Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 19:36 van Flyboy

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 16:23 van sokratikos

» *RTH* Muse - Sunburn
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 16:10 van sokratikos

» *RTH* Genesis - Tonight Tonight Tonight
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 15:57 van sokratikos

» *RTH* T. Rex - Jeepster
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 15:36 van sokratikos

» *RTH* Jim Diamond - I Should Have Known Better
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 14:59 van sokratikos

» *RTH* Gal Costa - Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais de Mim)
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 14:40 van sokratikos

» *RTH* Gerry & The Pacemakers - It's Gonna Be Alright
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 14:19 van sokratikos

» *RTH* The Telescopes - Flying
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:26 van sowhat

» *RTH* Captain & Tennille - Love Will Keep Us Together
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:24 van sowhat

» *RTH* Suzie - Johnny Loves Me
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:23 van sowhat

» *RTH* Brownie Dutch – Stupid kind of lover (live)
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:18 van sowhat

» *RTH* Sjef van Oekel – Zuurkool met vette jus
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:16 van sowhat

» *RTH* Dandy Warhols – Everyday should be a holiday
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:14 van sowhat

» *RTH* Billie Eilish – No time to die
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:12 van sowhat

» *RTH* Paul de Leeuw - Bejaarden
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:06 van sowhat

» *RTH* First class - Beach baby
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? EmptyGisteren om 12:03 van sowhat

» Oktober 2024
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty04.10.24 23:54 van Timmus

» Introquiz Oktober staat klaar
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty04.10.24 22:31 van Mies

» Za. 5 oktober: Orinoco Weekendsjoowww
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty04.10.24 20:51 van Grafmat


*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

+10
MrJohn
sowhat
Mirrr
Led-Zep
Miennnn
PPProfessor
ErickNJ
Frodo
LarryMullen
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Why can't we live together'

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap10%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap10%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap5%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap5%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap5%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap10%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap15%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap20%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap10%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_lcap10%*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Dave Evans 01.06.11 17:36

[01-06-2011]
Thomas werd geboren als één van twaalf kinderen van een methodistische dominee. Vader Thomas leerde al zijn kinderen piano spelen en liet ze 's zondags spelen in de kerk. Als tiener kreeg Timmy Thomas jazzlessen van Stan Kenton en ging hij studeren aan Lane College in Jackson, Tennessee. In die tijd speelde hij de begeleiding voor Donald Byrd en Cannonball Adderley en werkte hij als sessiemuzikant in Memphis.

In 1967 studeerde Thomas af en tekende hij een contract bij Goldwax Records. Dat jaar nam hij twee singletjes op: Have some boogaloo en It's my life. Niet lang daarna verhuisde hij naar Miami. Na daar een paar jaar op een hogeschool te hebben gewerkt, opende hij in 1972 zijn eigen café: Timmy's Lounge Bar. In dit jaar schreef hij het nummer Why can't we live together. De inspiratie voor dit nummer haalde hij uit alle haat en pijn in de wereld, zoals racisme en de Vietnamoorlog. Hij nam het nummer in één take op. Het nummer kenmerkt zich door de uitgeklede productie. Hij speelt zelf hammondorgel (en hammondbas) en wordt begeleid door een drumcomputer. Nadat Henry Stone van TK Records het nummer op de radio hoorde, bood hij Thomas een contract aan, kocht hij de rechten van het nummer en bracht hij het landelijk uit. Why can't we live together haalde in het begin van 1973 de derde plaats in de Billboard Hot 100. In de Nederlandse Top 40 kwam het in maart tot #25 en in de BRT Top 30 tot #13. De opvolger People are changin' werd weliswaar een kleine hit in Amerika, maar hij wordt toch gezien als het prototype eendagsvlieg.

Na zijn succes had zijn carrière nog een paar keer een kleine opleving. In 1982 werd in Vlaanderen Why can't we live together opnieuw uitgebracht na het succes van de cover van de Jamaicaanse dj Mike Anthony en werd een bescheiden hit. Twee jaar later schreef Timmy Thomas een vervolg op Why can't we live together, getiteld Gotta give a little love, dat werd uitgebracht door Gold Mountain Records en kleine Amerikaanse hit werd. Anderhalf jaar later scoorde hij nog een hitje in Engeland met New York eyes, een duet met de Zuid-Afrikaanse zangeres Nicole. In 1990 kwam Thomas met een comebackalbum met daarop onder andere een nieuwe versie van Why can't we live together. Het was echter het nummer Dying inside to hold you dat een groot succes werd in Zuidoost-Azië en Australië. In Europa en Amerika bleef dat nummer onopgemerkt.

Inmiddels is Timmy Thomas gestopt met zijn muzikale carrière. Sinds 1995 geeft hij muzieklessen op een basisschool.




https://www.youtube.com/watch?v=Tz1yjKMIfD0

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25375
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  LarryMullen 01.06.11 19:45

Gádver.

Een keiharde 1 voor deze afgrijselijke baggerplaat.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Gast 01.06.11 20:11

Een hele vette 9 voor deze heerlijke plaat; Timmy's got soul!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Frodo 01.06.11 20:13

Nou, vooruit, een bonuspunt voor de hilarische danspasjes. Voor de rest helemaal met Larry eens.

Een 2 wordt het dan.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  ErickNJ 01.06.11 20:28

Ik hou wel van zweverige muziek (is dat wel een woord?) maar van deze word ik een beetje zenuwachtig. Een vijfje.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  PPProfessor 01.06.11 23:19

Een 10. Geen twijfel mogelijk, het Hammond-orgeltje in deze plaat leverde een echte soul-classic af. Iedereen die soul een warm hart toedraagt weet dat dit een hele belangrijke plaat is geweest binnen het genre.
Die bijna blote hoer in de clip leidt een beetje af, vandaar misschien de 1 en de 2, maar je moet echt naar de muziek luisteren.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Miennnn 01.06.11 23:26

deze staat echt in mijn soullijstje!
Van mij een 9
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Led-Zep 01.06.11 23:30

Ik heb mijn best gedaan om hier iets in te ontdekken wat mij aan zou spreken, maar helaas, ik kom echt niet verder dan een 1.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Mirrr 01.06.11 23:40

Mooie plaat dit, beter dan later uitgebrachte versies, een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  sowhat 02.06.11 2:06

Aardige soul: 7.

En Larry, mss dat het leuk is als je je 1nen es wat beter motiveert dan alleen met bagger.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  MrJohn 02.06.11 2:17

Het mag bekend zijn dat ik geen soulliefhebber ben met als uitzondering wellicht enige klassieke soulsongs van bijvoorbeeld Temptations, de oudere songs van Marvin Gaye, Otis Redding.

Sorry, maar dit vind ik dus echt helemaal niets, opgekrikte emotieloze beleving, zeurderige riedeltjes.

Met een bonuspunt voor onze soulfans Prof en Mien wordt het dan een nipte 3.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16691
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  sokratikos 02.06.11 2:24

Lekkere, relaxte en ongepolijste soulplaat. Voor mij een 8
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Gast 02.06.11 3:32

De heerlijk zomerzwoele soulmusic in combinatie met de geweldige tekst maken dit een classic soulclassic zowel deze versie als die van Sade krijgen een dikverdiende 10.
Alhoewel mijn persoonlijke voorkeur licht uitgaat naar de Sade versie is het verschil tussen deze twee niet dusdanig groot dat ik daarin middels een ranking verschillen in moet gaan aanbrengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Dave Evans 02.06.11 9:24

Ik ben eigenlijk meer opgegroeid met de covers van Why can't we live together:

Mike Anthony

https://www.youtube.com/watch?v=oJgTWC-Vxjk

Sade

https://www.youtube.com/watch?v=3PM4mOlSu5I

Ja en daar steekt het origineel maar schriel bij af!
Kom dan ook niet veel verder dan een 4!

(Oja ik vind dus de Mike Anthony versie veruit de beste)

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25375
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Jan... 02.06.11 9:39

Dus... of je vind het geweldig of helemaal niks. Ik hou het neutraal op een 6. De hammond-orgel maakt het een beetje spannend, maar het nummer mist iets, een bepaalde soort beleving, nu zeurt het een beetje rond, ook al blijft de gezellige dame maar dansen in haar leuke BH.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  LarryMullen 02.06.11 9:43

sowhat, ik kan mijn een niet verder motiveren dan bagger, omdat het bagger ís.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Gast 02.06.11 11:42

LarryMullen schreef:sowhat, ik kan mijn een niet verder motiveren dan bagger, omdat het bagger ís.
@Larry, nee dat is te goedkoop !!!
Je hebt vele soorten bagger namelijk, natte, droge, gewone, ongewone, gevulde, lege, halfbakken, gebakken, uit het water, uit de grond enzovoort enzovoort!!!!.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  sowhat 02.06.11 11:50

Larry, misschien voortaan er een keer bijschrijven waarom je het bagger vind?


_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  MrJohn 02.06.11 12:45

Dave Evans schreef:Ik ben eigenlijk meer opgegroeid met de covers van Why can't we live together:

Mike Anthony

https://www.youtube.com/watch?v=oJgTWC-Vxjk

Sade

https://www.youtube.com/watch?v=3PM4mOlSu5I

Ja en daar steekt het origineel maar schriel bij af!
Kom dan ook niet veel verder dan een 4!

(Oja ik vind dus de Mike Anthony versie veruit de beste)

Kijk, de versie van Sade zou bij mij zeker een dikke voldoende gescoord hebben: wat een stem en ingetogen en waarachtige beleving !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16691
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Vleertje 02.06.11 13:21

Met een enorm bonuspunt voor het hammondje want oh oh oh wat hou ik daar van kom ik op een 8 uit. Nummer is heerlijk loom, sexysleazy en traag. Ik mag dit wel.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  LarryMullen 02.06.11 16:06

oke, dan wat meer motivatie bij de bagger Razz

Het is enorm saaie, fantasieloze muziek. ik bedoel, gooi er wat meer pit en verrassingen in. en over de clip, ik kijk nooit naar een clip, dus ik ga niet de clip beoordelen.

Beter?? Wink
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Gast 03.06.11 1:16

Vleertje schreef:Met een enorm bonuspunt voor het hammondje want oh oh oh wat hou ik daar van kom ik op een 8 uit. Nummer is heerlijk loom, sexysleazy en traag. Ik mag dit wel.

Ik hou het maar weer eens bij een Qoute, want Vleer haalt mij de woorden uit de mond... Ook in vind het hammondje echt geweldig! En ook ik mag dat Leazy, lome en trage wel van de soul, wat goed te horen is in deze plaat . Van mij ook een 8!

Hey das grappig nadat ik mijn 8 gedropt had, zag ik dat alle cijfers al voor dit nummer zijn gegeven.... Is dat een unicum?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Paul 12.06.11 2:44

Ik kende deze versie van Timmy Thomas, maar had toen absoluut niets met soul. Ik ben dus ook verder opgegroeid met Mike Anthony (maar dar kleven enkele persoonlijke memories aan) en Sade, die ik dit altijd sexy vond zingen.

Zet ik de versies nu op een rij wint Timmy dik met een 8...
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5299
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together? Empty Re: *RTH* Timmy Thomas - Why can't we live together?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum