zgn glam/glitterrock beschouw ik als een van de dieptepunten in de moderne muziekgeschiedenis, derhalve een 1
Mud en die hele zgn glam/glitterrock beschouw ik als een van de dieptepunten in de moderne muziekgeschiedenis, derhalve een 1
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Haha tsja Mud... Mud is natuurlijk van voor mijn tijd, maar mijn moeder was in de jaren '70 groot fan van Mud en had van deze groep posters boven haar bed hangen... Helaas heb ik van mijn ouders geen muzikale erfenis meegekregen in de zin van dat ik veel kennis heb mogen maken met hun muzikale voorkeuren van vroeger (ik heb alle muziek uit vervlogen tijden toch vooral zelf moeten ontdekken, tenminste wat ik tot op heden ontdekt heb) Tsja of ik zal al wel de erfenis en de voorliefde van mijn vader moeten overnemen voor de Duitse Schlagers, maar die voorliefde heb ik totaal niet.... Maare even terug komend op Mud... Toen ik mijn moeder dus een keer vroeg, waar zij vroeger fan van was, zei ze Mud... Zo ben ik zelf wat nummers gaan opzoeken van deze groep op youtube en ik moet zeggen dat ik hun muziek best kan pruimen en mede door mijn moeder wel ben gaan waarderen... Ware het niet dat ik Tigerfeet en Dynamite leuker van ze vindt. The cat crept in scoort een 7, de andere 2 zouden zeker een 8 scoren!
Gast- Gast
Ja, het is hartstikke gezellig en ik zit me rot te lachen.
Maar de punten worden op basis van andere criteria verdiend.
Wat anders dan een 1, dus?
Maar de punten worden op basis van andere criteria verdiend.
Wat anders dan een 1, dus?
Commentaar op Occupied geven mag van mij Frodo, maar dit een 1 geven, gaat mij te ver
Oh oh ik durf het haast weer niet te zeggen maar wat een dikke jeugdsentiment dit
Wat niet altijd betekent dat het dan leuke muziek is, maar in dit geval vond ik Mud bijna altijd wel leuk, deze ook, een 7 dus.....
Wat niet altijd betekent dat het dan leuke muziek is, maar in dit geval vond ik Mud bijna altijd wel leuk, deze ook, een 7 dus.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Vind dit helemaal niet gezellig sterker vind er gewoon geen zak aan, toen niet en nu dus ook niet. Sjezus wat had ik een hekel aan dit bandje met zijn gekunstelde danspasjes en die bloedirritante gitarist met die wijde pijpen broek om over die kwijl van een zangert maar te zwijgen.
Als dit op toppop verscheen had dat een voordeel namelijk dat mijn obstipatie ogenblikkelijk was verdwenen, het nadeel darvan was dan wel weer dat mijn ouwe heer het toilet opnieuw moest betegelen maar ja elk nadeel heb zijn voordeel nietwaar.
Dat er mensen zijn die dit gedoe als muziek wensen te omschrijven is werkelijk beyond me want als je dit muziek noemt dan is de aarde ook nog steeds plat en vallen we er af als we doorzeilen.
Helaas kan ik geen 0 ranken dus dan maar een 1 en zelfs dat is nog teveel voor deze vreselijke bak met nietszeggend gepiep.
Gast- Gast
sowhat schreef:Commentaar op Occupied geven mag van mij Frodo, maar dit een 1 geven, gaat mij te ver
En van mij mag jij het te ver vinden gaan. Helaas (voor jou) verandert dat niets aan mijn mening.
Deze heren hadden een vooruitziende blik en een grote dosis zelfkennis, toen ze hun bandnaam bepaalden.
Ik heb het geluid wat ze voortbrachten nooit kunnen waarderen en kom derhalve niet verder dan een 1 voor deze poging om muziek te maken.
Ik heb het geluid wat ze voortbrachten nooit kunnen waarderen en kom derhalve niet verder dan een 1 voor deze poging om muziek te maken.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Is het (met uitzonderingen daargelaten) gezellige bagger-week in RTH?
Heb altijd weinig op gehad met Mud, dan uit de glamrock liever T-Rex - ook omdat frontman Bolan daarvoor al bewezen had in Tyrannosaurus Rex wel degelijk muziek te kunnen maken.
Dit mindere glamrock-vehicel van Mud krijgt een 3
Heb altijd weinig op gehad met Mud, dan uit de glamrock liever T-Rex - ook omdat frontman Bolan daarvoor al bewezen had in Tyrannosaurus Rex wel degelijk muziek te kunnen maken.
Dit mindere glamrock-vehicel van Mud krijgt een 3
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Hoe gezellig dan ook ik kan er ook niet meer van maken dan een 3 want het is gewoon niet goed. Tigerfeet vind ik nog iets gezelliger en die zou dan ook een 5 krijgen. Voldoende gaat het van mij voor Mud niet worden.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een 8 voor de oorbellen...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Als we trouwens Ranking the Clips gaan doen, dan zou een 0 nog iets te hoog zijn. In die tijd had Mud een reputatie om hun danspasjes, maar als de choreograaf dit nu ziet, dan zou ie toch van het Hilton willen afspringen. Wat een potje ellende zeg.
Al die gilletjes moeten zo nodig geaccentueerd worden met achterlijke gebaartjes met de handjes en beentjes. Het dieptepunt is de gitaarsolo waarbij de gitarist een baby-versie van Jimi Hendrix zonodig moet nadoen. Ik blijf het nummer leuk vinden, maar deze clip ontkracht werkelijk alles.
Al die gilletjes moeten zo nodig geaccentueerd worden met achterlijke gebaartjes met de handjes en beentjes. Het dieptepunt is de gitaarsolo waarbij de gitarist een baby-versie van Jimi Hendrix zonodig moet nadoen. Ik blijf het nummer leuk vinden, maar deze clip ontkracht werkelijk alles.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Wat leuk, een nummer van Mud. En dan niet 1 van de 2 bekenden, of je moet dat idiote It will be lonely this christmas ook een bekende vinden. Dit nummer raakt ook kant noch wal en goeie muziek kun je ook niet echt noemen, maar ik kan er niets aan doen: ik was gewoon een fan en ik ben het nog, met of zonder oorbellen. Een 8 dus.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Ik ben opgegroeid in de tijd van de Glamrock, heerlijk. Maar dit nummer is niet het beste van Mud. Daarom een 7.
Eén der zekerheden des levens: alle hits van Mud lijken op elkaar en zijn gezellig.
Dus ook voor deze Mud een 7!
Dus ook voor deze Mud een 7!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: