*RTH* Phil Lynott - Old Town
+12
Timmus
Paul
Led-Zep
sokratikos
Mirrr
Mauricedegier
Ries
Jan...
MrJohn
Frodo
sowhat
Dave Evans
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Old Town'
*RTH* Phil Lynott - Old Town
[04-10-2011]
Het bruggetje van The Corrs (vorige week) naar deze is snel gemaakt
Philip Parris Lynott (West Bromwich (Engeland), 20 augustus 1949 - Salisbury (Wiltshire), 4 januari 1986) was de Ierse bassist en zanger van rockband Thin Lizzy. Ook maakte hij enkele solo-platen.
Lynott was de zoon van een Nigeriaanse vader en een Ierse moeder en werd geboren in West Bromwich. Hij groeide op bij zijn oma in Dublin. Midden jaren zestig begon Lynott met spelen in bandjes en begin jaren zeventig richtte hij Thin Lizzy op. Met die band scoorde hij in 1973 een grote hit met de traditional "Whiskey In The Jar".
Buiten zijn werk met Thin Lizzy was Lynott ook betrokken met andere muzikale projecten. Zo deed hij mee met het "War Of The Worlds"-album van Jeff Wayne en nam in 1979 een kerstsingle "A Merry Jingle" op onder de bandnaam The Greedies, samen met enkele Thin Lizzy-bandleden en Steve Jones en Paul Cook van de Sex Pistols. In 1980 kwam zijn eerste solo-album uit: "Solo In Soho", twee jaar later gevolgd door "The Phil Lynott Album" met daarop de hit "Old Town".
In 1983 ging Thin Lizzy uit elkaar en de laatste jaren van Lynotts leven kenmerken zich door drugsproblemen. In 1985 scoorde hij samen met zijn oude bandmaat Gary Moore nog een hit met "Out In The Fields". Ook probeerde hij een platencontract te krijgen met zijn nieuwe band Grand Slam. Op 25 december 1985 nam hij een overdosis speedball en werd opgenomen in een kliniek waar hij 4 januari stierf. In een onlangs gehouden interview vertelt Thin Lizzy-gitarist John Sykes dat het stoppen van Thin Lizzy een idee was van de platenmaatschappij. Het was de bedoeling om na een paar jaar de (commerciële) draad weer op te pakken. Phil Lynott kon hier slecht mee omgaan en Sykes beweert stellig dat dit de voornaamste reden is dat Phil Lynott de "revival" niet gehaald heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjy_HLjUU8A&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=o9n7EstQI5o
Het bruggetje van The Corrs (vorige week) naar deze is snel gemaakt
Philip Parris Lynott (West Bromwich (Engeland), 20 augustus 1949 - Salisbury (Wiltshire), 4 januari 1986) was de Ierse bassist en zanger van rockband Thin Lizzy. Ook maakte hij enkele solo-platen.
Lynott was de zoon van een Nigeriaanse vader en een Ierse moeder en werd geboren in West Bromwich. Hij groeide op bij zijn oma in Dublin. Midden jaren zestig begon Lynott met spelen in bandjes en begin jaren zeventig richtte hij Thin Lizzy op. Met die band scoorde hij in 1973 een grote hit met de traditional "Whiskey In The Jar".
Buiten zijn werk met Thin Lizzy was Lynott ook betrokken met andere muzikale projecten. Zo deed hij mee met het "War Of The Worlds"-album van Jeff Wayne en nam in 1979 een kerstsingle "A Merry Jingle" op onder de bandnaam The Greedies, samen met enkele Thin Lizzy-bandleden en Steve Jones en Paul Cook van de Sex Pistols. In 1980 kwam zijn eerste solo-album uit: "Solo In Soho", twee jaar later gevolgd door "The Phil Lynott Album" met daarop de hit "Old Town".
In 1983 ging Thin Lizzy uit elkaar en de laatste jaren van Lynotts leven kenmerken zich door drugsproblemen. In 1985 scoorde hij samen met zijn oude bandmaat Gary Moore nog een hit met "Out In The Fields". Ook probeerde hij een platencontract te krijgen met zijn nieuwe band Grand Slam. Op 25 december 1985 nam hij een overdosis speedball en werd opgenomen in een kliniek waar hij 4 januari stierf. In een onlangs gehouden interview vertelt Thin Lizzy-gitarist John Sykes dat het stoppen van Thin Lizzy een idee was van de platenmaatschappij. Het was de bedoeling om na een paar jaar de (commerciële) draad weer op te pakken. Phil Lynott kon hier slecht mee omgaan en Sykes beweert stellig dat dit de voornaamste reden is dat Phil Lynott de "revival" niet gehaald heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjy_HLjUU8A&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=o9n7EstQI5o
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Phil Lynott - Old Town
Prachtig liedje. Vaste waarde in de SW top-1000. Een 8!
Veel beter dan de lijzige vertolking van de Corrs.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
De levensechte, soms rauwe, sound van Thin Lizzy is bij deze solo van Phil verworden tot gladde mainstream muziek.
Kan me absoluut niet bekoren: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:De levensechte, soms rauwe, sound van Thin Lizzy is bij deze solo van Phil verworden tot gladde mainstream muziek.
Kan het er alleen maar mee eens zijn. Alleen vind ik Thin Lizzy ook niet te pruimen. Heb de briljantisme van deze tijd nooit zo begreoen. Wel ben het met Sowhat eens, dat het zeker beter is dan die verschrikkelijke geparfumeerde geiten en die nerd, de Corrs, een van de grootste wanproducten in de muziekgeschiedenis.
Een 3.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Okay het is geen Thin Lizzy maar in mijn ogen gewoon een lekker catchy nummer dat ik graag mag horen, derhalve een mooie 8
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Dit vindt ik dus beter dan het hele oeuvre van Thin Lizzy bij elkaar, een 8.
Gast- Gast
sowhat schreef:Prachtig liedje. Vaste waarde in de SW top-1000. Een 8!
Hier ga ik in mee, ik vond de versie van de Corrs nogal jammer. Dit origineel vind ik zeer ok en zal ook niet ontbreken in mijn lijst voor de verrukkelijke 500.
8
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Niet heel slecht maar het raakt me ook niet, een 5.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Leuk catchy popnr, een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ligt gewoon lekker in het gehoor.
Een 7
Een 7
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Heerlijk nummer, wat mij betreft heeft die de status van klassieker: een 9.
Nummer komt pas tegen het eind een beetje lekker los. Het geheel krijgt een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Raver schreef:Dit vindt ik dus beter dan het hele oeuvre van Thin Lizzy bij elkaar, een 8.
Hahaha, nou zover wil ik niet gaan. Maar voor mij wel het beste nummer van Phil Lynott en alles waar hij aan meewerkte!
Trouwens ik vind de versie van The Corrs ook meer dan prima!
Ook een 8
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Vaste waarde in de Magistrale, zij het wel in de onderste regionen. Gewoon een heel mooi popliedje, niets meer en niets minder. Een 8.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Zo'n absolute classic als Whiskey in the jar is niet te vergelijken met dit pretentieloze plaatje. Het is als Weekend na de hele mooie carriere van Earth and Fire en als I just called to say I love you na de hele mooie carriere van Stevie. Kortom, met een 4 is dit nummer enorm goed bedeeld.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
jan4004 schreef:Kan het er alleen maar mee eens zijn. Alleen vind ik Thin Lizzy ook niet te pruimen. Heb de briljantisme van deze tijd nooit zo begreoen. Wel ben het met Sowhat eens, dat het zeker beter is dan die verschrikkelijke geparfumeerde geiten en die nerd, de Corrs, een van de grootste wanproducten in de muziekgeschiedenis.
Een 3.
Ik zag dat Jan had gereageerd in dit topic en mijn positieve grondhouding bracht mij ertoe zijn post hoopvol tegemoet te zien. Waar jan meer het negatieve in de mens lijkt te verwachten, kijk ik met een veel lichtere uitgangspositie tegen de mensheid aan.
Helaas, helaas, helaas heeft mijn positivisme ook vanavond weer een fikse knauw te verduren gekregen.
Niet eens zozeer vanwege het cijfer voor dit nummer. Ik heb er ook niet zoveel mee, al heb ik er nog wel een 6-je voor over. Maar de conclusie over Thin Lizzy doet mijn muzikale gemoed weer huiveren....
Over de dead niets dan goeds dus ook over Phil doe ik verder het zwijgen toe en beoordeel slechts dit liedje op zijn merites, helaas zijn dat er niet al teveel en kom ik met de beste wil ter wereld en echt een volledig uitgeknepen chinees telraam niet verder dan een 4.
Gast- Gast
een zesje
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Prachtig nummer; een 9.
De 1-2'tjes tussen Jan4004 en Grafmat boeien me enorm; zou dit een vorm van een gayeske battle zijn?
De 1-2'tjes tussen Jan4004 en Grafmat boeien me enorm; zou dit een vorm van een gayeske battle zijn?
Gast- Gast
MrJohn schreef:De levensechte, soms rauwe, sound van Thin Lizzy is bij deze solo van Phil verworden tot gladde mainstream muziek.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! Geef mij maar het gehele oeuvre van Thin Lizzy!
Gast- Gast
Lieve Grafmat,
Ik leg het je nog 1 keer uit en dan is het klaar. Goede rock hoort simpel en krachtig te zijn en het liefst niet al te intelligent. Bij Thin Lizzy is het net iets te intelligent allemaal. Bij sommige nummers van Thin Lizzy heb ik soms echt het gevoel dat er tussen het rocken door nog een cryptogram op te lossen moet en dat is zonde van de tijd.
Ik hoop dat je weer wat extra wijsheid vergaard hebt.
Tot de volgende keerrrrr
Ik leg het je nog 1 keer uit en dan is het klaar. Goede rock hoort simpel en krachtig te zijn en het liefst niet al te intelligent. Bij Thin Lizzy is het net iets te intelligent allemaal. Bij sommige nummers van Thin Lizzy heb ik soms echt het gevoel dat er tussen het rocken door nog een cryptogram op te lossen moet en dat is zonde van de tijd.
Ik hoop dat je weer wat extra wijsheid vergaard hebt.
Tot de volgende keerrrrr
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: