*RTH* Rex Gildo - Marie der letzte tanz ist nur für dich
+11
Mirrr
Timmus
Jan...
Frodo
Vleertje
Joyce
LarryMullen
ErickNJ
MrJohn
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Marie, der letzte tanz is nur für dich
*RTH* Rex Gildo - Marie der letzte tanz ist nur für dich
[18-03-2011]
De schlager komt bij RTH meestal niet aan bod, maar eens moet de eerste keer zijn
Rex Gildo (Straubing, 2 juli 1936 — München, 26 oktober 1999) was een Duitse acteur en schlagerzanger. Zijn echte naam is Ludwig Franz Hirtreiter, maar ook de naam Ludwig Alexander Hirtreiter verwijst naar Rex Gildo.
https://www.youtube.com/watch?v=XHRQzb4fqGA
https://www.youtube.com/watch?v=gSF9njxk06w
De schlager komt bij RTH meestal niet aan bod, maar eens moet de eerste keer zijn
Rex Gildo (Straubing, 2 juli 1936 — München, 26 oktober 1999) was een Duitse acteur en schlagerzanger. Zijn echte naam is Ludwig Franz Hirtreiter, maar ook de naam Ludwig Alexander Hirtreiter verwijst naar Rex Gildo.
https://www.youtube.com/watch?v=XHRQzb4fqGA
https://www.youtube.com/watch?v=gSF9njxk06w
Laatst aangepast door Dave Evans op 29.03.11 21:00; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Rex Gildo - Marie der letzte tanz ist nur für dich
De potsierlijke en heerlijk foute Rex Dildo staat uiteraard in mijn top-1000, maar dan met een ander liedje. Dit liedje zou een 8 krijgen, maar dankzij de briljante bijdrage van Sjef geef ik een 9. Ik hoop dat ik hiermee niet de enige ben.
Laatst aangepast door sowhat op 18.03.11 18:32; in totaal 1 keer bewerkt
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Sorry sowhat. Ben best wel eens een keer bereid een sowhat-bonus te geven en zodoende een enigszins hoger cijfer dan eigenlijk mijn beleving ervan is.
Dit echter is uit de 1 punts-categorie en kan met geen mogelijkheid naar een hoger niveau getild worden.
Dit echter is uit de 1 punts-categorie en kan met geen mogelijkheid naar een hoger niveau getild worden.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Gezellige piratenmuziek. Ik heb mijn cijfer naar boven afgerond naar een 7.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ook van mij een sorry.. Een 2.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ehh...ik sla ff een rondje over....if you don't mind...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Het wordt een 3 een 1 voor Rex zelf en een bonus punt voor Evert en een bonuspunt voor Sjef
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ben altijd een groot fan geweest van Sjef van Oekel.
Maar het gaat bij RTH om de muziek en dus geef ik een 1.
Maar het gaat bij RTH om de muziek en dus geef ik een 1.
Ja gezellig, gewoon heerlijk foute pompeuze schlagerrotzooi. Een 7, maar omdat die DVD van Sjef van Oekel briljant is (ik realiseer me nu dat hij nog bij een vriend ligt) geef ik er een 9 voor.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Helemaal geen slechte zanger eigenlijk. Zeker het begin is nog wel om aan te horen. Tegen de tijd dat het carnavaleske vormen begint aan te nemen, haak ik snel af. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ach het is een vrolijk deuntje maar meer ook niet, een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Duitse Schlagers zijn niet echt mijn ding... Sterker nog ik heb er op zn zachts gezegd nogal een afkeer voor... Dit komt omdat ik er een soort van antipathie voor heb opgebouwd, omdat bij ons thuis op de 'huiskamer-radio' regelmatig Radio Niedersachsen (Noord-Duitse radio zender) aan staat, omdat mijn vader nogal van de Duitse Schlagers is... 'Wij (mijn broer, zusje en ik) wilden vroeger ook wel eens naar de wat modernere muziek luisteren van onze tijd (3FM, 538, Skyradio, omdat je nog geen Q Music en Slam Fm had in mijn jeugdjaren) , of wat ruigers, maar dat mocht nooit van mijn vader, die dat maar 'lawaai' vond.... Ook nu nog steeds kan hij muziek van bijv. Led Zepp, of Gary Rafferty bijv. nog steeds niet waarderen...(daarom vind ik het ook grappig dat mr. John, die (met alle respect) dezelfde leeftijd heeft als mijn vader, wel van het wat hardere en ruigere muziek houdt...) Ook nu staat daarom nog steeds geregeld radio Niedersachsen aan... Eigenlijk 1 van de redenen om toch maar eens op mezelf te gaan wonen haha.... Ik heb dan ook wat muziek betreft, niks van mn ouders meegekregen, wat ook maar een beetje in de buurt van mijn eigen muzikale voorkeuren ligt... (Nouja mijn moeder was dan nog wel fan vroeger van Mud en The Rubbettes, wat ik nog wel kan waarderen)... Eigenlijk heb ik dus een beetje een Schlager trauma...
Maar... Nou moet ik toch bekennen dat ik ze slechter heb gehoord dan deze plaat, die eigenlijk best vrolijk klinkt..... Hoewel deze plaat natuurlijk geen voldoende gaat scoren, vind ook ik de inbreng van Sjef wel lachen... Ga ik dan op dezelfde manier ranken als Vleer, dan kom ik op een 1 omdat ik bij voorbaat totaal niet van Schlagers houd, dan komt er een bonuspuntje bij omdat het toch best wel een vrolijk nummer is en door de inbreng van Sjef komt er nog een bonuspuntje bij... Dan kom ik dus ook uit op een 3..., net als Vleer, dus dat cijfer gaat het worden...! (sorry SW)
Maar... Nou moet ik toch bekennen dat ik ze slechter heb gehoord dan deze plaat, die eigenlijk best vrolijk klinkt..... Hoewel deze plaat natuurlijk geen voldoende gaat scoren, vind ook ik de inbreng van Sjef wel lachen... Ga ik dan op dezelfde manier ranken als Vleer, dan kom ik op een 1 omdat ik bij voorbaat totaal niet van Schlagers houd, dan komt er een bonuspuntje bij omdat het toch best wel een vrolijk nummer is en door de inbreng van Sjef komt er nog een bonuspuntje bij... Dan kom ik dus ook uit op een 3..., net als Vleer, dus dat cijfer gaat het worden...! (sorry SW)
Gast- Gast
Ik ben nogal redelijk Duits georienteerd (ik woon 1 km van de grens, niet zo verwonderlijk dus...).
Dat betekent niet dat ik van Duitse muziek houdt. Maar vroeger was onze keuze beperkt; we hadden thuis 6 zenders op tv (ja, alles na 1980 geboren schrikt zich nu lam) te weten Nederland 1 en 2, BRT (België) en ARD, ZDF en WDR, oftewel Duitsland 1, 2 en 3.
Het aanbod op de Nederlandse zenders was op zijn zachtst gezegd beperkt. Uitzendingen begonnen pas 's avonds. Herhalingen had men nog niet uitgevonden en dat was ook te duur. BRT had alleen op zaterdagmiddag een leuke film en op donderdagavond het filmmagazine 'Premiere' met Jo Röpke, de filmbobo van België. En verder niet veel soeps.
Bleven de Duitse zenders over. Die hadden vaak de leukste (kinder)films en series en regelmatig ook al vroeger op de dag uitzendingen. Leuke programma's. Maar alles werd gesynchroniseerd. Ik hoor de stem van Hoss Cartwright (Bonanza) nog in mijn oren klinken. Wat kon die grote imposante man goed Duits praten. Ik schrok me dan ook wezenloos toen ik de eerste keer een originele versie hoorde. Ik was zelfs teleurgesteld dat ze Engels praatten.
Tegen die achtergrond moet je de tweede YouTube van Rex Gildo's Marie... hierboven zien. Die opname van "die Hitparade im ZDF" stamt uit de tijd dat Ad Visser net met TopPop was begonnen. Maar van dat programma waren mijn ouders niet gecharmeerd. Bij ons stond wel elke zaterdagvooravond Dieter Thomas Heck aan met zijn Hitparade. Dieter Thomas Heck was overigens een icoon van de Duitse televisie. Als Meli dit leest, zal ze dat beslist beamen. Die man had maar 1 nadeel: als hij begon te praten kwam hij niet meer stop. Op geheel onnavolgbare wijze loodste hij 15 artiesten door het programma (overigens alles play-back). Ik vond de tweede YouTube hierboven dus heel leuk om terug te zien. Rex Gildo was overigens bijna stamgast in dit programma. Dit vind ik een van zijn mindere nummers.
Een 5. En ik vind niet dat Dieter Thomas daar invloed op mag uitoefenen, anders was het een 7 geweest. Maar het gaat om de muziek.
Een 5 dus.
Dat betekent niet dat ik van Duitse muziek houdt. Maar vroeger was onze keuze beperkt; we hadden thuis 6 zenders op tv (ja, alles na 1980 geboren schrikt zich nu lam) te weten Nederland 1 en 2, BRT (België) en ARD, ZDF en WDR, oftewel Duitsland 1, 2 en 3.
Het aanbod op de Nederlandse zenders was op zijn zachtst gezegd beperkt. Uitzendingen begonnen pas 's avonds. Herhalingen had men nog niet uitgevonden en dat was ook te duur. BRT had alleen op zaterdagmiddag een leuke film en op donderdagavond het filmmagazine 'Premiere' met Jo Röpke, de filmbobo van België. En verder niet veel soeps.
Bleven de Duitse zenders over. Die hadden vaak de leukste (kinder)films en series en regelmatig ook al vroeger op de dag uitzendingen. Leuke programma's. Maar alles werd gesynchroniseerd. Ik hoor de stem van Hoss Cartwright (Bonanza) nog in mijn oren klinken. Wat kon die grote imposante man goed Duits praten. Ik schrok me dan ook wezenloos toen ik de eerste keer een originele versie hoorde. Ik was zelfs teleurgesteld dat ze Engels praatten.
Tegen die achtergrond moet je de tweede YouTube van Rex Gildo's Marie... hierboven zien. Die opname van "die Hitparade im ZDF" stamt uit de tijd dat Ad Visser net met TopPop was begonnen. Maar van dat programma waren mijn ouders niet gecharmeerd. Bij ons stond wel elke zaterdagvooravond Dieter Thomas Heck aan met zijn Hitparade. Dieter Thomas Heck was overigens een icoon van de Duitse televisie. Als Meli dit leest, zal ze dat beslist beamen. Die man had maar 1 nadeel: als hij begon te praten kwam hij niet meer stop. Op geheel onnavolgbare wijze loodste hij 15 artiesten door het programma (overigens alles play-back). Ik vond de tweede YouTube hierboven dus heel leuk om terug te zien. Rex Gildo was overigens bijna stamgast in dit programma. Dit vind ik een van zijn mindere nummers.
Een 5. En ik vind niet dat Dieter Thomas daar invloed op mag uitoefenen, anders was het een 7 geweest. Maar het gaat om de muziek.
Een 5 dus.
Mooi verhaal Paul. Jij had natuurlijk wel mazzel dat je in het zuiden woonde. In het noorden konden we de BRT niet ontvangen, dus we hadden maar vijf zenders. We hadden natuurlijk wel een stuk of wat geheime zenders op de radio, en die draaiden heel wat Duitse muziek tussen het Nederlandstalige aanbod door.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Net als Paul woonde ik tot m'n 30e op 1 kilometer van de Duitse grens en heb die zelfde ervaring met de televisie. Ik kan z'n verhaal helemaal beamen al ben ik een klein decennium later op de aardbol gekomen.
Was Dieter Thomas Heck niet ook degene die nog wel eens wilde meespelen met The Rubettes? Hoe dan ook, ik ben aardig groot gebracht met schlagers maar ik waardeer het iets lager dan Paul. Een 4 van mij.
Was Dieter Thomas Heck niet ook degene die nog wel eens wilde meespelen met The Rubettes? Hoe dan ook, ik ben aardig groot gebracht met schlagers maar ik waardeer het iets lager dan Paul. Een 4 van mij.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik heb een keer een documentaire over Rex Gildo gezien. Hij was diepongelukkig, omdat hij zijn hele leven lang voor de buitenwereld zijn homoseksualiteit verborg. Een van zijn grootste fans was een oudere dame uit Nederland die een soort van moeder voor hem was waarbij hij altijd uithuilde; triest verhaal.
Hilarisch is een optreden van hem; jammerlijk genoeg niet op youtube te vinden waarbij hij opkwam en van de trap aflazerde terwijl de zang op de band gewoon gezellig doorging
Ik kan dit best waarderen; een 6.
Hilarisch is een optreden van hem; jammerlijk genoeg niet op youtube te vinden waarbij hij opkwam en van de trap aflazerde terwijl de zang op de band gewoon gezellig doorging
Ik kan dit best waarderen; een 6.
Gast- Gast
Leuk verhaal trouwens Paul en heel herkenbaar; toen ik in Italie woonde keek ik altijd naar de Amerikaanse politieserie Hunter en vond de hoofdrolspeler (Fred Dryer) erg sympathiek. Toen ik het in NL later zag met zijn echte stem vond ik het een misselijk mannetje; kun je nagaan hoeveel invloed een stem heeft!
In Italie worden Robert de Niro, Al Pacino en Dustin Hoffman alledrie door dezelfde man nagesynchroniseerd!
In Italie worden Robert de Niro, Al Pacino en Dustin Hoffman alledrie door dezelfde man nagesynchroniseerd!
Gast- Gast
als ik aan 1 genre een hekel heb, dan is het wel dit genre. En deze plaat is niet de positieve uitzondering.
1
1
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Via de vele geheime zenders die het Drentse platteland vroeger kende, ben ik hiermee opgegroeid.
Nu zijn er goede schlagers en slechte.
Deze hoort absoluut tot de laatste categorie. Een 4.
Nu zijn er goede schlagers en slechte.
Deze hoort absoluut tot de laatste categorie. Een 4.
Gast- Gast
Hilfe !!!!!!!!!!!!!!!......................... 1
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: