*RTH* Flyleaf - Chasm
+8
Frodo
sowhat
MrJohn
LarryMullen
Roy
Jan...
Mauricedegier
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Chasm'
*RTH* Flyleaf - Chasm
[27-03-2011]
Driemaal raden uit welke hoek dit verzoekje komt
Flyleaf is een Amerikaanse metalband opgericht in 2000 in Belton, Texas. De band heeft eerder onder verscheidene namen gespeeld: Listen, Sporos, The Grove en Passerby. Ze werden bekend in Texas onder de naam Passerby, maar wegens een bestaande band die de rechten op die naam in handen heeft, werd hun naam veranderd in Flyleaf. Een flyleaf is de blanco pagina vooraan in een boek, de toewijdingspagina, de plaats waar je een bericht kunt schrijven aan de persoon aan wie je het boek geeft.
De muziek van Flyleaf valt niet binnen een specifiek genre, de bandleden zelf omschrijven hun nummers als 'hevige muziek met emotionele teksten'. Flyleaf is bekender geworden buiten Amerika door hun singles 'Fully Alive', 'I'm so Sick' (ook wel bekend uit de film Die Hard 4.0 ) en 'I'm so Sick' (T-Virus Remix) (uit de film Resident Evil: Extinction).
https://www.youtube.com/watch?v=O-BvOuE7wfw
Driemaal raden uit welke hoek dit verzoekje komt
Flyleaf is een Amerikaanse metalband opgericht in 2000 in Belton, Texas. De band heeft eerder onder verscheidene namen gespeeld: Listen, Sporos, The Grove en Passerby. Ze werden bekend in Texas onder de naam Passerby, maar wegens een bestaande band die de rechten op die naam in handen heeft, werd hun naam veranderd in Flyleaf. Een flyleaf is de blanco pagina vooraan in een boek, de toewijdingspagina, de plaats waar je een bericht kunt schrijven aan de persoon aan wie je het boek geeft.
De muziek van Flyleaf valt niet binnen een specifiek genre, de bandleden zelf omschrijven hun nummers als 'hevige muziek met emotionele teksten'. Flyleaf is bekender geworden buiten Amerika door hun singles 'Fully Alive', 'I'm so Sick' (ook wel bekend uit de film Die Hard 4.0 ) en 'I'm so Sick' (T-Virus Remix) (uit de film Resident Evil: Extinction).
https://www.youtube.com/watch?v=O-BvOuE7wfw
Laatst aangepast door Dave Evans op 29.03.11 21:10; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Flyleaf - Chasm
Niet slecht, ik vond de vorige plaat van Flyleaf in Ranking the Hits wel wat beter. Die gaf ik een 7, hier blijf ik op een 6 hangen.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Nee heh, moet ik nou weer?
Nogmaals sorry Kruimel en sorry John, ik vind dit helemaal ruk, zoals ook al gerecenseerd in november. Ik ga dit ook niet meer verder specificeren, want ik dat had ik al gedaan en ik vind John een heel aardige man. Maar als ik het slecht vind, dan ga ik toch niet tegen mijn geweten instemmen om aardig te doen?
Ik geef hier een 1 voor, want ik vind dit nummer nog slechter dan de eerste. Zo Kruimel, je hebt het ergste gehad, het zal nu alleen maar beter gaan. Veel plezier met je allerliefste band en geniet er maar van!
Nogmaals sorry Kruimel en sorry John, ik vind dit helemaal ruk, zoals ook al gerecenseerd in november. Ik ga dit ook niet meer verder specificeren, want ik dat had ik al gedaan en ik vind John een heel aardige man. Maar als ik het slecht vind, dan ga ik toch niet tegen mijn geweten instemmen om aardig te doen?
Ik geef hier een 1 voor, want ik vind dit nummer nog slechter dan de eerste. Zo Kruimel, je hebt het ergste gehad, het zal nu alleen maar beter gaan. Veel plezier met je allerliefste band en geniet er maar van!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een 7 voor de lekker 'hevige muziek', maar een 5 voor de emotionele tekst, die door een vrouw wordt gezongen,waarvan ik vind dat ze geen geweldig mooie stem heeft om naar te luisteren... En dan kom ik uit op een 6je gemiddeld...
Gast- Gast
nee! Deze plaat heeft het niet wat mij betreft. Ik vind het niet (zoals Jan) helemaal ruk, maar kan er geen voldoende aan kwijt.
Een 5je.
Een 5je.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
lijkt wat op Evanescense (ik schrijf het niet goed..) en wel oké. een 7.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Flyleaf heeft een overdonderende impressie, in beginsel duidelijk geinspireerd door de Finse band Nightwish, maar het is dan toch weer anders.
Ik kan deze band wel waarderen en ze staan dan ook in mijn lijst, die op 6/7 mei uitgezonden wordt.
Ik rank een vette 8.
@Jan, je bent me zeer dierbaar en ik lees altijd met veel genoegen je originele en welgemeende commentaar, groetjes aan Olga.
Ik kan deze band wel waarderen en ze staan dan ook in mijn lijst, die op 6/7 mei uitgezonden wordt.
Ik rank een vette 8.
@Jan, je bent me zeer dierbaar en ik lees altijd met veel genoegen je originele en welgemeende commentaar, groetjes aan Olga.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
De muziek is goed, maar de esoterische zang van de zangeres maakt het af. Ik geef een 8 en Kruimel, ik ga binnenkort eens wat meer van ze opzoeken, want volgens mij hoort dit bandje ook wel in de SW top 1000.
Leeftijd : 67
Het lijkt inderdaad wel een beetje op Within Temptation of al die andere Within Temptation-klonen dei allemaal hetzelfde klinken: op zich lekkere muziek maar het gaat ontzettend snel vervelen. Ik heb Flyleaf een paar jaar geleden zien spelen en daar kreeg ik dat gevoel ook: in het begin was ik enthousiast maar op een gegeven moment was ik blij dat ze weer stopten.
Maar goed, dit is één liedje en dat kan ik wel hebben.
Een 7.
Maar goed, dit is één liedje en dat kan ik wel hebben.
Een 7.
Ik vind het qua muziek een lekker nummer, maar de stem en zang van de zangeres doet voor mij flink afbreuk aan het nummer. Ik kom hierdoor niet verder dan een 6.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Tekst en muziek zijn wel o.k. maar een uitschieter is dit nu ook weer niet, daarom een keurig zesje..........
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Nee, niet mijn kopje thee. Zesje voor de moeite, want slecht is het nou ook weer niet.
Gast- Gast
Ben het wel met een aantal anderen hier eens, lekkere muziek maar de zang haalt het wat omlaag, maar toch nog een 7...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
afgeknepen stemmetjes nee het kan mij niet zo boeien ik ga niet hoger dan een 4.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Vleertje schreef:afgeknepen stemmetjes nee het kan mij niet zo boeien ik ga niet hoger dan een 4.
De muis:
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Wat kunnen drie minuten lang zijn...dit klinkt helemaal nergens naar. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ja ja dit vergelijken met Within Temptation is voor mij ongeveer hetzelfde als de Stones met de Beatles not done dus. Ja ze hebben een gillende sirene als boegbeeld en nog van de vrouwelijke kunne ook maar verder houd het wel op voor mij althans.
Nee kan niet zeggen dat ik dit ruk vind, verre van zelfs, dit schurkt lekker tegen Nightwish met Tarja aan en waar die een 10 had gekregen zal dit gebeuren het met een 9 en een vette klapzoen moeten doen.
Sjonge ik ga eens wat vaker een compu crash hebben komt er tenminste ook hele fatsoenlijke muziek hier voorbij behoudens die muts van een Gildo dan uiteraard, maar verder geen klagen van deze kant.
Nee kan niet zeggen dat ik dit ruk vind, verre van zelfs, dit schurkt lekker tegen Nightwish met Tarja aan en waar die een 10 had gekregen zal dit gebeuren het met een 9 en een vette klapzoen moeten doen.
Sjonge ik ga eens wat vaker een compu crash hebben komt er tenminste ook hele fatsoenlijke muziek hier voorbij behoudens die muts van een Gildo dan uiteraard, maar verder geen klagen van deze kant.
Gast- Gast
Ja ik moest eigenlijk ook gelijk aan WT en Nightwish denken bij het horen van dit nummer.
Het probleem bij deze muziek/genre; ik vind het totaal geen ruk aan. Dat wil nog niet zeggen dat het slecht is, maar het gaat het ene oor in en de andere in een miliseconde gelijk weer uit.
Een 1 geven is wel heel straf dus laat ik het dan maar op een voorzichtige 4 houden en dan ga ik voorlopig weer even niet luisteren naar deze genre.
Het probleem bij deze muziek/genre; ik vind het totaal geen ruk aan. Dat wil nog niet zeggen dat het slecht is, maar het gaat het ene oor in en de andere in een miliseconde gelijk weer uit.
Een 1 geven is wel heel straf dus laat ik het dan maar op een voorzichtige 4 houden en dan ga ik voorlopig weer even niet luisteren naar deze genre.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: