Steunfonds 27: 4 t/m 10 juli
+9
Grafmat
sokratikos
Roche
Timmus
arjanh
Dave Evans
sowhat
Ries
forzautregivo
13 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2021
Pagina 1 van 1
Welke plaat krijgt jouw voorkeur deze week?
Steunfonds 27: 4 t/m 10 juli
Het is weer Steunfonds-tijd! Erg bitter was de strijd de afgelopen week niet. Cats On Trees blies liefst 10 stemmers omver met haar sfeervolle nummer Please Please Please en wint daarmee overtuigend het Steunfonds. Alleen Blaudzun kwam nog een beetje in buurt, maar zijn 5 stemmen zijn een doekje voor het bloeden. Blaudzun mag het nog een weekje proberen. Man Without Country bleek vooral een Man Without Votes en de vaccinatiebereidheid op dit forum bleek minimaal, gelet op de 0 stemmen voor The Vaccines.
Eindstand week 26:
1. Cats On Trees - Please Please Please [10 stemmen]
2. Blaudzun - Running To Meet The Sundown [5 stemmen]
3. Man Without Country - Ultra-Nightmare [1 stem]
4. The Vaccines - Back In Love City [0 stemmen]
De kandidaten voor week 27:
1. Blaudzun - Running To Meet The Sundown
Blaudzun keert terug voor de tweede etappe. Het gat naar de overwinning van het Steunfonds vorige week was bijzonder groot, maar dat kan deze week weer helemaal anders liggen. Als Blaudzun zijn vijf stemmers van vorige week wéér kan overtuigen, is dat al een enorme kickstart.
2. Big Red Machine ft. Taylor Swift - Renegade
Na het verschijnen van Justin Vernon op dat prachtige album Folklore van Taylor Swift vorig jaar, had TayTay nog wat wisselgeld te betalen. En dat is nu gedaan: Swift duikt op in de nieuwe single van Big Red Machine, de samenwerking tussen de Bon Iver-frontman en Aaron Dessner van The National. Benieuwd of deze collectie muzikale zwaargewichten overeind blijft in het Steunfonds.
3. Pond - Toast
Pond zorgt dit Steunfonds voor het ontbijt. De Australiërs serveren een dromerige en melodieuze toast die hopelijk de honger kan stillen.
4. The Kings Of Frog Island - Beyond The Void
Stonerrock in het Steunfonds: het komt niet heel vaak voor. Maar nu breken The Kings Of Frog Island in met muziek die zij zelf omschrijven als Heavy Psychedelic Space Rock, Stoner, Doom, Trippy, Ambient and Drop Tuned Rock. Of de stemmers het als een lekkere trip ervaren, weten we over een week.
Eindstand week 26:
1. Cats On Trees - Please Please Please [10 stemmen]
2. Blaudzun - Running To Meet The Sundown [5 stemmen]
3. Man Without Country - Ultra-Nightmare [1 stem]
4. The Vaccines - Back In Love City [0 stemmen]
De kandidaten voor week 27:
1. Blaudzun - Running To Meet The Sundown
Blaudzun keert terug voor de tweede etappe. Het gat naar de overwinning van het Steunfonds vorige week was bijzonder groot, maar dat kan deze week weer helemaal anders liggen. Als Blaudzun zijn vijf stemmers van vorige week wéér kan overtuigen, is dat al een enorme kickstart.
2. Big Red Machine ft. Taylor Swift - Renegade
Na het verschijnen van Justin Vernon op dat prachtige album Folklore van Taylor Swift vorig jaar, had TayTay nog wat wisselgeld te betalen. En dat is nu gedaan: Swift duikt op in de nieuwe single van Big Red Machine, de samenwerking tussen de Bon Iver-frontman en Aaron Dessner van The National. Benieuwd of deze collectie muzikale zwaargewichten overeind blijft in het Steunfonds.
3. Pond - Toast
Pond zorgt dit Steunfonds voor het ontbijt. De Australiërs serveren een dromerige en melodieuze toast die hopelijk de honger kan stillen.
4. The Kings Of Frog Island - Beyond The Void
Stonerrock in het Steunfonds: het komt niet heel vaak voor. Maar nu breken The Kings Of Frog Island in met muziek die zij zelf omschrijven als Heavy Psychedelic Space Rock, Stoner, Doom, Trippy, Ambient and Drop Tuned Rock. Of de stemmers het als een lekkere trip ervaren, weten we over een week.
Swift en Vernon, i rest my case
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Re: Steunfonds 27: 4 t/m 10 juli
Swift en Vernon hebben een leuk niets aan de hand popliedje, die worden het.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Taylor Swift, blijf het proberen en proberen. Snap niet de jubel stemming bij velen.
Gewoontjes, eigenlijk ook geen fijne stem. Maar ik blijf het proberen.
De Stonerock van Frog Island is me een pondje of 50 te zwaar,
wordt er niet door geraakt (gelukkig)
Blaudzun, de vaste steunfonds klant en koning jodelaar, het blijft lekker int gehoor.
Pond, mag het een ietsje meer zijn? Ohja zeg, heel weekend al aan
deze fijne chille 80’s vibe.
Wordt hier blij van, met het volle gewicht druk ik op het keuze knopje Toast!
Gewoontjes, eigenlijk ook geen fijne stem. Maar ik blijf het proberen.
De Stonerock van Frog Island is me een pondje of 50 te zwaar,
wordt er niet door geraakt (gelukkig)
Blaudzun, de vaste steunfonds klant en koning jodelaar, het blijft lekker int gehoor.
Pond, mag het een ietsje meer zijn? Ohja zeg, heel weekend al aan
deze fijne chille 80’s vibe.
Wordt hier blij van, met het volle gewicht druk ik op het keuze knopje Toast!
Gast- Gast
Taylor Swift vind ik ook verre van bijzonder hoor. Ook deze plaat doet het hem weer niet voor mij.
Pond had ooit met Sitting up on our crane een alleraardigste plaat in het Steunfonds. Deze is wel aardig maar ook weer niet zo bijzonder dat hij het wordt!
De stonerrock van The Kings of Frog Island is wel enigszins verrassend. Komt best goed bij mij binnen.
Maar allemaal leggen ze het toch af tegen Blaudzun, die eindelijk weer eens een goede plaat heeft gemaakt!
Pond had ooit met Sitting up on our crane een alleraardigste plaat in het Steunfonds. Deze is wel aardig maar ook weer niet zo bijzonder dat hij het wordt!
De stonerrock van The Kings of Frog Island is wel enigszins verrassend. Komt best goed bij mij binnen.
Maar allemaal leggen ze het toch af tegen Blaudzun, die eindelijk weer eens een goede plaat heeft gemaakt!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Toen ik de beschrijvingen las dacht ik: het wordt Kings of Frog Island.
Ik heb gestemd: Kings of Frog Island.
Bij dit soort muziek hangt veel af van de zang vind ik, gelukkig is die hier ok. Soms wordt het te schreeuwerig maar nu dus niet.
Taylor en de rest best aardig countrypopliedje. Gelukkig doet zij wel de meeste leadzang.
Pond hield ik niet vol. Bijna net zo erg als Blaudzun.
en ik bleek de Kings al te kennen, ging even verder kijken en dacht bij de hoes van hun eerste album: die komt me bekend voor. Vriend van me gevraagd en jahoor, die heeft hij in de kast staan
Ik heb gestemd: Kings of Frog Island.
Bij dit soort muziek hangt veel af van de zang vind ik, gelukkig is die hier ok. Soms wordt het te schreeuwerig maar nu dus niet.
Taylor en de rest best aardig countrypopliedje. Gelukkig doet zij wel de meeste leadzang.
Pond hield ik niet vol. Bijna net zo erg als Blaudzun.
en ik bleek de Kings al te kennen, ging even verder kijken en dacht bij de hoes van hun eerste album: die komt me bekend voor. Vriend van me gevraagd en jahoor, die heeft hij in de kast staan
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Die Marrk heeft met zijn volle gewicht op het knopje van de broodrooster gedrukt; het kostte me een halfuur om het te herstellen. Maar nu kan ik er ook op drukken, want Pond is duidelijk de beste van de vier (al vond ik de vorige vrijgegeven singles van het nieuwe album wel beter).
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
The Kings of Frog...een lekkere portie stoner...zal eens tijd worden..
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3549
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Blaudzun valt het minst op van de vier. Pond is bijzonder verslavend. Gek genoeg gebeurt er voor je gevoel helemaal niet zoveel, maar toch blijft het de aandacht vasthouden. Big Red Machine en Taylor vormen een prima combinatie. Niet zo mooi als Exile, maar wel zeer onderhoudend. Toch wint The Kings Of Frog Island het op overtuigingskracht. Lekkere riff, goede zang en altijd lekker als even zo'n stiltemomentje in zit die toch weer ontaardt in gitaarherrie. Hulde
Ivo heeft vergeten te stemmen of je was al heel vroeg met stemmen en post nu pas je commentaar Na mijn stem stonden de Kings op 2, daarna kwam roche en stonden ze op 3 en na jouw comment nog steeds 3.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
arjanh schreef:Ivo heeft vergeten te stemmen of je was al heel vroeg met stemmen en post nu pas je commentaar Na mijn stem stonden de Kings op 2, daarna kwam roche en stonden ze op 3 en na jouw comment nog steeds 3.
Het is de tweede optie. Ik had inderdaad al gestemd, maar nu pas mijn commentaar erbij gezet
Big Red Machine ft. Taylor Swift - Renegade : 13 in een dozijn
Pond - Toast : fijn sfeertje, maar wat anoniem
Blaudzun - Running To Meet The Sundown : prima song, al een paar keer op gestemd, maar nu is er wat beters...
The Kings Of Frog Island - Beyond The Void : lekkere stonersong, waarbij de zang veel 'poppier' is geproduceerd dan veelal het geval in dit genre. Fijne kennismaking
Pond - Toast : fijn sfeertje, maar wat anoniem
Blaudzun - Running To Meet The Sundown : prima song, al een paar keer op gestemd, maar nu is er wat beters...
The Kings Of Frog Island - Beyond The Void : lekkere stonersong, waarbij de zang veel 'poppier' is geproduceerd dan veelal het geval in dit genre. Fijne kennismaking
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Dit wordt een spannende strijd op deze manier
Deden er ook nog andere liedjes mee deze week?
Deden er ook nog andere liedjes mee deze week?
Lastige keus, alle 4 de platen vond ik meer dan de moeite waard. Toch de stem voor het fijne nummer van Big Red Machine en Taylor Swift.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Nou na 2x op Blaudzun gestemd te hebben verwacht ik niet dat die het deze keer wel gaat halen.
Gezien het commentaar van de kiezers op de andere platen, ik heb expres eens even gewacht
Dus kies ik nu voor The Kings Of Frog Island, wat een plaat zeg! Samen met Blaudzun veruit de twee die ik de beste vind
Gezien het commentaar van de kiezers op de andere platen, ik heb expres eens even gewacht
Dus kies ik nu voor The Kings Of Frog Island, wat een plaat zeg! Samen met Blaudzun veruit de twee die ik de beste vind
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik ben doorgaans een fan van Blaudzun en ik heb de laatste keren ook met overtuiging op hem gestemd, maar deze week steekt The Kings Of Frog Island er met kop en schouders bovenuit!
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Spuit 11 spuit modder zeggen ze maar ik wil toch gezegd hebben dat ik in de loop van week Kings of Frog Islands beter ben gaan vinden dan Taylor Swift c.c.
En laat die nou net gewonnen hebben
En laat die nou net gewonnen hebben
Leeftijd : 67
MrJohn en sokratikos vinden dit bericht leuk
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 28: 5 t/m 11 juli 2020
» Steunfonds 30: 27 juli t/m 2 aug
» Steunfonds 30: 22 t/m 28 juli
» Steunfonds 30: 19 t/m 25 juli 2020
» Steunfonds 29: 20 t/m 26 juli 2013
» Steunfonds 30: 27 juli t/m 2 aug