Steunfonds 48: 28 november t/m 4 december 2021
+6
sokratikos
Mirrr
Ries
arjanh
sowhat
forzautregivo
10 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2021
Pagina 1 van 1
Welke plaat krijgt jouw voorkeur deze week?
Steunfonds 48: 28 november t/m 4 december 2021
Yes we zijn er weer! Het 48ste Steunfonds van het jaar alweer. Het einde van 2021 nadert en nog maar een paar platen hebben de kans om zich dit jaar tot winnaar en daarmee tot Orinoco Flow Schijf te kronen. Dat is Gabriels alvast gelukt. Zijn onderscheidende bijdrage werd flink gewaardeerd en dus is Bloodline overtuigend de winnaar van afgelopen week. The War On Drugs zit met de gebakken peren, want zij eindigen voor de derde keer op de tweede plaats en moeten derhalve het strijdtoneel verlaten. Tusky en C Duncan hadden voor een tweede plaats getekend. Vier verse kandidaten dus deze week.
Eindstand week 42:
1. Gabriels - Bloodline [8 stemmen]
2. The War On Drugs - Change [5 stemmen]
3. Tusky - Trail & Terror [3 stemmen]
3. C Duncan - Alluvium [3 stemmen]
De kandidaten voor week 48:
1. Softcult - Perfect Blue
De Canadese tweelingzusjes Phoenix en Mercedes Arn-Horn hebben moeite met kiezen en daarom verkopen ze de sound van hun band Softcult maar als grunge shoegaze dreampop indie. Blijft deze opvallende mix van stijlen fier overeind ten opzichte van de concurrentie?
2. The Snuts - Burn The Empire
Laat het maar aan The Snuts uit Glasgow over om de boel in vuur en vlam te zetten. Gaat deze Steunfonds-deelname in rook op of doorstaan ze deze vuurproef?
3. VanWyck - I Was Innocent
Achter VanWyck gaat de Amsterdamse singer-songwriter Christien Oele schuil. Haar subtiele folkliedjes bereiken een steeds breder publiek en nu mag VanWyck ook het Steunfonds zien te veroveren.
4. Trentemøller - Dead Or Alive
Zin in wat elektronicaspektakel? Met Trentemøller zit je dan wel gebakken. De strijd in het Steunfonds gaat voor de Deense muzikant op leven en dood, getuige de titel van zijn nieuwe single.
Eindstand week 42:
1. Gabriels - Bloodline [8 stemmen]
2. The War On Drugs - Change [5 stemmen]
3. Tusky - Trail & Terror [3 stemmen]
3. C Duncan - Alluvium [3 stemmen]
De kandidaten voor week 48:
1. Softcult - Perfect Blue
De Canadese tweelingzusjes Phoenix en Mercedes Arn-Horn hebben moeite met kiezen en daarom verkopen ze de sound van hun band Softcult maar als grunge shoegaze dreampop indie. Blijft deze opvallende mix van stijlen fier overeind ten opzichte van de concurrentie?
2. The Snuts - Burn The Empire
Laat het maar aan The Snuts uit Glasgow over om de boel in vuur en vlam te zetten. Gaat deze Steunfonds-deelname in rook op of doorstaan ze deze vuurproef?
3. VanWyck - I Was Innocent
Achter VanWyck gaat de Amsterdamse singer-songwriter Christien Oele schuil. Haar subtiele folkliedjes bereiken een steeds breder publiek en nu mag VanWyck ook het Steunfonds zien te veroveren.
4. Trentemøller - Dead Or Alive
Zin in wat elektronicaspektakel? Met Trentemøller zit je dan wel gebakken. De strijd in het Steunfonds gaat voor de Deense muzikant op leven en dood, getuige de titel van zijn nieuwe single.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Re: Steunfonds 48: 28 november t/m 4 december 2021
Snuts klinkt wel als het zoveelste leuke gitaarbandje maar blijkt toch tegen te vallen, teveel coldplay achtige oh-oh-oh's waardoor ze bij mij aan het verkeerde adres zijn.
VanWyck best aardig, erg rustig.
Trentemoller best aardig, lekker hard dance nummer
maar natuurlijk stem ik Softcult, een van de beste ontdekkingen van dit jaar. In mijn weeklijsten hebben ze al met tig nummers gestaan, dit jaar hun debuut-ep uitgebracht maar ook daarna alweer een paar singles. Dit is niet perse de beste van ze maar wel behoorlijk representatief. Soms gaat het meer richting dreampop, soms zoals de vorige single BWBB meer richting grunge met een Veruca Salt gevoel. Deze wat er tussen in.
VanWyck best aardig, erg rustig.
Trentemoller best aardig, lekker hard dance nummer
maar natuurlijk stem ik Softcult, een van de beste ontdekkingen van dit jaar. In mijn weeklijsten hebben ze al met tig nummers gestaan, dit jaar hun debuut-ep uitgebracht maar ook daarna alweer een paar singles. Dit is niet perse de beste van ze maar wel behoorlijk representatief. Soms gaat het meer richting dreampop, soms zoals de vorige single BWBB meer richting grunge met een Veruca Salt gevoel. Deze wat er tussen in.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik kies voor The Snuts
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het was nog knap lastig kiezen, maar uiteindelijk weet de fijne mix van dream pop en alternatieve rock van Softcult mij het meest te overtuigen.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Het zat dicht bij elkaar deze keer, maar ik werd toch uiteindelijk het meest geraakt door VanWijck, erg fijne sound!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Heel lastig deze week. Het ligt dichtbij elkaar, zoals Dave en Ivo ook al zeggen. Een extra luisterbeurt levert niets anders op.
Uiteindelijk wint Softcult nipt, een aantrekkelijke vermenging van muzikale invloeden.
Uiteindelijk wint Softcult nipt, een aantrekkelijke vermenging van muzikale invloeden.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Twee aardige en twee goede nummers.
The Snuts brachten dit jaar al een volwaardig album uit en zitten blijkbaar niet stil. Hun nieuwe single is prima te verteren, maar ook weer niet heel bijzonder. Bij Softcult heb ik het idee dat er eerst heel andere muziek onder zat; er zit nu iets niet-harmonieus in, alsof een nummer van Atomic Kitten in een rockversie is opgenomen.
VanWyck (de naam van haar oma) was één van mijn ontdekkingen van 2020, wat een prachtige liedjes heeft deze dame gemaakt. Deze is ook weer dik in orde, maar verliest het uiteindelijk van de vierde kandidaat. Ik ben Trentemøller een stuk rustiger gewend, maar jeetje, wat is dit een lekkere trip zeg, doet in de verte denken aan het stevigere werk van Public Service Broadcasting. Heerlijke opbouw in dit nummer.
The Snuts brachten dit jaar al een volwaardig album uit en zitten blijkbaar niet stil. Hun nieuwe single is prima te verteren, maar ook weer niet heel bijzonder. Bij Softcult heb ik het idee dat er eerst heel andere muziek onder zat; er zit nu iets niet-harmonieus in, alsof een nummer van Atomic Kitten in een rockversie is opgenomen.
VanWyck (de naam van haar oma) was één van mijn ontdekkingen van 2020, wat een prachtige liedjes heeft deze dame gemaakt. Deze is ook weer dik in orde, maar verliest het uiteindelijk van de vierde kandidaat. Ik ben Trentemøller een stuk rustiger gewend, maar jeetje, wat is dit een lekkere trip zeg, doet in de verte denken aan het stevigere werk van Public Service Broadcasting. Heerlijke opbouw in dit nummer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Nou tis mooi gelijk op, stemmen kan tot 18 uur
Gast- Gast
Ik ben van Trentemøller wel een wat dromeriger sound gewend, maar wat is dit lekker zeg! Hij wint het nipt van Softcult, waar eigenlijk alles in zit wat ik van shoegaze en dreampop verwacht, maar toch net iets ontbreekt - en de clip vind ik erg naar, die had ik er beter niet bij kunnen kijken.. De andere twee zijn verdienstelijke figuranten, niet slecht, maar kwamen nooit in aanmerking voor mijn stem. Trentemøller it is!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 48: 30 november t/m 6 december
» Steunfonds 48: 27 november t/m 3 december 202
» Steunfonds 45: 7 t/m 13 november 2021
» Steunfonds 49: 5 t/m 11 december 2021
» Steunfonds 50: 12 t/m 18 december 2021
» Steunfonds 48: 27 november t/m 3 december 202
» Steunfonds 45: 7 t/m 13 november 2021