*RTH* Fox - S~s~s~singlebed
+13
snoopy
Led-Zep
sokratikos
LarryMullen
Mauricedegier
Roche
Paul
Jan...
Frodo
sowhat
MrJohn
ErickNJ
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'S-s-s-singlebed'
*RTH* Fox - S~s~s~singlebed
[12-08-2011]
Fox was een Brits georiënteerde band die populair was in de mid-seventies. Met name door de charismatische Australische lead zangeres Susan Traynor (ze trad op onder de naam Noosha Fox) trok de band veel aandacht!
https://www.youtube.com/watch?v=9wKdtTYdmXM&feature=related
Fox was een Brits georiënteerde band die populair was in de mid-seventies. Met name door de charismatische Australische lead zangeres Susan Traynor (ze trad op onder de naam Noosha Fox) trok de band veel aandacht!
https://www.youtube.com/watch?v=9wKdtTYdmXM&feature=related
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Fox - S~s~s~singlebed
Oei, al weer een mooi nummer bij RTH. Ik ben vandaag niet zo gul als gisteren. Maar toch een mooie 8.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Is dit nou ook een voorbeeld van een zuchtmeisje SW? Ik vind namelijk dat ze nogal zuchterig zingt met dat Sssss....Ik vind haar stem verschrikkelijk irritant en heel vervelend om naar te luisteren.... Ik vind dit dus helemaal niks... Verder dan een 2 kom ik dan ook niet....
Gast- Gast
Dit is een kinderlijk stemmetje, een angstwekkend geluid. Muzikaal van generlei waarde.
SW-classic of niet Renata, het is voor mij gewoon een 1
SW-classic of niet Renata, het is voor mij gewoon een 1
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
A.F.G.R.I.J.S.E.L.I.J.K....................................................1
Gast- Gast
Journeyman schreef:A.F.G.R.I.J.S.E.L.I.J.K....................................................1
Journey, het is de bedoeling het liedje en niet jezelf te beoordelen.
Ik geef een 9, want dit is gewoon dikke pret!
Leeftijd : 67
nou zeg, zo slecht is dit toch niet?
De bass zorgt ervoor dat er een lekkere drive in zit en de drums klinken toch ook niet zwaar verkeerd? Tja, de stem is niet helemaal prettig naar mijn mening maar het is absoluut geen kind stemmetje en ik vind het ook geen zuchtmeisje. Verder is de melodie vrij simpel ja, maar goed daar kan ik nog wel even mee leven. Ik twijfel om een 6 te geven...ga ik nog even een paar keer naar luisteren.
De bass zorgt ervoor dat er een lekkere drive in zit en de drums klinken toch ook niet zwaar verkeerd? Tja, de stem is niet helemaal prettig naar mijn mening maar het is absoluut geen kind stemmetje en ik vind het ook geen zuchtmeisje. Verder is de melodie vrij simpel ja, maar goed daar kan ik nog wel even mee leven. Ik twijfel om een 6 te geven...ga ik nog even een paar keer naar luisteren.
Gast- Gast
Tegenwoordig is het not done om verstandelijk gehandicapten na te doen, maar in de jaren zeventig kon alles nog.
Ik vind dit liedje een belediging voor alle muziekliefhebbers.
Een 1.
Ik vind dit liedje een belediging voor alle muziekliefhebbers.
Een 1.
Dit nummer heeft wel een paar aardige hooks, maar over het algemeen is dit natuurlijk een drama. De stem van de zangeres lijkt nergens naar en ik vind ook de 2e stem van een zangert nergens over. Echt heel erg slecht is het niet, maar ik kom echt niet verder dan een 4.
Ik heb wel gelachen om deze inzending en dat is ook wat waard.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Je roept iets over een singlebed , doet er de stem van een stervende kraai bij en huurt wat muzikanten in die nog net niet in slaap vallen. Zelfs mijn kliko houdt zijn klep dicht als ie dit nummer hoort... Een 2 , waarvan de helft omdat ik ook moest lachen...
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3556
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Sorry Sowhat, maar ik vind het ook niet al te best. Die zangeres heeft een aparte stem, maar ik vind het nogal lelijk klinken zo. Het klinkt bovendien vreselijk gedateerd.
Ik geef hier een 3 voor.
Ik geef hier een 3 voor.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Frodo schreef:Tegenwoordig is het not done om verstandelijk gehandicapten na te doen, maar in de jaren zeventig kon alles nog.
....
Ik had deze post nog niet gelezen toen het nummer op 2:25 aankwam... verstandelijk gehandicapt? dacht ik..
Kortom dikke pret om te maken denk ik wel ja, en daarmee bedoel ik vooral dat het dikke pret is als je zo'n walgelijk kinder- stemmetje hebt.
Een 1-.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
jan4004 schreef:Dit nummer heeft wel een paar aardige hooks, maar over het algemeen is dit natuurlijk een drama. De stem van de zangeres lijkt nergens naar en ik vind ook de 2e stem van een zangert nergens over. Echt heel erg slecht is het niet, maar ik kom echt niet verder dan een 4.
Vreemd genoeg dacht ik werkelijk dat dit een Jan4004 Classic zou zijn? Ken ik je toch weer niet goed genoeg Jan
Hebben jullie het over de talkbox? Kijk even op 2:00 op onderstaande clip. En lees dit ook even.LarryMullen schreef:Frodo schreef:Tegenwoordig is het not done om verstandelijk gehandicapten na te doen, maar in de jaren zeventig kon alles nog.
....
Ik had deze post nog niet gelezen toen het nummer op 2:25 aankwam... verstandelijk gehandicapt? dacht ik..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talkbox
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
ErickNJ schreef:Hebben jullie het over de talkbox? Kijk even op 2:00 op onderstaande clip. En lees dit ook even.LarryMullen schreef:Frodo schreef:Tegenwoordig is het not done om verstandelijk gehandicapten na te doen, maar in de jaren zeventig kon alles nog.
....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talkbox
Dank voor de informatie. Een soort gezyntheresized aparaat, zal ik maar zeggen .
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Vals is het woord wat me als eerste te binnen schiet, snap de kolderiek niet van dit troepig plaatje wat terecht tot vele onvoldoendes wordt gebombadeerd iets wat ze ook met de zangeres hadden moeten doen... Een 2.
Gast- Gast
Dave Evans schreef:jan4004 schreef:Dit nummer heeft wel een paar aardige hooks, maar over het algemeen is dit natuurlijk een drama. De stem van de zangeres lijkt nergens naar en ik vind ook de 2e stem van een zangert nergens over. Echt heel erg slecht is het niet, maar ik kom echt niet verder dan een 4.
Vreemd genoeg dacht ik werkelijk dat dit een Jan4004 Classic zou zijn? Ken ik je toch weer niet goed genoeg Jan
In zoverre is het wel een JVM-classic geworden, want ik heb hem de hele dag in mijn kop zitten met a smile on my face. Ongelooflijk wat een ellende is die stem van dat mens. Calimero meets Donald Duck.
Jan...- Music-Master
Nogal eigenaardig stemgebruik van de zangeres idd, maar - of je dat nou leuk vind of niet (de meesten blijkbaar niet) - het is wel zowat het enige wat in deze band met typisch 70-geluid boven het maaiveld uitsteekt. Het nummer zelf is middelmaat, weinig bijzonders. Vandaar de 'noodgreep' naar een bijzonder instrument?
Een bekend nr uit de 80ies begint ook met de jappiotube (grappiger woord) of talkbox. Dank EricNJ voor de info.
Kijk maar:
Een klein 6je (met compensatie-bonuspunten mbt de lage cijfers, want dit is relatief veeel beter dan die vreselijke (ook talkbox-gebruikende) Scorpions)
Een bekend nr uit de 80ies begint ook met de jappiotube (grappiger woord) of talkbox. Dank EricNJ voor de info.
Kijk maar:
Een klein 6je (met compensatie-bonuspunten mbt de lage cijfers, want dit is relatief veeel beter dan die vreselijke (ook talkbox-gebruikende) Scorpions)
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Vanwege het nasale gedreutel kan dit geen voldoende opleveren.
Maar ik heb nu wel een leuk idee voor een nieuwe kwis !
Maar ik heb nu wel een leuk idee voor een nieuwe kwis !
Gast- Gast
Muzikaal vind ik dit nog wel meevallen, maar die belabberde Donald Duck imitatie doet het nummer geen goed.
Een 4.
Een 4.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik ken het nummer nog wel uit die tijd, vond het toen geloof ik wel grappig maar de single ontbreekt in m'n verzameling en dat zegt op zich al genoeg....een 4
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ach het is ook niet mijn ding, maar omdat het géén eenheidsworst is een vijfje.
Ik moet iets toegeven: ik ben verslaafd aan dit nummer. Als ik me even neerslachtig of verveeld voel, dan zet ik hem aan. Ik ga meteen weer lachen. Dat stukkie met dat hulpstukkie van Peter Frampton vind ik ook zo hilarisch, ik denk echt, jeetje, waarom doen ze dit nou? Het voegt totaal niks toe. En die mevrouw, die is echt knettergek. Dat ze achterlijk zingt, daar is iedereen het over eens, maar die mimiek is ook te hopeloos voor worden. Bedankt voor het posten, echt heerlijk!
Jan...- Music-Master
Haar stem maakt tenminste nog iets van dit liedje. Het liedje zelf is natuurlijk niet heel spannend muzikaal gezien maar dankzij haar stem tilt het het hele nummer toch nog naar een 5. Ik vind het geen belediging voor muziek in ieder geval. Zie ook niet dat er gespot word met geestelijk gehandicapten. De jostiband ziet er echt anders uit.
Het heeft in ieder geval hoe dan ook waarde als het Jan uit een neerslachtige en/of verveelde bui kan halen.
Het heeft in ieder geval hoe dan ook waarde als het Jan uit een neerslachtige en/of verveelde bui kan halen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: