Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes

+8
Roy
MrJohn
Led-Zep
Frodo
sowhat
Ries
Jan...
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Lightnin' strikes

*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap5%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap0%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap5%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap30%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap20%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap0%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap20%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
[ 1 ]
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_lcap15%*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 20

Enquête gesloten

*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty *RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes

Bericht  Dave Evans 15.01.11 17:02

[15-01-2011]
Wederom een verzoekje!

In Rommelmarkten snuffel ik graag in bakken met oude singletjes, vooral omdat je er plaatjes vindt die je eigenlijk al bijna vergeten was, zoals deze, van Lou Christie (echte naam Lugee Alfredo Giovanni Sacco), een Amerikaanse zanger die een paar gigantische hits had met een merkwaardige manier van zingen. Hij zingt eerst gewoon, maar schakelt voor de refreinen over naar een hoge falsetto. Grappig, en het leverde een paar buitengewoon opgewekte nummers op. Van de B-kantjes word je wat minder vrolijk, want als Christie van zijn gimmick afstapte bleef er niet veel te genieten over, vrees ik.
The Gypsy Cried was zijn eerste hit, en het nummer werd door de platenmaatschappij onder de artiestennaam Lou Christie uitgebracht. Sacco heeft die naam altijd gehaat, want het was niet zijn eigen keus, hij wou eigenlijk als "Lugee" optreden, maar doordat dit nummer meteen een enorme hit werd zat hij voor de rest van zijn leven aan Lou Christie vast. The Gypsy Cried uit 1963 werd overigens door Sacco zelf geschreven, net als al zijn andere hits, zoals Lightning Strikes uit 1965 of Rhapsody in the Rain uit 1969.

https://www.youtube.com/watch?v=LyRqdzF8swY

'live'

https://www.youtube.com/watch?v=IIu7aoC205s

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty Re: *RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes

Bericht  Jan... 15.01.11 21:13

goh, wat leuk. Ik heb altijd erg van dit nummer gehouden, maar ik wist mijn god niet van wie dit was. Nu weet ik dit nu wel. Bedankt!
Het is een heerlijk nummer met die typische jaren60 sound. Een 9.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes Empty Re: *RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes

Bericht  Dave Evans 15.01.11 22:17

Ja dit is best wel een leuke aanvraag! Zag Christie staan en dacht dat het dan wel Tony Christie zou zijn! Nou nee dus.......helemaal iemand anders en ja...................best leuk zeg. Nummer had ik ook veel vaker gehoord en dat klonk best goed.
Niet dat ik nu ook een '9' ga geven maar een '7' is staat bij mij voor 'dik voldoende tot goed' en dat wordt het dus!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Ries 16.01.11 10:11

Zo blij als Jan er van wordt word ik allerminst, een 4. Gewoon niet mijn ding.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Gast 16.01.11 10:43

Ook niet de mijne dat gekilster op t' eind doet zeer aan de trommelvliezen, een 4

Gast
Gast

Bericht  sowhat 16.01.11 11:00

Wel geinig. Leuk koortje ook. 7

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Frodo 16.01.11 11:08

Ken je dat? Wanneer je na een week lang vroeg opstaan eindelijk in het weekend kan uitslapen, en dan staat de kat voor je deur te mauwen omdat ze zo nodig eten wil. Dáár moest ik aan denken toen ik dit hoorde. Wat een gegil. Waarschijnlijk moest er destijds nog niet van de arbo-dienst opstaan dat het beluisteren van dit plaatje gehoorbeschadiging kan veroorzaken.

Een 1.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Led-Zep 16.01.11 11:25

Tot aan het refrein is het nog wel te doen, maar dat gegil in het refrein doet gewoon pijn aan mijn oren. Een 4, omdat het tussen de refreinen in nog wel aardig klinkt.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  MrJohn 16.01.11 13:11

Banaal, oppervlakkig en vervelend. Het koortje tenslotte is een krijsende bende: een 3
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Roy 16.01.11 13:49

De typische jaren60-sound (waar Jan naar verwijst) hoor ik ook wel terug, maar dan puur in het muzikale. Misschien was een instrumentale versie goed geweest voor een voldoende, maar de zang en dan vooral het koortje kost een paar punten. Ik kom niet verder dan een 4.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Gast 16.01.11 14:10

Voor zover ik me ervan bewust ben en het weet ben ik niet zwanger en eet derhalve geen hele pallets kesbeke augurken leeg.
Ook ben ik geen verslaafde die allerlei auto's openbreekt om de accu eruit te slopen teneinde aan mijn benodigde hoeveelheid accuzuur te komen.
Ook kan ik mezelf niet echt in 2011 als een ernstig verzuurd type omschrijven.
Toch doet zich het bijzonder merkwaardige feit voor dat ik het alweer met Jan4004 eens moet en mag zijn ook dus over dit voorliggende product van Meneer Christie.
Een heerlijk liedje, knap geschreven want het zit meteen in je hoofd en of je wil of niet je neuriet het de hele dag, en meneer maakt het live ook nog eens helemaal waar.
Dat koortje is in de allerbeste Phil Spector traditie bezig waarbij de aanwezige dames niet alleen er zeer appetijtelijk uitzien, maar ook hun taak met verve vervullen.
Nee, dit liedje het is niet allemaal wereldschokkend, progressief vernieuwend of zorgt voor een muzikale aardbeving, wat overblijft is een fantastisch geschreven popliedje die prima is uitgevoerd.
Ik deel dus de mening van Jan4004 inclusief het cijfer 9.

Gast
Gast

Bericht  Gast 16.01.11 14:20

Op zich klinkt het best leuk, maar dat koor heeft idd het muzikale gevoel van een platgetrapte slak; zit totaal geen "soul" in; lijkt er wel later opgeplakt. Ook ik vind dat veel te schril klinken en herken het gevoel van Frodo, want wij hebben ook zo'n kat die altijd mekkert om eten op momenten dat je een keer rust wilt Very Happy

Desalniettemin een 5. Met een goed koor was het een 7 geweest.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 16.01.11 18:36

Ben erg verbaasd over het commentaar. Kan het alleen maar eens zijn met Journey. De vergelijking met Phil zag ik nog niet, maar het klopt idd. Vind ik eens een keer wat leuk... Ben wel benieuwd wie dit als verzoekje hebt aangedragen.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 16.01.11 18:52

Tuurlijk, het is een bubblegum-niemandalletje, maar het klinkt best lekker. Al is het kunstje natuurlijk véél beter gedaan door Del Shannon...
Zeventje van mij.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 16.01.11 20:55

Berend schreef:Tuurlijk, het is een bubblegum-niemandalletje, maar het klinkt best lekker. Al is het kunstje natuurlijk véél beter gedaan door Del Shannon...
Zeventje van mij.
Ja, Del Shannon, runaway vind ik ook zo geweldig. Now you're talkin'
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 17.01.11 1:53

Ben ook wel benieuwd wie dit schoons heeft aangeleverd, we zullen het wel nooit weten en misschien is dat maar beter ook!!

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 17.01.11 20:01

Nee doet me niks dit nummer, kende het ook niet trouwens dus heb er niks aan gemist haha, een 5
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  PPProfessor 17.01.11 21:28

Dit vind ik dus echt een klassieker uit eind jaren 60. Kort nummer, maar prachtig opgebouwd en met die bijtende harde verwijtende LIGHTNINGGGGGGGGGGGG STRIKINNNNNNNNNNNNNN AGAAAAAAIHAIN.
Tja, een 10 is misschien wat erg over the top, maar het is een hele dikke 9 in Huize Prof.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 18.01.11 21:49

Leuk en aardig allemaal maar het kietelt bij mij niet echt. Onzinnig om nu met 60s krakers als The Doors, The Who, Beatles etc te gaan vergelijken, maar in zijn eigen genre kan het mij ook niet echt bekoren. 4!

Gast
Gast

Bericht  Paul 25.01.11 1:34

PPProfessor schreef:Dit vind ik dus echt een klassieker uit eind jaren 60. Kort nummer, maar prachtig opgebouwd en met die bijtende harde verwijtende LIGHTNINGGGGGGGGGGGG STRIKINNNNNNNNNNNNNN AGAAAAAAIHAIN....
Helemaal mee eens. Een 7.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5307
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  Timmus 27.01.11 19:25

Dat koortje verpest het verder wel aardige plaatje. Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: