*RTH* Procul Harum - A Salty Dog
+12
sokratikos
Vleertje
Roy
Mauricedegier
Frodo
Jan...
ErickNJ
MrJohn
sowhat
Joyce
LarryMullen
Dave Evans
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'A Salty Dog'
*RTH* Procul Harum - A Salty Dog
[27-04-2011]
Vandaag weer tijd voor een golden oldie! En laat ie ook nog op het pallet liggen
Procol Harum is een Britse band die in 1967 werd gevormd. De band is vooral bekend van hun nummer-1-hits A whiter shade of pale en Homburg. De band wordt gezien als een van de wegbereiders van het genre progressieve rock. De samenstelling van de band is in de loop der tijd veelvuldig gewijzigd. De enige constante leden zijn zanger/pianist Gary Brooker en tekstschrijver Keith Reid
https://www.youtube.com/watch?v=yUcAEdkWxXM
Vandaag weer tijd voor een golden oldie! En laat ie ook nog op het pallet liggen
Procol Harum is een Britse band die in 1967 werd gevormd. De band is vooral bekend van hun nummer-1-hits A whiter shade of pale en Homburg. De band wordt gezien als een van de wegbereiders van het genre progressieve rock. De samenstelling van de band is in de loop der tijd veelvuldig gewijzigd. De enige constante leden zijn zanger/pianist Gary Brooker en tekstschrijver Keith Reid
https://www.youtube.com/watch?v=yUcAEdkWxXM
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Procul Harum - A Salty Dog
Het is geen geheim dat ik fan ben van deze band. Ik vind hun nummers altijd bijzonder sfeervol met een mooie melancholieke ondertoon. Deze staat in mijn top15 allertijden; een 10 dus.
Gast- Gast
wel mooi, al is het een beetje een zeiknummer (en ik ga GEEN voorspellingen meer voor vrouwen doen.. )
7.
7.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Salty Dog haalt het natuurlijk niet bij A Whiter Shade Of Pale, mijn absolute nr. 1 van de sixties.
Maar goed, omdat ik deze band ook hoog heb zitten ( met nog zoveel andere mooie onbekende nummers, zoals In Held 'T Was In I en het driedelige The Worm And The Tree) krijgt dit nummer een 7
Maar goed, omdat ik deze band ook hoog heb zitten ( met nog zoveel andere mooie onbekende nummers, zoals In Held 'T Was In I en het driedelige The Worm And The Tree) krijgt dit nummer een 7
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Zeiknummer of niet i really do not care!!!!
Dit is gewoon nog steeds verbluffend mooi en nog net zo vol power als al die jaren terug een classic if ever there was a classic.
Voorspellingen doen vriendje Larry zijn en is al lastig genoeg, maar het wezen en de natuur van de vrouw voorspellen of zelfs maar de ranking voor een bepaald nummer is de goden verzoeken en vragen het onmogelijke mogelijk te maken, weet dat vrouwen onvoorspelbaar zijn en dat is nu eens geen voorspelling maar een fact of live!!!!
O ja back to the mothership oftewel de music!! bijna vergeten te melden dat dit zonder enige twijfel een vaste 10 is en zeer zeker in mijn top 50 ergens aan het rond zweven is!! (en ja dat betekend dat er dus minnimaal nog 49 muziekjes een 10 hebben hahaha)
Dit is gewoon nog steeds verbluffend mooi en nog net zo vol power als al die jaren terug een classic if ever there was a classic.
Voorspellingen doen vriendje Larry zijn en is al lastig genoeg, maar het wezen en de natuur van de vrouw voorspellen of zelfs maar de ranking voor een bepaald nummer is de goden verzoeken en vragen het onmogelijke mogelijk te maken, weet dat vrouwen onvoorspelbaar zijn en dat is nu eens geen voorspelling maar een fact of live!!!!
O ja back to the mothership oftewel de music!! bijna vergeten te melden dat dit zonder enige twijfel een vaste 10 is en zeer zeker in mijn top 50 ergens aan het rond zweven is!! (en ja dat betekend dat er dus minnimaal nog 49 muziekjes een 10 hebben hahaha)
Gast- Gast
Beertje dramatisch, maar wel mooi: 7
Leeftijd : 67
Ik kan Joyce een heel eind volgen. Procul Harum heeft veel betere, meer intense songs op hun naam staan, waar ik graag een mooi cijfer aan zou hebben gegeven.
Ik vind Salty Dog echter een larmoyante en schrille produktie: een 4
Ik vind Salty Dog echter een larmoyante en schrille produktie: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik wist wel van het bestaan van dit nummer af, en ik had hem ook wel een paar keer gehoord, maar ik ben er bij de top 2000 eens echt naar gaan luisteren. Ongelofelijk, hoe goed dit is. Een prachtnummer. 10.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Altijd al een mooi melancholisch liedje gevonden. Homburg en Pale zijn veel beter, maar dit is toch een 7 waard
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ben het wel met Jan eens, Homburg en A whiter shade of pale gaan naar de 8 of hoger. Dit is best mooi, maar blijft bij een 7 steken.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Rechtstreeks uit mijn favorietenlijst, dus een dik verdiende 10.
De tragedie spat uit het nummer waarbij het stemgeluid van Gary Brooker het helemaal af maakt. Een jaartje of 10 geleden zong hij het nummer solo op TV (bij één of ander KRO-programma waarvan ik de naam niet meer weet) en met dat optreden heeft hij mij definitief overtuigd.
De tragedie spat uit het nummer waarbij het stemgeluid van Gary Brooker het helemaal af maakt. Een jaartje of 10 geleden zong hij het nummer solo op TV (bij één of ander KRO-programma waarvan ik de naam niet meer weet) en met dat optreden heeft hij mij definitief overtuigd.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Mauricedegier schreef:Ben het wel met Jan eens, Homburg en A whiter shade of pale gaan naar de 8 of hoger. Dit is best mooi, maar blijft bij een 7 steken.
En ook ik sluit mij hier bij aan! Ook van mij een 7!
Gast- Gast
Deze Gary Brooker???Roy schreef:het stemgeluid van Gary Brooker
Weer wat geleerd. Maar wat ik daar van denken moet, dat weet ik niet...
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Inderdaad die Gary Brooker is het Erick. Hij maakte 3 solo-albums tussen 1979 en 1985. In 1987 had hij nog een klein succesje met onze eigen Adje Visser. Maar solo heb ik hem nooit ze goed gevonden als met Procol Harum.
Samen met Ad Visser: No news from the western frontier
https://www.youtube.com/watch?v=D9kyCrGmu0Y
Samen met Ad Visser: No news from the western frontier
https://www.youtube.com/watch?v=D9kyCrGmu0Y
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Deze ligt voor mij emotioneel. Kan er eigenlijk met moeite maar naar luisteren maar desondanks geef ik hier toch een 8 voor ongeluisterd omdat ik weet hoe mooi het nummer is.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ook ik vind de twee bekendste nummers van Procol Harum beter dan deze en geef 'A salty dog' daarom een ruime 7. Het Grand Hotel-album (lang niet meer geluisterd, dus dank voor PH-reminder) is echt een stuk-voor-stuk-mooie en daarvan is 'Fires (which burnt brightly)' voor mij een uitschieter naar boven die het naast 'A White Shade of Pale' en 'Homburg' brengt:
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Een dikke 8 voor dit mooie nummer
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik doe mee ik doe mee ik doe meeeeeee 8
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Overdramatisch dit. Ik vind Procol (niet Procul) Harum een goede band, maar dit nummer komt erg onnatuurlijk over en krijgt van mij niet meer dan een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: