*RTH* Within Temptation - Mother Earth
+10
Mauricedegier
Grafmat
Frodo
Paul
sowhat
Vleertje
Kaj
MrJohn
Ries
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Mother Earth'
*RTH* Within Temptation - Mother Earth
[29-10-2010]
Zo af en toe kom je er achter dat bepaalde toch wel redelijk grote bands nog niet geweest zijn
Within Temptation is een Nederlandse symfonische metalband en een van de succesvolste bands in het genre.
De band startte in de formatie genaamd The Circle. Toen Robert Westerholt en Jeroen van Veen de band verlieten, ging The Circle verder onder de naam Voyage en nam een debuutalbum op genaamd Embrace maar kort daarop viel Voyage uit elkaar..
Robert Westerholt en Jeroen van Veen echter gingen verder onder de naam The Portal, samen met de vriendin van Robert, Sharon den Adel. Ondanks dat er voor The Portal al een logo was ontworpen, werd voor het uitbrengen van de eerste songs de naam veranderd naar Within Temptation.
Within Temptation mocht op grote festivals spelen zoals Rock Werchter en ook deed de single "Mother Earth" het goed in de hitlijsten. Na deze successen hadden zij het heel druk met touren op festivals, clubtouren door heel Europa en maakten sommige bandleden hun studies af waardoor in 2004 pas de volgende cd uitkwam.
Op dit moment zijn ze op muzikaal gebied het op een na grootste exportproduct van Nederland. André Rieu is het grootste.
https://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw
Live@Black Symphony
https://www.youtube.com/watch?v=J29SRnYUouQ
Zo af en toe kom je er achter dat bepaalde toch wel redelijk grote bands nog niet geweest zijn
Within Temptation is een Nederlandse symfonische metalband en een van de succesvolste bands in het genre.
De band startte in de formatie genaamd The Circle. Toen Robert Westerholt en Jeroen van Veen de band verlieten, ging The Circle verder onder de naam Voyage en nam een debuutalbum op genaamd Embrace maar kort daarop viel Voyage uit elkaar..
Robert Westerholt en Jeroen van Veen echter gingen verder onder de naam The Portal, samen met de vriendin van Robert, Sharon den Adel. Ondanks dat er voor The Portal al een logo was ontworpen, werd voor het uitbrengen van de eerste songs de naam veranderd naar Within Temptation.
Within Temptation mocht op grote festivals spelen zoals Rock Werchter en ook deed de single "Mother Earth" het goed in de hitlijsten. Na deze successen hadden zij het heel druk met touren op festivals, clubtouren door heel Europa en maakten sommige bandleden hun studies af waardoor in 2004 pas de volgende cd uitkwam.
Op dit moment zijn ze op muzikaal gebied het op een na grootste exportproduct van Nederland. André Rieu is het grootste.
https://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw
Live@Black Symphony
https://www.youtube.com/watch?v=J29SRnYUouQ
Laatst aangepast door Dave Evans op 29.10.10 17:17; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth
Alleen om Sharon al een dikke 10 waard maar omdat het over de muziek moet gaan 2 minpuntjes en dan kom ik uit op een mooie ruime 8!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
WT heeft mij nooit kunnen bekoren en ik zal maar niet de vergelijking maken met een andere soortgelijke en betere band, want dan val ik in herhaling
Oppervlakkige en ronduit vervelende muziek: een 3
En oh ja, die uil in de clip is vele malen mooier dan die Sharon
Oppervlakkige en ronduit vervelende muziek: een 3
En oh ja, die uil in de clip is vele malen mooier dan die Sharon
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ach John, jij met je Nightwish... Ik vind Within Temptation dan weer veel fijner om naar te luisteren, en deze verdient een hele ruime 8!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Mijn zoon en buurman zijn ook liefhebbers van Nightwish maar naar mijn bescheiden mening maakt WT betere muziek
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Gelukkig heeft je dochter een betere smaak dan je zoon Richie met K3
WT vind ik niet zo bijzonder eigenlijk. Ach tis wel om aan te horen en meisje Sharon heeft zeer mooie jurken dat dan weer wel. Vond WT in het begin nog wel leuk nu vind ik het een beetje veel gedoe eigenlijk. Kom tot een schamele 5-
WT vind ik niet zo bijzonder eigenlijk. Ach tis wel om aan te horen en meisje Sharon heeft zeer mooie jurken dat dan weer wel. Vond WT in het begin nog wel leuk nu vind ik het een beetje veel gedoe eigenlijk. Kom tot een schamele 5-
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Hahaha John, twee andere heren zijn me al voor, want ik wou hetzelfde zeggen!
Tja met name de laatste jaren produceert Nightwish niet zoveel behoorlijks meer terwijl Within Temptation volgens mij nog wel meer leuks zal maken!
Mother Earth vind ik nog steeds de plaat van Within Temptation. Van mij dus zelfs een '9'
Tja met name de laatste jaren produceert Nightwish niet zoveel behoorlijks meer terwijl Within Temptation volgens mij nog wel meer leuks zal maken!
Mother Earth vind ik nog steeds de plaat van Within Temptation. Van mij dus zelfs een '9'
Vleertje schreef:Gelukkig heeft je dochter een betere smaak dan je zoon Richie met K3
Terwijl dit toch een van de eerste single's is. Volgens mij kwam Mother Earth zelfs nog uit voor Ice Queen al werd het toen geen hit. Na het succes met Ice Queen werd het nummer opnieuw uitgebracht en scoorde toen wel. Correct me if i'm wrong!
Om aan al dat gezever over Nightwish een einde te maken, geef ik een dikverdiende 10!
Leeftijd : 67
Ik hoor het al, ik trek wel een deken over mijn hoofd het hele weekend en onderga gelaten mijn lot
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik refereer naar de albums Enter en The Dance Dave die vind ik nog wel ok deze zijn voor Mother Earth uitgekomen. Qua singles zal het wel kloppen wat je zegt hoor. Maar WT is zo'n dingetje die mensen om mij heen heel goed vonden derhalve heb ik Enter geloof ik in de kast staan (of is dat 1 van die cd's die ik ooit heb uitgeleend en die ik nooit meer heb teruggezien). Mother Earth album is inderdaad wel het album waarmee ze grote publiek bereikten.
Maar goed het is nooit echt mijn kopje thee geweest. Geef mij maar gruizige, dreinerige, sjaggerijnige moody muziek ipv dit spektakel gedoe.
Maar goed het is nooit echt mijn kopje thee geweest. Geef mij maar gruizige, dreinerige, sjaggerijnige moody muziek ipv dit spektakel gedoe.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
MrJohn schreef:WT heeft mij nooit kunnen bekoren en ik zal maar niet de vergelijking maken met een andere soortgelijke en betere band, want dan val ik in herhaling
WT krijgt van mij een dikke 10. Aantrekkelijk vind ik het symphonische van dit nummer. Ik ben zoals de meesten weten absoluut geen fan van harde muziek. Maar dit nummer kan niet zonder. Smullen.
Ik zal Nightwish een dezer dagen ook eens beluisteren.
Ik vind het nogal lastig om Within Temptation te ranken.
De liedjes zitten meestal goed in elkaar, zijn strak gespeeld, de heldere stem van Sharon is technisch gezien uitzonderlijk goed en het geheel is dan ook nog eens glashelder geproduceerd. Vervolgens weten ze dit live ook te brengen, samen met een spectaculaire show. Niets dan hulde dus.
Maar dan, hoe goed alles ook gedaan is, toch verveelt het vrij snel. Ik heb 3 keer een concert van ze meegemaakt en drie keer was het hetzelfde liedje: na een half uur heb ik het wel gezien. Wéér die doordreunende bassen, wéer die hoge stem, wéér met de lange haren zwaaien, wéér alle lichteffecten, wéér rook.....
Aangezien het hier slechts om één liedje gaat krijgen ze van mij toch een 8.
De liedjes zitten meestal goed in elkaar, zijn strak gespeeld, de heldere stem van Sharon is technisch gezien uitzonderlijk goed en het geheel is dan ook nog eens glashelder geproduceerd. Vervolgens weten ze dit live ook te brengen, samen met een spectaculaire show. Niets dan hulde dus.
Maar dan, hoe goed alles ook gedaan is, toch verveelt het vrij snel. Ik heb 3 keer een concert van ze meegemaakt en drie keer was het hetzelfde liedje: na een half uur heb ik het wel gezien. Wéér die doordreunende bassen, wéer die hoge stem, wéér met de lange haren zwaaien, wéér alle lichteffecten, wéér rook.....
Aangezien het hier slechts om één liedje gaat krijgen ze van mij toch een 8.
Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Frodo, met dien verstande dat ik dit nummer an sich ook wat minder waardeer.
Een 6.
Een 6.
9
9
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik heb een tien gegeven maar dat zal niemand verbazen.........
muis- Music-freak
- Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 29-12-08
@Frodo en muis (en geheel off-topic, mijn excuses): Gaan jullie nog een lijstje insturen voor de Verrukkelijke500...?
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Grafmat schreef:@Frodo en muis (en geheel off-topic, mijn excuses): Gaan jullie nog een lijstje insturen voor de Verrukkelijke500...?
uhhhh...... ik denk dat ik iets gemist heb?
Waar gaat het om en wat is de bedoeling?
Frodo schreef:Grafmat schreef:@Frodo en muis (en geheel off-topic, mijn excuses): Gaan jullie nog een lijstje insturen voor de Verrukkelijke500...?
uhhhh...... ik denk dat ik iets gemist heb?
Waar gaat het om en wat is de bedoeling?
Onze enige eigen allertijdenlijst!
Kijk maar eens in Dit topic, of voor meer/andere info op www.verrukkelijke500.nl . Een lijstje van minimaal 25 nummers en maximaal 1000, dus je hebt alle vrijheid.. Nog meer dan een week om in te zenden!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Paul schreef: ...Aantrekkelijk vind ik het symphonische van dit nummer...
...en natuurlijk die DIJK van een stem....
Prima band, prima muziek deze krijgt een negen omdat ze toch veel betere hebben gemaakt!! Wat?? nog beter dan dit?? ja!!!!!
Gast- Gast
Afschuwelijke muziek. Dat bombastische en die jankende kattenstem; als een nieuw krijtje over een schoolbord. Meer dan een 3 ga ik er echt niet van maken.
Gast- Gast
Ik hoor bij dat "grote publiek" dat deze band leerde kennen door Ice Queen en Mother Earth. Het album heb ik veel geluisterd destijds; steengoeie nummers vond ik het maar de rest van het album viel tegen of leek er teveel op. Mother Earth is een zeer sterke plaat die inmiddels uitgegroeid is tot een (jonge) klassieker. Zag WT vorig jaar live op Night of the Proms met o.a. dit nummer, en ik dacht wat ik al bijna 10 jaar over dit nummer denk: wat een klasse. Een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Tracy Bonham - Mother mother
» *RTH* Within Temptation - Ice Queen
» Orinoco Eighties Weekend Show
» *RTH* IDLES - Mother
» *RTH* Queen - Tie your mother down
» *RTH* Within Temptation - Ice Queen
» Orinoco Eighties Weekend Show