Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Mei 2024
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones EmptyVandaag om 11:27 van sokratikos

» Wo 15-05 Sokra zaagt door
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones EmptyVandaag om 11:25 van sokratikos

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty14.05.24 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty14.05.24 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty14.05.24 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty14.05.24 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty14.05.24 0:03 van sokratikos

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty13.05.24 22:05 van sokratikos


*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

+2
Timmus
sokratikos
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Billy Paul - Me and Mrs. Jones"?

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap0%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap0%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap0%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap0%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap25%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap8%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap50%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 50% 
[ 6 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap17%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap0%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_lcap0%*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  sokratikos 13.12.22 17:45

[01-12-2022]

Billy Paul (Philadelphia, 1 december 1934 – Blackwood, New Jersey, 24 april 2016) was een Amerikaans soulzanger.

Pauls liefde voor muziek begon met het draaien van de 78 toerenplaten van zijn ouders. Hij ontwikkelde zo een liefde voor de grote zangers en zangeressen in de jazz; onder anderen Billie Holiday was van grote invloed op hem. Hij volgde een muzikale opleiding en trad op in clubs en op universiteiten. Zijn groeiende populariteit leidde uiteindelijk tot optredens met Charlie Parker, Miles Davis, Dinah Washington, Nina Simone, Sammy Davis jr. en Roberta Flack. Zijn eerste single, bij Jubilee Records, verscheen in 1952.

Hij won een Grammy Award voor zijn zangprestaties in het nummer "Me and Mrs. Jones" uit 1972, geschreven door Kenny Gamble, Leon Huff en Cary Gilbert. Dat was ook zijn enige #1-hit, tijdens de laatste drie weken van 1972.

Paul was vanaf 1967 getrouwd en had twee kinderen. Hij overleed aan alvleesklierkanker. Hij werd begraven in de West Laurel Hill Cemetery in Bala Cynwyd (Pennsylvania)




"Me and Mrs. Jones" is een nummer van de Amerikaanse zanger Billy Paul. Het nummer verscheen op zijn album 360 Degrees of Billy Paul uit 1972. Op 13 september van dat jaar werd het nummer uitgebracht als de tweede single van het album.

"Me and Mrs. Jones" is geschreven door Kenny Gamble, Leon Huff en Cary Gilbert en geproduceerd door Gamble en Huff. Het nummer gaat over een buitenechtelijke affaire tussen de zanger en mevrouw Jones. De twee ontmoeten elkaar elke dag in het geheim in hetzelfde café om half 7. Zij kunnen het goed met elkaar vinden, alhoewel zij beiden weten dat hun liefde eigenlijk verboden is. Hun liefde voor elkaar is inmiddels al veel te sterk om zomaar verbroken te worden.

"Me and Mrs. Jones" werd de enige #1-hit van Billy Paul in de Amerikaanse Billboard Hot 100. Het bleef drie weken op deze positie staan. In Nieuw-Zeeland piekte het op #5 en in Australie op #9. In Canada kwam het niet verder dan de #14e plaats, terwijl in het Verenigd Koninkrijk de #12e plaats werd gehaald. Ook in Frankrijk werd de hitlijst gehaald. In Nederland kwam de single tot de #9e plaats in de Top 40 (en de #10e plaats in de Daverende Dertig). In België kwam het tot plaats vijftien in Vlaanderen en plaats negen in Wallonië. In 1973 ontving Paul een Grammy Award voor het nummer in de categorie Best Male R&B Vocal Performance. Op de B-kant van de single stond een cover van "Your Song" van Elton John.

De saxofoonsolo vertoont gelijkenissen met de eerste zeven noten van het nummer "Secret Love" van Doris Day. Deze solo is te horen in de intro en de outro van het nummer. Zowel Sammy Fain als Paul Francis Webster, de schrijvers van "Secret Love", klaagden de schrijvers van "Me and Mrs. Jones" aan omdat dit stuk zonder toestemming is gebruikt. Fain en Webster wonnen de rechtszaak en kregen de helft van de opbrengsten van het nummer.

In 2007 werd "Me and Mrs. Jones" gecoverd door Michael Bublé in duet met zijn toenmalige vriendin Emily Blunt. Het werd uitgebracht op zijn album Call Me Irresponsible. Het was de bedoeling dat de cover als single werd uitgebracht, maar doordat Bublé en Blunt kort voor de singlerelease uit elkaar gingen, werd deze uitgave geschrapt. Desondanks kwam het in Zwitserland in de hitlijsten terecht vanwege het grote aantal downloads van het album.


"Me and Mrs. Jones" stond 17 keer in de NLse Top 2000; het hoogst in 2003 op #658 en het laatst en laagst in 2017 op #1954.


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9981
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  Timmus 13.12.22 18:07

Ook al staat hij er dus niet meer in, dit beschouw ik wel als een T2000-klassieker, die je daarbuiten nauwelijks hoort. En juist het maar heel af en toe horen maakt dat deze ontzettend goed meegalmbare song, die ergens tussen jazz en soul inzit, heel fijn blijft. Ik heb er een 8 voor over.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16642
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  Mirrr 21.12.22 13:18

Ik geef een 7 voor dit nummer, is wel een echte top 2000 nummer ja
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  Dave Evans 21.12.22 19:29

Redelijke plaat die vooral op het sentiment door leeft. Ik geef er een zes voor!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  Frodo 02.01.23 19:38

Degelijk liedje dat op de achtergrond zeker niet irriteert.

7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  sowhat 15.01.23 15:41

Wel aardig. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  sokratikos 26.01.23 18:51

Uiterst sfeervolle soulklassieker! Erg goed gezongen. 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9981
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones Empty Re: *RTH* Billy Paul - Me and Mrs. Jones

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum