*RTH* Vampire Weekend - Holiday
+11
Led-Zep
Dave Evans
Mauricedegier
Mirrr
MrJohn
sowhat
Roy
Ries
LarryMullen
Kaj
ErickNJ
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Vampire Weekend'?
*RTH* Vampire Weekend - Holiday
Vampire Weekend is een experimentele New Weird America indierockgroep uit New York. Ze combineren indie met Afrikaanse polyritmiek en Europese klassieke muziek. In 2008 brachten ze hun debuutalbum Vampire Weekend uit, met onder meer de hiervan afkomstige single A-Punk.
Aan het begin van 2010 kwam het tweede album van de groep uit, dat dit keer wel een titel had: Contra. De inspiratie voor dit album is naast Afrika en Europa, dit keer ook uit het Midden-Oosten gehaald.
De bandleden kennen elkaar van hun studies aan de Universiteit van Columbia.
Aan het begin van 2010 kwam het tweede album van de groep uit, dat dit keer wel een titel had: Contra. De inspiratie voor dit album is naast Afrika en Europa, dit keer ook uit het Midden-Oosten gehaald.
De bandleden kennen elkaar van hun studies aan de Universiteit van Columbia.
Gast- Gast
Re: *RTH* Vampire Weekend - Holiday
Een niemendalletje. Stelt weinig voor. Een 4.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Nou ja zeg, Erick Heerlijk vrolijk, leuk nummer, van een van de leukere bands van de laatste jaren! Ik geef een ruime 8
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
beetje eentonig en saai, maar wel leuk. 6.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Wat een grappig liedje, een 7, zeker met dit weer erbij maakt het mij vrolijker dan ik al was
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Nee echt geweldig vind ik het niet. Een onvoldoende is het nou ook weer niet. Laat ik het maar houden op een matig 6je. Vrolijk is het zeker, saai (of eentonig) kan ik me ook wel in vinden, maar er zijn hier wel andere platen te vinden die een hoge ranking krijgen en zeker niet beter zijn dan dit.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Wel geinig: 7
Leeftijd : 67
Leuke muziek zo nu en dan, maar ik hoef het niet al te vaak te horen: een 6
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Vrolijke deun voor af en toe, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Leuk vrolijk nummer, ik geef er een 7 voor
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik heb er nog een keer naar geluisterd maar het lukt niet om verder te komen dan een 4. Het ritme is wel leuk, maar dit had echt beter gekunt, en daarom een onvoldoende. En als ik de clip zie, dan denk ik meteen aan Stand And Deliver van Adam Ant. En daar liggen ze mijlen achter. Ze hadden beter gewoon een spijkerbroek en een t-shirt aan kunnen doen. Misschien dat het dan een 5 was geworden.
Lekker vrolijk plaatje van afgelopen jaar.
Na het geslaagde weekend is dit wel een 7 waard!
Na het geslaagde weekend is dit wel een 7 waard!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Onbenullig niemendalletje. Omdat het ook weer niet echt slecht is, een 5.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ja, want als jij vroeger een onvoldoende kreeg op school, dan dacht je ook 'ach, dat is niet slecht'Led-Zep schreef:Onbenullig niemendalletje. Omdat het ook weer niet echt slecht is, een 5.
Kaj- Music-Maniac !!!
Kaj schreef:Ja, want als jij vroeger een onvoldoende kreeg op school, dan dacht je ook 'ach, dat is niet slecht'Led-Zep schreef:Onbenullig niemendalletje. Omdat het ook weer niet echt slecht is, een 5.
Idd. dan was dat niet "echt" slecht!
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ondanks het feit dat ik me had voorgenomen om zelden mee te doen met RTH, kan ik me deze keer toch niet inhouden.
Vanochtend had ik het filmpje even bekeken en na 30 seconden afgebroken omdat ik het 3x niks vond. Allereerst is die deun 3x niks.
Vanavond heb ik de moed opgebracht om de hele clip uit te kijken en kwam tot de volgende conclusie: die clip is één en al plagiaat en die deun kan me nog steeds niet bekoren.
Ten tweede: die clip is plagiaat: die jochies dragen 'Mozart-pakken' die me doen denken aan Sgt. Pepper.
De 'frivole' capriolen lijken te zijn gëïnspireerd door o.a. de films 'Help' en 'Magical Mistery Tour'. En als klap op de vuurpijl lopen ze bij 1:05 over straat zoals de FabFour op Abbey Road.
Kortom: wanstaltig en ik kan er dan ook niet meer dan een 3 voor geven.
Omdat ik uit principe geen 2 of 1 uitdeel, net zomin als ik zelden of nooit een 9 of 10 geef.
Vanochtend had ik het filmpje even bekeken en na 30 seconden afgebroken omdat ik het 3x niks vond. Allereerst is die deun 3x niks.
Vanavond heb ik de moed opgebracht om de hele clip uit te kijken en kwam tot de volgende conclusie: die clip is één en al plagiaat en die deun kan me nog steeds niet bekoren.
Ten tweede: die clip is plagiaat: die jochies dragen 'Mozart-pakken' die me doen denken aan Sgt. Pepper.
De 'frivole' capriolen lijken te zijn gëïnspireerd door o.a. de films 'Help' en 'Magical Mistery Tour'. En als klap op de vuurpijl lopen ze bij 1:05 over straat zoals de FabFour op Abbey Road.
Omdat ik uit principe geen 2 of 1 uitdeel, net zomin als ik zelden of nooit een 9 of 10 geef.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Tjonge, het woord 'plagiaat' lijkt me hier totaal niet van toepassing. Als je het iets wilt noemen, is het eerder een parodie of zo.. Of denk je dat ze dit verkondigen als iets dat ze volledig zelf hebben bedacht, die clip?Jaap2000 schreef:Ondanks het feit dat ik me had voorgenomen om zelden mee te doen met RTH, kan ik me deze keer toch niet inhouden.
Dat je de deun niks vindt.. Tja dat kan (ben ik het niet mee eens, maar toch), maar die clip zo wegzetten als 'plagiaat' getuigt gewoon van een gebrek aan inlevingsvermogen in de gedachte die erachter zit.
Kaj- Music-Maniac !!!
Is toch leuk, iets op de hak nemen? Niet zo zuur, Jaap.
Leeftijd : 67
Best een aardig vrolijk nummer en het deuntje kan ik ook wel waarderen! Van mij een 7!
Gast- Gast
Is toch leuk, iets afkraken? Niet zo zuur, Kaj en Sowhat.
Persoonlijk gesproken zal een/de clip me gestolen kunnen worden, plagiaat of niet. Ik vind een clip iets van een minimale toegevoegde waarde hebben want "at the end of the day"gaat het toch om de echte knikkers en dat is de muziek!!!
Soms maakt de clip de muziek sterker ( bv Cry van Godley and Creme) maar meestal maakt het geen fluit uit omdat de muziek al ijzersterk van zichzelf is (bv Are friends Electric van Gary Numan "en wat is en blijft dat toch een absolute vreselijk goede plaat!!)maar in zijn algemeenheid bekeken is een vreselijk goede clip geen garantie dat de muziek dat ook is en vice versa.
Dit nu is nog een leuke clip nog leuke muziek de clip doet me vaag denken aan Amadeus van die vreselijke Falco en de muziek aan een huppelende konijnenkont, het is niet echt een kwelling om naar te luisteren dat ook weer net niet maar om te zeggen, hier draai ik mijn hoofd voor om als ik het op de radio hoor langskomen, nou nee dat ook weer niet.
En als dit een vrolijk bedoeld en makend deuntje is en moet wezen dan is de vogeltjesdans dat dus ook en beiden krijgen een 3.
Soms maakt de clip de muziek sterker ( bv Cry van Godley and Creme) maar meestal maakt het geen fluit uit omdat de muziek al ijzersterk van zichzelf is (bv Are friends Electric van Gary Numan "en wat is en blijft dat toch een absolute vreselijk goede plaat!!)maar in zijn algemeenheid bekeken is een vreselijk goede clip geen garantie dat de muziek dat ook is en vice versa.
Dit nu is nog een leuke clip nog leuke muziek de clip doet me vaag denken aan Amadeus van die vreselijke Falco en de muziek aan een huppelende konijnenkont, het is niet echt een kwelling om naar te luisteren dat ook weer net niet maar om te zeggen, hier draai ik mijn hoofd voor om als ik het op de radio hoor langskomen, nou nee dat ook weer niet.
En als dit een vrolijk bedoeld en makend deuntje is en moet wezen dan is de vogeltjesdans dat dus ook en beiden krijgen een 3.
Gast- Gast
Ik lig niet zo wakker van de video. Ik ben een nummer aan het ranken en geen video.
Ik denk dat meerderen hier al genoeg uitleg over gegeven hebben dat dit geen plagiaat betreft.
Dit nummer is wel leuk en vrolijk, alleen als ik het iets te vaak hoor dan verveelt het me. A-punk is net iets leuker en vlotter naar mijn mening. Ik geef het een hele lichte 7.
Ik denk dat meerderen hier al genoeg uitleg over gegeven hebben dat dit geen plagiaat betreft.
Dit nummer is wel leuk en vrolijk, alleen als ik het iets te vaak hoor dan verveelt het me. A-punk is net iets leuker en vlotter naar mijn mening. Ik geef het een hele lichte 7.
Gast- Gast
Gewoon fris fruitig vrolijk nummertje niet bijzonder maar zeker niet verkeerd. Ik ga met de zevens mee.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
En zo zie ja maar weer dat andere mensen een andere definitie hanteren van 'op de hak nemen' of 'parodie' dan ik doe.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar voor mijn gevoel komen er langzamerhand steeds vaker plaatjes langs die wel héél ver af staan van wat ik muziek noem.
Een 1 natuurlijk.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar voor mijn gevoel komen er langzamerhand steeds vaker plaatjes langs die wel héél ver af staan van wat ik muziek noem.
Een 1 natuurlijk.
Van één van de beste albums van 2010.
Een 9.
Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Vampire Weekend - A-Punk
» *RTH* Green Day - Holiday