*RTH* Red Hot Chili Peppers -Around the World
+11
Jan...
Ries
Mauricedegier
Joyce
Vleertje
Dave Evans
LarryMullen
Frodo
sowhat
MrJohn
Mirrr
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is jouw cijfer voor "Red Hot Chili Peppers'?
*RTH* Red Hot Chili Peppers -Around the World
Red Hot Chili Peppers is een Amerikaanse band die funk, rap, punk en pop combineert met rock. De band is in 1983 opgericht in de Californische stad Los Angeles.
De band bestaat tegenwoordig uit Anthony Kiedis (zang), Flea (bas), Chad Smith (drums) en Josh Klinghoffer (gitaar). Bekende ex-leden zijn onder andere John Frusciante, Hillel Slovak, Jack Irons (van Eleven en Pearl Jam) en Dave Navarro.
De Red Hot Chili Peppers zijn vooral bekend van hun albums Blood Sugar Sex Magik (1991), Californication (1999), By the Way (2002) en het meest recente Stadium Arcadium (2006). Bekende singles zijn onder meer Under the Bridge, Otherside, Californication, By the Way, Dani California en Snow ((Hey Oh)).
En dit is dan de RTH voor zondag van Californication (1999), is hier Around the World
https://www.youtube.com/watch?v=a9eNQZbjpJk
De band bestaat tegenwoordig uit Anthony Kiedis (zang), Flea (bas), Chad Smith (drums) en Josh Klinghoffer (gitaar). Bekende ex-leden zijn onder andere John Frusciante, Hillel Slovak, Jack Irons (van Eleven en Pearl Jam) en Dave Navarro.
De Red Hot Chili Peppers zijn vooral bekend van hun albums Blood Sugar Sex Magik (1991), Californication (1999), By the Way (2002) en het meest recente Stadium Arcadium (2006). Bekende singles zijn onder meer Under the Bridge, Otherside, Californication, By the Way, Dani California en Snow ((Hey Oh)).
En dit is dan de RTH voor zondag van Californication (1999), is hier Around the World
https://www.youtube.com/watch?v=a9eNQZbjpJk
Gast- Gast
Re: *RTH* Red Hot Chili Peppers -Around the World
Goeie band maar vind dit niet een van hun beste, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ben altijd wel een liefhebber geweest van de mixed sounds van RHCP": een vette 8, die tegen een 9 aan hangt
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Gaat wel: 6
Leeftijd : 67
Dit is bij lange na niet één van hun beste platen en toch krijgt het nog een 7 van mij.
Ik weet niet wat het is, waarschijnlijk hun kleding (of het weinige daarvan) en hun tattoos, maar ik mag de chili peppers niet zo.. een 5 weet ik hier met moeite voor op te brengen.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
RHCP; nee!!
Na Give it away, wat ik een fantastisch nummer vond, was het klaar met de heren. Het dieptepunt Under the bridge markeerde het begin van hun middle of the road muziekjes.
Ik haat deze muziek; keiharde 1.
Na Give it away, wat ik een fantastisch nummer vond, was het klaar met de heren. Het dieptepunt Under the bridge markeerde het begin van hun middle of the road muziekjes.
Ik haat deze muziek; keiharde 1.
Gast- Gast
Katje, zeg eens eerlijk.. wat is erger; RHCP of Edelweiss??
Dan mag je dit toch wel een 2 geven
Dan mag je dit toch wel een 2 geven
Californication is eerlijk gezegd het enige album van de RHCP die ik wel de moeite waard vind. Voor de rest trekt de sound me niet zo.
Dit nummer is dus eigenlijk één van de uitzonderingen en dus wel een 7 waard!
Dit nummer is dus eigenlijk één van de uitzonderingen en dus wel een 7 waard!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Oude Peppers ja deze peppers nee. Een viertje
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik gooi die pepers wel door mijn eten...als muziek vind ik dit niks..teveel herrie, teveel rap ( en ik haat rap )
Een 3
Een 3
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik sluit mij volledig bij Mirjam en Joyce aan, in de zin van, niet het beste nummer van The Red Hot, mede ook omdat er inderdaad teveel rap in zit, waar ik net als Joyce niet zo van hou, verder vind ik ook Californication in de kast staan en dat is inderdaad wel een heel goed album, desondanks ga ik dit nummer toch ook een 6 voor geven! Mede ook door de fijne intro...
Gast- Gast
Niet de beste van de Peppers, zeker niet van dat album ( want dat is Otherside).
Toch goed voor een dikke voldoende. Maak er een 7 van
Toch goed voor een dikke voldoende. Maak er een 7 van
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Joyce schreef:Ik gooi die pepers wel door mijn eten...als muziek vind ik dit niks..teveel herrie, teveel rap ( en ik haat rap )
Een 3
En ja, daar gaan we weer: "ik haat rap" is zo iets als ik haat rock of ik haat soul. Natuurlijk smaken verschillen binnen de soort, maar je kunt nooit een heel genre haten, hooguit er minder binding mee hebben. Haat is sowieso een erg afstotend woord.
Wel eens naar specifieke rapteksten geluisterd Joyce ? Er zijn vele nuanceringen binnen de rap (welke vind je slecht en welke minder slecht, om maar even in jouw terminologie te blijven ?).
Oh ja, RCHP is natuurlijk niet puur rap.
Tot zover dan maar weer
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ach ja, misschien had ik moeten zeggen "ik-heb-helmaal-niks-met rap"
Eeen stukje "declamatie" op allemaal dezelfde dreun muziek....en of de teksten nou goed of slecht zijn, bij mij komt de muziek altijd op de eerste plaats en daarna pas de tekst.
Ik vind b.v. Ali B een lieve jongen hoor, maar wat mij betreft maakt hij geen muziek.
Eeen stukje "declamatie" op allemaal dezelfde dreun muziek....en of de teksten nou goed of slecht zijn, bij mij komt de muziek altijd op de eerste plaats en daarna pas de tekst.
Ik vind b.v. Ali B een lieve jongen hoor, maar wat mij betreft maakt hij geen muziek.
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Alles is al keurig verwoord door de recensenten boven mij en heb daar weinig aan toe te geven behoudens mijn cijfer en dat is een iele 5, mede omdat ik in het algemeen een bepaalde weerzin/afkeer heb van het genre rap en wel op een dus danige manier dat ik al rode vlekken in mijn nek krijg als ik het woord rap alleen al lees.
Gast- Gast
Sorry, Joruney,
Ik ga volledig mee met Joyce.. een nummer waar rap inzit is bij mij meteen afgekeurd..
Dit nummer dus ook dat ik er nog een 5 voor heb gegeven, haha.
Grtz,, Jesper.
Ik ga volledig mee met Joyce.. een nummer waar rap inzit is bij mij meteen afgekeurd..
Dit nummer dus ook dat ik er nog een 5 voor heb gegeven, haha.
Grtz,, Jesper.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa I dig the Peppers en voor dit nummer heb ik een mooie 8 over
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Tjonge, wat een gezeur over rap. Ik ben ook niet echt gek op rappen, maar als het goed uitgevoerd is kan het dodelijk zijn. Genaraliseren vind ik onzin. Bovendien, bij RHCP denk ik nou niet bepaald aan rappen.
Ik deel de mening van Vleertje, het werd steeds minder. Hoe meer succes, hoe oninteressanter het werd. Ik vind under the bridge wel een goed nummer, beetje dood gedraaid, maar gewoon goed. Heeft niks met middle of the road te maken.
Californication was een kassucces, maar ik vind er niet veel aan. Er staan teveel standaardnummers op, dit is er een van. Ik geef een 5.
Ik deel de mening van Vleertje, het werd steeds minder. Hoe meer succes, hoe oninteressanter het werd. Ik vind under the bridge wel een goed nummer, beetje dood gedraaid, maar gewoon goed. Heeft niks met middle of the road te maken.
Californication was een kassucces, maar ik vind er niet veel aan. Er staan teveel standaardnummers op, dit is er een van. Ik geef een 5.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vond mijn mening over rap anders genuanceerd genoeg! Ik heb er geen hekel aan. Hekel is een groot woord... Er is geen enkele muzieksoort waar ik echt een hekel aan heb... Elke muzieksoort heeft wel 'iets', maar het is ook niet zo dat ik cd's met enkel en alleen maar rap-muziek in mn kast heb staan... Het is gewoon niet zo mijn ding.... De teksten van rap-muziek kunnen zelfs soms schitterend zijn, maar ik vind de toonhoogte en de melodie in rapmuziek vaak te eentonig... Hetzelfde geldt vaak voor de rap-stem...
Gast- Gast
Hmm, over die teksten, Glim.. Er zitten hier in de klas behoorlijk wat rapfans, maar dan wel de rap van ene Keizer... Deze man heeft sterke teksten als: Mama Sorry Dat Ik Vastzit In De Gevangenis.. Wat een tekst..
En toch, Jesper zijn er best veel mooie rap-teksten... Vaak gaan ze wel over persoonlijk leed, dat wel, maar ze hebben wel vaak een diepgaande betekenis en een boodschap! Bovendien zijn rap-artiesten vaak mensen die het in hun jeugd vaak niet heel goed hebben gehad... Alle ellende van vroeger stoppen zij in hun rap-teksten... Voor hun de ultieme manier om hun harten te luchten...
Gast- Gast
En vaak (Bleek uit wetenschappelijk onderzoek dat 79% van de rappers rookt) stoppen zij ook hun longen vol met spul.. nee, dat is je hart luchten... KUCHE KUCHE KUCHE..
Maar wil best geloven dat er mooie rap-teksten zijn hoor.. alleen luister ik er nooit naar
Grttz,, Jesper.
Maar wil best geloven dat er mooie rap-teksten zijn hoor.. alleen luister ik er nooit naar
Grttz,, Jesper.
Gekleuter over rap alom hier inderdaad. Verder vind ik het wel een zeiknummer. Het is al niet zo mijn favoriete band, al kan ik Give It Away beter waarderen.
Het meeste, en vooral latere werk, vind ik niks. Waaronder deze: een 4
Het meeste, en vooral latere werk, vind ik niks. Waaronder deze: een 4
Californication is in mijn ogen één van de sterkste albums uit de jaren '90.
Dit is een prima "niet lullen maar spelen"-nummer, een 8.
Dit is een prima "niet lullen maar spelen"-nummer, een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Red Hot Chili Peppers - (Hey Oh) Snow
» *RTH* Red Hot Chili Peppers - Give it away
» *RTH* Red Hot Chili Peppers - Good Time Boys
» R.E.M. - It's the end of the world as we know it
» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!
» *RTH* Red Hot Chili Peppers - Give it away