Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» *RTH* Eva Cassidy – Autumn leaves
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne EmptyGisteren om 13:22 van sokratikos

» *RTH* Chapterhouse - Pearl
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne EmptyGisteren om 13:16 van sokratikos

» *RTH* Massiel – La la la
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne EmptyGisteren om 13:10 van sokratikos

» *RTH* Jamelia - Superstar
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne EmptyGisteren om 13:04 van sokratikos

» Zat. 7 sept. Blues en Soul
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 18:52 van Roche

» *RTH* Audioslave - Like a Stone
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:59 van sowhat

» *RTH* Rolling Stones - Brown Sugar
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:58 van sowhat

» *RTH* Desmond Dekker - 007 (Shanty Town)
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:57 van sowhat

» *RTH* The Byrds - Wasn't Born To Follow
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:56 van sowhat

» *RTH* Kiss - Rock and Roll All Nite
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:55 van sowhat

» *RTH* Pet Shop Boys - Always on My Mind
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:53 van sowhat

» *RTH* Beck - E-Pro
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:51 van sowhat

» *RTH* Heather Nova - Walk This World
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:50 van sowhat

» *RTH* David McWilliams - Can I Get There by Candlelight
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:49 van sowhat

» *RTH* Leapy Lee - Little Arrows
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:48 van sowhat

» *RTH* Dead Can Dance - Amnesia
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:47 van sowhat

» *RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:44 van sowhat

» *RTH* Elvis Presley - Way Down
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:42 van sowhat

» *RTH* Dire Straits - Brothers in Arms
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:41 van sowhat

» *RTH* Todd Rundgren - I Saw The Light
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty07.09.24 13:40 van sowhat


*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor " Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne"?

*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap33%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap33%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap33%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_lcap0%*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 3
 
 
Deze enquette eindigd in 19 dag(en)

*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty *RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne

Bericht  sokratikos 30.07.24 20:21

[28-06-2024]

Cherry Wijdenbosch (Djakarta, 28 juni 1951) is een Nederlands zangeres van Indonesische en Surinaamse afkomst.

Braak
Wijdenbosch werd in 1978 benaderd door Simon Been om een beginnende band genaamd Braak, bestaande uit musici die voorheen Lenny Kuhr begeleid hadden, bij te staan met haar vocalen. Afwisselend zou Wijdenbosch songs met de band ten gehore brengen, dan weer zanger Hans Kosterman of Simon Been. Tot in het najaar van 1981 hield deze samenwerking stand, toen na een afmattende tournee om de LP "Suite voor een hypochonder" Been en Wijdenbosch besloten als duo Cherry verder te gaan.

Cherry
Cherry behaalde diverse successen. Kenmerkend waren de zwoele jazzy stem van Wijdenbosch en de soms erotische, dan weer kritische teksten van Been. Een titelloze mini-LP viel op bij Frits Spits en "Vang me" werd Steunplaat en daarna een hit. Het daaropvolgende anti-racistische lied "Dame uit Suriname" werd een bescheiden hit.

De LP "Als je dat maar weet" en de single "Eén minuutje" (1984) waren een commerciële toegeving aan de platenmaatschappij; in feite wilden Been en Wijdenbosch maatschappijkritische muziek maken. Alhoewel ze in 1983 een Zilveren Harp van de Stichting Conamus wonnen stopten ze in 1985 beiden met het maken van muziek.

Stef Bos
Stef Bos, een Nederlander die in Vlaanderen woont en werkt en populair is als troubadour, was fan geworden van Wijdenbosch en vatte in 1997 het plan op haar op te sporen om samen muziek te maken. Via Simon Been vond hij haar en gedrieën maakten ze een tournee door Nederland en Vlaanderen onder de titel "Twee stemmen, één piano". De LP, "Niet ik", volgde met de single "Ik geloof in jou".

Opnieuw Braak, opnieuw muziek
In 2005 kwam Braak opnieuw bijeen. Een heropname van de LP "Suite voor een hypochonder" volgde, en enkele optredens. Matthijs Spek, opnameleider, en Wijdenbosch begonnen in 2008 met Job Verweyen een trio dat zich toelegt op Nederlandse versies van jaren 60 soul, swing en jazz.

Politiek
Cherry Wijdenbosch dook op in de Utrechtse gemeentepolitiek, toen ze in 2006 op de lokale lijst "Luis In De Pels" van Kees van Oosten kandidaat stond. De lijst haalde echter geen zetels.

We ranken van Braak's Suite voor een Hypochonder het nummer "Ik Ben Klaar voor de Champagne"



Braak, Suite voor een hypochonder (1980) (neerlandistiek.nl)

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10187
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty Re: *RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne

Bericht  Mirrr 16.08.24 11:34

OMG haha, 4
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12215
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty Re: *RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne

Bericht  sowhat 07.09.24 13:44

He, leuk zeg! 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18937
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne Empty Re: *RTH* Braak - Ik Ben Klaar voor de Champagne

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum