*RTH* Neil Diamond - Play me
+10
Ries
Joyce
Roy
MrJohn
Mauricedegier
Frodo
sowhat
Led-Zep
Paul
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Play me'
*RTH* Neil Diamond - Play me
[12-01-2010]
Wederom een verzoekje, eentje om de gevoelige snaar mee te raken
Neil Leslie Diamond (New York, 24 januari 1941) is een Amerikaanse zanger.
Diamond begon in 1958, met songs als Blue Destiny en A Million Miles Away , waarover hij zei "The first song I ever wrote on a piano. I played all the instruments on this demo... because I worked cheap". Hij werd vooral populair in de jaren zestig en zeventig. Zijn livealbum Hot August Night (1972) vormde de definitieve doorbraak en werd overal bijzonder goed verkocht, met name in Australië (Er wordt zelfs beweerd dat één op de vier huishoudens deze dubbel-cd in huis heeft!
https://www.youtube.com/watch?v=RhKoT4l2Hl0
https://www.youtube.com/watch?v=Gi_m-HIiwww
Wederom een verzoekje, eentje om de gevoelige snaar mee te raken
Neil Leslie Diamond (New York, 24 januari 1941) is een Amerikaanse zanger.
Diamond begon in 1958, met songs als Blue Destiny en A Million Miles Away , waarover hij zei "The first song I ever wrote on a piano. I played all the instruments on this demo... because I worked cheap". Hij werd vooral populair in de jaren zestig en zeventig. Zijn livealbum Hot August Night (1972) vormde de definitieve doorbraak en werd overal bijzonder goed verkocht, met name in Australië (Er wordt zelfs beweerd dat één op de vier huishoudens deze dubbel-cd in huis heeft!
https://www.youtube.com/watch?v=RhKoT4l2Hl0
https://www.youtube.com/watch?v=Gi_m-HIiwww
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Neil Diamond - Play me
Och, ik heb nu al medelijden met Neil en de aanvrager, want een deel van de forummers hier zal dit plaatje ongetwijfeld genadeloos gaan afslachten
Ik was deze vergeten in mijn lijst en meteen toegevoegd.
Een van de meest gecoverde artiesten en terecht. Prachtige stem, mooie melodieen en pakkende gevoelige teksten.
Ik kan gerust een avondje Neil Diamond doen zonder me te vervelen.
Enkel lieden met een steen op de plek waar het hart hoort te zitten of lieden die bang zijn voor emotie kraken dit af
Ik geef hier gewoon een 9 voor!
Ik was deze vergeten in mijn lijst en meteen toegevoegd.
Een van de meest gecoverde artiesten en terecht. Prachtige stem, mooie melodieen en pakkende gevoelige teksten.
Ik kan gerust een avondje Neil Diamond doen zonder me te vervelen.
Enkel lieden met een steen op de plek waar het hart hoort te zitten of lieden die bang zijn voor emotie kraken dit af
Ik geef hier gewoon een 9 voor!
Gast- Gast
Geweldige muzikant. Doordringende donkere stem. Nu, op latere leeftijd vind ik dat nog mooier; je hoort zijn hele leven terug in een ietwat rauwere doorleefde stem.
Voor Play Me een 9.
Voor Play Me een 9.
Ik was het beslist niet van plan.katje37 schreef:...want een deel van de forummers hier zal dit plaatje ongetwijfeld genadeloos gaan afslachten ...
Dit nummer krijgt van mij ook een 9, mooi nummer, gevoelige tekst, uitgevoerd door een groot artiest.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik kan veel liedjes van Neil Diamond waarderen, maar deze vind ik saai: 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit is weer te erg voor woorden. Wellicht ideaal om bij in slaap te vallen, maar dat kan ook op andere manieren.
Zoals gebruikelijk krijgt muzak een 1 van mij.
Zoals gebruikelijk krijgt muzak een 1 van mij.
Niet zijn beste plaat, maar meer dan voldoende voor deze artiest met een grote staat van dienst.
Ik maak er een 7 van
Ik maak er een 7 van
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Hoe mensen hiermee omgaan zegt meestal iets over de mensen zelf, niet over de muziek.katje37 schreef:Kijk Paul, zie de reactie hierboven; dat bedoel ik dus
Gelukkig hoef ik mij smaak niet te laten opleggen; ik HEB smaak.
Paul, iedereen denkt dat hij of zij bij de beoordeling zelf smaak heeft. Dat is eigen aan alle kunstvormen, dus ook muziek.
Neil Diamond heeft zeker een fraaie stem. Het is alleen gewoonweg mijn muziek niet. Komt nog eens bij, dat ik dit een larmoyant nummer vind: een 4
Edit: ik bedoelde natuurlijk: dat is eigen aan elk individu in relatie tot een kunstvorm.
Neil Diamond heeft zeker een fraaie stem. Het is alleen gewoonweg mijn muziek niet. Komt nog eens bij, dat ik dit een larmoyant nummer vind: een 4
Edit: ik bedoelde natuurlijk: dat is eigen aan elk individu in relatie tot een kunstvorm.
Laatst aangepast door MrJohn op 12.01.11 21:32; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Larmoyant? Iets anders dan ravissant denk ik?
Leeftijd : 67
Ik ben wel een liefhebber van Neil Diamond. Zijn latere werk vind ik wat minder totdat 'Home before dark' uitkwam in 2008. Dat was voor mij een soort wederopstanding van Neil. Het album 'Moods' (waar Play me vanaf is gekomen) vind ik een prima album, maar nou net dit nummer doet me absoluut minder. Een zes kan ik er nog aan kwijt, maar er zijn echt wel Neil Diamond-nummers die naar een 8 of 9 reiken.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Niel Diamond heeft inderdaad een mooie stem en ook de tekst is inderdaad mooi en gevoelig, maar het is toch niet echt mijn ding... Net een tikkeltje te lieflijk allemaal... Maar toch een 6 gegeven... De plaat is namelijk ook weer niet zo slecht om dr een onvoldoende voor te geven...
Gast- Gast
Ik ben Neil Diamond pas later gaan waarderen...vind lang niet alles mooi, maar zijn laatste album "Dreams" is wel weer top....een zanger die zijn sporen lang en breed verdiend heeft..
Play Me vind ik dan net weer iets minder... een 6
Play Me vind ik dan net weer iets minder... een 6
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
1 der meest onderschatte artiesten in de moderne popmuziek, er werd en word altijd een beetje lacherig gedaan als je durft te zeggen dat je Neil een goed artiest vind. Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van Neil's stemgeluid vind het prachtig met trekjes die neigen naar de stem van Eddie Vedder of liever gezegd andersom, het nummer dat hier gerankt moet worden vind ik niet zijn sterkste nummer maar krijgt van mij toch een ruime 7,5 die ik afrond naar boven, kortom een 8
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Holy Macaroni, zo waar Nelis Diamantvet alhier !!!
Zonder twijfel een van de allergrootste songwriters van de laatste 35 a 40 jaar met een gigatrits van hits aan de broek hangende geschreven voor zowel zichzelf als anderen.
Dit nummer is in al zijn simpelheid natuurlijk een briljant geschreven lied dat staat buiten kijf.
Zijn laatste albums laten meer dan ooit een "naakte" Neil horen met dank aan de Heer Rubin bekend van de productie van de meesterwerken van die andere gigant Johnny Cash.
Maar goed dit nummer vind ik in de loop der jaren alleen maar mooier geworden en dat muziekvrienden en vriendinnen is voor mij het kenmerk van de echt goede muziek!!
Die beklijft en word alleen maar mooier hoe meer je er naar luistert!!
Dit schone liedeke waardeer ik dan ook uiteraard met een 10.
Zonder twijfel een van de allergrootste songwriters van de laatste 35 a 40 jaar met een gigatrits van hits aan de broek hangende geschreven voor zowel zichzelf als anderen.
Dit nummer is in al zijn simpelheid natuurlijk een briljant geschreven lied dat staat buiten kijf.
Zijn laatste albums laten meer dan ooit een "naakte" Neil horen met dank aan de Heer Rubin bekend van de productie van de meesterwerken van die andere gigant Johnny Cash.
Maar goed dit nummer vind ik in de loop der jaren alleen maar mooier geworden en dat muziekvrienden en vriendinnen is voor mij het kenmerk van de echt goede muziek!!
Die beklijft en word alleen maar mooier hoe meer je er naar luistert!!
Dit schone liedeke waardeer ik dan ook uiteraard met een 10.
Gast- Gast
Tsja, na Bon Jovi is Neil Diamond wel een behoorlijke afknapper. Nooit kapot van geweest en ook dit vind ik helemaal niks, een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Oh nee, dit vindt ik niet leuk. Play me geldt dus niet voor mij.
De gevoeligheid is te aangedikt, een 4.
De gevoeligheid is te aangedikt, een 4.
Gast- Gast
Een van de zangers die ik pas later een beetje ben gaan waarderen, vroeger vond ik het helemaal niks.
Hij heeft hele mooie songs gemaakt, deze krijgt een 6 van mij
Hij heeft hele mooie songs gemaakt, deze krijgt een 6 van mij
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Man van de jaren '70 melodieën. Echte liedjes met een kop en een staart.
De een spreekt meer aan als de ander, maar je merkt dat hier een vakman aan het werk is.
De een spreekt meer aan als de ander, maar je merkt dat hier een vakman aan het werk is.
Gast- Gast
zaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiii een 4
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Als hij begint te zingen, begin ik al te shaken. Nee, laat maar, een 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08