*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man
+9
Paul
Jan...
Dave Evans
Vleertje
MrJohn
Led-Zep
ErickNJ
sowhat
Frodo
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "King Crimson'?
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man
En hop hop van die pallet gedropt...
King Crimson is een Britse rockband rond gitarist Robert Fripp. De band werd opgericht in 1969 en geldt als een van de uitvinders van de progressieve rock. De carrière van de band wordt regelmatig onderbroken door wisseling van personeel; ook wordt de groep regelmatig opgeheven om even regelmatig weer van start te gaan. De albums genoemd onder de MK-secties zijn de studioalbums.
Voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/King_Crimson
King Crimson is een Britse rockband rond gitarist Robert Fripp. De band werd opgericht in 1969 en geldt als een van de uitvinders van de progressieve rock. De carrière van de band wordt regelmatig onderbroken door wisseling van personeel; ook wordt de groep regelmatig opgeheven om even regelmatig weer van start te gaan. De albums genoemd onder de MK-secties zijn de studioalbums.
Voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/King_Crimson
Gast- Gast
Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man
Altijd weer leuk om een zelfportret van jezelf te zien hier op deze RTH en dan ook nog eens omlijst met een kernachtige omschrijving van je eigenste charmante persoonlijkheid maakt het feest compleet.
Maar dan nu de muziek.....
Het valt niet te ontkennen dat Fripp behoort tot de betere gitaristen van zijn generatie en is net als bijvoorbeeld Zappa als gitarist zwaar onderschat geweest, maar waar bijvoorbeeld een Jimi Hendrix aan zijn stijl emotie meegaf en Zappa zijn chaos op de snaren met veel humor wist te brengen, daar blijft Fripp achter.
Technisch absoluut een 10 ook zeer inventief allemaal maar vooral kloot en emotieloos en dat is jammer want dat mis je uiteindelijk toch wel hoe goed dit allemaal ook in mekaar steekt en dat doet het best wel.
Dit nummer "net als vele andere van King Crimson " zit vanuit een muzikaal/technisch kader gezien ook uitstekend in elkaar maar het mist de vonk die er wel in hoopjes andere songs van anderen wel zit en dus kom ik helaas niet verder dan een 7.
Maar dan nu de muziek.....
Het valt niet te ontkennen dat Fripp behoort tot de betere gitaristen van zijn generatie en is net als bijvoorbeeld Zappa als gitarist zwaar onderschat geweest, maar waar bijvoorbeeld een Jimi Hendrix aan zijn stijl emotie meegaf en Zappa zijn chaos op de snaren met veel humor wist te brengen, daar blijft Fripp achter.
Technisch absoluut een 10 ook zeer inventief allemaal maar vooral kloot en emotieloos en dat is jammer want dat mis je uiteindelijk toch wel hoe goed dit allemaal ook in mekaar steekt en dat doet het best wel.
Dit nummer "net als vele andere van King Crimson " zit vanuit een muzikaal/technisch kader gezien ook uitstekend in elkaar maar het mist de vonk die er wel in hoopjes andere songs van anderen wel zit en dus kom ik helaas niet verder dan een 7.
Gast- Gast
Daar kan ik me wel bij aansluiten. Technisch zit het helemaal top in elkaar, maar ook ik wordt niet geraakt.
Een 7.
Een 7.
Eens met Journey, maar als ik niet geraakt word, kan het nooit een voldoende worden. 5 dus.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Sorry dit is mijn muziek niet. Ik zal het niet helemaal afkraken, dus doe ik een 4.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik vind een weergaloos nummer, het zit superstrak in elkaar en de uitvoering is gewoon virtuoos.
Fripp verzand in dit nummer ook niet in gepriegel op de vierkante millimeter. En ondanks dat dit nummer al 42 jaar oud is, staat het wat mij betreft nog steeds als een huis. Ook de vervormde zang van Greg Lake vind ik goed passen bij de sfeer die dit nummer oproept.
Een hele mooie 10
Fripp verzand in dit nummer ook niet in gepriegel op de vierkante millimeter. En ondanks dat dit nummer al 42 jaar oud is, staat het wat mij betreft nog steeds als een huis. Ook de vervormde zang van Greg Lake vind ik goed passen bij de sfeer die dit nummer oproept.
Een hele mooie 10
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Prachtige muziek, vol van verbeeldingskracht, gitaarvirtuositeit gecombineerd met een intrigerend stemgeluid.
Kleurrijke sound, van het album In The Court Of The Crimson King, een klassiek album, gaat nooit vervelen, een waar juweeltje in RTH deze week: een vette 9
Kleurrijke sound, van het album In The Court Of The Crimson King, een klassiek album, gaat nooit vervelen, een waar juweeltje in RTH deze week: een vette 9
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Bijzonder fraai album in the court of the crimson king. Deze 21st century schizoid man krijgt van mij een dikke 8.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
sowhat schreef:Eens met Journey, maar als ik niet geraakt word, kan het nooit een voldoende worden. 5 dus.
Eens met Sowhat en Journey, maar in mijn becijfering betekent dat een 4
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave Evans schreef:sowhat schreef:Eens met Journey, maar als ik niet geraakt word, kan het nooit een voldoende worden. 5 dus.
Eens met Sowhat en Journey, maar in mijn becijfering betekent dat een 4
Eens met Journey, Sowhat en Dave, maar in mijn becijfering betekent dat een 2. Sympho muziek en Jan, dat blijft een moeizaam verhaal en vooral dat sax-geluid vind ik bloed irritant.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Er zijn mooiere Crimson nummers, heb ik inmiddels geleerd. Dit vind ik niks. Een 3.
Leuk! doet me wat denken aan I Am kloot- radiation.
8.
8.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Pfff, wat vermoeiend dit. Er is geen lijn in te ontdekken, er gebeurt steeds wat anders. Variatie is leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Omdat er zeker heel sterke stukjes tussenzitten scoort het nog wel een voldoende, een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Zijn inderdaad mooiere, dit is ook niet helemaal mijn ding, een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Klassiek nr van klassiek album. Dit nr is zeer vaak gecoverd, vaak in het hardrock-genre, en niet voor niks. Het heeft mij altijd geraakt en blijft me raken. Fripp spreekt nooit de meest voor de hand liggende emoties aan omdat hij die er niet in legt. Typerend is dat ik ooit een concert bijwoonde van zijn ´League of craftly guitarists´, waarin het kleine beetje publiek na nummers niet applaudiseerde en Fripp tussendoor zei dit zeer te waarderen. Hij vond het bijna jammer dat het publiek het applaus na afloop van het gehele concert wel daverend klonk, maar bewoog zijn ´League´ wel om het publiek te tracteren op een vervolgconcert toen men de jassen aan het halen en aantrekken was. En bereid tot een praatje voor wie maar wilde. Memorabel was het daarom zeker.
21st century schizoid man krijgt een 9
Ben benieuwd wat die betere nrs van King Crimson dan zijn die niet bij naam zijn genoemd
21st century schizoid man krijgt een 9
Ben benieuwd wat die betere nrs van King Crimson dan zijn die niet bij naam zijn genoemd
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Timmus schreef:Pfff, wat vermoeiend dit. Er is geen lijn in te ontdekken, er gebeurt steeds wat anders. Variatie is leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Omdat er zeker heel sterke stukjes tussenzitten scoort het nog wel een voldoende, een 6.
In dit commentaar van Timmus kan ik mij zeer zeker wel vinden... Wel vind ik de Sax juist wel weer heel leuk en kan ik het genre normaliter ook best wel waarderen... maar door de warboel van verschillende muziekstukjes die als het ware aan elkaar geplakt zijn kan ook ik er geen lijn in ontdekken en daarom geef ik ook een 6 (dat is met bonuspunt voor de sax)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Tommy James & Shondells - Crimson and clover
» *RTH* Ben E. King - Stand By Me
» *RTH* Faith No More - King for a Day
» *RTH* Carole King - So far away
» *RTH* Echobelly - King of the Kerb
» *RTH* Ben E. King - Stand By Me
» *RTH* Faith No More - King for a Day
» *RTH* Carole King - So far away
» *RTH* Echobelly - King of the Kerb
Pagina 1 van 1