*RTH* Selah Sue - Raggamuffin
+8
Jan...
Led-Zep
Mark
Mauricedegier
MrJohn
Frodo
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Raggamuffin'
*RTH* Selah Sue - Raggamuffin
[18-06-2011]
Een kersverse palletsong ditmaal!
Selah Sue, geboren als Sanne Putseys (Leuven, 3 mei 1989), is een Belgische singer-songwriter.
Sanne Putseys is afkomstig uit het Vlaams-Brabantse Leefdaal, een deelgemeente van Bertem.
Ze leerde op haar vijftiende op de akoestische gitaar spelen en begon toen ook al eigen liedjes te schrijven. Op haar 17de trad ze als jongste en enige vrouwelijke artieste op tijdens het opensongcontest Open Mic-avond in Het Depot in Leuven. Organisator en zanger Milow, of Jonathan Vandenbroeck, merkte haar op en vroeg haar op te treden in zijn voorprogramma. Later speelde ze ook nog in het voorprogramma van Jamie Lidell in Londen en Parijs en stond ze met Novastar in het Amsterdamse Paradiso en ook in dat van Prince in Antwerpen.
Toen de radiozender Studio Brussel in het programma Volt op zoek ging naar de toekomst van de Belgische muziek, mochten tal van gevestigde Belgische waarden hun poulain voorstellen en voor Milow was dat Selah Sue. Samen speelden ze dan Explanations op de radio.
Van september 2008 tot eind augustus 2009 zat ze in de schoot van AB Artist In Residence. De AB staat hiermee artiesten waarin ze sterk geloven en die geen platenfirma of management hebben bij in een carrièreplanning. Hierdoor werd ze een beetje een huisartiest van de AB en kon ze een demo opnemen.
Naast covers van Erykah Badu en Amy Winehouse heeft ze ook een pak eigen nummers. Twee van haar bekendste nummers zijn het akoestische 'Mommy' en 'Black part love'. Deze laatste werd in december 2008 als haar eerste single uitgebracht.
In 2009 trad Sue op op het North Sea Jazz Festival en bij Lowlands. Ook was ze een keer te zien op Couleur Café.[bron?] Ze was meerdere malen in De Wereld Draait Door te horen.
Op 8 november 2010 verzorgde ze het voorprogramma van Prince in het Sportpaleis in Antwerpen. Ook is ze te horen op het album van Cee Lo Green.
Op 7 januari 2011 was Selah Sue een van de winnaars van de Music Industry Awards 2010. Ze behaalde de belangrijke MIA voor "Beste Vrouwelijke Soloartiest". Bij Humo's Pop Poll kreeg Selah Sue de prijs van beste Belgische zangeres van 2010.
Op 4 maart 2011 werd haar naamloze debuutalbum uitgebracht, dat een combinatie van soul, jazz en ragga bevat.
Dit jaar treedt ze op tijdens de festivals van Pinkpop, Rock Werchter en Sziget!
https://www.youtube.com/watch?v=gqipPvjsof8
Een kersverse palletsong ditmaal!
Selah Sue, geboren als Sanne Putseys (Leuven, 3 mei 1989), is een Belgische singer-songwriter.
Sanne Putseys is afkomstig uit het Vlaams-Brabantse Leefdaal, een deelgemeente van Bertem.
Ze leerde op haar vijftiende op de akoestische gitaar spelen en begon toen ook al eigen liedjes te schrijven. Op haar 17de trad ze als jongste en enige vrouwelijke artieste op tijdens het opensongcontest Open Mic-avond in Het Depot in Leuven. Organisator en zanger Milow, of Jonathan Vandenbroeck, merkte haar op en vroeg haar op te treden in zijn voorprogramma. Later speelde ze ook nog in het voorprogramma van Jamie Lidell in Londen en Parijs en stond ze met Novastar in het Amsterdamse Paradiso en ook in dat van Prince in Antwerpen.
Toen de radiozender Studio Brussel in het programma Volt op zoek ging naar de toekomst van de Belgische muziek, mochten tal van gevestigde Belgische waarden hun poulain voorstellen en voor Milow was dat Selah Sue. Samen speelden ze dan Explanations op de radio.
Van september 2008 tot eind augustus 2009 zat ze in de schoot van AB Artist In Residence. De AB staat hiermee artiesten waarin ze sterk geloven en die geen platenfirma of management hebben bij in een carrièreplanning. Hierdoor werd ze een beetje een huisartiest van de AB en kon ze een demo opnemen.
Naast covers van Erykah Badu en Amy Winehouse heeft ze ook een pak eigen nummers. Twee van haar bekendste nummers zijn het akoestische 'Mommy' en 'Black part love'. Deze laatste werd in december 2008 als haar eerste single uitgebracht.
In 2009 trad Sue op op het North Sea Jazz Festival en bij Lowlands. Ook was ze een keer te zien op Couleur Café.[bron?] Ze was meerdere malen in De Wereld Draait Door te horen.
Op 8 november 2010 verzorgde ze het voorprogramma van Prince in het Sportpaleis in Antwerpen. Ook is ze te horen op het album van Cee Lo Green.
Op 7 januari 2011 was Selah Sue een van de winnaars van de Music Industry Awards 2010. Ze behaalde de belangrijke MIA voor "Beste Vrouwelijke Soloartiest". Bij Humo's Pop Poll kreeg Selah Sue de prijs van beste Belgische zangeres van 2010.
Op 4 maart 2011 werd haar naamloze debuutalbum uitgebracht, dat een combinatie van soul, jazz en ragga bevat.
Dit jaar treedt ze op tijdens de festivals van Pinkpop, Rock Werchter en Sziget!
https://www.youtube.com/watch?v=gqipPvjsof8
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Selah Sue - Raggamuffin
Het gaat wel, maar ik vind dit niet onderscheidend: 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik had nog nooit van haar gehoord toen ik haar (op tv) op Pinkpop zag. Meeliftend op het succes van de hype rond de eveneens matig getalenteerde Amy Winehouse is dit de zoveelste muzikaal-behang-kloon.
Waardeloze muziek, waardeloze zang, en tot overmaat van ramp Anouk overtreffen in de categorie 'slechtste Engelse uitspraak'.
Een 2.
Waardeloze muziek, waardeloze zang, en tot overmaat van ramp Anouk overtreffen in de categorie 'slechtste Engelse uitspraak'.
Een 2.
Tsja, tsja, tsja en tsja laat ik het eens anders zeggen, ik vind zelf dus Eva de Roovere leuker en beter en in ieder geval oorspronkelijker en dat zegt wel genoeg dunkt me.
Deze dame heeft best een aardig stemmetje hoewel die het niet haalt natuurlijk bij bv. Dani Klein van Vaya con Dyos en Amy plus om maar eens wat te noemen Adele zijn natuurlijk helemaal van een andere categorie dan dit.
Leuk, aardig en krap aan een iel dun zesje als startbonus maar eigenlijk zou het een vijf moeten zijn maar goed het bonuspunt is al gegeven.
Deze dame heeft best een aardig stemmetje hoewel die het niet haalt natuurlijk bij bv. Dani Klein van Vaya con Dyos en Amy plus om maar eens wat te noemen Adele zijn natuurlijk helemaal van een andere categorie dan dit.
Leuk, aardig en krap aan een iel dun zesje als startbonus maar eigenlijk zou het een vijf moeten zijn maar goed het bonuspunt is al gegeven.
Gast- Gast
Laat ik dan maar voor het tegenwicht zorgen. Voor mij was haar optreden op Pinkpop ook direct de eerste kennismaking en ik was gelijk verkocht.
Een fraaie mix van verschillende invloeden, intrigerende stem en eigenzinnige interpretatie maken me razend enthousiast. Waarschijnlijk als een van de weinige VV'ers zo te zien.
Smaken verschillen, maar om nu haar muzikaal behang te noemen en Amy met haar fantastische stem ook maar in het putje te duwen gaat wel ver.
Oh ja, Ik geef Selah Sue een vette 8 en hoop dat ze ons nog lang mag verblijden met muzikale pareltjes.
Een fraaie mix van verschillende invloeden, intrigerende stem en eigenzinnige interpretatie maken me razend enthousiast. Waarschijnlijk als een van de weinige VV'ers zo te zien.
Smaken verschillen, maar om nu haar muzikaal behang te noemen en Amy met haar fantastische stem ook maar in het putje te duwen gaat wel ver.
Oh ja, Ik geef Selah Sue een vette 8 en hoop dat ze ons nog lang mag verblijden met muzikale pareltjes.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Redelijk, maar niet meer dan dat. Ik ben in ieder geval nog niet om voor deze muziek / artieste.
6
6
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Van mij ook een acht, al is het voor Raggamuffin een naar boven afgerond cijfer. Al een paar jaar best wel een beetje fan, op Lowlands ook mee mogen maken. Nieuwe plaat ook al vaak beluisterd, waarbij Raggamuffin niet mijn favoriet is (ik deng nog steeds Explanations), maar beide nummers staan wel op haar EP en dus al een paar jaar in haar repetoir. Snap ook wel dat ze gekozen heeft voor Raggamuffin. Hoop ook nog veel van haar te horen.
Beetje zielig dit, een geforceerd Amy Whinehouse stemmetje opzetten en dan met een tenenkrommende Engelse uitspraak een liedje proberen te zingen.
Een 3.
Een 3.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
@Frodo/Led-Zep: die uitspraak van het engels kan natuurlijk ook een element zijn in het geheel van muziek, tekst en de beleving daarvan. Net zoals "slang" onder omstandigheden een toegevoegde waarde kan hebben.
Heren, dit is geen eindexamen VWO maar kunst en beleving daarvan !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ik wil toch even reageren op tenenkrommend Engels of wat voor taal dan ook, dit omdat het al de tweede keer is deze week.
Muziek is emotie en gaat om beleving. Het is geen oefening logopedie. Perfect taalgebruik maakt een liedje wat mij betreft niet beter.
Edit: O John, ik had die van jou nog nie eens gezien
Muziek is emotie en gaat om beleving. Het is geen oefening logopedie. Perfect taalgebruik maakt een liedje wat mij betreft niet beter.
Edit: O John, ik had die van jou nog nie eens gezien
Leeftijd : 67
MrJohn schreef:@Frodo/Led-Zep: die uitspraak van het engels kan natuurlijk ook een element zijn in het geheel van muziek, tekst en de beleving daarvan. Net zoals "slang" onder omstandigheden een toegevoegde waarde kan hebben.
Slechte uitspraak van het Engels doet afbreuk aan mijn beleving van de muziek, dus is het wel degelijk relevant.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Volgens mij wordt hier iets niet goed begrepen. Dit moet voor Afrikaans achtig slang Engels doorgaan.
Als 1 volk goed is in uitspraak van talen, dan zijn het de Belgen wel.
Leuk nummertje; heb er wel een 7 voor over.
Als 1 volk goed is in uitspraak van talen, dan zijn het de Belgen wel.
Leuk nummertje; heb er wel een 7 voor over.
Gast- Gast
Ja natuurlijk, Belgische pop weerrr.
Dat hou ik nooit zo erg vol, maar dit is helemaal niet zo slecht. Het zal nooit mijn favoriete muziek worden, maar er zitten best leuke dingetjes in het nummer. Een 6 dan maar. De vergelijkingen met Amii vind ik misplaatst en ik zie ze ook niet.
Dat hou ik nooit zo erg vol, maar dit is helemaal niet zo slecht. Het zal nooit mijn favoriete muziek worden, maar er zitten best leuke dingetjes in het nummer. Een 6 dan maar. De vergelijkingen met Amii vind ik misplaatst en ik zie ze ook niet.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Oh nee dit vind ik dus helemaal niets, een 3.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Dat slechte Engels interesseert me geen moer, dit is toch al slecht. keiharde 1.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ook van mij een zeven juist dat hakkerige van haar stem en de uitspraak doen het hem (inderdaad slang dit) overigens zie ik hier de connectie met whinehouse totaal niet want die heeft een totaal andere sound.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
De vergelijking ligt waarschijnlijk aan dat kleine mondje met dat pieperig, doorzopen klinkende stemmetje..
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Hmmm.. ik vind dit best wel een leuk nummer eigenlijk! Kende 't nog helemaal niet
Een 7!
Een 7!
Gast- Gast
Nee dit is niet mijn ding, haar stem wekt veel irritatie bij mij op (nee niet de uitspraak). Ze heeft best talent maar mij pakt het totaal niet! Ik zie wel een vergelijking met Eryka Baduh, die heeft ook zijn vreselijk irritante stem (let wel! volgens mij dan )Een 3 en nee mild ben ik niet..........
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Slecht Engels? Het is maar goed dat popmuzikanten niet geneigd zijn te zingen in het goede Engels van bijvoorbeeld Churchill. Wat te denken van het 'slechte' Engels waarmee in de 70ies de jonge Engelse muzikant Marc Bolan samen met een trommelend meezingende ander zijn geheel eigen sound neerzette?:
Het slechte-engels-argument negeert dat de stem niet enkel de betekenisboodschap hoort over te brengen in correct en helder taalgebruik, maar ook een instrument is dat samenspeelt met de andere gebruikte muziekinstrumenten.
Gebruikt Selah Sue slecht Engels in deze live-versie van 'Explanations'? Ik versta het wel. En jij?:
Het lijkt er op dat Selah Sue in 'Raggamuffin' een vleugje meer rap gebruikt in haar ritmische stemgebruik, in vergelijking met andere nummers van haar, wat ten koste gaat van het heldere taalgebruik. Het voorschrift, net als bij rappen, is dan: lees er de songtekst bij en probeer bij t luisteren de snelle stem te volgen die de tekst er op geheel eigen ritmische wijze doorheenjast.
(De lyrics op https://www.youtube.com/watch?v=TUYTHKG2MaY
is dat wel de goede Engelse songtekst? Of zitten er een paar fouten in? : )
You never had it easy, I know
But I still remember you,
and what we used to say so
this' my song for you, my friend
You can only see that I, can hardly let things go, oh oh yeah
So listen to the sound of my voice
Your brothers sending momma love, is giving me no choice no no no
So listen to the sound of the point, ha!
Raggamuffin is a freedomfighter, he's handeling a choice and I know, that
Dear raggamuffin is one of the band
what you see is what you really need in the end
What you ever gonna gonna do I dunno
Dear raggamuffin shall not fall down
Cause he has the wisdom of a not fool around
what is a good sense under ya ground yeah
You never had it easy I know
I still remember you, and what we used to have so
This' my song for you, oh
You could only see that I, would never forget, anyways
Ohohoh, yeah..(4x)
what you see is what you need in the end
Cause he has the wisdom of not fool around
Oja, van mij een 7 inclusief aanmoediging aan Selah Sue
Het slechte-engels-argument negeert dat de stem niet enkel de betekenisboodschap hoort over te brengen in correct en helder taalgebruik, maar ook een instrument is dat samenspeelt met de andere gebruikte muziekinstrumenten.
Gebruikt Selah Sue slecht Engels in deze live-versie van 'Explanations'? Ik versta het wel. En jij?:
Het lijkt er op dat Selah Sue in 'Raggamuffin' een vleugje meer rap gebruikt in haar ritmische stemgebruik, in vergelijking met andere nummers van haar, wat ten koste gaat van het heldere taalgebruik. Het voorschrift, net als bij rappen, is dan: lees er de songtekst bij en probeer bij t luisteren de snelle stem te volgen die de tekst er op geheel eigen ritmische wijze doorheenjast.
(De lyrics op https://www.youtube.com/watch?v=TUYTHKG2MaY
is dat wel de goede Engelse songtekst? Of zitten er een paar fouten in? : )
You never had it easy, I know
But I still remember you,
and what we used to say so
this' my song for you, my friend
You can only see that I, can hardly let things go, oh oh yeah
So listen to the sound of my voice
Your brothers sending momma love, is giving me no choice no no no
So listen to the sound of the point, ha!
Raggamuffin is a freedomfighter, he's handeling a choice and I know, that
what you see is what you really need in the end
Cause he has the wisdom of a not fool around
You never had it easy I know
I still remember you, and what we used to have so
This' my song for you, oh
You could only see that I, would never forget, anyways
Ohohoh, yeah..(4x)
what you see is what you need in the end
Cause he has the wisdom of not fool around
Oja, van mij een 7 inclusief aanmoediging aan Selah Sue
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Heb dit nummer volgens mij wel eens voorbij horen komen op de radio... Verder nog niet zoveel van deze desbetreffende zangeres gehoord...Ik vind dit nummer best leuk eigenlijk... Vind haar stem wel iets hebben en wat betreft haar Engelse uitspraak... Die van mij is al niet veel beter, dus daar herken ik mij wel in hahaha... Bovendien denk ik dat het haar daar ook een beetje om te doen is in dit nummer.... gewoon een 7 voor dit nummer!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: