Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyVandaag om 7:00 van Boebstie

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 23:01 van Frodo

» *RTH* Alcazar - Crying at the Discoteque
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:57 van Frodo

» *RTH* Gerard Joling – Maak me gek
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:55 van Frodo

» *RTH* Buggles – Living in the plastic age
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:54 van Frodo

» *RTH* Leon de Graaff – Pittsburg in the rain
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:52 van Frodo

» *RTH* André Hazes – Een beetje verliefd
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:49 van Frodo

» *RTH* Klaus Nomi – Total eclips (live)
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:42 van Frodo

» *RTH* Pink - Funhouse
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:39 van Frodo

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:35 van Frodo

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:34 van Frodo

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:29 van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:28 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:26 van Frodo

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:23 van Kaj

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:17 van Frodo

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come EmptyGisteren om 22:10 van Frodo


*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

+12
Vleertje
Ries
Frodo
Jan...
Dave Evans
LarryMullen
Led-Zep
sowhat
MrJohn
Jorg
Joyce
Roy
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Sam Cooke"?

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap0%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap4%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap4%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap8%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap12%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap12%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap16%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 16% 
[ 4 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap16%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 16% 
[ 4 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap20%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 20% 
[ 5 ]
*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_lcap8%*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 25
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Gast 17.03.11 11:33

Sam Cooke (Clarksdale (Mississippi), 22 januari 1931 – Los Angeles (Californië), 11 december 1964) was een Amerikaanse gospel- en rhythm-and-blueszanger.
Sam Cook (de -e kwam later) werd geboren in Clarksdale (Mississippi) maar verhuisde al snel met zijn ouders naar Chicago, alwaar zijn vader een priester was bij de Church of God in Christ. Eerst met familieleden en later met de Highway QC's zong hij gospel totdat hij werd gevraagd de opvolger te worden van RH Harris bij de legendarische Soul Stirrers.
In 1956 bracht Sam Cooke zijn eerste popsingle uit. Hij deed dat onder de naam Dale Cooke. Zijn eerste grote hit had hij met "You Send Me" en vele hits volgden. In 1960 richtte Cooke zijn eigen platenlabel op, waarbij onder anderen de artiesten The Simms Twins, The Valentinos (één van hun singles was "It's all Over Now" dat door de Rolling Stones gecoverd werd), Bobby Womack en Johnnie Taylor zich aansloten.
Van het album The Man And His Music is deze RTH van vandaag voor de stemming.


https://www.youtube.com/watch?v=SQU4torUz-Q

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Roy 17.03.11 13:02

Er is niets aan te merken op dit staaltje soulmuziek. Muzikaal en tekstueel zit het uitstekend in elkaar. Het is misschien niet direct mijn meest favoriete genre en dat weerhoudt me van een tien. Een 9 dus.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Joyce 17.03.11 13:43

Eigenlijk de nr. 1 van mijn Zwarte Lijst...leuk dat hij mee mag doen met RTH...
Niks meer aan toe te voegen....ik geef nooit 10-en ( of 1-en) en dus een dikke 9+...


I was born by the river
In a little tent
Oh
And just like the river I been a running ever since
It's been a long
A long time coming but I know a change gon' come
Oh
Yes it will

It's been too hard living but I'm afraid to die
'Cause I don't know what's up there beyond the sky
It's been a long
A long time coming but I know a change gon' come
Oh
Yes it will

I go to the movie and I go downtown
Somebody keep telling me, "Don't hang around"
It's been a long
A long time coming but I know a change gon' come
Oh
Yes it will

Then I go to my brother and I say, "Brother help me please"
But he winds up knocking me back down on my knees
Oh

There've been times that I thought I couldn't last for long
Now I think I'm able to carry on
It's been a long
A long time coming but I know a change gon' come
Oh
Yes it will
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Joyce 17.03.11 13:47

En wat is de man op een bizarre manier aan zijn eindje gekomen...

Cooke stierf op 11 december 1964 onder onduidelijke omstandigheden in een hotel in Los Angeles. Hij werd neergeschoten door Bertha Franklin, manager van het hotel Hacienda waar Cooke op dat moment verbleef, nadat hij dronken en halfnaakt haar kantoor binnen stormde, vragend naar de vrouw met wie Cooke eerder naar zijn motelkamer was gegaan. Franklin antwoordde dat ze niet wist waar de vrouw was. Volgens Franklin viel Cooke haar toen aan en vielen ze beiden op de grond. Franklin greep toen haar geweer en schoot Cooke neer. Bertha Franklin verklaarde dat ze Cooke had neergeschoten uit zelfverdediging, nadat hij een jonge vrouw had verkracht en haar had bedreigd. Het oordeel van de rechtbank was dat Franklin Cooke om "gerechtvaardige redenen" had gedood. Veel mensen geloven echter dat cruciale feiten tijdens de rechtszaak niet zijn behandeld en later in de doofpot zijn gestopt.

De vrouw die samen met Cooke naar het hotel was gegaan, Elisa Boyer, verklaarde dat Cooke haar fysiek gedwongen had op het bed in zijn motelkamer te gaan liggen. Boyer dacht dat Cooke haar wilde verkrachten. Toen Cooke zich daarna naar de badkamer begaf greep Boyer haar kleren, en nam toen volgens eigen zeggen in de haast per ongeluk ook enkele kledingstukken van Cooke mee. Boyer rende eerst naar het kantoor van de manager, Bertha Franklin. Het duurde voor Boyer echter te lang voordat Franklin reageerde en dus besloot Boyer het motel uit te rennen. Ze rende naar een telefooncel waar ze de politie belde, nog voordat Cooke was neergeschoten.

Het verhaal van Boyer wordt echter in twijfel getrokken. Haar verhaal toont verschillen met verhalen van andere getuigen. Zo droeg Cooke waarschijnlijk geld bij zich, in zijn kleding, maar dat is nooit terug gevonden. Ook is Boyer kort hierna gearresteerd voor prostitutie. Veel mensen geloven dus dat Boyer erop uit was om Cooke te beroven en dat Cooke hierna kwaad, en dronken, naar de manager stapte om te vragen waar ze was.

Postuum verschenen nog enkele singles van Cooke. In Nederland scoorde hij in 1986 nog een nummer 1-hit met Wonderful World. In datzelfde jaar werd hij lid van de Rock and Roll Hall of Fame.

In Nederland werd eind 2005 in het programma Top 2000 à Go-Go het Sam Cooke Genootschap opgericht door journalist Cees Grimbergen met hulp van Martijn Buisman, beheerder van de grootste site ter wereld over Sam Cooke.

Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Jorg 17.03.11 14:15

Een prachtig en onderschat nummer van Cooke! Veel beter dan Wonderful world wat nu in de Top 2000 staat. Een 9! Very Happy

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Gast 17.03.11 15:08

Een echte soul-klassieker! Ook het soul-genre kan ik goed waarderen op zn tijd (als ik ervoor in de stemming ben) en dit is daarin 1 van de betere nummers, goede stem van Cooke en ook de tekst is uit het hart en het leven gegrepen. Wat een bizarre dood inderdaad... best tragisch,de beste man is niet oud geworden... Voor dit nummer heb ik een 8 over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  MrJohn 17.03.11 15:18

Ik sla hier duidelijk een andere weg in dan mijn voorgangers. Slaapverwekkende song en..glad....mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen Smile

Heel dikke onvoldoende dus.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  sowhat 17.03.11 15:24

Ik ga met John mee, al is mijn cijfer met 5 hoger omdat het mooi gezongen is. Ik houd meer van het soort soul die gisteren hier werd geplaatst: Shirley en Company Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Led-Zep 17.03.11 15:29

Ik volg het commentaar van Mr.John en Sowhat voor wat betreft dit nummer.

Een 4.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  LarryMullen 17.03.11 15:37

Een 4 voor het nummer, een 2 voor de moeite, een 6 Smile
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Dave Evans 17.03.11 16:34

Vreemd genoeg is deze plaat bij mij bekend door de cover van Solomon Burke, die er zijn enige solohitje in Nederland mee had!
Deze versie kende ik helemaal nog niet, al was ik er wel van op de hoogte dat dit het origineel was.
Nou is het bekend dat soul niet helemaal mijn ding is, al kan ik op zijn tijd zo'n plaatje best wel waarderen. Omdat dit toch wel goed in elkaar zit geef ik er wel een voldoende voor: 6

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Jan... 17.03.11 18:31

Het spijt me heel echt voor al die soulknakkers op deze club (lees Mien en PPProf, schatten van mensen BTW), maar ik trek dit niet. Ik vind dit echt veel en veels te stroperig en te traag. Een 3.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Frodo 17.03.11 19:48

Het nummer is wat mij betreft te traag/weinig opwindend, maar wat een fantastische stem!
Daardoor toch nog een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7298
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Ries 18.03.11 7:56

Prachtig nummer met dito tekst. Ik vergeet hem eigenlijk standaard in mijn aller tijden lijst maar hij hoort er zeker in want ik geef hem een dik verdiende 10.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Vleertje 18.03.11 14:03

Een zesje
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Paapke 18.03.11 14:08

Ik hoor toch liever Otis Redding. Een 4.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Timmus 18.03.11 19:15

Zo af en toe een uitstapje naar iets dat niet direct in je straatje past, bevalt in dit geval erg goed! Wonderful World is een favoriet van mij, maar deze mag er ook zijn. Een 8 voor dit nummer, en dan vooral voor de overtuiging die Cooke in zijn stem legt.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16644
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Mirrr 18.03.11 19:42

Vind deze ook niet zoveel aan, een 5
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Paul 19.03.11 0:48

Heerlijk nummer en vooral een prachtige stem. Een 7.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5281
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Gast 31.03.11 20:46

Een ieder die ook maar pretendeert iets van muziek af te weten weet of behoort dat te weten welk een enorme invloed Sam had en heeft op de muziek een invloed die zelfs nu nog hoorbaar is. De man is en was een icoon wiens dood helaas ervoor heeft gezorgd dat zijn gigantische talent nooit tot volle wasdom is gekomen. De man was en is soul!!! tot op het bot weet hij te ontroeren met een stem die uniek te noemen is een man ook die zijn eigen muziek schreef, zijn vroegere gospel werk is al adembenemend maar de weg naar deze song is geplaveid met het ene na het andere prachtige nummer.
Dit nummer is een "jewel in the crown" met een fabelachtige tekst en gezongen met een kracht, warmte en passie die zeldzaam is en alle recht en eer doet aan de man zijn bovenmatig soepele stemgeluid.
Het zal niemand verbazen dat na deze kleine lofzang op deze gigant mijn cijfer niet minder kan zijn en wezen dan een vette verdiende 10. Een terecht cijfer omdat dit nummer een boodschap bevat die universeel is te noemen een nummer waarin hoop en geloof in echte veranderingen samen vloeien als nooit tevoren of nadien ooit nog zo gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come Empty Re: *RTH* Sam Cooke - A Change is gonna Come

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum