80's Weekend: Finale
+7
Mirrr
Dave Evans
sowhat
arjanh
MrJohn
Marsha
Timmus
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw favoriete plaat uit de eighties?
80's Weekend: Finale
Op deze derde en laatste dag van het 80's Weekend kun je stemmen op de ultieme plaat uit dit decennium. Zes nummers hebben het geschopt tot de finale.
1. ABBA - The winner takes it all
In het eerste lijstje heeft de Zweedse topgroep (die haar grootste successen in de 70's boekte maar in de jaren tachtig de mooiste nummers maakte) de titel in elk geval waargemaakt, de vraag is nu of dit in de finale ook gaat lukken. The winner takes it all was de zesde nummer-1 voor het viertal (Super Trouper en One Of Us zouden deze positie later ook nog halen).
2. Ultravox - Vienna
Ook de tweede kandidaat, die negen stemmen kreeg en daardoor ook meteen doorstoomde naar de finale, stond op 1: dit was in 1981. James Ure, die opereerde onder de naam Midge Ure en ook werk deed voor Slik en Visage, was een van de drijvende krachten achter deze Britse synthesizerband.
3. The Cure - A Forest
The Cure moest in de 1980-ronde zijn meerdere erkennen in het hierboven genoemde ABBA, maar wist de kwartfinale en de halve eindstrijd te overleven en komt dus opnieuw tegenover ABBA te staan. A Forest is afkomstig van het fenomenale Seventeen Seconds. Een grote hit werd het niet, maar een klassieker wel.
4. New Order - Blue Monday
Joy Division was in 1980 kansloos, maar Blue Monday won drie afleveringen later met overmacht. Het nummer viert dit jaar haar 40e verjaardag - knap dat er nog geen enkele slijtage zit op deze waanzinnige dansbare plaat.
5. U2 - With or without you
Zo jammerlijk en uitgekleed als hun tracks klinken op Songs Of Surrender, zo machtig en vernuftig klonk U2 in de jaren '80. Bijna hadden ze meerdere ijzers in het vuur gehad, maar Pride miste de finale op een haar. Het is nu aan With or without you om een goed eindresultaat te halen.
6. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
De titel van "ultieme plaat uit de jaren '80" kan ook worden opgeëist door een Nederlandse plaat, en dan kom je al snel uit bij 1986 met deze parel, die natuurlijk vooral geroemd wordt door de magnifieke intro en outro.
1. ABBA - The winner takes it all
In het eerste lijstje heeft de Zweedse topgroep (die haar grootste successen in de 70's boekte maar in de jaren tachtig de mooiste nummers maakte) de titel in elk geval waargemaakt, de vraag is nu of dit in de finale ook gaat lukken. The winner takes it all was de zesde nummer-1 voor het viertal (Super Trouper en One Of Us zouden deze positie later ook nog halen).
2. Ultravox - Vienna
Ook de tweede kandidaat, die negen stemmen kreeg en daardoor ook meteen doorstoomde naar de finale, stond op 1: dit was in 1981. James Ure, die opereerde onder de naam Midge Ure en ook werk deed voor Slik en Visage, was een van de drijvende krachten achter deze Britse synthesizerband.
3. The Cure - A Forest
The Cure moest in de 1980-ronde zijn meerdere erkennen in het hierboven genoemde ABBA, maar wist de kwartfinale en de halve eindstrijd te overleven en komt dus opnieuw tegenover ABBA te staan. A Forest is afkomstig van het fenomenale Seventeen Seconds. Een grote hit werd het niet, maar een klassieker wel.
4. New Order - Blue Monday
Joy Division was in 1980 kansloos, maar Blue Monday won drie afleveringen later met overmacht. Het nummer viert dit jaar haar 40e verjaardag - knap dat er nog geen enkele slijtage zit op deze waanzinnige dansbare plaat.
5. U2 - With or without you
Zo jammerlijk en uitgekleed als hun tracks klinken op Songs Of Surrender, zo machtig en vernuftig klonk U2 in de jaren '80. Bijna hadden ze meerdere ijzers in het vuur gehad, maar Pride miste de finale op een haar. Het is nu aan With or without you om een goed eindresultaat te halen.
6. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
De titel van "ultieme plaat uit de jaren '80" kan ook worden opgeëist door een Nederlandse plaat, en dan kom je al snel uit bij 1986 met deze parel, die natuurlijk vooral geroemd wordt door de magnifieke intro en outro.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus- Beheerder
Re: 80's Weekend: Finale
Oooooooh Viennaaaaaa!
Marsha- Beheerder
- Aantal berichten : 3562
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
De indrukwekkende sound en teksten van U2, voor eeuwig verbonden aan dit decennium.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Na 2x op een ander gestemd te hebben kies ik nu toch gewoon voor The Cure.
Enige die (voor mij) een poging doet concurrentie te zijn is New Order maar die kan toch niet tegen deze klassieker op.
Enige die (voor mij) een poging doet concurrentie te zijn is New Order maar die kan toch niet tegen deze klassieker op.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Willemradio vinden dit bericht leuk
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Blue Monday en Vienna zijn absoluut de twee minsten voor mij, maar ja de rest zit zo dicht bij elkaar. Toch maar gegaan voor het nog steeds geweldige With or Without You
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
MrJohn vinden dit bericht leuk
Oke de Simple Minds liggen eruit, maar ook U2 was in de 80's een van DE bands voor mij, dus die wordt het.
Al zijn zeker die van Blue Order, Cure en Ultravox ook geweldige nummers
Al zijn zeker die van Blue Order, Cure en Ultravox ook geweldige nummers
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
MrJohn vinden dit bericht leuk
6 sterke platen, toch is voor mij duidelijk A Forest de favoriet.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik heb zojuist namens Ard mijn stem uitgebracht op ABBA, aangezien een zekere DJ uit Hoogeveen onder zijn naam gestemd had. Maar wel op de beste van de zes: New Order!
Timmus- Beheerder
Grafmat en Ries vinden dit bericht leuk
ABBAAAAAAAAAAAAAAAAA
The Cure A Forest. Baslijn na al die jaren magistraal
Boebstie- Music-freak
- Aantal berichten : 273
Registratiedatum : 29-12-11
Oké.... my my wat moeilijk ... al is deze Finale voor mij minder moeilijk dan alle rondes hiervoor. Twee springen er voor mij direct uit, al zijn alle platen die in deze Finale zijn beland, wel mega-klassiekers.
En wat voor de één de twee minsten zijn, zijn voor mij juist de twee beste die eruit springen. Om hier een keuze uit te maken valt dan niet mee......... maar het is gelukt om een keuze te maken. Ultravox met Vienna .. geweldige mysterieuze video, en een tijdlang ook groot favoriet hier. Echter zij moesten het toch afleggen tegen New Order met Blue Monday. Ik vier een jubileumjaar , en wist niet dat dit nummer van New Order dat ook doet .. er zit tien jaar tussen, maar dat is voor mij wel een goed reden om erop te stemmen. Daarnaast past dat ook wel bij een dancetype wat ik ben en Blue Monday eigenlijk wel staat voor de allereerste Dance Plaat ever. Veel grote namen in de DJ wereld beschouwen Blue Monday ook als de eerste echte House c.q Dance plaat en dan mag mijn stem daarop absoluut niet ontbreken.
New Order met Blue Monday dus . . . wordt Spannend , zie ik .. ! Mocht Ultravox er nou met de winst vandoor gaan , ben ik daar ook heel blij mee
sokocat- Music-director
- Aantal berichten : 1022
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 51
Timmus en Ries vinden dit bericht leuk
De uitslag is op dit moment live te volgen op Orinoco Radio.
Timmus- Beheerder
sokocat en Willemradio vinden dit bericht leuk
Ik wil nu al dank zeggen voor heerlijke dagen, vol van prachtige muziek, al dan niet weemoedige of verrukkelijke herinneringen aan die tijd inclusief een grootse sportpodcast en geinspireerde DJ's alsmede anderen voor en achter de schermen (Ard, Rob, Tim, Margo, Kaj, Roche, Richard, Noes en Carlo)
Mijn dank is groot!
Mijn dank is groot!
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:Ik wil nu al dank zeggen voor heerlijke dagen, vol van prachtige muziek, al dan niet weemoedige of verrukkelijke herinneringen aan die tijd inclusief een grootse sportpodcast en geinspireerde DJ's alsmede anderen voor en achter de schermen (Ard, Rob, Tim, Margo, Kaj, Roche, Richard, Noes en Carlo)
Mijn dank is groot!
Ik sluit me hier helemaal bij aan, het was weer een geweldig fijn muziek weekend
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
MrJohn en Willemradio vinden dit bericht leuk
Soortgelijke onderwerpen
» 70's Weekend: De Finale
» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!
» Maart 2024
» 80's Weekend: Halve Finale
» Voor onze kleinkinderen
» 22-23-24 maart: 90s WEEKEND!!