*RTH* Lamb - Gorecki
+11
Led-Zep
Frodo
Timmus
ErickNJ
MrJohn
sokratikos
Vleertje
sowhat
Kaj
Mauricedegier
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is jouw cijfer voor "Lamb"?
*RTH* Lamb - Gorecki
Lamb is een elektronische muziek duo uit Manchester, Engeland, waarvan de muziek wordt beïnvloed door de trip hop en drum and bass. Het duo bestaat uit producer Andy Barlow, die produceert ook onder het pseudoniem Hipoptimist, en singer-songwriter Lou Rhodes. Ze behaalde commercieel succes met twee hitsingles " Górecki "en" Gabriel ".
Audio:
https://youtu.be/kbUfDXrWgbs
Live:
https://youtu.be/lI5h0oo49V4
Audio:
https://youtu.be/kbUfDXrWgbs
Live:
https://youtu.be/lI5h0oo49V4
Gast- Gast
Re: *RTH* Lamb - Gorecki
Lamb op Lowlands trok me niet zo erg, maar dit oudere werkje Gorecki is mooi opgebouwd en ze heeft natuurlijk een prachtige stem. Plaat is een beetje onderhuids dreigend waardoor je ook geboeid blijft luisteren! Opnieuw een dikke voldoende voor een RTH plaatje: 7
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Een ontdekking voor mij vorig jaar via Studio Brussel. Prima nummer, jammer dat het in Nederland relatief weinig voorbij komt op de radio.
8
8
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Toch wel een klassiekertje eigenlijk, al is het dan niet helemaal mijn genre. Ik geef een ruime 7, al begint het nummer wel steeds meer in m'n achting te stijgen...
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
De dame zingt bloedmooi en is dan ook de SW-lijst binnen gedenderd: 9
Leeftijd : 67
Ik ga met Sowhat mee en geef ook een 9. Dit nummer stond vorig jaar al in mijn lijst en zal daar dit jaar zeker weer in terugkeren.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Dit nr stond tussen mn lijst RTH-aanvragen die Dave heeft, maar blijkbaar had iemand deze bij Raver ook aangevraagd
Klassieker uit de 90ies. Mij destijds al vrij snel ter ore gekomen. Er bovenuit springend nr van Lamb's debuutalbum. Pas later ontdekte ik dat de naam verwijst naar de Poolse componist Henryk Gorecki (1933-2010) en in het bijzonder naar zijn Symphony No. 3 (Symphony of Sorrowful Songs) gemaakt in het midden van de 70er jaren. De zangeres Lou Rhodes legt de song als volgt uit:
"It’s about when I first heard Gorecki’s Third Symphony with someone who is very important to me. It was one of life’s perfect moments. I was completely moved to tears, and still am, when I hear the Third Symphony; I can safely say it’s one of the most moving pieces of music ever written, and that’s not just because of the context in which l first heard it."
Deze RTH staat in mn lijst. Mooie vrouwenstem, geweldige opbouw van het nummer, en het blijft mooi tot aan het einde. Een 9
Klassieker uit de 90ies. Mij destijds al vrij snel ter ore gekomen. Er bovenuit springend nr van Lamb's debuutalbum. Pas later ontdekte ik dat de naam verwijst naar de Poolse componist Henryk Gorecki (1933-2010) en in het bijzonder naar zijn Symphony No. 3 (Symphony of Sorrowful Songs) gemaakt in het midden van de 70er jaren. De zangeres Lou Rhodes legt de song als volgt uit:
"It’s about when I first heard Gorecki’s Third Symphony with someone who is very important to me. It was one of life’s perfect moments. I was completely moved to tears, and still am, when I hear the Third Symphony; I can safely say it’s one of the most moving pieces of music ever written, and that’s not just because of the context in which l first heard it."
Deze RTH staat in mn lijst. Mooie vrouwenstem, geweldige opbouw van het nummer, en het blijft mooi tot aan het einde. Een 9
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Haha, ik kan niet in de aanvraaglijst van DDDave kijken Sokra.
Ik was opzoek naar iets wat nog niet behandeld was in het RTH gebeuren.
Ik was opzoek naar iets wat nog niet behandeld was in het RTH gebeuren.
Gast- Gast
Kan ik weer iets doorstrepen
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Vleer en Sokra, we moeten ff een vierde vinden. Dan komt ie vast in de Verr 500. Je kunt je hier aanmelden! Al weet ik niet of dat hier mag
Hoewel dit ook niet helemaal mijn genre is, vind ik het wel een mooi nummer! Ik kende het niet, maar het heeft mij eigenlijk best wel aangenaam verrast! Mooie stem, fijne instrumentale ondersteuning en vooral de tempo-versnellings overgang rond minuut 2.27 vind ik heel mooi, sowieso de gehele tempo verwisselingen trouwens tijdens het nummer! Ik ga hier een dikke 7 voor geven!
Gast- Gast
Gekunstelde muziek, ingehouden theatrale would be act, het kan me absoluut niet bekoren: een 2
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ook een dikke 7 van mij.
Ik zag net ook het topic van PJ Harvey. Heel interessant. Mijn reactie op Lamb en op PJ Harvey zijn niet zo heel verschillend. Sowhat vindt ze allebei ook mooi. MrJohn daarentegen is een grote fan van PJ maar vindt van Lamb niks aan. Interessant hoe dat gaat soms.
Ik zag net ook het topic van PJ Harvey. Heel interessant. Mijn reactie op Lamb en op PJ Harvey zijn niet zo heel verschillend. Sowhat vindt ze allebei ook mooi. MrJohn daarentegen is een grote fan van PJ maar vindt van Lamb niks aan. Interessant hoe dat gaat soms.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
hmmmm ik vind er niks gekunstels aan, of hoe je dat ook mag schrijven. Mooie plaat eigenlijk. Lamb was ik een beetje vergeten totdat ze dit jaar op Lowlands stonden. Was een goede act, niet briljant maar gewoon goed. Volgens mij zat de zangeres een paar jaar geleden in een moeilijke periode met familie, dacht ik.
Anyway, mooi nummer. Ik geef het een 8
Oja, Larry. Dit nummer bestaat voor bijna 100% uit synthesizers, samples en drumcomputers. Stel ons niet teleur in je gebruikelijke cijfer.
Anyway, mooi nummer. Ik geef het een 8
Oja, Larry. Dit nummer bestaat voor bijna 100% uit synthesizers, samples en drumcomputers. Stel ons niet teleur in je gebruikelijke cijfer.
Gast- Gast
Normaal hou ik niet van al dat synthesizer gemeuk met drumcomputers en andere electronica, gelukkig zijn er uitzonderingen op deze regel en raad eens?? Juist ... deze is er daar een van (net als bv de epische op eenzame hoogte staande klasse van Meneer Numan's Are friends Electric waar nog immer alles van gaat stijgeren wat maar kan stijgeren maar dit wederom terzijde!!) Het doet me erg denken aan een door mij zeer gewaardeerde andere band en wel Enigma en ik kan dan ook niet anders dan uit het rek der cijfers wederom maar eens een 10 tevoorschijn toveren.
Enne Larry ooit als je groot bent zal Ome Journey je wel eens komen uitleggen wat er nu zo speciaal aan deze muziek is!!
Enne Larry ooit als je groot bent zal Ome Journey je wel eens komen uitleggen wat er nu zo speciaal aan deze muziek is!!
Gast- Gast
Een nummer waar je echt even voor moet gaan zitten. Prachtige opbouw en wereldstem.
Ik geef een 9.
Ik geef een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Technisch gezien goed gemaakt maar ik mis iedere vorm van bezieling of emotie. Daarom gewoon een 4.
Dit doet me niet zo veel.
Een 5.
Een 5.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Frodo ik snap het niet deze stem zit vol bezieling en emotie.....
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
MrJohn schreef:Gekunstelde muziek, ingehouden theatrale would be act, het kan me absoluut niet bekoren: een 2
Helemaal mee eens. Ik ga een term bij toevoegen: wat een kattengejank. Wat een stomme muzikale omlijsting. Ik zou zo zeggen, meisje, ga lekker een trui breien, of iets anders nuttigs. Een 1.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vleertje schreef:Frodo ik snap het niet deze stem zit vol bezieling en emotie.....
Misschien zijn zijn boxen stuk
Vleertje schreef:Frodo ik snap het niet deze stem zit vol bezieling en emotie.....
Nou, ik heb hem nog maar een keertje beluisterd maar ik kan er niets anders van maken. Ik vind het hele liedje, en dan bedoel ik alle instrumenten, behoorlijk vlak. En zoals gezegd: technisch gezien is er weinig op aan te merken, dus ik snap dat wanneer deze muziek je iets doet je het ook heel goed vindt.
Echter, voor mij was het een ware bezoeking om tot twee keer toe dit ruim 6 minuten lang te moeten uitzitten.
Een opmerking vanuit het kleiner dan pinkie-pinkie-formaat van het mannelijk lid in een ijskoude zee. Ga gauw bij het haardvuur zitten om wat beweging erin mogelijk te makenjan4004 schreef:Helemaal mee eens. Ik ga een term bij toevoegen: wat een kattengejank. Wat een stomme muzikale omlijsting. Ik zou zo zeggen, meisje, ga lekker een trui breien, of iets anders nuttigs. Een 1.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Kan hier niet echt warm of koud van worden, een 5.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
@Journey ... Het bijzondere is toch dat het voor 100% uit synthz bestaat?
@Alex Tuurlijk nie
Prachtig dit. Als ze die synthz weg hadden gelaten. Veeeeeeeeeel beter wordt het dan. Alleen jammer dat dit nummer alléén maar synthz zijn.... incl. stem....
Een 3.
@Alex Tuurlijk nie
Prachtig dit. Als ze die synthz weg hadden gelaten. Veeeeeeeeeel beter wordt het dan. Alleen jammer dat dit nummer alléén maar synthz zijn.... incl. stem....
Een 3.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: