Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

+8
Mark
Frodo
Paul
Ries
Jan...
Roy
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Cat People (Putting out fire)'

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap0%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap0%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap6%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap13%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap19%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap19%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap31%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 31% 
[ 5 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap6%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap0%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_lcap6%*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Dave Evans 02.12.10 20:07

[02-12-2010]
Weer eentje uit de verzoekhoek!

David Robert Jones, beter bekend onder zijn artiestennaam David Bowie (Brixton, 8 januari 1947) is een Engelse muzikant. Hij wordt gezien als een uiterst invloedrijk rockmuzikant, artiest en acteur, vanaf de jaren zestig tot heden.

In 1982 werkte hij samen met discoproducer Giorgio Moroder voor de soundtrack van de film Cat People

Het nummer Cat People is ook te vinden op de LP/CD Let's Dance!



https://www.youtube.com/watch?v=IBk0-43GIdY


Laatst aangepast door Dave Evans op 02.12.10 20:20; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Gast 02.12.10 20:17

The tin white duke met wederom een absoluut meesterwerk, het nummer an sich is al genoeg om kwijlend op de bank te blijven luisteren maar in de(originele!!) versie van deze song krijgt David het weer voor elkaar om het beste te halen uit de mensen met wie hij samenwerkt i.c. Stevie Ray Vaughn.
De versie zonder Stevie waardeer ik met een 10 en inderdaad de versie met Stevie Ray ook met een 10 alleen komt bij die laatste een hele dikke vette plus erbij vanwege het meer dan briljante gitaarwerk. Wat een plaat !!!!!!

Hier het origineel :


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  sowhat 02.12.10 21:07

Dit liedje komt van een van zijn minste cd's te weten Let's Dance en dit is een wat overtrokken bewerking. Vanwege de Bowie-sound, mijn absolute hofleverancier, toch nog een 7.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Roy 02.12.10 21:37

Een zesje. Niet helemaal mijn ding, maar Bowie blijft geweldig. Ik hoor echter liever ander werk van hem. De hand van Giorgio Moroder is mij te duidelijk aanwezig in deze productie.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Jan... 02.12.10 22:14

Ik ben een groot bewonderaar van Bowie, maar met uitzondering van het titelstuk vind ik de LP Let's dance niet sterk en vreselijk gedateerd. Dit nummer is niet zo slecht, maar wordt verpest door die vreselijke 80s sound. Ik word er zo onrustig en gejaagd van.
Ik ben zoals de laatste tijd wel vaker eens met Sowhat, maar ben zoals ook zo vaak wat strenger. Een 4, zonde voor zo'n groot artiest als Bowie.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Ries 03.12.10 7:36

1 Der grootheden van de popmuziek en dan zo'n album afleveren, jammer. Veel te gladjes allemaal en te poppy derhalve krijgt dit nummer, ook nog 1 van de slechtsten van het album, van mij een 3
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Gast 03.12.10 7:55

Destijds ging hij gewoon mee met z'n tijd door ook een album met 80's sound af te leveren.
Overigens vind ik China girl van dat album helemaal geweldig.

Deze vind ik minder; een 6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Paul 03.12.10 10:20

Ik ben niet de grootste fan van Bowie en wat dat betreft past dit nummer precies in die lijn: een 5.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Gast 03.12.10 12:29

Best grappig om de reacties van mede Bowie adepten hier te lezen. Juist op dit album en speciaal deze song vind ik laat Bowie, behoudens dat hij een tot dan toe zeer onbekend talent als Stevie Ray Vaughn een major kans geeft,ook horen dat hij hier bezig is afscheid te nemen van de zeg maar meer old school zijnde singer/songwriter/hitmachine die hij was en op zoek te zijn naar een meer experimenteel geluid waarin latere gitaristen als Adrian Belew en Reeves Gabriel mochten excelleren. Zoals later te horen is bij bv de Tin Machine of het majesteuze Heathen. Wederom slaagde de onnavolgbare Bowie erin voor de zoveelste keer met dit album zijn volgers op het verkeerde been te zetten door dit op het 1e gehoor nogal poppy klinkende album wat ik zelf beschouw als een meesterwerk en een voorbode van een Bowie die nog veel en veel beter worden zou dan hij toen al was. Wat dat betreft zie ik dus dit album en deze song als een briljante koerswijziging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  sowhat 03.12.10 18:58

Journeyman schreef: old school zijnde singer/songwriter/hitmachine die hij was

Nou, hij heeft wat hitjes gehad, maar ik kan me beslist niet vinden in deze woorden. Ik zou zeggen beluister zijn gehele oeuvre Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Frodo 03.12.10 22:31

Aardige titelsong van een uitmuntende film.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Mark 04.12.10 14:35

Met onbewuste herkenning zag ik eerst een hakenkruis (okee, een half hakenkruis) en toen pas de vrouw en toen begon het te dagen... Inglourious Bastards! Ik gooi er een 7 tegenaan.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Mirrr 04.12.10 22:15

Hou meer van de Bowie uit de 70's, vind dit dus niet echt wat, een 5
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Kaj 05.12.10 3:22

Mark schreef:Met onbewuste herkenning zag ik eerst een hakenkruis (okee, een half hakenkruis) en toen pas de vrouw en toen begon het te dagen... Inglourious Bastards! Ik gooi er een 7 tegenaan.
Toevallig eerder vanavond Inglourious Basterds weer eens gekeken, dus ik ga nu even niet stemmen.. Dat zou m'n mening denk ik te zeer beïnvloeden. Iemand het trouwens met me eens dat Mélanie Laurent (Shosanna in de film) echt een mooie vrouw is? Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Gast 05.12.10 10:40

Zoals bijna iedere plaat van Bowie hoor je absolute klasse.
Laat ik nou wel van de Giorgio Moroder geluidjes houden en de 80"s Bowie juist ook geweldig vinden. Dit is natuurlijk gewoon een 8 waard. China Girl een 9.5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Dave Evans 05.12.10 13:06

Mwah ik vond het Let's dance album van David Bowie niet zo heel erg veel aan. Maar goed ben ook niet echt een Bowie fan. Toch waren er twee uitzonderingen op dat album: Modern Love en dit Cat People. Hier heb ik dus wel een zeventje voor over Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting

Bericht  sonja 06.12.10 19:48

Ondanks de David sound en t goeie gitaarwerk: wanneer komt Tina???? een 5
sonja
sonja
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 150
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : Arnhem eo..

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Timmus 11.12.10 19:01

Kaj schreef:
Mark schreef:Met onbewuste herkenning zag ik eerst een hakenkruis (okee, een half hakenkruis) en toen pas de vrouw en toen begon het te dagen... Inglourious Bastards! Ik gooi er een 7 tegenaan.
Toevallig eerder vanavond Inglourious Basterds weer eens gekeken, dus ik ga nu even niet stemmen.. Dat zou m'n mening denk ik te zeer beïnvloeden. Iemand het trouwens met me eens dat Mélanie Laurent (Shosanna in de film) echt een mooie vrouw is? Smile

Kaj, we ranken hier hits, geen vrouwen Razz


Kortgeleden had ik besloten dat ik maar eens wat meer muziek van Bowie moest binnenhalen, omdat ik tot op dat moment alleen bekend was met zijn hits. Met zijn markante stem weet hij eigenlijk van elke plaat wat te maken. Ik vind alleen de muziek niet altijd even aantrekkelijk. Ook bij dit nummer laat hij wat dat betreft wat steekjes vallen, zeker in de eerste helft van het nummer. Hij komt uit op een 6.5, wat een 7 wordt.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* David Bowie - Cat People (Putting out  Empty Re: *RTH* David Bowie - Cat People (Putting out

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum