*RTH* New Adventures - Come on
+9
sowhat
Led-Zep
Frodo
Roy
Ries
MrJohn
Jan...
Grafmat
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Come on'
*RTH* New Adventures - Come on
[08-02-2011]
Bootsman (ex-Hot Time Band en Purcus Education), De Winter (ex-Roxette en Purcus Education) en Torpedo (ex-Upsidedown) zijn toe aan een nieuwe muzikaal avontuur en richten New Adventures op. Het trio doet in de nazomer zijn eerste optredens in Oost-Groningen en wordt (met dank aan de tijdgeest en de bandnaam) aanvankelijk in de new wave-hoek geplaatst. De bluesrock van New Adventures doet het goed bij live optredens en de band heeft al gauw een goede reputatie. Bootsman en zijn companen touren in het voorprogramma van The Golden Earring, krijgen een deal met Polydor en gaan in december '79 met George Kooymans de studio in voor de opnamen van hun eerste eerste album.
In februari 1980 verschijnt de eerste volledige plaat van New Adventures. Eerder werden wat singles uitgebracht waarvan de Chuck Berry-hit Come On het meest succesvol is. De groep krijgt van Stichting Conamus de Zilveren Harp uitgereikt.
Anno 2011 treden de New Adventures nog steeds op!
https://www.youtube.com/watch?v=NOawBNIy224
Bootsman (ex-Hot Time Band en Purcus Education), De Winter (ex-Roxette en Purcus Education) en Torpedo (ex-Upsidedown) zijn toe aan een nieuwe muzikaal avontuur en richten New Adventures op. Het trio doet in de nazomer zijn eerste optredens in Oost-Groningen en wordt (met dank aan de tijdgeest en de bandnaam) aanvankelijk in de new wave-hoek geplaatst. De bluesrock van New Adventures doet het goed bij live optredens en de band heeft al gauw een goede reputatie. Bootsman en zijn companen touren in het voorprogramma van The Golden Earring, krijgen een deal met Polydor en gaan in december '79 met George Kooymans de studio in voor de opnamen van hun eerste eerste album.
In februari 1980 verschijnt de eerste volledige plaat van New Adventures. Eerder werden wat singles uitgebracht waarvan de Chuck Berry-hit Come On het meest succesvol is. De groep krijgt van Stichting Conamus de Zilveren Harp uitgereikt.
Anno 2011 treden de New Adventures nog steeds op!
https://www.youtube.com/watch?v=NOawBNIy224
Laatst aangepast door Dave Evans op 08.02.11 21:34; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* New Adventures - Come on
Ik wil wel stemmen, maar het kan helemaal niet...
Tot die tijd maak ik jullie nog even deelgenoot van mijn persoonlijke muzikale historie met Henkie Torpedo, de fantastische drummer van The New Adventures. En ja, klik her en der op de links en je vind bandfoto met mij en mijn meest verschrikkelijke hairstyle erop... Ben benieuwd of ik uberhaupt herkend wordt...
Henkie T en Me in Persona Non Grata
Tot die tijd maak ik jullie nog even deelgenoot van mijn persoonlijke muzikale historie met Henkie Torpedo, de fantastische drummer van The New Adventures. En ja, klik her en der op de links en je vind bandfoto met mij en mijn meest verschrikkelijke hairstyle erop... Ben benieuwd of ik uberhaupt herkend wordt...
Henkie T en Me in Persona Non Grata
Ook deze heb ik op LP, ook dit is zeer zeer zware jeugdsentiment, ook deze heb ik eeuwen niet gehoord en hier wordt ik vreselijk vreselijk vrolijk van.
1000 keer beter dan de versie van de Stones. Ik geef hier een 9 voor. Alleen dit is veel beter dan Spandau Ballet, wat toch vooral jeugdsentiment was.
Zo nu probeer ik mijn huwelijk te redden, want hij stond even heel hard.
Ook deze heb ik op LP, ook dit is zeer zeer zware jeugdsentiment, ook deze heb ik eeuwen niet gehoord en hier wordt ik vreselijk vreselijk vrolijk van.
1000 keer beter dan de versie van de Stones. Ik geef hier een 9 voor. Alleen dit is veel beter dan Spandau Ballet, wat toch vooral jeugdsentiment was.
Zo nu probeer ik mijn huwelijk te redden, want hij stond even heel hard.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Excusez Moi!
Maarre u kunt stemmen nu
Maarre u kunt stemmen nu
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ja Ard, je staat helemaal links op de foto
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Heerlijke, rauwe, ongepolijste rock muziek, een 8
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Lekker nummer, goeie stem, lekkere sound, lekker gitaarspel (vooral aan het eind)), hele goede intro (en dat is vaak toch al het halve werk), leuke clip, kortom ik wordt hier erg vrolijk van! Echt een nummer dat lekker wegluisterd! Ik heb hier wel een dikke 8 voor over!
Gast- Gast
Ik blijf absoluut de voorkeur geven aan het origineel. De versie van de Stones krijgt van mij een 7 en dat geldt ook voor The New Adventures. Chuck Berry zou er met een negen vanaf komen.
Deze versie klinkt prima, zoals rock & roll bedoeld is, maar het is en blijft een cover!
Deze versie klinkt prima, zoals rock & roll bedoeld is, maar het is en blijft een cover!
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Inderdaad Roy is en blijft dit een cover, maar toch soms, heel erg soms heb je een cover die veel meer klinkt als het origineel dan het origineel zelf. Waar de Stones en Berry zouden blijven steken op een 8 a 9, geef ik deze van energie overlopende plaat gewoon een 10, de stuwende baslijn, de heerlijke rock and roll drums en het op het 1e oor o zo simpele gitaartje aangevuld met een rauwe stem die perfect is voor dit nummer plus uiteraard de glasheldere overall sound, ja een 10 vind ik dan kan er niks minder van maken. En "spetters" blijft een leuke film!!
Gast- Gast
Ik kan ook alleen maar lyrisch zijn: uitstekende cover met sublieme toegevoegde climax aan het einde.
Een 10.
Een 10.
ik heb de New Adventures in hun begintijd een aantal malen live gezien.
Ik vind dit een heel lekkere plaat en geef hier ook een 9 voor.
Ik vind dit een heel lekkere plaat en geef hier ook een 9 voor.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Nog even mijn cijfer doorgeven: een 8!
Leeftijd : 67
Niet mijn wave daarom een 6je
Graf slick kapseltje hoor en wat ben je schattig jong joh.
Graf slick kapseltje hoor en wat ben je schattig jong joh.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ja hoor een voldoende voor dit rockig trackje, ramt lekker door speakers. Een 8.
Gast- Gast
Originelen hoeven niet persé beter te zijn dan de covers, maar in dit geval is dat wel zo. Het origineel straalt kracht en muzikaliteit uit, zoals die muziek in die dagen was.
De omzetting van dit muziekje naar een eighties-stijltje slaat dan ook de plank mis: een 3
De omzetting van dit muziekje naar een eighties-stijltje slaat dan ook de plank mis: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Energiek nummer, maar niet al te veel inhoud en teveel herhaling. Toch nog wel een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
sowhat schreef:Omdat vriend Graf er op meespeelt een 7, maar ik vind er verder weinig aan.
ROFL!! Geniaal. Let dus op die magistrale toetsenpartijen in dit nummer. Dat ben ik, toen nog maar 7 jaar, maar beter bekend als de Mozart van Oost-Groningen...
Laatst aangepast door Grafmat op 10.02.11 20:15; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : 8 jaar..? Ik was pas 7!)
Wist ik veel dat dit een cover was.
Er is me later verteld dat het bas-intro alleen gespeeld kan worden met nieuwe snaren.
Vraag me niet waarom, ik weet het niet.
Dit nummer blijkt voor bassisten een soort ijkpunt te zijn: als je dit goed kunt spelen ben je écht goed.
Wist ik veel dat dit een cover was.
Er is me later verteld dat het bas-intro alleen gespeeld kan worden met nieuwe snaren.
Vraag me niet waarom, ik weet het niet.
Dit nummer blijkt voor bassisten een soort ijkpunt te zijn: als je dit goed kunt spelen ben je écht goed.
Gast- Gast
Heb dit nooit zo goed gevonden en nu ook niet, een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: