*RTH* Queen - Bohemian Rhapsody
+5
Mark
Vleertje
sowhat
Mauricedegier
Dave Evans
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Bohemian Rhapsody'
*RTH* Queen - Bohemian Rhapsody
[31-10-2009]
Een heel bijzonder verzoekje is er zojuist van mijn pallet gevallen.
Bijzonder omdat het een groep betreft die dit jaar al eens geweest is in Ranking the Hits en we eigenlijk niet van plan waren om binnen het jaar groepen twee maal op te laten duiken in dit topic!
Maar goed Marleen het dan wel een goede suggestie in huis om Beohemian Rhapsody op te laten draven.............
Namelijk een soort aftrap van het stemmen voor de Top2000 (zal toch vast zeer snel weer kunnen) en het feit dat deze plaat bijna alle edities op nummer 1 stond.
Maar hoe denken wij nu eigenlijk allemaal over dit nummer?!?
Nou daar zullen we dan snel achter komen
Een heel bijzonder verzoekje is er zojuist van mijn pallet gevallen.
Bijzonder omdat het een groep betreft die dit jaar al eens geweest is in Ranking the Hits en we eigenlijk niet van plan waren om binnen het jaar groepen twee maal op te laten duiken in dit topic!
Maar goed Marleen het dan wel een goede suggestie in huis om Beohemian Rhapsody op te laten draven.............
Namelijk een soort aftrap van het stemmen voor de Top2000 (zal toch vast zeer snel weer kunnen) en het feit dat deze plaat bijna alle edities op nummer 1 stond.
Maar hoe denken wij nu eigenlijk allemaal over dit nummer?!?
Nou daar zullen we dan snel achter komen
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Queen - Bohemian Rhapsody
Het nummer is prima. Alleen net wat te vaak gehoord, maar dat krijg je met klassiekers.
7
7
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik sluit me aan bij de motivatie van Maurice met twee eigen opmerkingen:
- ik heb het al zooooo vaak gehoord dat het me niets meer doet
- vroeger wél, omdat het zo knap in elkaar zit en zo nieuw was
Een 5 voor hoe ik het nu vind en een 9 hoe ik het vond toen ik het voor het eerst hoorde, maakt een 7.
- ik heb het al zooooo vaak gehoord dat het me niets meer doet
- vroeger wél, omdat het zo knap in elkaar zit en zo nieuw was
Een 5 voor hoe ik het nu vind en een 9 hoe ik het vond toen ik het voor het eerst hoorde, maakt een 7.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Hoe vaak ik dit ook nog zal horen en hoe vervelend ik dat dan misschien ook wel of niet vind, dit blijft en is een absoluut toonaangevend schitterend nummer met eeuwigheidswaarde in mijn oren en dus jawel daar is ie dan weer eens!!!! een vettige 10
Gast- Gast
Ik ga mee met de zevens. Het is ok maar niet het allerbeste wat ik ooit gehoord heb.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Dit krijgt van mij ook een 10. Een prachtig nummer wat bij mij niet gaat vervelen.
de kracht van RTH is toch wel het recenseren van een vergeten groep of nummer. Dus om nu het meest dood gegooide nummer hier te zetten....
Nou vooruit, het is niet slecht, maar de complete overkill heeft het nummer veel schade toegebracht. Het is ook wat aan de pompeuze kant en veel minder dan zusjes als Stairway to Heaven of Child in time. Bovendien vind ik Queen een erg vervelende groep in het algemeen. Ik hou het op een 6.
Nou vooruit, het is niet slecht, maar de complete overkill heeft het nummer veel schade toegebracht. Het is ook wat aan de pompeuze kant en veel minder dan zusjes als Stairway to Heaven of Child in time. Bovendien vind ik Queen een erg vervelende groep in het algemeen. Ik hou het op een 6.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik ben het grotendeels eens met Jan, alléén kan ik het nummer bijna niet meer aanhoren. Idd niet slecht, maar mijn oren zijn er niet meer tegen bestand, vandaar de '3'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Begin oktober ben ik naar One Night With Queen geweest ( zie concerten)..
Deze tribute band van Gary Mullen & The Works spelen al het werk van Queen bijna vlekkeloos na.
Echt alles klinkt zoals Queen dat gespeeld heeft.
Behalve........Bohrap !!
Het nummer begint gewoon, maar toen het close harmony gedeelte begon ( I see a little silhouet of a man, Scaramouch Scaramouch will you do the fandango enz. )..toen ging de band het podium af en hoorden we de originele stemmen van de mannen van de echte Queen...
Geen idee of het een eerbetoon was aan Queen..of dat ze dit gedeelte niet aankonden qua zang, maar het was wel verrassend.
Overigens wordt dit close harmony gedeelte gezongen door 3 leden van Queen...John Deacon zingt niet mee, terwijl je hem wel ziet ''zingen" op de clip.
Ik heb het nummer ook te vaak gehoord en ik vind 1 x per jaar wel genoeg bij de top 2000, waar het nodig eens vervangen moet worden door een andere nr.1
Maar het blijft een wereldnummer dat zijn gelijke niet kent en daarom van mij een 8
Deze tribute band van Gary Mullen & The Works spelen al het werk van Queen bijna vlekkeloos na.
Echt alles klinkt zoals Queen dat gespeeld heeft.
Behalve........Bohrap !!
Het nummer begint gewoon, maar toen het close harmony gedeelte begon ( I see a little silhouet of a man, Scaramouch Scaramouch will you do the fandango enz. )..toen ging de band het podium af en hoorden we de originele stemmen van de mannen van de echte Queen...
Geen idee of het een eerbetoon was aan Queen..of dat ze dit gedeelte niet aankonden qua zang, maar het was wel verrassend.
Overigens wordt dit close harmony gedeelte gezongen door 3 leden van Queen...John Deacon zingt niet mee, terwijl je hem wel ziet ''zingen" op de clip.
Ik heb het nummer ook te vaak gehoord en ik vind 1 x per jaar wel genoeg bij de top 2000, waar het nodig eens vervangen moet worden door een andere nr.1
Maar het blijft een wereldnummer dat zijn gelijke niet kent en daarom van mij een 8
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
En toch ga ik voor een 7. De groep Queen waren voor mij ras artiesten. Heb nog steeds grote bewondering voor Freddie.
Maar dit nummer........ een beetje teveel van het goede.
Maar dit nummer........ een beetje teveel van het goede.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Het blijft een vrijwel onovertroffen klassieker. Natuurlijk, hij hoort in het rijtje "te vaak gehoord" thuis, maar dit nummer is zo krachtig en origineel, dat het van mij nog steeds een 10 krijgt.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Paul de Leeuw, Bassie en Adriaan – Bohemian Rhapsody
» *RTH* Queen - One Vision
» *RTH* Dandy Warhols - Bohemian Like You
» *RTH* Weird Al Yankovic - Bohemian Polka
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Queen - One Vision
» *RTH* Dandy Warhols - Bohemian Like You