Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 12:32 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 12:30 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 11:49 van Frodo

» Mei 2024
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 10:41 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 10:17 van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyVandaag om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent EmptyGisteren om 19:50 van Timmus


*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

+2
Mirrr
sowhat
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor 'Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent'?

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap0%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap0%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap0%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap29%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 29% 
[ 2 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap14%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 14% 
[ 1 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap14%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 14% 
[ 1 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap29%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 29% 
[ 2 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap14%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 14% 
[ 1 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap0%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_lcap0%*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 7
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  sowhat 18.04.22 15:24

[12-4]
Uit de serie Albums.
Tijdens de Album achtdaagse heeft Ard de geschiedenis van de langspeelplaat belicht. Mijn geschiedenis met de LP. Ondanks dat ik altijd meer van de singles ben geweest, vond ik de LP ook heel interessant. Het voordeel was dat je een uur lang naar verschillende tracks van je favoriete groep kon luisteren terwijl je maar één keer op hoefde te staan, om de plaat om te draaien. De CD vond ik al een stuk minder interessant. Dat was perfect en ik houd niet zo van perfectie. De LP was lekker gruizig en het net als bij de naaimachine vervangen van de naald gaf je het gevoel écht met muziek bezig te zijn. Nu is muziek voor mij voornamelijk gemak: als ik niet naar de radio of Orinoco luister, luister ik naar Spotify. Het voordeel is de enorme keuze.
De enorme stapel LP’s heb ik nog steeds. Ik heb ook nog een pick-up maar daar kan ik niets mee. De naald is stuk, ik heb geen boxen meer en er ligt een hele stapel dozen op. Maar iets zegt me: bewaren die hap. Het is jeugdsentiment.

Ik dacht ik ga eens een keer ad random een RtH doen. Ik pak de eerste van de stapel LP’s. Nou, dat was dus New boots and panties van Ian Dury. Ja, ook van zijn begeleidingsband The Blockheads maar die is ie vergeten op de hoes te zetten. Maar ik vergeef het Ian want ik houd van zijn droge manier van zingen en zijn vrolijke maar cynische teksten. De RtH valt op door de twee delen: de eerste rustig, de tweede snel. Ian was een grote fan van de rock ’n roll legende Gene Vincent. Misschien omdat hij net zoals Gene mank was? Alleen bij Ian kwam het door het zwemmen in besmet water en bij Gene werd zijn been verbrijzeld door een racemotor.


_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  Mirrr 19.04.22 20:24

Beetje saai nummer maar je inleiding is leuk, het nummer krijgt een 5 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  Timmus 22.04.22 19:40

1e minuut is totaal overbodig en daarna is het ook niet werelds. Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  Frodo 25.04.22 15:30

Wel aardig maar niet meer dan dat

6
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  sowhat 22.05.22 12:50

Leuk nummer hoor. 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  forzautregivo 27.05.22 14:28

Doelloos getokkel. Een 4

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  sokratikos 03.06.22 19:22

Ik kwam Ian Dury & The Blockheads laatst nog tegen in een Netflix-muziekdocumentaire en vernam daarin dat die band een groot voorbeeld was voor Madness. En een Nijmeegse muziekvriend van de vorige generatie vertelde dat een optreden van Ian Dury voor hem het beste optreden ooit was dat hij ooit bijwoonde. Het lijkt eigenlijk wel een ondergewaardeerde artiest. Ik ken zijn muziek eigenlijk ook niet zo goed. De RTH kende ik ook nog niet, terwijl blijkt dat Ian Dury zijn ziel en zaligheid in het schrijven van dit nummer heeft gelegd en het nummer ongeveer in elk optreden heeft gespeeld (zo meldt Wiki). Het groeit duidelijk bij vaker luisteren. Misschien moet ik dat bij zijn muziek sowieso maar vaker gaan doen. 7

Sweet Gene Vincent - Wikipedia

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent Empty Re: *RTH* Ian Dury & the Blockheads – Sweet Gene Vincent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum