*RTH* Boozy - Angela
+11
Mauricedegier
Paul
Mirrr
Jan...
sokratikos
Mies
Vleertje
Frodo
ErickNJ
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Angela'
*RTH* Boozy - Angela
[30-07-2011]
Nou vooruit, ééntje voor Vleertje dan
Groningse funk/disco-formatie, die in 1977 twee hitjes scoort: Dance To The Music en Angela.
1977
Boozy is een voortzetting van de band Trojka, met daarin Tamaela, Van Zeyst, Souisa, Kleine en Vorenholt. Al in 1976 maken ze onder naam Trojka demo's. De platenmaatschappijen raken echter pas geïnteresseerd wanneer Marijke Verboon de gelederen komt versterken. Als een soort Nederlandse Chaka Kahn fungeert zij als de trekpleister van de groep. Ze veranderen hun naam in Boozy en tekenen een contract bij Poker, een onderdeel van Basart Records. Boozy duikt de studio in om de single Dance To The Music op te nemen. De single bereikt in maart nummer 21 in de Top 40. Opvolger Angela doet het in juni nog iets beter en haalt nummer 17. Later dat jaar verschijnt het album Boozy, geproduceerd door Eddy Ouwens. De derde single Broken Dreams flopt.
--------------------------------------------------------------------------------
1978
Alides Hidding vervangt Chris Kleine. In deze bezetting neemt de groep een nieuwe single op: We've Got It Jumpin'. Ook deze single flopt.
--------------------------------------------------------------------------------
1979
De groept wisselt van platenmaatschappij: bij Polydor probeert Boozy het opnieuw met de single Sexy Lady. Hierna houdt de groep het voor gezien. Hidding probeert het solo, Tamaela begint de groep D'Men. Tamaela vinden we in de jaren tachtig terug bij Fox The Fox.
https://www.youtube.com/watch?v=-MfFYC-Cu40&feature=related
Nog een opname van een reunieconcert in 1998, helaas met matig geluid. Dus graag plaatje op het eerste muziekclipje beoordelen!
https://www.youtube.com/watch?v=jK2c8oPmCKc&feature=related
Nou vooruit, ééntje voor Vleertje dan
Groningse funk/disco-formatie, die in 1977 twee hitjes scoort: Dance To The Music en Angela.
1977
Boozy is een voortzetting van de band Trojka, met daarin Tamaela, Van Zeyst, Souisa, Kleine en Vorenholt. Al in 1976 maken ze onder naam Trojka demo's. De platenmaatschappijen raken echter pas geïnteresseerd wanneer Marijke Verboon de gelederen komt versterken. Als een soort Nederlandse Chaka Kahn fungeert zij als de trekpleister van de groep. Ze veranderen hun naam in Boozy en tekenen een contract bij Poker, een onderdeel van Basart Records. Boozy duikt de studio in om de single Dance To The Music op te nemen. De single bereikt in maart nummer 21 in de Top 40. Opvolger Angela doet het in juni nog iets beter en haalt nummer 17. Later dat jaar verschijnt het album Boozy, geproduceerd door Eddy Ouwens. De derde single Broken Dreams flopt.
1978
Alides Hidding vervangt Chris Kleine. In deze bezetting neemt de groep een nieuwe single op: We've Got It Jumpin'. Ook deze single flopt.
1979
De groept wisselt van platenmaatschappij: bij Polydor probeert Boozy het opnieuw met de single Sexy Lady. Hierna houdt de groep het voor gezien. Hidding probeert het solo, Tamaela begint de groep D'Men. Tamaela vinden we in de jaren tachtig terug bij Fox The Fox.
https://www.youtube.com/watch?v=-MfFYC-Cu40&feature=related
Nog een opname van een reunieconcert in 1998, helaas met matig geluid. Dus graag plaatje op het eerste muziekclipje beoordelen!
https://www.youtube.com/watch?v=jK2c8oPmCKc&feature=related
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Boozy - Angela
Zo zagen ze er in de seventies uit
https://www.youtube.com/watch?v=0oFVWXOaNks&playnext=1&list=PL2C4236B8FC9D8C9B
https://www.youtube.com/watch?v=0oFVWXOaNks&playnext=1&list=PL2C4236B8FC9D8C9B
Vleertje, gelukkig zijn er over mij betere liedjes gemaakt. Wat een troep dit: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik zag net Alides Hidding bij Cover/Origineel, en nu hier alweer een plaat die ik in lange tijd niet gehoord heb. Nog steeds leuk. Een 7.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Zou het verdringing zijn? Net als de vorige plaat herken ik dit helemaal niet, en dat terwijl ik in februari en maart 1977 in het ziekenhuis lag en mijn enige tijdverdrijf urenlang radio luisteren was. De meeste plaatjes uit die periode kan ik dromen en vrijwel woordelijk meezingen. Dat ik deze niet ken zal wel een reden hebben. Ik kan er in ieder geval niets positiefs over zeggen, hoe hard ik ook mijn best doe.
Een 1.
Een 1.
Dave toch dat had je nou niet moeten doen Er zijn toch betere nummers te vinden dan deze. Deze vind ik niet zo'n draak als het voorgaande maar ook dit is niet veel soeps. Wegens de titel kom ik nog op een 3.
Deze had ruim voldoende gescoord:
Deze had ruim voldoende gescoord:
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Nee dit zit tegen het valse aan..het gaat nèt goed 4 van mij, voor de moeite.
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4072
Leeftijd : 58
Leuk gebaar, maar het nr is 'vleer noch vis'. Ook weer niet belabberd genoeg voor een 1 of 2. Dus een 3
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dan zal je bij mij wel aankomen met Jan Klaassen en de Trompetter of een klassieker van Jan en Zwaan.
Beetje lullig voor Vleer, maar ja het kwaad is al geschied, je zal er wel een reden voor hebben dit haar aan te doen. Een 3.
Beetje lullig voor Vleer, maar ja het kwaad is al geschied, je zal er wel een reden voor hebben dit haar aan te doen. Een 3.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Mies schreef:Nee dit zit tegen het valse aan..het gaat nèt goed 4 van mij, voor de moeite.
Ben het hier idd wel mee eens dat het tegen het valse aanzit... Van mij alleen een 3 (voor de moeite)
Gast- Gast
Ken dit ook niet en vind er helemaal niks aan, een 4....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
IK was dit nummer kwijt. Ik vind het wel weer eens leuk om te horen, leuk gitaarrifje. Interessante info erbij. Een 6.
Helemaal niets dit, geef er een 3 voor
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Verdwaald in het niemandsland en laten we het daar ook maar laten, eigenlijk een 1 maar vanwege de naam Angela een bonus. Resultaat: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Een 2, meer woorden wil ik hier niet aan vuil maken.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Vraag me toch af van wie die zeven en die acht zijn.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Prima helemaal niks mee aan de hand zijnd nummertje van deze ïndo" funkrockers, ik zal niet meteen zeggen geweldig maar je kan horen dat hier kwaliteit speelt en dat is ook wel wat waard. Vind het zelfs helemaal niet "nederlands" en dus met de geur van spruitjes klinkend en heb hier toch wel een 7 voor over.
Gast- Gast
Vleertje schreef:Vraag me toch af van wie die zeven en die acht zijn.
Ik had ook een 7 gegeven!
Gewoon een lekker niets aan de hand plaatje (goed verwoord Journeyman ), ligt prima in het gehoor. Het zal aan mij liggen, maar ik snap die hele lage cijfers niet zo?
Laat me rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaien... ze komen uit 't Gooi?
Hier klinkt het ook lekker vals en lekker dom, ongeveer net zoals wanneer een kat op een piano springt en gaat zitten jammeren.
Sorry Vleer, een 2.
Hier klinkt het ook lekker vals en lekker dom, ongeveer net zoals wanneer een kat op een piano springt en gaat zitten jammeren.
Sorry Vleer, een 2.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Een liedje dat de intentie lijkt te hebben vrolijk te zijn en het doel totaal niet bereikt. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: