*RTH* Raspberries - Overnight Sensation
+7
Led-Zep
Frodo
sowhat
Mirrr
LarryMullen
Dave Evans
ErickNJ
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "The Raspberries'?
*RTH* Raspberries - Overnight Sensation
The Raspberries is een power pop / pop rock band uit Cleveland, Ohio in de Verenigde Staten. Ze hadden een run van succes in de vroege jaren 1970 muziekscene met hun scherpe pop sound, die Allmusic later beschreven als met "prachtig vervaardigde melodieën en harmonieën achingly prachtige. De leden stonden bekend om hun clean-cut imago, met korte haar en bijpassende kostuums, die hen teenybopper aandacht en minachting van sommige mainstream media als 'cool'. De groep trok invloed van de British Invasion tijdperk, vooral The Beatles , The Who , The Hollies en Small Faces -en de mod sensibiliteit.
Hun bekendste nummers zijn " Go All The Way "," Let's Pretend "," I Wanna Be With You "," Tonight "en" Overnight Sensation (Hit Record). De groep brak uit elkaar in 1975 na een periode van vijf jaar optreden, en Eric Carmen is overgegaan tot een succesvolle carrière als solo artiest.
Vandaag uit 1974 deze (hit record) voor de rank...
Hun bekendste nummers zijn " Go All The Way "," Let's Pretend "," I Wanna Be With You "," Tonight "en" Overnight Sensation (Hit Record). De groep brak uit elkaar in 1975 na een periode van vijf jaar optreden, en Eric Carmen is overgegaan tot een succesvolle carrière als solo artiest.
Vandaag uit 1974 deze (hit record) voor de rank...
Gast- Gast
Re: *RTH* Raspberries - Overnight Sensation
Sorry, deze muziek is niet aan mij besteed. Wat een herrie. Er zitten wel een paar aardige instrumentale gedeelten tussen, maar die hadden ze gewoon in een ander nummer moeten gebruiken. Een 3.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Na het commentaar van Erick dacht ik dit is vast een afschuwelijke plaat haha. Maar..........ik vind hem best aardig
Okay hij mag en kan absoluut niet in de schaduw staan van 'Don't wanna say good goodbye' maar slecht is ie ook niet. Moet wel zeggen dat ik de coupletten goed vind en het refrein matigjes (dat bedoelde Erick waarschijnlijk ook met geschreeuw). Maar goed het wordt toch net een voldoende: 6
Okay hij mag en kan absoluut niet in de schaduw staan van 'Don't wanna say good goodbye' maar slecht is ie ook niet. Moet wel zeggen dat ik de coupletten goed vind en het refrein matigjes (dat bedoelde Erick waarschijnlijk ook met geschreeuw). Maar goed het wordt toch net een voldoende: 6
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik vind dit stiekem gewoon goed. een welverdiende zeven voor de schreeuwerij en herrie!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
hm nou ja niet heel slecht maar doet me verder niet zoveel, een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Niet veel aan: 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het klinkt erg pretentieus gemaakt, maar de uitvoering blijft daar ver bij achter. Het is ook niet tenenkrommend slecht, maar gewoon volslagen onopvallend.
Overigens begreep ik het inleidende tekstje niet helemaal. Is dat een soort van Zuid-Afrikaans ofzo?
Een 4.
Overigens begreep ik het inleidende tekstje niet helemaal. Is dat een soort van Zuid-Afrikaans ofzo?
Een 4.
Niet echt bijzonder, een 5.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Niet slecht, maar echt niks bijzonders. Komt even uit de vergetelheid en zakt er bij mij al snel weer in terug. Nog net een 5
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
LarryMullen schreef:Ik vind dit stiekem gewoon goed. een welverdiende zeven voor de schreeuwerij en herrie!
Ik ben het hier stiekem gewoon heel erg mee eens.. Alhoewel echte schreeuwerij en herrie vind ik het niet eens... Dat vind ik allemaal best wel mee vallen eigenlijk...
'Ze hadden een run van succes in de vroege jaren 1970 muziekscene met hun scherpe pop sound, die Allmusic later beschreven als met "prachtig vervaardigde melodieën en harmonieën achingly prachtige'
Dit hoor ik er best vanaf! Daarom ook een welverdiende 7 van mij!
Gast- Gast
Nee dit is niks een 4
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Ik ga nog een punt lager dan Vleer. Wat een drama dit. Juist de muziek waar ik totaal niet gek op ben. Afvoerputje
Gast- Gast
Ik vind het ook pretentieus en krijg er meteen associaties bij van keuterboeren in overals bij een derde rangs auto speedway wedstrijd die al lallend, zuipend van grote blikken bier massaal luchtgitaar spelen bij dit nummer; een 1 voor het nummer, 2 punten voor speedway, maakt een 3
Gast- Gast
Er zit geen rust in dit nummer. Het flikkert alle kanten op. Het lijkt net alsof de heren hun grote voorbeelden van the British invasion wil overtreffen. Inderdaad, pretentieus. Ik vind het ook meer een mislukte Beach Boys-plaat. De bekende nummers van die band omarm ik, meesterlijke muziek, maar die hebben ook muziek gemaakt waar ik mijn hond niet op wil uitlaten.
Maar dat is niet zo slecht als dit. De refeinen zijn idd veels te schreeuwerig en tussendoor doen ze kwasi romantisch met een piano ertussen door. Dat blikken drum geluis vind ik ook helemaal waardeloos. Daar heeft onze Phil nog een lekkere sound bij.Ik vind dit niet zo slecht als "Don't wanna say goodbye" (dat heb ik volgens mij vorig jaar ook al de grond ingeboord). Maar dit is wel een 2 waard.
Maar dat is niet zo slecht als dit. De refeinen zijn idd veels te schreeuwerig en tussendoor doen ze kwasi romantisch met een piano ertussen door. Dat blikken drum geluis vind ik ook helemaal waardeloos. Daar heeft onze Phil nog een lekkere sound bij.Ik vind dit niet zo slecht als "Don't wanna say goodbye" (dat heb ik volgens mij vorig jaar ook al de grond ingeboord). Maar dit is wel een 2 waard.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik lees dat dit tot "power pop" wordt gerekend. Nou, ik mis die 'power' volledig. Een 3 voor dit niks-nummer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: