Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me EmptyVandaag om 0:52 van Marsha

» Mei 2024
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me EmptyGisteren om 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me EmptyGisteren om 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty30.04.24 0:08 van Marsha


*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

4 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Willie Cobbs - You Don't Love Me"?

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap0%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap0%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap0%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap17%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 17% 
[ 1 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap17%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 17% 
[ 1 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap50%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 50% 
[ 3 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap0%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap16%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 16% 
[ 1 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap0%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_lcap0%*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 6
 
 

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

Bericht  sokratikos 15.07.23 15:55

[15-07-2023]

Willie Cobbs (Smale (Arkansas), 15 juli 1932 – North Little Rock (Arkansas), 25 oktober 2021) was een Amerikaanse bluesmuzikant (zang, mondharmonica) en songwriter. Hij is vooral bekend van zijn nummer "You Don't Love Me".

Cobbs verhuisde in 1951 naar Chicago, waar hij af en toe optrad in lokale clubs met Little Walter, Eddie Boyd en anderen. Hij diende in de National Guard in het begin van de jaren 1950 en keerde daarna terug naar Chicago, waar hij een aantal singles opnam bij labels als Ruler Records, een dochteronderneming van J.O.B. Records.

Hij nam zijn compositie "You Don't Love Me" voor het eerst op in 1960 voor Mojo Records, een platenlabel in Memphis (Tennessee), eigendom van Billy Lee Riley. De opname werd verhuurd aan Vee-Jay Records voor publicatie. Het nummer was vergelijkbaar met het nummer She's Fine, She's Mine van Bo Diddley uit 1955 en kwam bijna in de hitparade, totdat Vee-Jay de promotie vertraagde toen er vragen werden gesteld over het auteurschap ervan. Coverversies zijn opgenomen door verschillende artiesten, waaronder John Mayall & the Bluesbreakers, James & Bobby Purify, Al Kooper en Stephen Stills, Booker T. & the M.G.'s, Junior Wells, Ike & Tina Turner, Albert King, Sonny & Cher, Jimmy Dawkins, Luther Allison, Dr. Feelgood, Gary Moore, The Allman Brothers Band, John P. Hammond en R.L. Burnside. Een andere interpretatie was de rocksteady-vertolking You Don't Love Me (No, No, No) van Dawn Penn, voor het eerst opgenomen in 1967, maar een wereldwijde hit toen het opnieuw werd opgenomen in 1994.



You Don't Love Me (Willie Cobbs song) - Wikipedia

Cobbs bleef regelmatig opnemen en bracht later singles uit voor verschillende labels. In directe reactie op James Browns boodschap van Say It Loud - I'm Black and I'm Proud (1968), merkte Cobbs wrang op dat Brown op dat moment miljonair was, aangezien Cobbs' antwoord was Sing It Low - I'm Black and I'm Poor.

Hij keerde terug naar Arkansas in de jaren 1970 en bleef optreden en opnemen voor lokale labels, evenals het runnen van verschillende nachtclubs in Arkansas en Mississippi door de jaren 1970 en 1980. Hij bracht in 1986 het album Hey Little Girl uit voor het Wilco-label. Hij trad op op het King Biscuit Blues Festival en het Chicago Blues Festival en verscheen in de film Mississippi Masala uit 1991, waarin hij nummers Angel from Heaven en Sad Feelin' uitvoerde. Daarna had hij nog verschillende optredens in films en tv-shows, waaronder de tv-film Memphis uit 1992 met Cybill Shepherd.

In 1994 tekende hij bij het label Rooster Blues, dat in 1994 zijn album Down to Earth uitbracht. In 1999 bracht hij op zijn eigen label het album Pay or Do 11 Months and 29 Days uit, het jaar daarop gevolgd door Jukin', geproduceerd door Willie Mitchell en met de Hi Rhythm Section. Zijn laatste opnamen kwamen uit in 2019 op het album Butler Boy Blues.


Laatst aangepast door sokratikos op 23.04.24 20:16; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9953
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty Re: *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

Bericht  Mirrr 20.07.23 20:43

Een 6 voor dit nummer
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty Re: *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

Bericht  Frodo 30.07.23 18:57

wel aardig

6
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty Re: *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

Bericht  sowhat 19.08.23 13:09

Niets voor mij. 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty Re: *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

Bericht  sokratikos 23.04.24 20:16

Aardig blues-nummer, 6

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9953
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me Empty Re: *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum