*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes
+8
Roy
MrJohn
Led-Zep
Frodo
sowhat
Ries
Jan...
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Lightnin' strikes
*RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes
[15-01-2011]
Wederom een verzoekje!
In Rommelmarkten snuffel ik graag in bakken met oude singletjes, vooral omdat je er plaatjes vindt die je eigenlijk al bijna vergeten was, zoals deze, van Lou Christie (echte naam Lugee Alfredo Giovanni Sacco), een Amerikaanse zanger die een paar gigantische hits had met een merkwaardige manier van zingen. Hij zingt eerst gewoon, maar schakelt voor de refreinen over naar een hoge falsetto. Grappig, en het leverde een paar buitengewoon opgewekte nummers op. Van de B-kantjes word je wat minder vrolijk, want als Christie van zijn gimmick afstapte bleef er niet veel te genieten over, vrees ik.
The Gypsy Cried was zijn eerste hit, en het nummer werd door de platenmaatschappij onder de artiestennaam Lou Christie uitgebracht. Sacco heeft die naam altijd gehaat, want het was niet zijn eigen keus, hij wou eigenlijk als "Lugee" optreden, maar doordat dit nummer meteen een enorme hit werd zat hij voor de rest van zijn leven aan Lou Christie vast. The Gypsy Cried uit 1963 werd overigens door Sacco zelf geschreven, net als al zijn andere hits, zoals Lightning Strikes uit 1965 of Rhapsody in the Rain uit 1969.
https://www.youtube.com/watch?v=LyRqdzF8swY
'live'
https://www.youtube.com/watch?v=IIu7aoC205s
Wederom een verzoekje!
In Rommelmarkten snuffel ik graag in bakken met oude singletjes, vooral omdat je er plaatjes vindt die je eigenlijk al bijna vergeten was, zoals deze, van Lou Christie (echte naam Lugee Alfredo Giovanni Sacco), een Amerikaanse zanger die een paar gigantische hits had met een merkwaardige manier van zingen. Hij zingt eerst gewoon, maar schakelt voor de refreinen over naar een hoge falsetto. Grappig, en het leverde een paar buitengewoon opgewekte nummers op. Van de B-kantjes word je wat minder vrolijk, want als Christie van zijn gimmick afstapte bleef er niet veel te genieten over, vrees ik.
The Gypsy Cried was zijn eerste hit, en het nummer werd door de platenmaatschappij onder de artiestennaam Lou Christie uitgebracht. Sacco heeft die naam altijd gehaat, want het was niet zijn eigen keus, hij wou eigenlijk als "Lugee" optreden, maar doordat dit nummer meteen een enorme hit werd zat hij voor de rest van zijn leven aan Lou Christie vast. The Gypsy Cried uit 1963 werd overigens door Sacco zelf geschreven, net als al zijn andere hits, zoals Lightning Strikes uit 1965 of Rhapsody in the Rain uit 1969.
https://www.youtube.com/watch?v=LyRqdzF8swY
'live'
https://www.youtube.com/watch?v=IIu7aoC205s
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Lou Christie - Lightnin' Strikes
goh, wat leuk. Ik heb altijd erg van dit nummer gehouden, maar ik wist mijn god niet van wie dit was. Nu weet ik dit nu wel. Bedankt!
Het is een heerlijk nummer met die typische jaren60 sound. Een 9.
Het is een heerlijk nummer met die typische jaren60 sound. Een 9.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ja dit is best wel een leuke aanvraag! Zag Christie staan en dacht dat het dan wel Tony Christie zou zijn! Nou nee dus.......helemaal iemand anders en ja...................best leuk zeg. Nummer had ik ook veel vaker gehoord en dat klonk best goed.
Niet dat ik nu ook een '9' ga geven maar een '7' is staat bij mij voor 'dik voldoende tot goed' en dat wordt het dus!
Niet dat ik nu ook een '9' ga geven maar een '7' is staat bij mij voor 'dik voldoende tot goed' en dat wordt het dus!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Zo blij als Jan er van wordt word ik allerminst, een 4. Gewoon niet mijn ding.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ook niet de mijne dat gekilster op t' eind doet zeer aan de trommelvliezen, een 4
Gast- Gast
Wel geinig. Leuk koortje ook. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ken je dat? Wanneer je na een week lang vroeg opstaan eindelijk in het weekend kan uitslapen, en dan staat de kat voor je deur te mauwen omdat ze zo nodig eten wil. Dáár moest ik aan denken toen ik dit hoorde. Wat een gegil. Waarschijnlijk moest er destijds nog niet van de arbo-dienst opstaan dat het beluisteren van dit plaatje gehoorbeschadiging kan veroorzaken.
Een 1.
Een 1.
Tot aan het refrein is het nog wel te doen, maar dat gegil in het refrein doet gewoon pijn aan mijn oren. Een 4, omdat het tussen de refreinen in nog wel aardig klinkt.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Banaal, oppervlakkig en vervelend. Het koortje tenslotte is een krijsende bende: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
De typische jaren60-sound (waar Jan naar verwijst) hoor ik ook wel terug, maar dan puur in het muzikale. Misschien was een instrumentale versie goed geweest voor een voldoende, maar de zang en dan vooral het koortje kost een paar punten. Ik kom niet verder dan een 4.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Voor zover ik me ervan bewust ben en het weet ben ik niet zwanger en eet derhalve geen hele pallets kesbeke augurken leeg.
Ook ben ik geen verslaafde die allerlei auto's openbreekt om de accu eruit te slopen teneinde aan mijn benodigde hoeveelheid accuzuur te komen.
Ook kan ik mezelf niet echt in 2011 als een ernstig verzuurd type omschrijven.
Toch doet zich het bijzonder merkwaardige feit voor dat ik het alweer met Jan4004 eens moet en mag zijn ook dus over dit voorliggende product van Meneer Christie.
Een heerlijk liedje, knap geschreven want het zit meteen in je hoofd en of je wil of niet je neuriet het de hele dag, en meneer maakt het live ook nog eens helemaal waar.
Dat koortje is in de allerbeste Phil Spector traditie bezig waarbij de aanwezige dames niet alleen er zeer appetijtelijk uitzien, maar ook hun taak met verve vervullen.
Nee, dit liedje het is niet allemaal wereldschokkend, progressief vernieuwend of zorgt voor een muzikale aardbeving, wat overblijft is een fantastisch geschreven popliedje die prima is uitgevoerd.
Ik deel dus de mening van Jan4004 inclusief het cijfer 9.
Gast- Gast
Op zich klinkt het best leuk, maar dat koor heeft idd het muzikale gevoel van een platgetrapte slak; zit totaal geen "soul" in; lijkt er wel later opgeplakt. Ook ik vind dat veel te schril klinken en herken het gevoel van Frodo, want wij hebben ook zo'n kat die altijd mekkert om eten op momenten dat je een keer rust wilt
Desalniettemin een 5. Met een goed koor was het een 7 geweest.
Desalniettemin een 5. Met een goed koor was het een 7 geweest.
Gast- Gast
Ben erg verbaasd over het commentaar. Kan het alleen maar eens zijn met Journey. De vergelijking met Phil zag ik nog niet, maar het klopt idd. Vind ik eens een keer wat leuk... Ben wel benieuwd wie dit als verzoekje hebt aangedragen.
Jan...- Music-Master
Tuurlijk, het is een bubblegum-niemandalletje, maar het klinkt best lekker. Al is het kunstje natuurlijk véél beter gedaan door Del Shannon...
Zeventje van mij.
Zeventje van mij.
Gast- Gast
Ja, Del Shannon, runaway vind ik ook zo geweldig. Now you're talkin'Berend schreef:Tuurlijk, het is een bubblegum-niemandalletje, maar het klinkt best lekker. Al is het kunstje natuurlijk véél beter gedaan door Del Shannon...
Zeventje van mij.
Jan...- Music-Master
Ben ook wel benieuwd wie dit schoons heeft aangeleverd, we zullen het wel nooit weten en misschien is dat maar beter ook!!
Gast- Gast
Nee doet me niks dit nummer, kende het ook niet trouwens dus heb er niks aan gemist haha, een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Dit vind ik dus echt een klassieker uit eind jaren 60. Kort nummer, maar prachtig opgebouwd en met die bijtende harde verwijtende LIGHTNINGGGGGGGGGGGG STRIKINNNNNNNNNNNNNN AGAAAAAAIHAIN.
Tja, een 10 is misschien wat erg over the top, maar het is een hele dikke 9 in Huize Prof.
Tja, een 10 is misschien wat erg over the top, maar het is een hele dikke 9 in Huize Prof.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Leuk en aardig allemaal maar het kietelt bij mij niet echt. Onzinnig om nu met 60s krakers als The Doors, The Who, Beatles etc te gaan vergelijken, maar in zijn eigen genre kan het mij ook niet echt bekoren. 4!
Gast- Gast
Helemaal mee eens. Een 7.PPProfessor schreef:Dit vind ik dus echt een klassieker uit eind jaren 60. Kort nummer, maar prachtig opgebouwd en met die bijtende harde verwijtende LIGHTNINGGGGGGGGGGGG STRIKINNNNNNNNNNNNNN AGAAAAAAIHAIN....
Dat koortje verpest het verder wel aardige plaatje. Een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: