Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Do. 9 mei. Grabbelton
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 12:05 van Ries

» Mei 2024
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 9:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 8:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 8:48 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 8:43 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 8:40 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag EmptyVandaag om 8:36 van Ries

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty04.05.24 12:46 van sowhat


*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

+10
Mirrr
Jan...
Dave Evans
Paul
Frodo
Joyce
Roy
Ries
MrJohn
Kaj
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Little Green Bag'?

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap0%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap0%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap10%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap5%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap0%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap15%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap25%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 25% 
[ 5 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap20%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap15%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_lcap10%*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Gast 16.12.10 16:01

George Baker (pseudoniem van Johannes (Hans) Bouwens) Wink (Hoorn, 8 december 1944) is een Nederlandse zanger van populaire liedjes.
Hans Bouwens werd geboren als zoon van een Nederlandse moeder en een Italiaanse soldaat die deel uitmaakte van het Duitse leger dat Nederland bezet hield. Zijn vader sneuvelde aan het eind van de oorlog, en Hans werd door zijn grootouders opgevoed. Hij ging al vroeg werken. In 1967 solliciteerde hij als zanger bij de Zaanse band Soul Invention. Hij werd aangenomen, en een jaar later werd de naam van de band gewijzigd in George Baker Selection.
Hans Bouwens schreef ruim 600 liedjes en heeft circa 25 miljoen platen verkocht. Met de groep George Baker Selection scoorde hij onder andere de hits Little green bag (1969) en Paloma blanca (1975). Voor BZN schreef hij de singles Sweet silver Anny, Rolling around the band en Love me like a lion. In april 1999 werd Little green bag opnieuw uitgebracht, nadat het onderdeel was geworden van de soundtrack van de film Reservoir dogs van Quentin Tarantino. In 2001 werkte Bouwens mee aan de One Day Fly-grap van het Kopspijkers-team. In 2005 werd Paloma blanca opnieuw uitgebracht als Una paloma blanca 2005 voor de film Vet hard. In 2007 schreef George Baker in opdracht van De Unie een strijdlied voor de medewerkers van ABN AMRO op de melodie van No woman, no cry van Bob Marley. Het nummer heet No people, no profit.


https://www.youtube.com/watch?v=0L1hD5OlPtw

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Kaj 16.12.10 16:04

Hmm, doe je dit nou om me te pesten, Raver? Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Gast 16.12.10 16:04

Very Happy Vondt dit wel een passend plaatje voor vandaag. Wilde iets plaatsen wat qua vraag
terug kwam bij het radiokwisje, zat te twijfelen aan Toppertje en deze..
Hans was toevalig nog niet aan bod geweest bij RTH, dus kwam goed uit..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  MrJohn 16.12.10 16:18

Ook al betrekt een beroemde regisseur het bij de soundtrack van een van zijn films. Ik blijf het beroerde muziek vinden: schreeuwerig, onecht en schril.

Ik kom niet verder dan een 3
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Gast 16.12.10 17:04

Gaat helemaal echt nergens over dit liedje en toch is het razend knap gedaan en geschreven, het basloopje is wereldklasse en uniek, een uit duizenden herkenbaar geluid, ja ik vind dit gewoon leuk en erg goed dus doe maar een 9.4 afgerond een vette negen voor Ome Hans en zijn kornuitjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Ries 16.12.10 17:42

Dit moest je poos mooi vinden omdat het in een eerder vermelde film zat, grijs gedraaid heb ik hem destijds en niet omdat ik het zelf nou zo mooi vond maar iedereen vroeg hem aan, dus ja dan moest je wel. Wat ik van dit nummer vind? Slecht ik heb hier een 4 voor over en niet meer.
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7051
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Roy 16.12.10 18:10

Ik ben geen liefhebber van George Baker met of zonder Selection. Maar dit vind ik dan wel weer een lekker klinken. Een 7 wil ik hier wel aan kwijt.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Joyce 16.12.10 18:52

George Baker Selection was de allereerste band, die ik live mocht meemaken, in een plaatselijke jeugdsoos....piepjong waren ze, net als ik Very Happy
Zoals ik elders al meldde, was Hans Bouwens een buurjongen van mij ( woonde een straat achter ons).
Hij was gek op St. Bernardhonden...hij had er 2 en liep daarmee vaak langs ons huis..
Ik had toen zelf ook een hond en iedere keer als hij langsliep, moest mijn hond ineens verplicht ook uit. Hoezo toevallig?? Very Happy

De muziek van GB heeft me eigenlijk nooit geboeid....teveel gehoord ook, dat kleine groene tassie,
maar for all time's sake toch een 7
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Frodo 16.12.10 18:54

Toen ik ooit als jochie van een jaar of 7 een hele stapel singletjes kreeg van mijn oudere zus die het huis uitging, zaten daar heel wat plaatjes van de George Baker Selection bij. Jong als ik was vond ik de deuntjes leuk. Mama oh mama, I'm on my way, Over and over, het waren allemaal makkelijk in het gehoor liggende melodietjes. Één plaatje kon ik niet zo waarderen: Little Green Bag.

Eenmaal in de dubbele cijfers aanbeland kreeg ik al snel door wat een volkomen niemendalletjes al die versjes van George Baker waren. Ik begreep toen ook beter waarom mijn zus die plaatjes aan mij weggaf. Omdat ik niet zo van het weggooierige ben stopte ik de singles achter in mijn kast.

Vele jaren later ging ik voor de gein al die oude singles (het was een hele stapel van meer dan 50 stuks, voornamelijk uit eind jaren 60 en begin jaren 70, eigenlijk vóór mijn tijd dus) weer eens beluisteren. De plaatjes van George Baker vond ik nog steeds afschuwelijk. En wederom was er een buitenbeentje: Little Green Bag. Die viel best nog mee. Sterker nog: met name het begin was ijzersterk.

Ik denk dat Tarantino er op dezelfde manier naar geluisterd heeft: niet naar de reputatie kijken, niet je mening baseren op een geheel oeuvre, maar zo objectief mogelijk. Kortom: ik zal Little Green Bag nooit in mijn persoonlijke top500 zetten, maar in tegenstelling tot vrijwel al het overige werk van de George Baker Selection (die grossieren in enen) is dit gewoon een voldoende waard.

Ik twijfel een beetje tussen een 7 en een 8, maar ik rond het toch maar omhoog af.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Paul 16.12.10 18:59

Nee, deze vind ik niks. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het mogelijk was dat hij met dit nummer doorbrak????
Een 3.

Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5280
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Dave Evans 16.12.10 19:09

Rein schreef:Ik ben geen liefhebber van George Baker met of zonder Selection. Maar dit vind ik dan wel weer een lekker klinken. Een 7 wil ik hier wel aan kwijt.

idem!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Jan... 16.12.10 19:24

Ik vind George Baker stiekem eigenlijk erg grappig. Over het algemeen is George Baker zo vreselijk over the top fout, dat ie eigenlijk erg leuk is. Als una Paloma Blanca tijdens het foute uurtje van Q-music langs komt, ben ik niet te stoppen. Ik vind George en zijn muziek erg gezellig, tot het kneuterige af.

Hij heeft 1 goede plaat en dat is deze. Gewoon Onnederlands goed en zeer origineel. Het nummer gaat nooit vervelen. Ik geef hier een 8 voor.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Gast 16.12.10 20:02

Frodo en Jan, mooie woorden.
Want wat klonk dees lekker in Reservoir Dogs zeg, geweldige film met dito soundtrack. Ik kwam er pas na de film gezien te hebben (op video destijds) die uit 92' komt er achter dat sjors beker uit Nederland verantwoordelijk is voor de openingstrack die wel erg cool klinkt.
De Japanse versie van de CD single staat trots in mijn kast, tja het is een wereldhit, 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Kaj 16.12.10 20:20

jan4004 schreef:Hij heeft 1 goede plaat en dat is deze.
Kijk, daar ben ik het nou volledig mee eens. Ik geef hem een 7.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Jan... 16.12.10 20:51

Kaj schreef:
jan4004 schreef:Hij heeft 1 goede plaat en dat is deze.
Kijk, daar ben ik het nou volledig mee eens. Ik geef hem een 7.
Je merkt het, het begint kerst te worden. Als Kaj en ik het eens worden, dan moet er toch eindelijk vrede op aarde komen!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Mirrr 16.12.10 21:57

De enige plaat van hem die om aan te horen is Wink een 6
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  sowhat 16.12.10 23:01

19mirjam63 schreef:De enige plaat van hem die om aan te horen is Wink een 6

Eens!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Gast 22.12.10 19:17

Heel leuk nummer en natuurlijk de soundtrack van het geweldige Reservoir dogs; een dikke 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Mark 22.12.10 20:58

En ik zat me al af te vragen waarom ik weer zo'n Tarantino vibe had. Smile 7
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Timmus 24.12.10 18:48

Ik ga hier een dikke 9 uitdelen! Dit nummer verveelt nooit.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  PPProfessor 24.12.10 19:23

Een buitengewoon goed nummer van Nederlandse bodem. Een wonder dat hij niet meer van dit soort muziek is blijven maken. Met de trots erbij (idd Katje) dat het nummer soundtrack is van een film van mijn grote held Quentin Tarantino kom ik op een mooie 9 uit.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH*George Baker Selection -Little Green Bag Empty Re: *RTH*George Baker Selection -Little Green Bag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum