Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Zat. 28-09: Dave's Platenkast
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man EmptyVandaag om 20:01 van MrJohn

» September 2024
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man EmptyVandaag om 19:57 van Dave Evans

» Vrijdag 27 september: Catch22!
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man EmptyGisteren om 19:54 van Timmus

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man EmptyGisteren om 13:34 van Mirrr

» Wo 25-09 Sokra zaagt door
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty26.09.24 17:21 van sokratikos

» *RTH* Tame Impala - Elephant
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty24.09.24 23:32 van sokratikos

» *RTH* Emilie Simon – Paris j’ai pris perpète
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty24.09.24 23:26 van sokratikos

» *RTH* Twice as much – Sitting om a fence
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty24.09.24 23:20 van sokratikos

» Psssssttttt Di. 24 sept.
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty24.09.24 21:13 van Roche

» Marsha's jukebox (23 september)
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty24.09.24 0:00 van Marsha

» Introquiz September staat klaar
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty23.09.24 17:32 van Mies

» *RTH* The Notting Hillbillies - Your Own Sweet Way
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 20:59 van Timmus

» *RTH* Dire Straits - Brothers in Arms
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 20:12 van Timmus

» *RTH – Mark Knopfler & James Taylor – Sailing to Philadelphia
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 20:10 van Timmus

» *RTH* Bayand Barrios - Malayo Man, Malapit Din
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 17:10 van sokratikos

» *RTH* Smashing Pumpkins - 1979
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 17:07 van sokratikos

» *RTH* Frank & Nancy Sinatra - Something Stupid
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 17:04 van sokratikos

» *RTH* Gary U.S. Bonds - Quarter To Three
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 17:03 van sokratikos

» *RTH* Cliff Bennett & Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Keane - Everybody's Changing
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty22.09.24 16:56 van sokratikos


*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

+9
Paul
Jan...
Dave Evans
Vleertje
MrJohn
Led-Zep
ErickNJ
sowhat
Frodo
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "King Crimson'?

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap0%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap6%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap12%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap12%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap12%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap18%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap12%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap12%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap12%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_lcap6%*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Gast 19.09.11 12:54

En hop hop van die pallet gedropt...

King Crimson is een Britse rockband rond gitarist Robert Fripp. De band werd opgericht in 1969 en geldt als een van de uitvinders van de progressieve rock. De carrière van de band wordt regelmatig onderbroken door wisseling van personeel; ook wordt de groep regelmatig opgeheven om even regelmatig weer van start te gaan. De albums genoemd onder de MK-secties zijn de studioalbums.
Voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/King_Crimson


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Gast 19.09.11 13:36

Altijd weer leuk om een zelfportret van jezelf te zien hier op deze RTH en dan ook nog eens omlijst met een kernachtige omschrijving van je eigenste charmante persoonlijkheid maakt het feest compleet.
Maar dan nu de muziek.....
Het valt niet te ontkennen dat Fripp behoort tot de betere gitaristen van zijn generatie en is net als bijvoorbeeld Zappa als gitarist zwaar onderschat geweest, maar waar bijvoorbeeld een Jimi Hendrix aan zijn stijl emotie meegaf en Zappa zijn chaos op de snaren met veel humor wist te brengen, daar blijft Fripp achter.
Technisch absoluut een 10 ook zeer inventief allemaal maar vooral kloot en emotieloos en dat is jammer want dat mis je uiteindelijk toch wel hoe goed dit allemaal ook in mekaar steekt en dat doet het best wel.
Dit nummer "net als vele andere van King Crimson " zit vanuit een muzikaal/technisch kader gezien ook uitstekend in elkaar maar het mist de vonk die er wel in hoopjes andere songs van anderen wel zit en dus kom ik helaas niet verder dan een 7.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Frodo 19.09.11 21:44

Daar kan ik me wel bij aansluiten. Technisch zit het helemaal top in elkaar, maar ook ik wordt niet geraakt.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  sowhat 19.09.11 21:48

Eens met Journey, maar als ik niet geraakt word, kan het nooit een voldoende worden. 5 dus.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18966
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  ErickNJ 19.09.11 22:20

Sorry dit is mijn muziek niet. Ik zal het niet helemaal afkraken, dus doe ik een 4.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Led-Zep 20.09.11 17:15

Ik vind een weergaloos nummer, het zit superstrak in elkaar en de uitvoering is gewoon virtuoos.
Fripp verzand in dit nummer ook niet in gepriegel op de vierkante millimeter. En ondanks dat dit nummer al 42 jaar oud is, staat het wat mij betreft nog steeds als een huis. Ook de vervormde zang van Greg Lake vind ik goed passen bij de sfeer die dit nummer oproept.

Een hele mooie 10
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  MrJohn 20.09.11 19:14

Prachtige muziek, vol van verbeeldingskracht, gitaarvirtuositeit gecombineerd met een intrigerend stemgeluid.

Kleurrijke sound, van het album In The Court Of The Crimson King, een klassiek album, gaat nooit vervelen, een waar juweeltje in RTH deze week: een vette 9
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16691
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Vleertje 20.09.11 19:58

Bijzonder fraai album in the court of the crimson king. Deze 21st century schizoid man krijgt van mij een dikke 8.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Dave Evans 20.09.11 19:59

sowhat schreef:Eens met Journey, maar als ik niet geraakt word, kan het nooit een voldoende worden. 5 dus.

Eens met Sowhat en Journey, maar in mijn becijfering betekent dat een 4

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25375
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Jan... 20.09.11 21:47

Dave Evans schreef:
sowhat schreef:Eens met Journey, maar als ik niet geraakt word, kan het nooit een voldoende worden. 5 dus.

Eens met Sowhat en Journey, maar in mijn becijfering betekent dat een 4

Eens met Journey, Sowhat en Dave, maar in mijn becijfering betekent dat een 2. Sympho muziek en Jan, dat blijft een moeizaam verhaal en vooral dat sax-geluid vind ik bloed irritant.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Paul 21.09.11 1:14

Er zijn mooiere Crimson nummers, heb ik inmiddels geleerd. Dit vind ik niks. Een 3.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5297
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  LarryMullen 21.09.11 20:45

Leuk! doet me wat denken aan I Am kloot- radiation.

8.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Timmus 22.09.11 20:22

Pfff, wat vermoeiend dit. Er is geen lijn in te ontdekken, er gebeurt steeds wat anders. Variatie is leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Omdat er zeker heel sterke stukjes tussenzitten scoort het nog wel een voldoende, een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16785
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Jan... 23.09.11 19:14

cat
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Mirrr 23.09.11 20:09

Zijn inderdaad mooiere, dit is ook niet helemaal mijn ding, een 5....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  sokratikos 24.09.11 19:57

Klassiek nr van klassiek album. Dit nr is zeer vaak gecoverd, vaak in het hardrock-genre, en niet voor niks. Het heeft mij altijd geraakt en blijft me raken. Fripp spreekt nooit de meest voor de hand liggende emoties aan omdat hij die er niet in legt. Typerend is dat ik ooit een concert bijwoonde van zijn ´League of craftly guitarists´, waarin het kleine beetje publiek na nummers niet applaudiseerde en Fripp tussendoor zei dit zeer te waarderen. Hij vond het bijna jammer dat het publiek het applaus na afloop van het gehele concert wel daverend klonk, maar bewoog zijn ´League´ wel om het publiek te tracteren op een vervolgconcert toen men de jassen aan het halen en aantrekken was. En bereid tot een praatje voor wie maar wilde. Memorabel was het daarom zeker.

21st century schizoid man krijgt een 9

Ben benieuwd wat die betere nrs van King Crimson dan zijn die niet bij naam zijn genoemd
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10239
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Gast 26.09.11 2:05

Timmus schreef:Pfff, wat vermoeiend dit. Er is geen lijn in te ontdekken, er gebeurt steeds wat anders. Variatie is leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Omdat er zeker heel sterke stukjes tussenzitten scoort het nog wel een voldoende, een 6.

In dit commentaar van Timmus kan ik mij zeer zeker wel vinden... Wel vind ik de Sax juist wel weer heel leuk en kan ik het genre normaliter ook best wel waarderen... maar door de warboel van verschillende muziekstukjes die als het ware aan elkaar geplakt zijn kan ook ik er geen lijn in ontdekken en daarom geef ik ook een 6 (dat is met bonuspunt voor de sax)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man Empty Re: *RTH* King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum