Mechanische doping (Cancellara)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Mechanische doping (Cancellara)
mij ook ja.......
Ik dacht dat alle fietsen altijd werden gecontroleerd voor grote wedstrijden?
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik ben volkomen geschokt eigenlijk. Wat mij betreft spuiten die sporters zich helemaal vol en de enorme heksenjacht op het fietsen vind ik buiten alle proporties - uiteindelijk is het hun lichaam dat de prestatie levert, maar dit....... Als dit waar is mag Cancellara van mij met een gewicht aan zijn benen de Maas in. En dat eerste fragment zet je toch wel heel erg aan het denken. Volkomen ontspannen demarreert hij zittend bij de hele meute weg, en datzelfde gebeurde op de Muur dus nog een keer.
Vanavond nog Aart Vierhouten gehoord bij langs de lijn, het is technisch mogelijk idd en sommige mountainbikers trainen er al mee, maar Aart vond dit leuk en aardig maar na diverse malen zelf het filmpje te hebben bekeken kon hij op zich niets onregelmatig vinden!!! En zo sprak den kennert Aart hij vond het niet passen bij de PERSOON Cancellara die een sportman van uitzonderlijke klasse is met een lijf gemaakt voor wat hij doet. Aart kon zich niet voorstellen dat Fabio zich hiertoe zou verlagen en bij die wijze woorden sluit ik me graag aan
Gast- Gast
Ik zie daar toch echt niks vreemds in. Bij SRAM zit de schakelhendel nou eenmaal daar, en op kasseien schakel je doorgaans met meer vingers dan op normaal asfalt - want je hebt toch wat minder controle. Cancellara is een tijdrijder, die zijn erop getraind om zoveel mogelijk kracht vanuit benen en rug te halen om zo lang als het mogelijk is in het zadel te blijven zitten. En Cancellara rijdt al jaren en jaren hetzelfde (toen hij tweevoudig wereldkampioen tijdrijden bij de junioren werd, reed hij al op deze manier), en het is ook niet alsof hij dit jaar ineens een bizarre sprong voorwaarts heeft gemaakt. Cancellara is van oudsher iemand geweest die vaak zittend versnelt. Het moment waarop Cancellara aanvalt in Parijs-Roubaix is een moment waarop een stel b-renners net weer even de benen stilhoudt na een schijnaanval, waardoor Cancellara er gelanceerd heel hard overheen kan knallen. Het moment waar hij Leukemans uit het wiel rijdt is al helemaal lachwekkend: Leukemans reed op dat moment op een lekke band en zei dat Cancellara daarnaast in het zog van de cameramotor zat. En waar Cancellara Boonen eraf rijdt op de Muur, daar zie ik ook echt niks vreemds. Hij schakelt een tandje bij en gaat geleidelijk sneller trappen... Doordat Boonen op dat moment ook nog wegschiet met z'n achterwiel, lijkt het alsof Cancellara iets bovennatuurlijks doet, maar dat valt best mee. Moet ik nog meer argumenten geven waarom hier sprake is van een filmpje dat je vooral iets wil doen geloven? Nadat An Inconvenient Truth uitkwam, dacht ook iedereen dat die arme ijsbeertjes eraan zouden gaan. Inmiddels hebben we de langste winter sinds jaren achter de rug, en spreken wetenschappers over een nakende ijstijd... The human brain is all too easily fooled..
Dat alles trouwens nog even los van het feit dat een batterij die in een frame kan worden weggewerkt echt niet langer dan een handvol seconden zóveel extra power kan leveren. Bedenk wel dat de Muur 20% bergop loopt, en ga dan eens berekenen hoeveel watt die batterij extra zou moeten leveren om een dusdanig verschil te creëren. Ik zeg: no way. En daarnaast, er wordt nu gemeld dat de UCI dit soort dingen tijdens de Ronde en Parijs-Roubaix al heeft gecontroleerd, dus ze waren al op de hoogte dat dit soort mechanische snufjes wellicht hun intrede zouden gaan doen. Moeten we dan echt geloven dat enkel het team Saxo Bank hier gebruik van maakte, en alle andere ploegen lijdzaam toezagen hoe Matti Breschel en Fabian Cancellara alle prijzen kwamen wegkapen? En hoe verklaren we dan dat Breschel in Parijs-Roubaix helemaal nergens te bekennen was? Dat is toch een koers die hem, gezien eerdere resultaten, misschien nog beter moet liggen dan de Ronde?
Ergo: ik ben - op z'n zachtst gezegd - sceptisch. Niet doordat ik m'n ogen wil sluiten, maar doordat ik gewoon niks vreemds zie.
Dat alles trouwens nog even los van het feit dat een batterij die in een frame kan worden weggewerkt echt niet langer dan een handvol seconden zóveel extra power kan leveren. Bedenk wel dat de Muur 20% bergop loopt, en ga dan eens berekenen hoeveel watt die batterij extra zou moeten leveren om een dusdanig verschil te creëren. Ik zeg: no way. En daarnaast, er wordt nu gemeld dat de UCI dit soort dingen tijdens de Ronde en Parijs-Roubaix al heeft gecontroleerd, dus ze waren al op de hoogte dat dit soort mechanische snufjes wellicht hun intrede zouden gaan doen. Moeten we dan echt geloven dat enkel het team Saxo Bank hier gebruik van maakte, en alle andere ploegen lijdzaam toezagen hoe Matti Breschel en Fabian Cancellara alle prijzen kwamen wegkapen? En hoe verklaren we dan dat Breschel in Parijs-Roubaix helemaal nergens te bekennen was? Dat is toch een koers die hem, gezien eerdere resultaten, misschien nog beter moet liggen dan de Ronde?
Ergo: ik ben - op z'n zachtst gezegd - sceptisch. Niet doordat ik m'n ogen wil sluiten, maar doordat ik gewoon niks vreemds zie.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Door al het dopinggebruik zo door de jaren heen (wat wat mij betreft vrijgegeven mag worden; het is hun eigen lichaam) kan ik me wel een beetje voorstellen dat mensen paranoide worden als iemand zo met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Ik neem aan dat die fietsen gewoon worden gecontroleerd, dus in combinatie met het feit dat de kenners niets verdachts zien, kan dit verhaal gewoon niet waar zijn.
Gast- Gast
Dave Evans schreef:mij ook ja.......
Het is dan wel weer opvallend dat hij in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix in de finale van fiets wisselt. Breschel deed dat opeens ook, maar hij had wat meer problemen, waardoor ie niet weg kwam.
Ik kan me herinneren dat Andy Schleck (van dezelfde ploeg) vorig jaar in de Tour vlak voor een bergetappe ook eens van fiets wisselde.
Kaj schreef:En hoe verklaren we dan dat Breschel in Parijs-Roubaix helemaal nergens te bekennen was? Dat is toch een koers die hem, gezien eerdere resultaten, misschien nog beter moet liggen dan de Ronde?
Breschel viel uit met een zere knie.
Laatst aangepast door EWF op 31.05.10 19:42; in totaal 1 keer bewerkt
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Erwin- Music-director
Breschel is in de vorm van z'n leven, rijdt een geweldige Ronde van Vlaanderen, rijdt in het Bos van Wallers nog gewoon op kop... Met dat motortje zou hij z'n knie toch moeten hebben kunnen ontzien, na Parijs-Roubaix zat zijn voorjaar er sowieso op, dus daar hoefde hij niet voor in te houden...
Mag ik nog even twee belangrijke kanttekeningen plaatsen bij het hele gerucht?
1. Fabian Cancellara is al sinds 2006 één van de, zo niet de allerbeste coureurs voor het 'Vlaamse werk'. Waarom zou hij het risico op een compleet demasqué willen lopen, als hij zonder motortje al bewezen heeft al die grote klassiekers te kunnen winnen?
2. Cancellara weet net zo goed als wij dat de meeste wielrenners gaan staan op de pedalen, wanneer ze aanvallen. Het feit dat Cancellara dat zelf bijna nooit doet, maakt dat gegeven niet minder waar. Zou je niet denken dat hij, indien hij met motortje rondrijdt, alles zou doen om dit te camoufleren - en zodoende dus op z'n minst even op de pedalen zou gaan staan, om de verdenking niet op zich te laden? Maar iemand die weet dat hij niks te verbergen heeft, kan gewoon doen wat hij altijd doet, toch?
1. Fabian Cancellara is al sinds 2006 één van de, zo niet de allerbeste coureurs voor het 'Vlaamse werk'. Waarom zou hij het risico op een compleet demasqué willen lopen, als hij zonder motortje al bewezen heeft al die grote klassiekers te kunnen winnen?
2. Cancellara weet net zo goed als wij dat de meeste wielrenners gaan staan op de pedalen, wanneer ze aanvallen. Het feit dat Cancellara dat zelf bijna nooit doet, maakt dat gegeven niet minder waar. Zou je niet denken dat hij, indien hij met motortje rondrijdt, alles zou doen om dit te camoufleren - en zodoende dus op z'n minst even op de pedalen zou gaan staan, om de verdenking niet op zich te laden? Maar iemand die weet dat hij niks te verbergen heeft, kan gewoon doen wat hij altijd doet, toch?
Kaj- Music-Maniac !!!
Kaj schreef:Breschel is in de vorm van z'n leven, rijdt een geweldige Ronde van Vlaanderen, rijdt in het Bos van Wallers nog gewoon op kop... Met dat motortje zou hij z'n knie toch moeten hebben kunnen ontzien, na Parijs-Roubaix zat zijn voorjaar er sowieso op, dus daar hoefde hij niet voor in te houden...
Matti Breschel vreest dat hij voor langere tijd uit de roulatie is. De renner van Saxobank moest zondag in Parijs-Roubaix opgeven vanwege pijn in de knie. "Ik vrees voor een infectie in mijn knie. Op dit moment voelt het best ernstig, ik kan er amper op staan", aldus de Deense kampioen die in Denemarken een scan van zijn knie zal laten maken. Zijn deelname aan de Amstel Gold Race zal hoogstwaarschijnlijk niet doorgaan en zal Breschel een langere (noodgedwongen) rustpauze inlassen.
Lijkt me dat je dan met een motortje nog problemen hebt om te trappen als je zelf niet op je knie staan. Het is niet zo dat je opeens niet meer hoeft te trappen.
Tja. Ik zeg niet dat het waar is, want ik weet het ook niet. Ik denk alleen dat zo'n fiets met een motortje gebruikt wordt in het peloton. Net zoals ik denk dat heel veel toppers nog steeds doping gebruiken. Maar waarom gaat Valverde, die gezien werd als het grootste talent, epo gebruiken? Waarom gaat Heras nog epo gebruiken in de laatste tijdrit van de Vuelta, terwijl de zege al binnen is? Waarom gebruiken de meeste toppers doping, terwijl ze talent zat hebben? Iedere toprenner gaat over de grens heen. Misschien was Cancellera helemaal niet in topvorm, en was dit de reden om een motortje te gebruiken. 2009 was niet zo'n goed voorjaar... Misschien gebruikt hij het al jaren? Niet vergeten dat zijn ploegleider ook iedereen bedrogen heeft.
Het is alleen maar gissen.
Erwin- Music-director
Waarom dat gegoochel met de fiets van Breschel tijdens RvV? Toen die een lekke band kreeg moest de mechaniker helemaal naar de andere kant van de oude en ging het allemaal heel onproffesioneel.............had hij anders misschien de 'speciale' fiets van Fabio in de handen gekregen??? feit is wel dat Cancellara even later wel heel makkelijk terug kwam. Maar goed allemaal speculaties...........
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Wel even de feiten correct hebben Dave: eerst ging Cancellara wisselen, aan het eind van de kasseien van de Holleweg. Even later ging ook Breschel wisselen, en dat ging toen helemaal verkeerd. Uiteindelijk kreeg de mecanicien de reservefiets van reservekopman Breschel niet van de auto af, en pakte daarom maar de fiets van knecht O'Grady (die linksvoor op de auto stond). Dat duurde allemaal een eeuwigheid, terwijl de fiets van Cancellara wel in één keer van de auto gepakt werd..Dave Evans schreef:Waarom dat gegoochel met de fiets van Breschel tijdens RvV? Toen die een lekke band kreeg moest de mechaniker helemaal naar de andere kant van de oude en ging het allemaal heel onproffesioneel.............had hij anders misschien de 'speciale' fiets van Fabio in de handen gekregen??? feit is wel dat Cancellara even later wel heel makkelijk terug kwam. Maar goed allemaal speculaties...........
Daarnaast: zowel Cancellara als Breschel wisselden van fiets omdat er iets niet goed afgesteld stond wat niet al rijdend te repareren was. Geen van beiden is in de finale nog lek gereden in de Ronde...
Kaj- Music-Maniac !!!
Niet om heel vervelend te doen, maar het komt raar over als je roept dat iemand de feiten correct moet hebben, terwijl je die zelf niet op orde hebt bij Breschel en de schorsingen bij Fuentes.
Erwin- Music-director
Bij Breschel waren de feiten wel gewoon correct. Je gaat mij niet vertellen dat iemand na 160 kilometer koers in Parijs-Roubaix de forcing voert op de zwaarste aller kasseistroken (Het Bos), en later knieklachten aanvoert als reden waarom hij een uurtje later nergens meer te bekennen was.EWF schreef:Niet om heel vervelend te doen, maar het komt raar over als je roept dat iemand de feiten correct moet hebben, terwijl je die zelf niet op orde hebt bij Breschel en de schorsingen bij Fuentes.
Bij Fuentes zat ik er inderdaad naast, hoewel (zoals ik daar net aangaf) deze renners eigenlijk een levenslange schorsing hebben gekregen in plaats van slechts twee jaar. In die categorie vallen Landis en Rasmussen trouwens ook, die komen ook nooit meer bij een deugdelijke ploeg binnen...
Kaj- Music-Maniac !!!
Het kan dat je een veel te zware inspanning levert, waardoor je opeens enorm last krijgt van je knie. Dat lijkt me niet zo gek. Misschien had ie daarvoor al pijntjes, maar is het in Wallers alleen maar erger geworden.
Erwin- Music-director
Team Saxo Bank rejects all insinuations and accusations that have been made in the media regarding Fabian Cancellara's alleged use of an electric motor in his bike. Team Saxo Bank is strongly opposed to any form of cheating and there is absolutely no truth to this story. There was not and never has been a motor in any Team Saxo Bank rider's bike.
In principle, Team Saxo Bank does not comment on rumours. However, with the irresponsible distribution of this story and related video, a myth has been developed that needs to be addressed. We will not participate in the furthering of this story and find the marketing platform now created for the engine manufacturer completely out of place and unwarranted. We are confident that the majority of those people who have come across this video see if for exactly what it is, a creative, amateur artist's attempt to express a purely hypothetical idea that has not basis of fact or truth. It is a work of fiction, disguised as documentary.
We regret if this has led anyone to view Team Saxo Bank in a negative way and we are deeply offended by the questioning of Fabian Cancellara's integrity, character and abilities. Fabian possesses incredible ability and talent and is a true professional. Fabian has provided Team Saxo Bank and cycling fans the world over with countless memorable victories and tremendous performances. Fabian's victories in Ronde van Vlaanderen and Paris-Roubaix embody everything that is beautiful about our sport, strength, endurance, suffering, passion, drama and teamwork. Fabian's victories are the result of dedication, hard work and sacrifice as well as his unique ability to rise to the occasion when striving to reach his goals. We are confident that the public can see through the nonsense this myth has presented and respect Fabian for what he is. A true Champion.
There will be no further Team comment on this situation as we feel the insinuations do not warrant further time or energy.
Overigens kwam ik dit nog tegen:
Verdacht 1: Zijn versnellingen. Kijk naar de manier waarop Cancellara in Parijs-Roubaix, schijnbaar zonder enige moeite, wegrijdt bij zijn tegenstanders. Zie hoe hij Tom Boonen op de Muur van Geraardsbergen uit het wiel rijdt als een kleuter op een fiets met zijwieltjes. En wat doet hij toch met zijn rechtervingers? Schakelt hij simpelweg een tandje groter, of zet hij zijn motor aan via een knopje in zijn remhendel?
Verdacht 2: Zijn fietswissels. Zowel in Parijs-Roubaix als in de Ronde van Vlaanderen wisselde Spartacus vlak voor de finale van fiets. Beide keren leek er niets aan de hand met zijn originele tweewieler. Waarom wisselde hij? Veranderde hij van standaardfiets naar een veredelde Sparta Met? Reed hij al op een gemotoriseerde fiets en waren de batterijen op? De fietswissels van Cancellara staan niet op zich. Ook Saxobank-ploeggenoot Matti Breschel deed stof opwaaien met een (mislukte) fietswissel en vorig jaar wisselde Saxobank-klimmer Andy Schleck tijdens de Tour op een vreemd moment van fiets.
Verdacht 3: Cancellara’s fiets was spoorloos. Al tijdens Spartacus’ solo in de Ronde van Vlaanderen ging er bij ex-prof Nico Mattan een lichtje branden. Na afloop ging hij met een andere oud-renner (Cédric Vasseur) op zoek naar de fiets van Cancellara. Die was onvindbaar. Een week later, na de zege van Spartacus in Parijs-Roubaix, vervolgden Mattan en Vasseur hun zoektocht naar de fiets van Cancellara. Wéér zonder resultaat: meteen na de finish was de fiets van de Zwitserse spierbundel verdwenen.
Verdacht 4: Bjarne Riis. De Grote Kale Leider van Saxobank was tijdens zijn carrière bezig met twee dingen: medicamenten en materiaal. Als er iemand is die de ontwikkelingen op de voet volgt, dan is het Riis.
Punt 1 + 2 zijn al aangehaald. Punt 3 is opzich ook wel vreemd.
Erwin- Music-director
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: