Battle 46: 2nd verse same as 1st
3 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Battles
Pagina 1 van 1
2nd verse
Battle 46: 2nd verse same as 1st
Second verse, same as the first... je komt het in meerdere liedjes tegen, vaak als verwijzing naar de Ramones al dan niet geflankeerd door een 'hey ho' of zelfs een 'gabba hey'.
Toch hebben ook de Ramones dit gewoon gejat, bij mijn weten komt het oorspronkelijk uit het nummer I'm Henry the Eight, I Am in de versie van Herman's Hermits.
In hoek 1: Herman's Hermits - I'm Henry VIII, I Am
Herma's Hermits is een britse 60s band, uit Manchester. De band scoorde hun eerste hit in 1964 en bleef gedurende een aantal jaren hits scoren. Henry the Eight was hun 2e nummer 1 single in de USA. Het nummer zelf is ouder, in diverse versies vanaf 1910 kwamen de refreinen en coupletten in een varierende hoeveelheid voor. In de UK werd dit nummer gek genoeg niet op single uitgebracht, misschien vanwege de naam 'willie' die er in voorkomt.In Nederland stond het slechts 3 weken in de top 40 maar ook 1x in de top 2000.
In hoek 2: Ramones - Judy is a Punk
In 1976 brachten de Amerikaanse Ramones hun debuutalbum uit. Op het album de eerste van 3 'naamnummers', Judy is a Punk werd nog gevolgd door 'Suzy is a Head Banger' op album 2 en 'Sheena is a Punk Rocker' op de derde. Het vreemde is wel dat in de tekst van het nummer niet Judy de punk is, maar Jackie. Judy is a runt, volgens mij vrij vertaald een meeloper.
Ook leuk: na de eerste 2 coupletten volgt de kreet 'third verse, different from the first'
Toch hebben ook de Ramones dit gewoon gejat, bij mijn weten komt het oorspronkelijk uit het nummer I'm Henry the Eight, I Am in de versie van Herman's Hermits.
In hoek 1: Herman's Hermits - I'm Henry VIII, I Am
Herma's Hermits is een britse 60s band, uit Manchester. De band scoorde hun eerste hit in 1964 en bleef gedurende een aantal jaren hits scoren. Henry the Eight was hun 2e nummer 1 single in de USA. Het nummer zelf is ouder, in diverse versies vanaf 1910 kwamen de refreinen en coupletten in een varierende hoeveelheid voor. In de UK werd dit nummer gek genoeg niet op single uitgebracht, misschien vanwege de naam 'willie' die er in voorkomt.In Nederland stond het slechts 3 weken in de top 40 maar ook 1x in de top 2000.
In hoek 2: Ramones - Judy is a Punk
In 1976 brachten de Amerikaanse Ramones hun debuutalbum uit. Op het album de eerste van 3 'naamnummers', Judy is a Punk werd nog gevolgd door 'Suzy is a Head Banger' op album 2 en 'Sheena is a Punk Rocker' op de derde. Het vreemde is wel dat in de tekst van het nummer niet Judy de punk is, maar Jackie. Judy is a runt, volgens mij vrij vertaald een meeloper.
Ook leuk: na de eerste 2 coupletten volgt de kreet 'third verse, different from the first'
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Re: Battle 46: 2nd verse same as 1st
Hoe leuk The Ramones ook zijn, in dit geval ga ik voor Herman's Hermits! Authentiek goed!
- Aantal berichten : 25408
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dat blijkt niet uit de stemmenDave Evans schreef:Hoe leuk The Ramones ook zijn, in dit geval ga ik voor Herman's Hermits! Authentiek goed!
Ik ga zelf in dit geval wel voor de Ramones, hoe leuk Herman's Hermits ook zijn.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Kan niet zo goed kiezen want ze zijn allebei leuk
Nou vooruit dan maar, de Ramones omdat ik daar zelf flink wat herinneringen aan heb haha
Nou vooruit dan maar, de Ramones omdat ik daar zelf flink wat herinneringen aan heb haha
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12294
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Soortgelijke onderwerpen
» Battle 29: battle of britpop
» Battle 36: 499/501
» Battle 9: One
» Battle 28: Hit
» Battle 30: Still Believe
» Battle 36: 499/501
» Battle 9: One