*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator
+10
Paul
MrJohn
Led-Zep
Jan...
ErickNJ
sowhat
Dave Evans
Frodo
Mirrr
LarryMullen
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Ozark Henry'?
*RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator
Ozark Henry is de artiestennaam van de Belgische singer-songwriter Piet Goddaer (Kortrijk, 29 april 1970) Tevens is hij een platenproducer en arrangeur.
Piet Goddaer is de oprichter en het creatieve brein achter Ozark Henry. De inspiratie voor de bandnaam haalde hij uit een gebergte in de Verenigde Staten, Ozark mountains, en uit het boek "Junkie" van William S. Burroughs.
Het eerste album van Ozark Henry, I'm Seeking Something That Has Already Found Me, was erg avantgardistisch getint. Het derde album, Birthmarks, vormde de overgang tussen de experimentele muziek en de muziek die hij tegenwoordig maakt en die het beste als intelligente popmuziek met klassieke invloeden, zoals strijk- en blaasinstrumenten, omschreven kan worden. Birthmarks en het daaropvolgende album The Sailor Not The Sea zorgden voor de definitieve doorbraak bij het Belgische publiek.
Piet Goddaer schrijft, componeert en produceert zijn albums zelf, omdat hij zelf de controle wil hebben als hij zijn albums maakt, zodat hij op de beste manier het geluid kan vertolken dat hij in zijn hoofd hoort. Naast reguliere studioalbums heeft hij ook enkele soundtracks uitgebracht, waaronder die voor de verfilming van Thea Beckmans Kruistocht in Spijkerbroek, en produceert hij albums van andere artiesten.
Voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Ozark_Henry
Deze single komt uit 2002 van album Birthmarks (nr 4) en mag vanaf nu gerankt worden...
Piet Goddaer is de oprichter en het creatieve brein achter Ozark Henry. De inspiratie voor de bandnaam haalde hij uit een gebergte in de Verenigde Staten, Ozark mountains, en uit het boek "Junkie" van William S. Burroughs.
Het eerste album van Ozark Henry, I'm Seeking Something That Has Already Found Me, was erg avantgardistisch getint. Het derde album, Birthmarks, vormde de overgang tussen de experimentele muziek en de muziek die hij tegenwoordig maakt en die het beste als intelligente popmuziek met klassieke invloeden, zoals strijk- en blaasinstrumenten, omschreven kan worden. Birthmarks en het daaropvolgende album The Sailor Not The Sea zorgden voor de definitieve doorbraak bij het Belgische publiek.
Piet Goddaer schrijft, componeert en produceert zijn albums zelf, omdat hij zelf de controle wil hebben als hij zijn albums maakt, zodat hij op de beste manier het geluid kan vertolken dat hij in zijn hoofd hoort. Naast reguliere studioalbums heeft hij ook enkele soundtracks uitgebracht, waaronder die voor de verfilming van Thea Beckmans Kruistocht in Spijkerbroek, en produceert hij albums van andere artiesten.
Voor meer info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Ozark_Henry
Deze single komt uit 2002 van album Birthmarks (nr 4) en mag vanaf nu gerankt worden...
Gast- Gast
Re: *RTH* Ozark Henry - Sweet Instigator
Ravie thnx!!!!!!!!! Ik heb al de albums van deze geweldige autistische zanger! in het begin was het wel even wennen, maar dan is dit ook gewoon prachtig! Dit is echt mijn absolute nummer 1, is ook in m'n eerste lijstje voorgekomen, staat in m'n persoonlijke top 10!!!!!!
Birthmarks is sowieso een pracht album; er staan zoveel mooie nummers op!
Met andere woorden: dit is gewoon prachtig! misschien dat het even duurt voordat je dit mooi vindt, maar het ís mooi!
10!!!!!!!!!!!!!!
Birthmarks is sowieso een pracht album; er staan zoveel mooie nummers op!
Met andere woorden: dit is gewoon prachtig! misschien dat het even duurt voordat je dit mooi vindt, maar het ís mooi!
10!!!!!!!!!!!!!!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ook een prachtnummer!
Yeah!
En dit is gewoon een leuk plaatje:
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ken dit helemaal niet maar klinkt helemaal niet slecht, Jesper is er helemaal lyrisch van zie ik
Zal eens wat meer beluisteren van deze man, deze krijgt een 7....
Zal eens wat meer beluisteren van deze man, deze krijgt een 7....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Dit is helemaal niet verkeerd! IJzersterke compositie met harmonieus arrangement a la Robbie Williams. Goed gezongen ook.
Een 9.
Een 9.
Ik snap wel dat Larry dit heel mooi vindt, want dit klinkt als een pop versie van een U2 arrangement. Het lijkt ook ontzettend op een ander nummer waar ik even niet de vinger op kan leggen.
Desalniettemin vind ik het wel een hoge 7, afgerond naar een 8 waard. Het zit heel strak in elkaar; de man heeft zeker talent.
Desalniettemin vind ik het wel een hoge 7, afgerond naar een 8 waard. Het zit heel strak in elkaar; de man heeft zeker talent.
Gast- Gast
Ik leerde Piet Goddaer vooral kennen als producer van Novastar. Ook deed hij de tweede stem op dit nummer!
https://www.youtube.com/watch?v=v4yqqQOBPZM&feature=watch_response
En hier nog een mooie versie van Sweet Instigator door Piet Goddaer en het Symphonic Alternative!
Oja een dikke 8 van mij natuurlijk!
https://www.youtube.com/watch?v=tUoh8fcTiiE&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=v4yqqQOBPZM&feature=watch_response
En hier nog een mooie versie van Sweet Instigator door Piet Goddaer en het Symphonic Alternative!
Oja een dikke 8 van mij natuurlijk!
https://www.youtube.com/watch?v=tUoh8fcTiiE&feature=related
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Op zich niet heel slecht, maar ik vind de zang irritant en het is niet mijn ding: 4.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kan me eigenlijk wel in de mening van SW vinden, met de kanttekening die ik nog even wil plaatsen dat ik de intro van dit nummer ook irritant vind. Ik kan de wat slommige zeikerige stem net als SW, niet waarderen... Van mij alleen nog een puntje lager ivm met de irritante intro... Een 3 dus...
Gast- Gast
Nooit eerder van deze zanger gehoord. Toen ik de naam zag verwachte ik een stukje Country muziek.Raver schreef:De inspiratie voor de bandnaam haalde hij uit een gebergte in de Verenigde Staten, Ozark mountains
Deze misschien?katje37 schreef:Het lijkt ook ontzettend op een ander nummer waar ik even niet de vinger op kan leggen.
Duran Duran - Ordinary World
Mee eens!katje37 schreef:Desalniettemin vind ik het wel een hoge 7, afgerond naar een 8 waard. Het zit heel strak in elkaar; de man heeft zeker talent.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik hoor heel veel the Edge dingetjes. En dat is geen compliment, want met die sound ben ik al een tijdje klaar mee. En vooral bij die wanna-bies. Bovendien is het een vreselijk saaie plaat en die zanger kan absoluut niet zingen. Gauw vergeten dit.
Larry, geniet er maar van. Smaken verschillen echter, ik ben nog strenger dan So What en Glimmerik, een 2.
Larry, geniet er maar van. Smaken verschillen echter, ik ben nog strenger dan So What en Glimmerik, een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ja EricNJ, het is idd het gitaartje uit Ordinary world!
Gast- Gast
Het is zeker niet slecht, maar ik kan er ook niet enthousiast van worden.
Een 6.
Een 6.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Even een off topic vraagje Larry, met wie sta je op de foto?
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
De Vlaming Ozark Henry was ook te bewonderen op Rock Werchter. Het was even wennen en nog eens luisteren. Uiteindelijk bevalt het me wel, het heeft zijn eigen kleur: een 7
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik ken dit helemaal niet maar het klinkt absoluut niet verkeerd. Een 7.
Ik had al eens wat muziek van de beste man gehoord en dat vond ik goed te pruimen, dit nummer echter kende ik nog niet en het heeft mij bij hety beluisteren bevestigd wat ik over Ozark dacht, getalenteerde singer/songwriter en dit nummer krijgt dan ook een welverdiende 8
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
De (arrangement)vergelijking van Ozark Henry met U2 hoor ik er helemaal niet in, noch die met Robbie Williams. De kwalificatie als 'jonge Vlaamse Bowie' die hij aan het begin van zijn muzikale loopbaan kreeg is mi later ook niet waargemaakt. Zijn gebruik van strijkpartijen en soulachtige vrouwenstemmen doet me eerder denken aan datzelfde gebruik door Moby, waarvan hij ooit in het voorprogramma speelde. Vond hem live in het Nijmeegse Doornroosje overtuigend. 'Sweet instigator' krijgt van mij een 7.5 die door de eigen stijl van Ozark Henry naar boven wordt afgerond.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Van mij krijgt Ozrak Henry een keurige zeven het is ietsjes te braaf naar mijn smaak en ik hoor inderdaad ook vergelijkbaar geluid als Moby in dit nummer. Fijne stem die prettig in het gehoor ligt in ieder geval.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Het intro doet mij denken aan Moby, denk het album Hotel of de iets eerdere plaatjes als Porcelain, Why Does My Heart Feel So Bad (van Play), maar vooral In This World (van 18)! Daarna kan ik me wel enigszins vinden in de vergelijking met U2, maar ik wordt hier blij van! Ik ga hier eens meer van zoeken, want dit is tof!
Ik geef een 8, wat hoog is voor een plaat die ik nog niet ken!
Ik geef een 8, wat hoog is voor een plaat die ik nog niet ken!
Dubbelpost. Ik zit nu naar het album Hvelreki te luisteren. De gelijkenis met Jónsi (frontman Sigur Rós, maar dan vooral in z'n soloalbum Go) is goed te horen, vind ik. Dat kon ik niet horen in deze RTH, maar dat nummer kwam dan ook niet van een album met een IJslandse titel. En Sigur Rós/Jónsi is ook IJslands, dus dat zal het wel zijn.
Jesper, misschien vind je het leuk om van dat bovengenoemde album eens wat te luisteren.
Jesper, misschien vind je het leuk om van dat bovengenoemde album eens wat te luisteren.
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Clarence "Frogman" Henry - Ain't Got No Home
» *RTH* Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee
» *RTH* Sweet - Fox on the run
» *RTH* Ava Max - Sweet But Psycho
» *RTH* Sweet - Action
» *RTH* Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee
» *RTH* Sweet - Fox on the run
» *RTH* Ava Max - Sweet But Psycho
» *RTH* Sweet - Action
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: