*RTH* Hole - Violet
+6
Paul
Dave Evans
MrJohn
Paapke
Jan...
Vleertje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Hole'?
*RTH* Hole - Violet
Hole is een Amerikaanse grungeband van zangeres Courtney Love.
De band werd in Los Angeles gevormd toen Love, die al in verschillende eerdere bands speelde, gitarist Eric Erlandson via een krantenadvertentie had gevonden. Bassist Jill Emery en drumster Caroline Rue werden toegevoegd, waarna de band haar eerste album opnam met Sonic Youths Kim Gordon als producer. Het album was rauwer en wilder dan het latere werk van de band. Na het huwelijk van Love en Cobain in 1992 ontstond een roerige tijd met veel persaandacht. Toen dit in 1994 een beetje was gezakt kwam Holes tweede album, Live Through This, uit. Emery en Rue waren inmiddels vervangen door Kristen Pfaff op basgitaar en Patty Schemel op drums. Er wordt wel gespeculeerd dat Cobain het album zou hebben geschreven, maar daar is nooit bewijs voor gevonden. Critici waren enthousiast over het album, en het zou uiteindelijk ook Holes commerciële doorbraak blijken, maar vier dagen voor de uitgifte werd Cobain dood aangetroffen. Twee maanden later overleed ook Pfaff, aan een overdosis heroïne. Ondanks deze tegenslagen begon Hole enkele maanden later toch te touren, met Melissa Auf Der Maur als vervanger van Pfaff. Doll Parts werd als single uitgegeven en deed het aardig.
Vervolgens deed de groep het rustig aan en Love ging zich wat meer richten op haar acteercarrière. Het gevolg waren geruchten in de pers over een mogelijke opheffing van de band. Om de fans gerust te stellen werden er twee albums met oude opnamen uitgegeven.
In 1998 kwam uiteindelijk de opvolger van Live Through This: Celebrity Skin. Billy Corgan werkte als adviseur mee aan dit album. Echter, nog voor de begeleidende tour verliet Schemel de band en werd vervangen door Samantha Maloney. Maar tegen het einde van de tour speelde Auf Der Maur inmiddels bij de Smashing Pumpkins en was Maloney stand-in bij Mötley Crüe. Ondanks het succes van Celebrity Skin was Love ontevreden met platenmaatschappij Universal Music Group en probeerde onder Holes contract voor nog vijf albums uit te komen.
Nu hier in RTH van het album "life through this" Violet
https://www.youtube.com/watch?v=NKtI2eVFsM8
De band werd in Los Angeles gevormd toen Love, die al in verschillende eerdere bands speelde, gitarist Eric Erlandson via een krantenadvertentie had gevonden. Bassist Jill Emery en drumster Caroline Rue werden toegevoegd, waarna de band haar eerste album opnam met Sonic Youths Kim Gordon als producer. Het album was rauwer en wilder dan het latere werk van de band. Na het huwelijk van Love en Cobain in 1992 ontstond een roerige tijd met veel persaandacht. Toen dit in 1994 een beetje was gezakt kwam Holes tweede album, Live Through This, uit. Emery en Rue waren inmiddels vervangen door Kristen Pfaff op basgitaar en Patty Schemel op drums. Er wordt wel gespeculeerd dat Cobain het album zou hebben geschreven, maar daar is nooit bewijs voor gevonden. Critici waren enthousiast over het album, en het zou uiteindelijk ook Holes commerciële doorbraak blijken, maar vier dagen voor de uitgifte werd Cobain dood aangetroffen. Twee maanden later overleed ook Pfaff, aan een overdosis heroïne. Ondanks deze tegenslagen begon Hole enkele maanden later toch te touren, met Melissa Auf Der Maur als vervanger van Pfaff. Doll Parts werd als single uitgegeven en deed het aardig.
Vervolgens deed de groep het rustig aan en Love ging zich wat meer richten op haar acteercarrière. Het gevolg waren geruchten in de pers over een mogelijke opheffing van de band. Om de fans gerust te stellen werden er twee albums met oude opnamen uitgegeven.
In 1998 kwam uiteindelijk de opvolger van Live Through This: Celebrity Skin. Billy Corgan werkte als adviseur mee aan dit album. Echter, nog voor de begeleidende tour verliet Schemel de band en werd vervangen door Samantha Maloney. Maar tegen het einde van de tour speelde Auf Der Maur inmiddels bij de Smashing Pumpkins en was Maloney stand-in bij Mötley Crüe. Ondanks het succes van Celebrity Skin was Love ontevreden met platenmaatschappij Universal Music Group en probeerde onder Holes contract voor nog vijf albums uit te komen.
Nu hier in RTH van het album "life through this" Violet
https://www.youtube.com/watch?v=NKtI2eVFsM8
Gast- Gast
Re: *RTH* Hole - Violet
Ik zeg een dikke acht. Courtney is een stoer wijf! En ik ben deze eigenlijk vergeten in mijn lijstje zoals ik er wel meer vergeten ben in mijn lijstje.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Huize van Mil/ Frolova zijn het weer eens niet eens. We hebben de hond laten stemmen, zij beslist voor een 8!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Zo en nog een paar pluimen erbij voor deze Hole !!! en wel 8 om precies te zijn. Indeed een stoer wijf!!
Gast- Gast
Stoer, wild en verscheurend: heb Courtney beloond met een 9
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
De muziek is best nog wel aardig, maar jammer dat deze matig getalenteerde dame er doorheen moet schreeuwen: '3'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave, smaken verschillen, maar "matig" getalenteerd is Courtney echt niet. Courtney is zowel een begenadigd muzikante als actrice.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er geen bal aan vinden.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er geen bal aan vinden.
Gast- Gast
Haha inderdaad Katje daar heb ik zeker een andere mening over
En een begenadigd actrice kan ik haar ook al niet vinden. Maar goed als een ander dat wel vindt....prima
En een begenadigd actrice kan ik haar ook al niet vinden. Maar goed als een ander dat wel vindt....prima
Nou ja Dave!
Dit staat er over haar fantastische rol in the people vs larry flint op wiki:
"Als actrice is ze bij het grote publiek bekend geworden door de film The people vs. Larry Flynt (1996) waarvoor ze goede kritieken kreeg voor haar rol als Flynts vrouw Althea, en waarvoor ze de prijs voor Meest veelbelovende actrice van de Chicago Film Critics Association won."
Dat was Oscar waardig.
"Als actrice is ze bij het grote publiek bekend geworden door de film The people vs. Larry Flynt (1996) waarvoor ze goede kritieken kreeg voor haar rol als Flynts vrouw Althea, en waarvoor ze de prijs voor Meest veelbelovende actrice van de Chicago Film Critics Association won."
Dat was Oscar waardig.
Gast- Gast
Wat een pokke-herrie. Da's niet goed voor mijn pc.
Wil ik de boxen zacht zetten, mietert mijn koffie om: alles vol, toetsenbord, muur achter p.c, p.c.-kast, vloer.....
Gelukkig (1) was het een mok, anders stelde de troep helemaal niks voor.
Gelukkig (2) zat ik in de kelder, op mijn ouwe p.c. te computeren.
Schade viel gelukkig mee, veel langzamer zal mijn pc er niet op worden. Maar het blijft pokke-herrie: een 1.
Wil ik de boxen zacht zetten, mietert mijn koffie om: alles vol, toetsenbord, muur achter p.c, p.c.-kast, vloer.....
Gelukkig (1) was het een mok, anders stelde de troep helemaal niks voor.
Gelukkig (2) zat ik in de kelder, op mijn ouwe p.c. te computeren.
Schade viel gelukkig mee, veel langzamer zal mijn pc er niet op worden. Maar het blijft pokke-herrie: een 1.
Stel je niet aan...
Laatst aangepast door Paapke op 02.11.10 22:01; in totaal 1 keer bewerkt
katje37 schreef:Nou ja Dave!
Dat was Oscar waardig.
Hahaha, ik heb de film gezien en het zal je dan waarschijnlijk niet verbazen maar ook de film vond ik flut! Oké Woody Harrelson speelde wel goed
Wat erg dit....het is dat ik geen 1-en geef, dus dan maar een 2 voor dit gekrijs...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig dit!
Ik kende het niet eens. Echte SW-muziek:9
Leeftijd : 67
Bijna een verdomd goede reden om mijn cijfer te heroverwegen !!!!sowhat schreef:Geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig dit!
Gast- Gast
Had ook een 8 ingedrukt, lekker dat geschreeuw an de kop.
Life through this is verder ook wel een fijn schijfje hoor.
Life through this is verder ook wel een fijn schijfje hoor.
Gast- Gast
Ik hou erg veel van grunge, en was dan ook onaangenaam verrast dat de muziek zo zacht staat! Courtney staat veel te hard t.o.v. de rest van de band. Typerend voorbeeld van verkeerde egotripperij want hoe goed de dame ook mag acteren, zingen kan ze geenszins goed. Wat zij door de microfoon schreeuwt lijkt wel heel erg veel op vocalisten van het eerste het beste doorsnee middelbare schoolbandje die denken dat schreeuwen stoer is. Er zou een straf moeten staan op deze manier van grondig het fijne nummer verkrachten.
Het becijferen is lastig. Het nummer geef ik een dikke 9, maar dat wat waarschijnlijk voor de zang moet doorgaan krijgt een 3. Omdat de zang veel harder staat zou de 3 eigenlijk zwaarder moeten wegen, maar ter wille van de muziek geef ik dan toch maar een 6.
Het becijferen is lastig. Het nummer geef ik een dikke 9, maar dat wat waarschijnlijk voor de zang moet doorgaan krijgt een 3. Omdat de zang veel harder staat zou de 3 eigenlijk zwaarder moeten wegen, maar ter wille van de muziek geef ik dan toch maar een 6.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Wat nou ja?
Ben het niet eens met Frodo...ik vind dat juist het fijne van grunge: een zanger(es) die er lekker ongegeneerd doorheen loopt te scheuren, egotripperij of niet. Dit is gewoon lekker raggen. Niet geschikt voor alle gelegenheden, maar een zekere 8 waard.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: