Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Ook tennis is tegenwoordig een duursport EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
Ook tennis is tegenwoordig een duursport EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty31.10.24 21:00 van Timmus

Ook tennis is tegenwoordig een duursport

+6
Grafmat
Jorg
ErickNJ
Paapke
Erwin
Kaj
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty Ook tennis is tegenwoordig een duursport

Bericht  Kaj 23.06.10 22:49

Terwijl ik vanmiddag de Wimbledon-partij van Neerlands trots Thiemo de Bakker aan het bekijken was, zag ik dat hij niet de enige was die bezig was aan een marathonpartij. Waar De Bakker uiteindelijk met 16-14 in de 5e set wist te winnen (voor de niet-kenners: normaal gaat een set tot 6 gewonnen games, maar in de 5e set moet er met 2 games verschil worden gewonnen. 16-14 wordt al gezien als een marathonpartij), stond het bij de partij tussen John Isner en Nicolas Mahut toen al 27-27 in de 5e set. Ik besloot die livestream eens op te zetten. Dat was om 6 uur..

het werd 30-30

en het werd 40-40

en het werd 47-47, waarna het scorebord in het stadion op tilt sloeg

en het werd 50-50, waarna het online scorebord weer op 0 sprong

en het werd 55-55

en het werd 59-59

en toen werd het donker. Partij gestaakt. Morgen gaan we verder.

De heren zijn bezig alle records te verbreken. De langste tenniswedstrijd ooit, tot nu toe althans, duurde 6 uur en 33 minuten (Santoro tegen Clement op Roland Garros 2004). Isner en Mahut hebben er nu 10 uur tennis op zitten, waarvan 7 uur in de 5e en beslissende set! Isner en Mahut hebben beide meer aces geslagen in deze partij dan Ivo Karlovic in zijn recordpartij deed (97 en 94 aces om 78 voor Karlovic)... Records qua aantal winners, aantal punten, noem het maar op!
Het goede nieuws voor Thiemo de Bakker: zijn volgende tegenstander is de winnaar van deze partij, en die winnaar zal fysiek volledig gesloopt zijn... Maar deze mannen gaan de geschiedenisboeken in, en dit record gaat wellicht nooit meer verbroken worden. Het opvallendste is wellicht nog dat er in de laatste set tot nu toe maar 7 breakpoints waren, en geen enkele servicebreak. Met andere woorden: als ze morgen allebei weer zo goed serveren, dan kan het nog wel even duren.........
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty Re: Ook tennis is tegenwoordig een duursport

Bericht  Erwin 23.06.10 23:10

Overdreven score. Er hoort gewoon een max te zitten aan te spelen partijen.

Goed voorbeeld is het systeem bij darten. In de beslissende set zonder twee legs verschil gaan ze tot een bepaalde score door. Dan is het bull gooien, en diegene die dat doet mag de laatste leg beginnen en wie dan de leg wint is door.

Maar ik ben geen tennisexpert en zeker geen liefhebber. Ik weet dat Bernie Ecclestone ooit het tennis wou overnemen, en dan een maximum tijd per tennispartij wou instellen, zodat TV-zenders nooit gedoe krijgen met partijen die uitlopen.

Nu wordt het hele schema door elkaar gegooid. De winnaar van deze partij zal wel uitgeput beginnen aan de 2e ronde. Krijg je toch een soort van competitievervalsing. Maar dat zul je misschien altijd wel houden, alleen nu is het wel erg overdreven.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Ook tennis is tegenwoordig een duursport Empty Re: Ook tennis is tegenwoordig een duursport

Bericht  Paapke 23.06.10 23:16

Azijnzeikerij. Fantastisch juist dit. Waarom moet alles maar geregeld zijn. Ik vind het wel z'n charme hebben dit.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  ErickNJ 23.06.10 23:17

Alles zal goed zeer doen wanneer die twee wakker worden morgen...
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  Jorg 23.06.10 23:21

Precies. Dit is historische sport. Dat dit zo bijzonder is, zegt dat t ontzettend uniek is. Ontzettend uitzondering dus en geen regel. Ik ben dus ook niet voor t stellen van maximumtijden aan een tenniswedstrijd. Dit is apart, uniek.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Grafmat 24.06.10 8:41

Ik zou me gisteren langzaam gaan installeren voor het voetbal, toen ik tóch nog even langs BBC2 zappte. Vervolgens had ik wel een minuut nodig om me te realiseren dat het toch echt 40-40 stond in de vijfde set en niet deuce... Razz
En daarna heb ik dus echt veel meer tennis gekeken dan voetbal. Ja, het is compleet belachelijk, maar dat maakt het nou toch juist zo mooi!?
EWF is 'zeker geen liefhebber' van tennis. En ik denk niet dat instellen van een maximum lengte van partijen op Wimbeldon daar verandering in aanbrengt, anders zou EWF wel betogen dat hij altijd uit zijn dak gaat bij het US Open en Wimbledon vanwege die lange partijen maar niks vindt. Ik geloof dat alleen de Australian Open, Roland Garros en Wimbledon nog gebruik maken van de regel dat in de 5e set geen tie break wordt gespeeld, en laat dat maar lekker zo. Ik vind het prachtig.
Als ultiem eerbeton aan de beide heren zou het wel mooi zijn als ze vandaag op centre court mogen afsluiten... Maar dat is nou ook typisch Wimbeldon: dat zit er vast niet in.

Laatst aangepast door Grafmat op 24.06.10 10:13; in totaal 1 keer bewerkt

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Kaj 24.06.10 9:46

Nou, wellicht ook wel weer fraai: ze mogen gewoon verder op hetzelfde court waar ze de afgelopen twee dagen al hebben doorgebracht Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Mark 24.06.10 10:26

Wat ik me afvraag... mag het publiek van gister ook de wedstrijd af komen kijken? Of koop je kaartjes voor 'Wimbledon' en niet voor een wedstrijd?
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Bericht  Vleertje 24.06.10 11:41

Als het zo is dat hetzelfde publiek er zit krijgen ze wel waar voor hun geld. Kun je van de meeste voetbalwedstrijden die tot nog toe gespeeld zijn in Zuid Afrika niet zeggen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150

Bericht  Jorg 24.06.10 11:42

Volgens mij koop je gewoon kaartjes voor bepaalde dagen en moet je dan maar afwachten welke partijen daar dan op de rol staan.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Paapke 24.06.10 12:07

Baan 18 mogen ze wel hernoemen tot het Isner-Mahut Court. O.a. via twitter wordt er al actie gevoerd om de heren op 't centre court te krijgen. Zal niet gebeuren, maar het is toch mooi wat het allemaal teweegbrengt. Ikzelf kan het ook nog niet helemaal bevatten.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  ErickNJ 24.06.10 12:31

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/tennis/7416645.stm

Haasse mag op Centre Court, maar Mahut en Isner gaan terug naar baan 18, na twee andere wedstrijden.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Kaj 24.06.10 17:03

En ze zijn weer bezig, 62-62 inmiddels. Ook allebei de magische grens van 100 aces gepasseerd (104 om 101 ofzo). Hoe lang gaat dit nog duren? Ze gaan gewoon door waar ze gisteren mee opgehouden waren: heel erg goed serveren!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Dave Evans 24.06.10 17:04

volgens mij is het doorgestoken kaart, zitten er nog gokchinezen op de tribune? Wink

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  ErickNJ 24.06.10 19:30

Wat een wedstrijd! 70-68.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Dave Evans 24.06.10 22:37

voor Isner dus......

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  ErickNJ 24.06.10 22:44

Maakt niet uit wie er gewonnen heeft. Petje af voor die twee. Ik had gedacht dat die twee zo stijf zouden zijn dat de wedstrijd al snel door slecht spel voorbij zou zijn. Maar vanaf 59-59 gingen ze toch nog door tot 70-68. Dat is zo ongeveer twee sets!
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Erwin 24.06.10 23:24

Leuk. Ik zag trouwens dat Haase het Nadal heel erg moeilijk heeft gemaakt. Als we het dan toch over tennis hebben, mag dit ook wel even genoemd worden als geweldig.

Hopelijk ontwikkelt Haase zich tot een goede speler.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Grafmat 25.06.10 0:00

ErickNJ schreef:Maakt niet uit wie er gewonnen heeft. Petje af voor die twee. Ik had gedacht dat die twee zo stijf zouden zijn dat de wedstrijd al snel door slecht spel voorbij zou zijn. Maar vanaf 59-59 gingen ze toch nog door tot 70-68. Dat is zo ongeveer twee sets!

Ja, precies, en het grappige was dat ikzelf dat dus als extreem kort ervaarde, gezien de voortgeschiedenis... Razz

Haase deed het trouwens 3 sets lang geweldig tegen Nadal, maar de 4e en 5e set ging ie er ineens vrij hard af. Je ziet dan wel dat Nadal een extra versnelling heeft die een Haase mist, maar je kon aan Nadal wél zien dat 'ie heeeeeeel blij was dat ie zijn extra versnelling wist te vinden...

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Timmus 25.06.10 18:37

De marathonwedstrijd heeft z'n tol geeist; Isner kon geen vuist maken tegen Thiemo de Bakker en verloor in een wedstrijd van nog geen 90 minuten; het moet voor hem gevoeld hebben of hij slechts vijf minuten op de baan stond...
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Erwin 25.06.10 18:43

Dat bedoelde ik nou met competitievervalsing.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 25.06.10 18:45

Dat is natuurlijk onzin. Isner was niet goed genoeg om Mahut gewoon in 3 sets te verslaan, dan voel je daar de naweeën van ja. Maar iemand die een vijfsetter speelt (ook als die door een tie-break beslist wordt) zal sowieso vermoeider zijn dan iemand die na 3 sets klaar is. Dat is geen competitievervalsing, maar inherent aan het spel.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Timmus 25.06.10 18:46

Ik snap op zich je punt wel EWF, maar "vervalsing" is niet het goede woord lijkt me. Daar denk ik eerder aan wanneer meerdere spelers cq. teams afspraken maken om ervoor te zorgen dat een derde speler cq. team het toernooi uit wordt geknikkerd. Is in dit geval geen sprake van.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  ErickNJ 25.06.10 18:49

Dat ze gisteren nog 20 games konden spelen, dat was helemaal te danken aan adrenaline.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: