Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 26: 30 juni t/m 6 juli 2024
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyVandaag om 9:44 van forzautregivo

» De Muzikale strijd der EK landen 1/8 finale-3
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyGisteren om 22:05 van sowhat

» Introquiz Juli staat klaar
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyGisteren om 21:45 van Berend

» Invalzaag wo: 3 juli.
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyGisteren om 21:02 van Roche

» Waar zijn de uitzendingen?
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyGisteren om 20:54 van Roche

» De Muzikale strijd der EK landen 1/8 finale-1
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyGisteren om 13:00 van Mirrr

» Last FM jaaroverzicht
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong EmptyGisteren om 12:15 van Mirrr

» Glastonbury Dag 3 30 juni 2024
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty01.07.24 8:23 van Boebstie

» Glastonbury Dag 2 Juni 2024
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty30.06.24 6:53 van Boebstie

» Juni 2024
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty30.06.24 1:34 van Grafmat

» Steunfonds 25: 23 t/m 29 juni 2024
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 18:59 van MrJohn

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 13:43 van sowhat

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 13:42 van sowhat

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 13:41 van sowhat

» *RTH* Drs. P - Veteraan
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 13:36 van sowhat

» *RTH* Special D – Nothing I won’t do
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 13:33 van sowhat

» *RTH* Full house – Standing on the inside
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 13:29 van sowhat

» Zat. 29-06: Orinoco Weekendsjowww
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 12:26 van Dave Evans

» Glastonbury Part I vrijdag 28 juni 2024
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty29.06.24 7:39 van Boebstie

» De Muzikale strijd der EK landen
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty28.06.24 23:05 van Mauricedegier


*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

+3
Jan...
Alex
sokratikos
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Labi Siffre - So Strong"?

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap0%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap0%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap8%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap17%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap17%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap33%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 33% 
[ 4 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap17%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap8%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap0%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_lcap0%*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  sokratikos 30.05.22 12:55

[25-05-2022]

Claudius Afolabi Siffre (Londen, 25 juni 1945) is een Britse singer-songwriter en dichter.

Begin jaren 70 en eind jaren 80 kreeg hij een aantal hits met onder meer "It Must Be Love" (1972) (later gecoverd door Madness), "Watch Me", "Nothing's Gonna Change" (in Nederland op donderdag 12 november 1987 TROS Paradeplaat op Radio 3) en "Listen To The Voices" (1988). Siffre's grootste hit was het - nu te ranken - nummer "(Something Inside) So Strong". Het protestlied tegen apartheid in Zuid-Afrika bereikte in Nederland in het voorjaar van 1987 de #3e positie in de Nederlandse Top 40 en in België bereikte het de #14e positie in de Vlaamse Ultratop 50; het nummer kwam verder tot #76 in Australie en piekte #4 in de UK en #2 in Ierland. "(Something Inside) So Strong" stond in alle edities van de NLse Top 2000 tussen #424 (in 2001) en #16 10(in 2020).

Behalve albums heeft Siffre ook een aantal dichtbundels en toneelstukken uitgebracht.




Laatst aangepast door sokratikos op 22.08.22 12:32; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10005
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  Alex 31.05.22 10:40

Ik speel regelmatig op de basgitaar het nummer "I got the..." van Labi Siffre. Zit een leuk basloopje in die Enimen nog gebruikt heeft in het nummer "My name is". Labi Siffre heeft een tijd over gedaan om die sample volledig goed te keuren. Hij was en is het namelijk niet eens met de homofobe en sexueel intimederende teksten van Eminem. Pas toen de teksten zijn aangepast heeft hij dus de volledige goedkeuring gegeven. En terecht uiteraard. "I got the...." is eigenlijk veel interessanter om zelf te spelen dan dit nummer wat we moeten ranken, en hoe vaker ik het speel hoe meer ik het waardeer. Met dank aan mijn basgitaar docent!

(Someting Inside) So Strong........tja. De gedachte waarom het geschreven is, dat geloof ik wel. Paste toen in de tijd, maar nu nog steeds, helaas. Ik mis alleen een body in dit nummer. Het is een balad maar neuh, ik kan er muzikaal helemaal niks mee. Wordt maar net aan een kleine 5.
Alex
Alex
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1179
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  Jan... 05.06.22 22:37

typisch 80s dat omkijken naar een ander mentaliteit. Is op zich prima maar als het zo dik bovenop zit dan hoeft het voor mij niet. Bovendien is het een slap nummer. want me nooit is bijgebleven. 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  Mirrr 07.06.22 21:42

Gaat wel, een 6.
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12109
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  Timmus 09.06.22 20:06

Dankzij Alex ken ik nu de oorsprong van Eminems My name is. Het betreffende nummer bevalt me veel beter dan de RTH.

Een 4 voor deze gladde en trage plaat.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16742
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  Frodo 11.06.22 1:12

Wel wat traag maar toch ook wel mooi.

7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7303
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  sowhat 09.07.22 13:49

Slappe hap. 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18817
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  sokratikos 22.08.22 12:32

Mwah, niet slecht, maar ik krijg er snel genoeg van. 5

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10005
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong Empty Re: *RTH* Labi Siffre - (Something Inside) So Strong

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum