*RTH* Doe Maar - Anita
+10
Frodo
Vleertje
Mirrr
snoopy
Led-Zep
Jan...
MrJohn
ErickNJ
Dave Evans
sowhat
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Anita"?
*RTH* Doe Maar - Anita
Doe Maar was een Nederlandse ska band met punk en reggae invloeden. Hun carrière liep 1978-1984 en zij waren een van de meest succesvolle popgroepen in de Nederlandse geschiedenis. Van hun allereerste LP is dit track 1
Gast- Gast
Re: *RTH* Doe Maar - Anita
Ik heb Doe maar hoog zitten, maar dit nummer hoort daar niet bij. Het enige wat ik er positief over kan melden is dat het vrolijk is; verder klinkt het als een grapje; een 4.
Gast- Gast
Op Vernon Anita na ken ik alleen maar leuke Anita's en deze dames verdienen deze bagger niet: 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Traffassi meets Eddy Wally
Maarre ik heb nooit iets gehad met Doe Maar. In mijn jeugd leek iedereen wel voor Doe Maar te zijn, behalve ik dan
Toch vind ik de stem van Ernst Jansz (zoals in dit nummer) altijd prettiger klinken dan die van Henny Vrienten.
Het overige werk van Doe Maar scoort bij mij al niet zo hoog maar voor dit vrolijke deuntje kan er nog wel een vijfje vanaf
Maarre ik heb nooit iets gehad met Doe Maar. In mijn jeugd leek iedereen wel voor Doe Maar te zijn, behalve ik dan
Toch vind ik de stem van Ernst Jansz (zoals in dit nummer) altijd prettiger klinken dan die van Henny Vrienten.
Het overige werk van Doe Maar scoort bij mij al niet zo hoog maar voor dit vrolijke deuntje kan er nog wel een vijfje vanaf
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Lekker als achtergrondmuziek op het strand, onder de parasol, met een pina colada. Meer niet. Een 5.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Doe Maar heeft me nooit kunnen bekoren, destijds pubermeisjes-pop uit de eighties.
Henny Vrienten heeft zich later wel ontwikkeld en is een veelzijdig kunstenaar geworden.
Deze song is pure ellende: een 3
Henny Vrienten heeft zich later wel ontwikkeld en is een veelzijdig kunstenaar geworden.
Deze song is pure ellende: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Grappig die vergelijking met Trafassi en Eddy. Ik wordt nog altijd zwaar enthousiast als de Wasmasjien langs komt in mijn CD-speler. En Eddy heb ik ooit gezien op Lowlands en dat vergeet ik mijn leven niet meer. GEWELDIG!!!
Maar even on topic: ik vind dit echt helemaal niet slecht, het is vrolijk en fris, dus ik geef een 7.
Maar even on topic: ik vind dit echt helemaal niet slecht, het is vrolijk en fris, dus ik geef een 7.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik geloof niet dat er één nummer van Doe Maar is wat ik een hoger cijfer dan een 4 zou geven. Deze krijgt van mij een 2.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
[quote="Dave Evans"][color=blue]Traffassi meets Eddy Wally
In mijn jeugd leek iedereen wel voor Doe Maar te zijn, behalve ik dan
Nee hoor, Dave....dat waren er echt wel meer ik zette mij daartegen dus altijd behoorlijk af en dus kom ik niet verder dan een 3
In mijn jeugd leek iedereen wel voor Doe Maar te zijn, behalve ik dan
Nee hoor, Dave....dat waren er echt wel meer ik zette mij daartegen dus altijd behoorlijk af en dus kom ik niet verder dan een 3
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Nee deze is het ook niet voor mij, ze hadden wel leuke nummers maar ben er nooit hysteisch om geworden (was ik trouwens ook al net te oud voor haha), een 4....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Dit is een hele oude van Doe Maar van hun eerste album. Dus voor de doorbraak. Henny Vrienten was nog niet eens toegetreden tot Doe Maar de band bestond toendertijd uit Carel Copier, Ernst Jansz, Jan Hendriks en Piet Dekker. Ik kan me herinneren dat ik erg beschaamd was door het nummer wees niet bang voor mijn lul gezongen door Copier. Ik was zo´n pubermeisje (sterker nog lagere school zelfs) wat na de doorbraak van Doe Maar toch ook werk van daarvoor wilde horen.... In shock was ik. Het eerste album van Doe Maar speelt het typische ska geluid nog niet zo'n grote rol als in het werk waar ze bekend mee geworden zijn.
Ik vind deze best heel gezellig en misschien niet zo herkenbaar als Doe Maar maar dit is wel hoe ze begonnen zijn. Klein zesje wegens zwaarwegende jeugdsentimentele redenen. Bij deze het nummer wees niet bang voor mijn lul. Want hij is eigenlijk best hilarisch als je de leeftijd van 11 - 12 bent ontstegen.
Ik vind deze best heel gezellig en misschien niet zo herkenbaar als Doe Maar maar dit is wel hoe ze begonnen zijn. Klein zesje wegens zwaarwegende jeugdsentimentele redenen. Bij deze het nummer wees niet bang voor mijn lul. Want hij is eigenlijk best hilarisch als je de leeftijd van 11 - 12 bent ontstegen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
ErickNJ schreef:Lekker als achtergrondmuziek op het strand, onder de parasol, met een pina colada. Meer niet. Een 5.
Ik krijg dezelfde associaties bij dit nummer, alleen voor mij geen Pinacolada, dan liever een andere tropisch coctailtje... Qua cijfer gaat het een 6 worden... Vrolijke plaat, kan op dit moment wel wat vrolijks gebruiken, maar zeker niet 1 van de beste platen van Doe Maar...
Gast- Gast
Lachen dit, toch? Die opening alleen al: Anita!!
Wordt hier wel vrolijk van. Skunk is overigens wel een van de betere albums van ze. 4-us was al een stukje minder en iets meer pop.
Dit krijgt een 6.
Wordt hier wel vrolijk van. Skunk is overigens wel een van de betere albums van ze. 4-us was al een stukje minder en iets meer pop.
Dit krijgt een 6.
Gast- Gast
Laten we het er op houden dat ze op dit eerste album nog zoekende waren.
Ook ik vind Skunk gewoon een goed album. Dat niveau wordt met dit liedje zeker niet bereikt, maar ik vind het geinig genoeg voor een 6.
Ook ik vind Skunk gewoon een goed album. Dat niveau wordt met dit liedje zeker niet bereikt, maar ik vind het geinig genoeg voor een 6.
3 en een halve minuut lang OHOOHOHHOHHHH ANITAAA roepen? Knap hoor. Ondertussen via youtube er een dom zomerhit- beatje eronderzetten, tjah, dat is mn neefje van 7 ook nog wel gelukt.
Had een 2- jarig kind dit gemaakt: KNAP!
Maken volwassen doe maar- mannen dit: 1.
Had een 2- jarig kind dit gemaakt: KNAP!
Maken volwassen doe maar- mannen dit: 1.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Begin tachtiger jaren bestond er nog géén You Tube Larry
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave Evans schreef:Begin tachtiger jaren bestond er nog géén You Tube Larry
(Itunes dan???? )
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Geweldige vergelijking. Ik vind gezellig en Pina Colada ook wel passen. Alles in de shaker levert dit een klein zesje op.Dave Evans schreef:Traffassi meets Eddy Wally
Toen deze band doorbrak moest ik er niets van hebben. Indertijd kwamen ze, tot overmaat van ramp, ook nog eens optreden in een spiksplinternieuwe sporthal van het grote dorp waar ik opgroeide en men was toen zozeer in de ban van DM-manie dat ik uit (braaf) verzet nog heb getwijfeld een button te kopen met mijn lijfspreuk van destijds`Doe Maar, laat maar´. Later ben ik toch bijgedraaid, en toen ze uit elkaar gingen vond ik het gewoonweg jammer.
Leuke vergelijking Dave
Anita is een happy-de-pappy-nr uit de begintijd, waarin nog niets is te horen van de latere Doe Maar die ik nog ben gaan waarderen.
Vind het eigenlijk jammer dat niet iets van de latere albums RTH is geworden, want dit is alsnog ´laat maar´. Een 4
Leuke vergelijking Dave
Anita is een happy-de-pappy-nr uit de begintijd, waarin nog niets is te horen van de latere Doe Maar die ik nog ben gaan waarderen.
Vind het eigenlijk jammer dat niet iets van de latere albums RTH is geworden, want dit is alsnog ´laat maar´. Een 4
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10272
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik heb helemaal niks met Doe Maar, ik kan werkelijk geen nummer van deze band noemen dat ik goed vind. De stem alleen al maakt dat ik doorskip.
Dít nummer kende ik nog niet, en ik had gewild dat dat nu nog het geval zou zijn. Dit is tenenkrommend slecht, zelfs het introdeuntje van Monkey Island 1 zit ingenieuzer in elkaar.
Een 1.
Dít nummer kende ik nog niet, en ik had gewild dat dat nu nog het geval zou zijn. Dit is tenenkrommend slecht, zelfs het introdeuntje van Monkey Island 1 zit ingenieuzer in elkaar.
Een 1.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: