*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out
+8
Mark
Frodo
Paul
Ries
Jan...
Roy
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Cat People (Putting out fire)'
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out
[02-12-2010]
Weer eentje uit de verzoekhoek!
David Robert Jones, beter bekend onder zijn artiestennaam David Bowie (Brixton, 8 januari 1947) is een Engelse muzikant. Hij wordt gezien als een uiterst invloedrijk rockmuzikant, artiest en acteur, vanaf de jaren zestig tot heden.
In 1982 werkte hij samen met discoproducer Giorgio Moroder voor de soundtrack van de film Cat People
Het nummer Cat People is ook te vinden op de LP/CD Let's Dance!
https://www.youtube.com/watch?v=IBk0-43GIdY
Weer eentje uit de verzoekhoek!
David Robert Jones, beter bekend onder zijn artiestennaam David Bowie (Brixton, 8 januari 1947) is een Engelse muzikant. Hij wordt gezien als een uiterst invloedrijk rockmuzikant, artiest en acteur, vanaf de jaren zestig tot heden.
In 1982 werkte hij samen met discoproducer Giorgio Moroder voor de soundtrack van de film Cat People
Het nummer Cat People is ook te vinden op de LP/CD Let's Dance!
https://www.youtube.com/watch?v=IBk0-43GIdY
Laatst aangepast door Dave Evans op 02.12.10 20:20; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out
The tin white duke met wederom een absoluut meesterwerk, het nummer an sich is al genoeg om kwijlend op de bank te blijven luisteren maar in de(originele!!) versie van deze song krijgt David het weer voor elkaar om het beste te halen uit de mensen met wie hij samenwerkt i.c. Stevie Ray Vaughn.
De versie zonder Stevie waardeer ik met een 10 en inderdaad de versie met Stevie Ray ook met een 10 alleen komt bij die laatste een hele dikke vette plus erbij vanwege het meer dan briljante gitaarwerk. Wat een plaat !!!!!!
Hier het origineel :
De versie zonder Stevie waardeer ik met een 10 en inderdaad de versie met Stevie Ray ook met een 10 alleen komt bij die laatste een hele dikke vette plus erbij vanwege het meer dan briljante gitaarwerk. Wat een plaat !!!!!!
Hier het origineel :
Gast- Gast
Dit liedje komt van een van zijn minste cd's te weten Let's Dance en dit is een wat overtrokken bewerking. Vanwege de Bowie-sound, mijn absolute hofleverancier, toch nog een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een zesje. Niet helemaal mijn ding, maar Bowie blijft geweldig. Ik hoor echter liever ander werk van hem. De hand van Giorgio Moroder is mij te duidelijk aanwezig in deze productie.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik ben een groot bewonderaar van Bowie, maar met uitzondering van het titelstuk vind ik de LP Let's dance niet sterk en vreselijk gedateerd. Dit nummer is niet zo slecht, maar wordt verpest door die vreselijke 80s sound. Ik word er zo onrustig en gejaagd van.
Ik ben zoals de laatste tijd wel vaker eens met Sowhat, maar ben zoals ook zo vaak wat strenger. Een 4, zonde voor zo'n groot artiest als Bowie.
Ik ben zoals de laatste tijd wel vaker eens met Sowhat, maar ben zoals ook zo vaak wat strenger. Een 4, zonde voor zo'n groot artiest als Bowie.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
1 Der grootheden van de popmuziek en dan zo'n album afleveren, jammer. Veel te gladjes allemaal en te poppy derhalve krijgt dit nummer, ook nog 1 van de slechtsten van het album, van mij een 3
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Destijds ging hij gewoon mee met z'n tijd door ook een album met 80's sound af te leveren.
Overigens vind ik China girl van dat album helemaal geweldig.
Deze vind ik minder; een 6.
Overigens vind ik China girl van dat album helemaal geweldig.
Deze vind ik minder; een 6.
Gast- Gast
Ik ben niet de grootste fan van Bowie en wat dat betreft past dit nummer precies in die lijn: een 5.
Best grappig om de reacties van mede Bowie adepten hier te lezen. Juist op dit album en speciaal deze song vind ik laat Bowie, behoudens dat hij een tot dan toe zeer onbekend talent als Stevie Ray Vaughn een major kans geeft,ook horen dat hij hier bezig is afscheid te nemen van de zeg maar meer old school zijnde singer/songwriter/hitmachine die hij was en op zoek te zijn naar een meer experimenteel geluid waarin latere gitaristen als Adrian Belew en Reeves Gabriel mochten excelleren. Zoals later te horen is bij bv de Tin Machine of het majesteuze Heathen. Wederom slaagde de onnavolgbare Bowie erin voor de zoveelste keer met dit album zijn volgers op het verkeerde been te zetten door dit op het 1e gehoor nogal poppy klinkende album wat ik zelf beschouw als een meesterwerk en een voorbode van een Bowie die nog veel en veel beter worden zou dan hij toen al was. Wat dat betreft zie ik dus dit album en deze song als een briljante koerswijziging.
Gast- Gast
Journeyman schreef: old school zijnde singer/songwriter/hitmachine die hij was
Nou, hij heeft wat hitjes gehad, maar ik kan me beslist niet vinden in deze woorden. Ik zou zeggen beluister zijn gehele oeuvre
Leeftijd : 67
Met onbewuste herkenning zag ik eerst een hakenkruis (okee, een half hakenkruis) en toen pas de vrouw en toen begon het te dagen... Inglourious Bastards! Ik gooi er een 7 tegenaan.
Hou meer van de Bowie uit de 70's, vind dit dus niet echt wat, een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Toevallig eerder vanavond Inglourious Basterds weer eens gekeken, dus ik ga nu even niet stemmen.. Dat zou m'n mening denk ik te zeer beïnvloeden. Iemand het trouwens met me eens dat Mélanie Laurent (Shosanna in de film) echt een mooie vrouw is?Mark schreef:Met onbewuste herkenning zag ik eerst een hakenkruis (okee, een half hakenkruis) en toen pas de vrouw en toen begon het te dagen... Inglourious Bastards! Ik gooi er een 7 tegenaan.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Zoals bijna iedere plaat van Bowie hoor je absolute klasse.
Laat ik nou wel van de Giorgio Moroder geluidjes houden en de 80"s Bowie juist ook geweldig vinden. Dit is natuurlijk gewoon een 8 waard. China Girl een 9.5.
Laat ik nou wel van de Giorgio Moroder geluidjes houden en de 80"s Bowie juist ook geweldig vinden. Dit is natuurlijk gewoon een 8 waard. China Girl een 9.5.
Gast- Gast
Mwah ik vond het Let's dance album van David Bowie niet zo heel erg veel aan. Maar goed ben ook niet echt een Bowie fan. Toch waren er twee uitzonderingen op dat album: Modern Love en dit Cat People. Hier heb ik dus wel een zeventje voor over
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting
Ondanks de David sound en t goeie gitaarwerk: wanneer komt Tina???? een 5
sonja- Music-freak
- Aantal berichten : 150
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 50
Kaj schreef:Toevallig eerder vanavond Inglourious Basterds weer eens gekeken, dus ik ga nu even niet stemmen.. Dat zou m'n mening denk ik te zeer beïnvloeden. Iemand het trouwens met me eens dat Mélanie Laurent (Shosanna in de film) echt een mooie vrouw is?Mark schreef:Met onbewuste herkenning zag ik eerst een hakenkruis (okee, een half hakenkruis) en toen pas de vrouw en toen begon het te dagen... Inglourious Bastards! Ik gooi er een 7 tegenaan.
Kaj, we ranken hier hits, geen vrouwen
Kortgeleden had ik besloten dat ik maar eens wat meer muziek van Bowie moest binnenhalen, omdat ik tot op dat moment alleen bekend was met zijn hits. Met zijn markante stem weet hij eigenlijk van elke plaat wat te maken. Ik vind alleen de muziek niet altijd even aantrekkelijk. Ook bij dit nummer laat hij wat dat betreft wat steekjes vallen, zeker in de eerste helft van het nummer. Hij komt uit op een 6.5, wat een 7 wordt.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* David Bowie - Where are we now
» David Bowie
» *RTH* David Bowie - Warszawa
» David Bowie met Lazarus
» David Bowie - Blackstar
» David Bowie
» *RTH* David Bowie - Warszawa