*RTH* KLF - Chill Out
+6
Vleertje
Mark
Paapke
Ries
sowhat
Dave Evans
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Chill Out'
*RTH* KLF - Chill Out
[20-04-2010]
Nou nou een paar dagen weg en het pallet ligt weer helemaal vol! (Raver bedankt voor het waarnemen )
Maar omdat dit degene is met de mooiste motivatie erbij, mag hij ook de week bij mij openen!
Dit is een cd van KLF - Chill Out. Het is eigenlijk één nummer maar dankzij youtube opgeknipt in vijf delen. Ik pak het tweede gedeelte. Het mooiste stuk. In de jaren 90 en tot nu geef ik met wat vrienden kleine techno feestjes. Dat staat bekend als de Utreg Sound:
http://www.musicfrom.nl/magazine/nieuws/4205/neo-future-sound-of-utrecht.html
Dit nummer draaiden we altijd bij de opening van onze 303 (lees: Drie Nul Drie) feesten. In de tijd dat dit uitgebracht werd was dit heel erg hot. Bij deze plaat werd heel goed gebruik gemaakt van de sampler en analoge synths.
https://www.youtube.com/watch?v=rQiru402Bps&feature=related
Nou nou een paar dagen weg en het pallet ligt weer helemaal vol! (Raver bedankt voor het waarnemen )
Maar omdat dit degene is met de mooiste motivatie erbij, mag hij ook de week bij mij openen!
Dit is een cd van KLF - Chill Out. Het is eigenlijk één nummer maar dankzij youtube opgeknipt in vijf delen. Ik pak het tweede gedeelte. Het mooiste stuk. In de jaren 90 en tot nu geef ik met wat vrienden kleine techno feestjes. Dat staat bekend als de Utreg Sound:
http://www.musicfrom.nl/magazine/nieuws/4205/neo-future-sound-of-utrecht.html
Dit nummer draaiden we altijd bij de opening van onze 303 (lees: Drie Nul Drie) feesten. In de tijd dat dit uitgebracht werd was dit heel erg hot. Bij deze plaat werd heel goed gebruik gemaakt van de sampler en analoge synths.
https://www.youtube.com/watch?v=rQiru402Bps&feature=related
Laatst aangepast door Dave Evans op 20.04.10 17:02; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* KLF - Chill Out
Hoppa.....daar gaan we een 10. Weten we gelijk van wie ie is.
Man wat zou ik graag weer terug willen gaan naar die tijd. Huidige sfeer compenseerd er niks bij.
Man wat zou ik graag weer terug willen gaan naar die tijd. Huidige sfeer compenseerd er niks bij.
Gast- Gast
Alex, van mij komt die 1 niet. Ik vind dit prima chillmuziek en in zijn genre ook nog eens vrij gevarieerd. Ik ken die andere 4 delen niet, maar ik denk dat ze met zijn vijven uitermate geschikt zijn als ik 's middags weer eens met vrienden die ik niet ken in een huis dat ik niet ken, lig bij te komen van een feest waar ik niets meer van weet.
Een 8 voor mij.
Edit: Staat in mijn schriftje, want ik wil die 4 andere delen ook eens opzoeken.
Een 8 voor mij.
Edit: Staat in mijn schriftje, want ik wil die 4 andere delen ook eens opzoeken.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een 7. Ik hou wel van KLF. In de jaren 90 kwam ik nog weleens in London. We gingen regelmatig naar een hele grote club waarvan de naam me maar niet te binnen wil schieten. Het was hot, want er stond altijd een enorme rij.
Vooral het nummer "What time is love" van KLF vond ik geweldig.
London was toen wat clubbing betreft the place to be. Daar stak Amsterdam nogal bleekjes tegen af.
Vooral het nummer "What time is love" van KLF vond ik geweldig.
London was toen wat clubbing betreft the place to be. Daar stak Amsterdam nogal bleekjes tegen af.
Gast- Gast
Een 7, KLF vond en vind ik eigenlijk wel grappige muziek.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Het leuke van dit RTH gebeuren is de soms aangename verassing die je aantreft, zo ook nu met deze plaat.
Ik ken de rest "nog" niet maar dit gedeelte is zelfs voor een old school Hardrocker/Bluesadept als ik ben meer dan uitstekend te pruimen.
Ergens onderweg doet dit muziekje me denken aan Pink Floyd en wel aan het album Meddle dat zal wel iets met de totale sfeer van dit gebeuren te maken hebben, in ieder geval een lekker zomers relaxmuziekje die mij aangenaam heeft verrast en ja ik kan me voorstellen dat dit zeer genietbaar is met en zonder stevige middellen dit gaat dan ook een stevige 8 krijgen. Zo en dan nu op zoek naar de rest!!
Ik ken de rest "nog" niet maar dit gedeelte is zelfs voor een old school Hardrocker/Bluesadept als ik ben meer dan uitstekend te pruimen.
Ergens onderweg doet dit muziekje me denken aan Pink Floyd en wel aan het album Meddle dat zal wel iets met de totale sfeer van dit gebeuren te maken hebben, in ieder geval een lekker zomers relaxmuziekje die mij aangenaam heeft verrast en ja ik kan me voorstellen dat dit zeer genietbaar is met en zonder stevige middellen dit gaat dan ook een stevige 8 krijgen. Zo en dan nu op zoek naar de rest!!
Gast- Gast
De plaat bestaat bij mijn weten toch gewoon uit 14 'tracks'. Goed, een opdeling in 5 of 14 delen maakt ook niet uit, want dit moet je gewoon als 1 lange trip horen. Erg mooie en bijzondere plaat, en ik vraag me nu ineens af waarom ik een zeventje heb gegeven. Kan iemand daar een 8 van maken?
Ook punten voor de prachtige hoes. Overigens juich ik meer aandacht voor complete albums erg toe!
Ook punten voor de prachtige hoes. Overigens juich ik meer aandacht voor complete albums erg toe!
Ik moet zeggen dat ik dit aan heel veel dingen link. Inderdaad Pink Floyd, ik zie mensen met dikke joints, ik zie hoela-meisjes in Hawaiiaanse rokjes, ik wil nog wel een linkje leggen met Autobahn. Maar belangrijker is wat ik er van vind. En ik vind het heel relaxt, maar het is me wat té relaxt voor de duur hiervan. Een 6 toch maar.
LOL @ Mark hoelameisjes die zie ik er dan toch echt niet bij.
Ik geef hier een 9 voor KLF is een prima band. Alex bedankt dat je ze even op deze manier onder de aandacht hebt gebracht want ze waren bij mij heel heel heel erg weggezakt. (waarschijnlijk omdat ik zelf in een punkrevival zit )
Ik geef hier een 9 voor KLF is een prima band. Alex bedankt dat je ze even op deze manier onder de aandacht hebt gebracht want ze waren bij mij heel heel heel erg weggezakt. (waarschijnlijk omdat ik zelf in een punkrevival zit )
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Het is inderdaag op den duur wel erg relaxt, maar je kunt er heerlijk bij wegdromen, jointje en wijntje bij de hand: een 7
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Tsja, dat "if you need me baby" had niet gehoeven, ordinair geschreeuw.
Maar "overall" is dit een héél fijn. Erg relaxed, maar er gebeurt genoeg in dit nummer, dus je valt er niet bij in slaap. Ik geef een 8,5 en rond naar boven af!
Alex, origineel verzoek!
Maar "overall" is dit een héél fijn. Erg relaxed, maar er gebeurt genoeg in dit nummer, dus je valt er niet bij in slaap. Ik geef een 8,5 en rond naar boven af!
Alex, origineel verzoek!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik krijg hier een erg "Pink Floyd meets Kraftwerk"-gevoel bij.
Zeer relaxed (en dat kan ik na een heel drukke week wel gebruiken)
Acht punten van mij.
Zeer relaxed (en dat kan ik na een heel drukke week wel gebruiken)
Acht punten van mij.
Gast- Gast
Alex schreef:Hoppa.....daar gaan we een 10. Weten we gelijk van wie ie is.
Nee, dit trek ik niet. Een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ja, het doet overduidelijk aan Pink Floyd en Kraftwerk denken. Ik vind het erg lekker maar op de een of andere manier komt het toch niet helemaal los.
Een 7.
Een 7.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: