*RTH* The Feeling - Sewn
+9
Roy
Vleertje
Paul
Mirrr
Led-Zep
Frodo
sowhat
Kaj
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Sewn'
*RTH* The Feeling - Sewn
[30-01-2011]
Hitje uit 2006! Live from the Abbey Road Studio's.
The Feeling is een vijfkoppige Britse popband, die debuteerde in 2006.
Vier van de vijf mannelijke leden komen uit Sussex, en de ander (leadzanger Sells) uit Londen. Ciaran, Paul en Kevin zaten op dezelfde school. Ze ontmoetten Dan en Richard later tijdens een college in Croydon.
The Feeling begon als coverband in de Franse Alpen. Zo speelden ze covers van The Rolling Stones, The Beatles, The Kinks, Stevie Wonder en Muse. Maar na korte tijd besloten ze om terug te keren naar Londen en om nooit meer een cover te maken. Kort daarna kwamen ze met hun debuutalbum Twelve Stops And Home dat begin juni 2006 werd uitgebracht.
De naam The Feeling is afkomstig van een bar in Parijs waar dat met neonletters boven de deur stond geschreven. Ze vonden het een betere naam voor een band dan voor een bar. Voordat ze The Feeling heetten, noemden ze zich Prime Minister, en kort daarna Supa Fly.
https://www.youtube.com/watch?v=cDdkqRSLQi4
Hitje uit 2006! Live from the Abbey Road Studio's.
The Feeling is een vijfkoppige Britse popband, die debuteerde in 2006.
Vier van de vijf mannelijke leden komen uit Sussex, en de ander (leadzanger Sells) uit Londen. Ciaran, Paul en Kevin zaten op dezelfde school. Ze ontmoetten Dan en Richard later tijdens een college in Croydon.
The Feeling begon als coverband in de Franse Alpen. Zo speelden ze covers van The Rolling Stones, The Beatles, The Kinks, Stevie Wonder en Muse. Maar na korte tijd besloten ze om terug te keren naar Londen en om nooit meer een cover te maken. Kort daarna kwamen ze met hun debuutalbum Twelve Stops And Home dat begin juni 2006 werd uitgebracht.
De naam The Feeling is afkomstig van een bar in Parijs waar dat met neonletters boven de deur stond geschreven. Ze vonden het een betere naam voor een band dan voor een bar. Voordat ze The Feeling heetten, noemden ze zich Prime Minister, en kort daarna Supa Fly.
https://www.youtube.com/watch?v=cDdkqRSLQi4
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* The Feeling - Sewn
Dit nummer staat me inderdaad nog wel bij uit 2006 (is ook nog niet zolang geleden natuurlijk).. Ik weet nog wel dat ik dit een goed nummer vond toen. Inmiddels 5 jaar later ongeveer vind ik het toch allemaal wat tam (vooral qua zang), maar aangezien er na minuut 4 toch nog een lekker gitaarsolo in zit ga ik hier gewoon een 7 voor geven!
Gast- Gast
Lekker en ijzersterk nummer van een Band waaraan je kunt horen dat ze strak op elkaar zijn ingespeeld. Een schoolvoorbeeld uit de beste Britse traditie want ergens hoor je die typische engelse bandjestraditie van werken voor je poen.
En reken maar dat ze dat als coverband vaak hebben moeten doen.
Maar goed het nummer zelf vind ik dus heerlijk klinken en een verdiende 9 is het gevolg.
En reken maar dat ze dat als coverband vaak hebben moeten doen.
Maar goed het nummer zelf vind ik dus heerlijk klinken en een verdiende 9 is het gevolg.
Gast- Gast
Heeft nog een paar keer in de Magistrale gestaan. Gewoon een fijn nummer, met wat oogluikend positief afronden kom ik wel aan een 8.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
glimmerikje20 schreef:Dit nummer staat me inderdaad nog wel bij uit 2006 (is ook nog niet zolang geleden natuurlijk).. Ik weet nog wel dat ik dit een goed nummer vond toen. Inmiddels 5 jaar later ongeveer vind ik het toch allemaal wat tam (vooral qua zang), maar aangezien er na minuut 4 toch nog een lekker gitaarsolo in zit ga ik hier gewoon een 7 voor geven!
Al na 1 minuut heb ik hem vanwege de opmerking van Glimmerikje op minuut 4 gezet, zo saai vond k het. Er was niets veranderd en de solo vind ik weinig indrukwekkend: 3.
Leeftijd : 67
Ik was wel blij met de gitaarsolo. Tot die tijd vond ik het een degelijk stukje muziek, maar zeker niet bijzonder. De laatste twee minuten zijn heel lekker en zorgen er voor dat dit nummer toch een 7 krijgt.
Ik heb het na 2 minuten weggeklikt, ik vind het een saai nummer, het niet slecht, maar zeker ook niet goed. Een 5.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Niet slecht maar echt warm wordt ik er ook niet van, een 5 dus...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De laatste minuten van het nummer zijn inderdaad de beste.
Best wel een aardig bandje The Feeling. Jammer dat ze maar twee hitjes in Nederland hadden (Tot nu toe ).
Voor hun eerste hit Sewn heb ik wel een nette 7 over!
Best wel een aardig bandje The Feeling. Jammer dat ze maar twee hitjes in Nederland hadden (Tot nu toe ).
Voor hun eerste hit Sewn heb ik wel een nette 7 over!
Gek genoeg blijf ik Fill my little world leuker vinden. Ik geef dit een mager 6je.
Gast- Gast
Tuurlijk heb ik ook gescrold naar de solo. Die is goed, maar het nummer blijft 4 minuten eentonig helaas. Een 5, 4 minuten is zo lang.
te braafjes te gelikt en te zaaaaaaaaaai maar het is ook niet echt slecht dus daarom dan toch nog maar een 5.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik sluit me volledig aan bij alle vijf-stemmers. Niet slecht maar toch ook niet echt een voldoende.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
een net aan voldoende, tikje saai maar er zit iets in dat ik wel kan waarderen, een 6
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Alex schreef:Gek genoeg blijf ik Fill my little world leuker vinden. Ik geef dit een mager 6je.
Yep, ben ik wel met je eens! Fill my little world was zelfs een 8 bij mij geweest.
Deze versie is wat matter dan de originele versie, die van mij echt wel een 8 krijgt!
Ohja, dat is deze. Plaat die al lang weer in de vergetelheid was geraakt bij mij.
Ik vind het een beetje Snow Patrol-achtig, maar dan van mindere kwaliteit. Het lijkt er een beetje op alsof ze zich heel erg inhouden, met de gedachte "het moet wel radiovriendelijk zijn, anders draait niemand ons". Klein zesje.
Ik vind het een beetje Snow Patrol-achtig, maar dan van mindere kwaliteit. Het lijkt er een beetje op alsof ze zich heel erg inhouden, met de gedachte "het moet wel radiovriendelijk zijn, anders draait niemand ons". Klein zesje.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Inderdaad enigszins saai, maar wel met kwaliteit en op en top brits: een 7
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Eels - Fresh Feeling