Larry's Top 30 Albums van 2017
+2
Timmus
LarryMullen
6 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Muzieklijstjes
Pagina 1 van 1
Larry's Top 30 Albums van 2017
Mijn top 30 albums van 2017, een geweldig jaar voor muziek (vind ik)! Ook beschikbaar als top 70 in video-vorm:
30. Lorde – Melodrama | pop | 8.3
beste tracks: homemade dynamite, the louvre
29. Deaf Havana - All These Countless Nights | alt rock | 8.3
beste tracks: pensacola 2013, fever
28. Japanese Breakfast - Soft Sounds From Another Planet | indie rock/dream pop | 8.3
beste tracks: diving woman, machinist
27. Waxahatchee - Out In The Storm | indie rock | 8.3
beste tracks: no question, recite remorse
26. Creeper - Eternity, In Your Arms | punk rock/pop punk | 8.3
beste tracks: black rain, misery
25. In Hearts Wake - Ark | metalcore | 8.3
beste tracks: passage, overthrow
24. Beach Fossils - Somersault | dream pop | 8.3
beste tracks: saint ivy, sugar
23. As It Is - Okay | pop punk | 8.5
beste tracks: austen, soap
22. Pvris - All We Know Of Heaven, All We Need Of Hell | pop rock | 8.5
beste tracks: what's wrong, nola 1
21. Knuckle Puck - Shapeshifter | pop punk/alt rock | 8.5
beste tracks: wait, everyone lies to me
20. Gleemer - Anymore | shoegaze | 8.5
beste tracks: dryness, come down
19. Tigers Jaw - Spin | indie rock | 8.5
beste tracks: june, guardian
18. Mount Eerie - A Crow Looked At Me | indie folk | 8.5
beste tracks: real death, forest fire
17. '68 - Two Parts Viper | noise rock | 8.5
beste tracks: no montage, whether terrified or unafraid
16. Day Wave - The Days We Had | dream pop/shoegaze | 8.5
beste tracks: wasting time, home
15. Blood Command - Cult Drugs | post hardcore/pop | 8.8
beste tracks: you can't sit with us, ctrl + alt + del
14. The Maine - Lovely Little Lonely | pop rock | 8.8
beste tracks: how do you feel?, taxi
13. Julien Baker - Turn Out The Lights | indie folk | 8.8
beste tracks: turn out the lights, appointments
12. Slowdive - Slowdive | shoegaze | 8.8
beste tracks: no longer making time, slomo
11. A Will Away - Here Again | indie rock | 8.8
beste tracks: agoraphobia, pay raise
10. Movements - Feel Something | indie rock/post hardcore | 8.8
beste tracks: full circle, deadly dull
9. Cigarettes After Sex - Cigarettes After Sex | shoegaze/ambient | 8.8
beste tracks: each time you fall in love, john wayne
8. Counterparts - You're Not You Anymore | hardcore | 8.8
beste tracks: fragile limbs, no servant of mine
7. Fazerdaze - Morningside | shoegaze/dream pop | 8.8
beste tracks: misread, last to sleep
6. Manchester Orchestra - A Black Mile To The Surface | indie rock/alt rock | 9
beste tracks: the silence, lead SD
5. The Menzingers - After The Party | punk rock | 9
beste tracks: after the party, black mass
- Het mooiste aan 'After The Party' is dat de bandleden van The Menzingers nu in de 30 zijn, wat voor een punkband vaak als 'oud' wordt gezien. Hun reactie daarop is zichzelf de vraag stellen 'where are we gonna go now that our twenties are over' (in tellin' lies) en die beantwoorden met een album vol nostalgie, catchiness en een unieke mix van americana-punk en lyrics die bijzondere verhalen vertellen.
4. Gang Of Youths - Go Farther In Lightness | indie rock/alt rock | 9
beste tracks: do not let your spirit wane, fear and trembling
- Dit album speelt zich een beetje af als een film (en heeft dan ook die lengte!) over het leven van de zanger/lyricist die met het verliezen van zijn vrouw aan kanker veel heeft meegemaakt. De sound van de Australische band heeft veel weg van Bruce Springsteen en combineert harde rocksongs met prachtige langzamere nummers.
3. Fleet Foxes - Crack-Up | indie folk | 9
beste tracks: kept woman, crack up
- 'Crack-Up' is het minst toegankelijke Fleet Foxes album, maar misschien wel hun beste werk. Veel songs hebben ingewikkelde structuren en prachtige overgangen, en de hele band klinkt simpelweg geweldig.
2. Brand New - Science Fiction | alt rock/indie rock | 9.3
beste tracks: 137, lit me up
- Na bijna complete afwezigheid sinds 2009 bracht Brand New dit jaar uit het niets 'Science Fiction' uit. Het album is veel trager en focust meer op atmosfeer dan de aggressieve voorganger 'Daisy'. Veel songs hebben een geweldige opbouw en gezien het (hoogstwaarschijnlijk) het laatste album van de legendarische band is wordt er veel gefocust op het afronden van de carriere. Nummers verwijzen vaak naar eerdere albums van de band, waardoor de cirkel rond lijkt te komen en 'Science Fiction' een geweldig einde voor Brand New is.
1. Hundredth - Rare | shoegaze/indie rock | 9.3
beste tracks: neurotic, hole
- Tot kort geleden was Hundredth een harde metalcore band. Toen de leadsingle 'Neurotic' voor het nieuwe album 'Rare' werd uitgebracht eerder dit jaar bleek echter dat de band hun geluid compleet had veranderd naar shoegaze. Het feit dat de band uit de hardcore-scene komt blijkt uit het feit dat 'Rare' veel zwaarder is dan andere shoegaze albums, en daardoor een stuk intenser. De combinatie van deze sound met het dromerige van de zware reverb en prachtige melodieën zorgt ervoor dat 'Rare' het beste album van dit jaar is.
30. Lorde – Melodrama | pop | 8.3
beste tracks: homemade dynamite, the louvre
29. Deaf Havana - All These Countless Nights | alt rock | 8.3
beste tracks: pensacola 2013, fever
28. Japanese Breakfast - Soft Sounds From Another Planet | indie rock/dream pop | 8.3
beste tracks: diving woman, machinist
27. Waxahatchee - Out In The Storm | indie rock | 8.3
beste tracks: no question, recite remorse
26. Creeper - Eternity, In Your Arms | punk rock/pop punk | 8.3
beste tracks: black rain, misery
25. In Hearts Wake - Ark | metalcore | 8.3
beste tracks: passage, overthrow
24. Beach Fossils - Somersault | dream pop | 8.3
beste tracks: saint ivy, sugar
23. As It Is - Okay | pop punk | 8.5
beste tracks: austen, soap
22. Pvris - All We Know Of Heaven, All We Need Of Hell | pop rock | 8.5
beste tracks: what's wrong, nola 1
21. Knuckle Puck - Shapeshifter | pop punk/alt rock | 8.5
beste tracks: wait, everyone lies to me
20. Gleemer - Anymore | shoegaze | 8.5
beste tracks: dryness, come down
19. Tigers Jaw - Spin | indie rock | 8.5
beste tracks: june, guardian
18. Mount Eerie - A Crow Looked At Me | indie folk | 8.5
beste tracks: real death, forest fire
17. '68 - Two Parts Viper | noise rock | 8.5
beste tracks: no montage, whether terrified or unafraid
16. Day Wave - The Days We Had | dream pop/shoegaze | 8.5
beste tracks: wasting time, home
15. Blood Command - Cult Drugs | post hardcore/pop | 8.8
beste tracks: you can't sit with us, ctrl + alt + del
14. The Maine - Lovely Little Lonely | pop rock | 8.8
beste tracks: how do you feel?, taxi
13. Julien Baker - Turn Out The Lights | indie folk | 8.8
beste tracks: turn out the lights, appointments
12. Slowdive - Slowdive | shoegaze | 8.8
beste tracks: no longer making time, slomo
11. A Will Away - Here Again | indie rock | 8.8
beste tracks: agoraphobia, pay raise
10. Movements - Feel Something | indie rock/post hardcore | 8.8
beste tracks: full circle, deadly dull
9. Cigarettes After Sex - Cigarettes After Sex | shoegaze/ambient | 8.8
beste tracks: each time you fall in love, john wayne
8. Counterparts - You're Not You Anymore | hardcore | 8.8
beste tracks: fragile limbs, no servant of mine
7. Fazerdaze - Morningside | shoegaze/dream pop | 8.8
beste tracks: misread, last to sleep
6. Manchester Orchestra - A Black Mile To The Surface | indie rock/alt rock | 9
beste tracks: the silence, lead SD
5. The Menzingers - After The Party | punk rock | 9
beste tracks: after the party, black mass
- Het mooiste aan 'After The Party' is dat de bandleden van The Menzingers nu in de 30 zijn, wat voor een punkband vaak als 'oud' wordt gezien. Hun reactie daarop is zichzelf de vraag stellen 'where are we gonna go now that our twenties are over' (in tellin' lies) en die beantwoorden met een album vol nostalgie, catchiness en een unieke mix van americana-punk en lyrics die bijzondere verhalen vertellen.
4. Gang Of Youths - Go Farther In Lightness | indie rock/alt rock | 9
beste tracks: do not let your spirit wane, fear and trembling
- Dit album speelt zich een beetje af als een film (en heeft dan ook die lengte!) over het leven van de zanger/lyricist die met het verliezen van zijn vrouw aan kanker veel heeft meegemaakt. De sound van de Australische band heeft veel weg van Bruce Springsteen en combineert harde rocksongs met prachtige langzamere nummers.
3. Fleet Foxes - Crack-Up | indie folk | 9
beste tracks: kept woman, crack up
- 'Crack-Up' is het minst toegankelijke Fleet Foxes album, maar misschien wel hun beste werk. Veel songs hebben ingewikkelde structuren en prachtige overgangen, en de hele band klinkt simpelweg geweldig.
2. Brand New - Science Fiction | alt rock/indie rock | 9.3
beste tracks: 137, lit me up
- Na bijna complete afwezigheid sinds 2009 bracht Brand New dit jaar uit het niets 'Science Fiction' uit. Het album is veel trager en focust meer op atmosfeer dan de aggressieve voorganger 'Daisy'. Veel songs hebben een geweldige opbouw en gezien het (hoogstwaarschijnlijk) het laatste album van de legendarische band is wordt er veel gefocust op het afronden van de carriere. Nummers verwijzen vaak naar eerdere albums van de band, waardoor de cirkel rond lijkt te komen en 'Science Fiction' een geweldig einde voor Brand New is.
1. Hundredth - Rare | shoegaze/indie rock | 9.3
beste tracks: neurotic, hole
- Tot kort geleden was Hundredth een harde metalcore band. Toen de leadsingle 'Neurotic' voor het nieuwe album 'Rare' werd uitgebracht eerder dit jaar bleek echter dat de band hun geluid compleet had veranderd naar shoegaze. Het feit dat de band uit de hardcore-scene komt blijkt uit het feit dat 'Rare' veel zwaarder is dan andere shoegaze albums, en daardoor een stuk intenser. De combinatie van deze sound met het dromerige van de zware reverb en prachtige melodieën zorgt ervoor dat 'Rare' het beste album van dit jaar is.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Met Slowdive en Cigarettes After Sex zie ik in elk geval twee overeenkomsten. Maar goed, ik moet eerst mijn albumlijst van 2016 nog afmaken. Leuk trouwens, die video. Heb nog wel een paar namen die ik niet kende maar op het eerste gehoor goed klonken in een afspeellijst gezet.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Brand New zal Ries enorm aanspreken! Beste album bij mijzelf is jouw nummer 6!
_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25277
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Ha, we gaan 4 dubbelen wanneer ik m'n top 50 maak
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4681
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Een hoop ken ik niet. Gisteren meteen wat aan gedaan door van 16 en 7 wat te draaien in een shoegaze/dreampop-blokje.
Iig overlap met 12 en 9 als ik zo´n lijstje zou maken.
Iig overlap met 12 en 9 als ik zo´n lijstje zou maken.
_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Alles kan een mens gelukkig maken, maar een lijst met Japanese Breakfast, Day Wave, Slowdive, Julien Baker, Fleet Foxes, Cigarettes After Sex, Mount Eerie en Pvris helemaal.
_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
thanks allemaal, leuk te zien dat cigarettes after sex ook wel bekend is hier! had ik niet verwacht
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Jij onderschat Orinoco Radio Larry M.
_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25277
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel
Re: Larry's Top 30 Albums van 2017
Ik heb m'n lijst inmiddels ook gepost; de overeenkomsten zijn:
28. Japanese Breakfast - Soft Sounds From Another Planet | indie rock/dream pop | 8.3
beste tracks: diving woman, machinist
Bij mij op 36, een album dat ik eigenlijk nog maar net heb en nog niet echt goed genoeg ken om goed te boordelen.
Met name het eerste nummer (diving woman dus) was voor mij wel de aanleiding om het meteen te kopen.
27. Waxahatchee - Out In The Storm | indie rock | 8.3
beste tracks: no question, recite remorse
Bij mij de gedoodverfde nummer 1 is toch maar op 3 terecht gekomen. Valt-ie dan tegen? Nee natuurlijk niet.
Ik heb wel andere favoriete nummers: de singles Never Been Wrong en Silver, die uptempo stijl ligt me toch het best
13. Julien Baker - Turn Out The Lights | indie folk | 8.8
beste tracks: turn out the lights, appointments
Bij mij op 30, dit album had toch minder impact dan haar debuut al blijft het indrukwekkend met hoeveel emotie ze zingt.
7. Fazerdaze - Morningside | shoegaze/dream pop | 8.8
beste tracks: misread, last to sleep
Bij mij op 42, beetje wisselvallig album maar wel met een van de beste singles: Lucky Girl
28. Japanese Breakfast - Soft Sounds From Another Planet | indie rock/dream pop | 8.3
beste tracks: diving woman, machinist
Bij mij op 36, een album dat ik eigenlijk nog maar net heb en nog niet echt goed genoeg ken om goed te boordelen.
Met name het eerste nummer (diving woman dus) was voor mij wel de aanleiding om het meteen te kopen.
27. Waxahatchee - Out In The Storm | indie rock | 8.3
beste tracks: no question, recite remorse
Bij mij de gedoodverfde nummer 1 is toch maar op 3 terecht gekomen. Valt-ie dan tegen? Nee natuurlijk niet.
Ik heb wel andere favoriete nummers: de singles Never Been Wrong en Silver, die uptempo stijl ligt me toch het best
13. Julien Baker - Turn Out The Lights | indie folk | 8.8
beste tracks: turn out the lights, appointments
Bij mij op 30, dit album had toch minder impact dan haar debuut al blijft het indrukwekkend met hoeveel emotie ze zingt.
7. Fazerdaze - Morningside | shoegaze/dream pop | 8.8
beste tracks: misread, last to sleep
Bij mij op 42, beetje wisselvallig album maar wel met een van de beste singles: Lucky Girl
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4681
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht
Soortgelijke onderwerpen
» De beste albums van 2017
» Live Albums
» New Jersey music's 17 best albums of 2017
» Live Albums Top ?
» top 10 albums
» Live Albums
» New Jersey music's 17 best albums of 2017
» Live Albums Top ?
» top 10 albums
Wall Of Sound :: Sound :: Muzieklijstjes
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
|
|
Vandaag om 2:36 pm van MrJohn
» Introquiz April staat klaar
Vandaag om 1:19 pm van Paul
» Catch 22
Vandaag om 1:01 am van Grafmat
» April 2024
Vandaag om 12:59 am van Grafmat
» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
Gisteren om 11:28 pm van Grafmat
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Gisteren om 9:00 pm van Mirrr
» De top-1000 van 2023
do apr 25, 2024 6:25 pm van Timmus
» Wo 24-04 Sokra zaagt door
do apr 25, 2024 11:53 am van sokratikos
» *RTH* Pink - Funhouse
do apr 25, 2024 10:46 am van Timmus
» *RTH* Leon de Graaff – Pittsburg in the rain
do apr 25, 2024 10:41 am van Timmus
» *RTH* Alcazar - Crying at the Discoteque
do apr 25, 2024 10:37 am van Timmus
» *RTH* Staind - It's Been Awhile
do apr 25, 2024 10:35 am van Timmus
» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
do apr 25, 2024 10:32 am van Timmus
» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
do apr 25, 2024 10:29 am van Timmus
» Do. 25 april : Grabbelton
do apr 25, 2024 10:00 am van Roche
» Vr. 16 april 20:00: Catch22 & De Weekendstart
wo apr 24, 2024 10:39 pm van Grafmat
» *RTH* Lily Allen -22
wo apr 24, 2024 9:42 pm van Timmus
» *RTH* The Cure - Close To Me
wo apr 24, 2024 6:58 pm van Timmus
» Di. 23 april : Tussendoortje
di apr 23, 2024 8:29 pm van Roche
» *RTH* Nice - America
di apr 23, 2024 8:23 pm van sokratikos