Battle 43: Tweetakt bandjes/nieuw nederlands
5 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Battles
Pagina 1 van 1
Tweetakt
Battle 43: Tweetakt bandjes/nieuw nederlands
Deze weken is in Utrecht het Tweetakjt festival bezig, een cultureel festival met ook elke avond bands. Ik ben dit jaar 2x geweest; 4 bands gezien met wisselend succes.
Het leek me aardig de 2 beste tegenover elkaar te zetten; toevallig komen ze beide van de popacademy in Amsterdam. Wat vinden jullie er van?
In hoek 1: EUT - Dusty Old Me
EUT bestaat uit 5 mensen: 2 vrouwen en 3 mannen. Hun muziek doet denken aan 90s indiepop met invloeden van oa. Blur al kan het ook zomaar ontploffen in een meer dansbare richting en is Metric niet ver weg. De band kreeg goede recensies na Eurosonic begin dit jaar en Paaspop een paar weken geleden. Er zijn nog maar een paar nummers gereleased maar live kunnen ze al een flinke set van albumlengte neerzetten, zoals ik heb ervaren, met alleen eigen nummers. Zeker een band om in de gaten te houden.
In hoek 2: Surf Aid-Kit - Get Schwifty
Surf Aid-Kit begon als 4 koppige instrumentale band met muziek die zweeft tussen Dick Dale en The Shadows. Met de komst van zangeres Valerie kreeg de band een nieuwe impuls en werd de surf regelmatig los gelaten voor degelijke pop/rock. Live wisselt de band vooralsnog de instrumentals af met gezongen nummers, mijn verwachting is wel dat de verhouding wel zal veranderen richting steeds meer gezongen nummers. In 2017 bracht de band al een EP uit waarop van de 5 nummers maar 1 instrumental.
Het leek me aardig de 2 beste tegenover elkaar te zetten; toevallig komen ze beide van de popacademy in Amsterdam. Wat vinden jullie er van?
In hoek 1: EUT - Dusty Old Me
EUT bestaat uit 5 mensen: 2 vrouwen en 3 mannen. Hun muziek doet denken aan 90s indiepop met invloeden van oa. Blur al kan het ook zomaar ontploffen in een meer dansbare richting en is Metric niet ver weg. De band kreeg goede recensies na Eurosonic begin dit jaar en Paaspop een paar weken geleden. Er zijn nog maar een paar nummers gereleased maar live kunnen ze al een flinke set van albumlengte neerzetten, zoals ik heb ervaren, met alleen eigen nummers. Zeker een band om in de gaten te houden.
In hoek 2: Surf Aid-Kit - Get Schwifty
Surf Aid-Kit begon als 4 koppige instrumentale band met muziek die zweeft tussen Dick Dale en The Shadows. Met de komst van zangeres Valerie kreeg de band een nieuwe impuls en werd de surf regelmatig los gelaten voor degelijke pop/rock. Live wisselt de band vooralsnog de instrumentals af met gezongen nummers, mijn verwachting is wel dat de verhouding wel zal veranderen richting steeds meer gezongen nummers. In 2017 bracht de band al een EP uit waarop van de 5 nummers maar 1 instrumental.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Re: Battle 43: Tweetakt bandjes/nieuw nederlands
Ik kies voor Surf Aid-Kit. Gewoon een goed nummer!
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Kies voor Surf Aid-Kit, dat heeft net meer pit
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12290
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Lekker plaatje hoor van Surf Aid Kit, die wordt het!
- Aantal berichten : 25407
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Of Roy of Mirrr heeft niet gestemd
- Aantal berichten : 25407
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik zou geen van beide songs ooit kopen of downloaden, maar bij deze battle kies ik wel voor Surf Aid-Kit.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16694
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik heb het mezelf moeilijk gemaakt dit keer; anders dan de rest heb ik van beide bands een heel optreden gezien en dat gaat toch ook meewegen.
Puur op basis van deze 2 losse nummers zou ik denk ik ook voor Surf Aid-Kit gaan. Op basis van het optreden op Tweetakt zou het toch EUT worden.
Als ik kijk naar een verwachting van, zeg 2-3 jaar na nu verwacht ik dat EUT meer kans heeft richting een bekendheid als bv Sue the Night te gaan waarbij Surf Aid-Kit een iets te specifiek publiek zal aanspreken - hun nummers neigen soms wat naar The Mysterons zonder Hammond maar ja die zullen ook nooit echt groot worden.
Al met al en ook met de bovenstaande stemmen in acht genomen geef ik toch EUT mijn stem.
Puur op basis van deze 2 losse nummers zou ik denk ik ook voor Surf Aid-Kit gaan. Op basis van het optreden op Tweetakt zou het toch EUT worden.
Als ik kijk naar een verwachting van, zeg 2-3 jaar na nu verwacht ik dat EUT meer kans heeft richting een bekendheid als bv Sue the Night te gaan waarbij Surf Aid-Kit een iets te specifiek publiek zal aanspreken - hun nummers neigen soms wat naar The Mysterons zonder Hammond maar ja die zullen ook nooit echt groot worden.
Al met al en ook met de bovenstaande stemmen in acht genomen geef ik toch EUT mijn stem.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Soortgelijke onderwerpen
» Battle 29: battle of britpop
» Battle 9: One
» Battle 28: Hit
» Battle 30: Still Believe
» Battle 36: 499/501
» Battle 9: One
» Battle 28: Hit