*RTH* The Highwaymen - Highwayman
+8
Mirrr
MrJohn
LarryMullen
Jaap2000
Jorg
Roy
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Highwayman'
*RTH* The Highwaymen - Highwayman
[24-03-2011]
The Highwaymen was een Amerikaanse countryband die bij gelegenheid optrad.
De band werd in 1985 opgericht door countrycorifeeën Johnny Cash en Waylon Jennings en bestond verder uit Willie Nelson en Kris Kristofferson. Hun eerste nummer Highwayman werd meteen een grote hit en haalde zelfs de top van de countrymuziek-rankings in 1985. In datzelfde jaar werd door Columbia het gelijknamige album Highwayman uitgebracht. Ook dat werd een succes. In 1990 werd het album vervolgd met een nieuwe cd, Highwayman 2. Weer vijf jaar later, in 1995, bracht het muzikale viertal hun laatste album, The Road Goes On Forever, uit.
De succesvolle samenwerking van de vier countryzangers kwam in 2002 definitief ten einde toen Waylon Jennings in zijn slaap stierf als gevolg van diabetes. Een jaar later stierf ook Johnny Cash aan de gevolgen van diabetes. De overige bandleden, Willie Nelson en Kris Kristofferson, zijn beiden nog in leven
https://www.youtube.com/watch?v=uw1bHaUk1CM
Nog een keertje met breder beeld, let op het gaat alléén om het eerste nummer, maar je mag natuurlijk ook verder genieten
https://www.youtube.com/watch?v=P637ok6pwVU
The Highwaymen was een Amerikaanse countryband die bij gelegenheid optrad.
De band werd in 1985 opgericht door countrycorifeeën Johnny Cash en Waylon Jennings en bestond verder uit Willie Nelson en Kris Kristofferson. Hun eerste nummer Highwayman werd meteen een grote hit en haalde zelfs de top van de countrymuziek-rankings in 1985. In datzelfde jaar werd door Columbia het gelijknamige album Highwayman uitgebracht. Ook dat werd een succes. In 1990 werd het album vervolgd met een nieuwe cd, Highwayman 2. Weer vijf jaar later, in 1995, bracht het muzikale viertal hun laatste album, The Road Goes On Forever, uit.
De succesvolle samenwerking van de vier countryzangers kwam in 2002 definitief ten einde toen Waylon Jennings in zijn slaap stierf als gevolg van diabetes. Een jaar later stierf ook Johnny Cash aan de gevolgen van diabetes. De overige bandleden, Willie Nelson en Kris Kristofferson, zijn beiden nog in leven
https://www.youtube.com/watch?v=uw1bHaUk1CM
Nog een keertje met breder beeld, let op het gaat alléén om het eerste nummer, maar je mag natuurlijk ook verder genieten
https://www.youtube.com/watch?v=P637ok6pwVU
Laatst aangepast door Dave Evans op 29.03.11 21:07; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Highwaymen - Highwayman
Klinkt goed: 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit klinkt zeker best wel aardig, ook kan ik het genre: country op zijn tijd heel goed waarderen.... Sowieso luister ik graag naar Johny Cash, waar ik wat albums van heb, maar zo samen met The Highwayman klinkt het ook zeker niet verkeerd... Van mij ook een 7.
Gast- Gast
Lekker countrynummer! Er staan dan ook wel 4 giganten uit dat genre op het podium bijeen, dus dat kan dan haast niet fout gaan.
De in mijn ogen belangrijkste twee van het viertal zijn niet meer in leven helaas maar gelukkig kunnen we nog met regelmaat van hun muziek genieten. Kris Kristofferson (of zoals ik hem beter ken: Rubber Duck uit één van mijn favoriete films Convoy) is altijd verdienstelijk geweest als tekstschrijver maar is ook zeker geen slechte performer.
Dan de ranking zelf. Het nummer is goed, maar niet bijzonder. De aanwezigheid van Johnny Cash levert bij mij echter een bonuspunt op en zo kom ik uit op een 8.
De in mijn ogen belangrijkste twee van het viertal zijn niet meer in leven helaas maar gelukkig kunnen we nog met regelmaat van hun muziek genieten. Kris Kristofferson (of zoals ik hem beter ken: Rubber Duck uit één van mijn favoriete films Convoy) is altijd verdienstelijk geweest als tekstschrijver maar is ook zeker geen slechte performer.
Dan de ranking zelf. Het nummer is goed, maar niet bijzonder. De aanwezigheid van Johnny Cash levert bij mij echter een bonuspunt op en zo kom ik uit op een 8.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Geweldig! Hoor hoe het publiek uit hun dak gaat als Cash aan zn solostuk begint. Dit is gewoon een lekker nummer! Eigenlijk een 8,5, maar net niet goed genoeg voor een 9, dus het wordt een 8!
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Roy schreef:Het nummer is goed, maar niet bijzonder. De aanwezigheid van Johnny Cash levert bij mij echter een bonuspunt op en zo kom ik uit op een 8.
Ik sluit me volledig aan bij de conclusies van Roy en Jorg; van mij dus ook een 8.Jorg schreef:Geweldig! Hoor hoe het publiek uit hun dak gaat als Cash aan zn solostuk begint. Dit is gewoon een lekker nummer! Eigenlijk een 8,5, maar net niet goed genoeg voor een 9, dus het wordt een 8!
Deze 4 giganten bij elkaar is natuurlijk sowieso al bijzonder.
Net zoals de Travelling Wilburys dat waren. Maar die zullen helaas ook nooit meer gezamenlijk optreden.
Is daar al eens een RTH van geweest?
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Jaaa, wel lekker. un agd
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Tja, ik heb weinig met country, hoe groot de namen van deze artiesten in dat wereldje dan ook mogen zijn.
Ik rank mijn beleving van de songs, niet de eventuele roem of wat dan ook: een 4
Ik rank mijn beleving van de songs, niet de eventuele roem of wat dan ook: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Ben niet zo'n countrysong liefhebber maar deze is niet onaardig, een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
om nog ff wat aan mn commentaar toe te voegen: ik ben ook niet van country, maar dit is wel goed.
Zo hé wat een toevoeging!!
Zo hé wat een toevoeging!!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
MrJohn schreef:Tja, ik heb weinig met country, hoe groot de namen van deze artiesten in dat wereldje dan ook mogen zijn.
Ik heb hier niks aan toe te voegen, ik vind country echt vreselijk en dit hou ik echt niet lang vol, dat gedram van Willie, brrrrr, een 2 voor de moeite.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Hoewel liefhebber van Johnny Cash en zijn muziek kan ik hiervoor, mede door de aanwezigheid van de bijna angstige nasale stem van Nelson, niet meer dan een 4 voor geven.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ook ik kan Johnny Cash wel waarderen, maar dat wil niet zeggen dat ik dit nou zo'n geweldige plaat vind.
Een 4.
Een 4.
Ik vind dit geweldig. Wat een performers alle 4; hoge 8 afgerond naar een 9.
Gast- Gast
Ja, dit klinkt prima samen. Ik ga ook voor de 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Nee, ik voel hier echt niks bij en als Pipi Langkous gaat zingen dan kan ik maar een ding doen; hard weghollen. 4.
Gast- Gast
Zie @katje en @Roy verder weinig aan toe te voegen hoewel ik eigenlijk wel vind ik dat als je niet horen kunt dat dit zelfs buiten het genre een prima plaat is, dan zou ik overwegen een bezoek aan het Nederlands Doveninstituut te brengen. O ja een 9 uiteraard.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: