Sportpools: Vuelta (Ronde van Spanje)
+3
sowhat
Jorg
Dave Evans
7 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Sportpools: Vuelta (Ronde van Spanje)
De ronde van Spanje is wel heel bijzonder dit jaar, want hij start in............Assen!!!
Bovendien een interressant deelnemers veld met de gebroeders Schleck, Cancellara, Valverde, Mosquera, S. Sanchez, Ivan Basso, Vladimir Efimkin, Roman Kreuziger,Andreas Klöden, Cadel Evans en onze Nederlandse hoop Robert Gesink
Voorts nog een redelijk sprintersveld met Tyler Farrar, André Greipel, Tom Boonen, Borut Bozic, Sebastiën Chavanel & Oscar Freire.
In ieder geval mooi genoeg om er weer een poule op los te laten!
Dus schrijf je nu in en zorg ervoor dat je tijdig een team gereed hebt staan!
www.sportpools.net
de regels:
Samenstelling van team
Een team bestaat uit 15 renners. 13 normale renners, 1 secret weapon en 1 kluns.
Zwarte lijst punten
Elke renner heeft een aantal zwarte lijst punten, varierend van 0 tot 5. De beste renners krijgen 5 punten toebedeeld. De mindere goden hebben geen zwarte lijst punten. Een team mag maximaal uit 20 zwarte lijst punten bestaan (uitzondering zie klunsregel). Dit ter voorkoming dat je de beste renners kunt selecteren en er dus wat meer gepuzzeld moet worden.
De kluns
De kluns is een speciale renner binnen je team. Deze renner bezorgt je namelijk geen punten, maar levert je verliespunten op als hij sterk presteert of de koers niet uitrijdt (zie puntentelling). Kies je een kluns met zwarte lijst punten dan mag je deze zwarte lijst punten extra besteden aan je 14 overige renners.
Voorbeeld: Renner X heeft 3 zwarte lijst punten en wordt als kluns gekozen. Voor de overige 14 renners mag je dus nu 20+3=23 punten uitbesteden. Aan jou de keuze om risico's te nemen met je klunskeuze om zodoende op papier een sterkere team te kunnen samenstellen ;-)
Secret Weapon
De secret weapon is het geheime wapen van je team. Deze renner zal in tegenstelling tot je andere renners onzichtbaar blijven voor de andere deelnemers tot het einde van de pool. De behaalde punten van je secret weapon worden pas op het einde van een pool bij het totaal van je team opgeteld. Een secret weapon mag geen zwarte lijst punten hebben.
Reserves
Vlak voor het begin van een grote ronde kunnen er nog verschuivingen optreden in de rennerslijst. Door deze verschuivingen kunnen teams op het laatste moment ongeldig worden. Om deze reden is het mogelijk om van te voren reserves aan te geven. Ongeldige teams die ongeldig zijn geworden door late verschuivingen in de rennerslijst worden door Sportpools geldig gemaakt.
Wij zelf doen natuurlijk weer mee met de subpoule: VVT2000!
www.sportpools.net
subpoule Vrienden van de Top 2000
VVT2000
wachtwoord: boudewijn
Bovendien een interressant deelnemers veld met de gebroeders Schleck, Cancellara, Valverde, Mosquera, S. Sanchez, Ivan Basso, Vladimir Efimkin, Roman Kreuziger,Andreas Klöden, Cadel Evans en onze Nederlandse hoop Robert Gesink
Voorts nog een redelijk sprintersveld met Tyler Farrar, André Greipel, Tom Boonen, Borut Bozic, Sebastiën Chavanel & Oscar Freire.
In ieder geval mooi genoeg om er weer een poule op los te laten!
Dus schrijf je nu in en zorg ervoor dat je tijdig een team gereed hebt staan!
www.sportpools.net
de regels:
Samenstelling van team
Een team bestaat uit 15 renners. 13 normale renners, 1 secret weapon en 1 kluns.
Zwarte lijst punten
Elke renner heeft een aantal zwarte lijst punten, varierend van 0 tot 5. De beste renners krijgen 5 punten toebedeeld. De mindere goden hebben geen zwarte lijst punten. Een team mag maximaal uit 20 zwarte lijst punten bestaan (uitzondering zie klunsregel). Dit ter voorkoming dat je de beste renners kunt selecteren en er dus wat meer gepuzzeld moet worden.
De kluns
De kluns is een speciale renner binnen je team. Deze renner bezorgt je namelijk geen punten, maar levert je verliespunten op als hij sterk presteert of de koers niet uitrijdt (zie puntentelling). Kies je een kluns met zwarte lijst punten dan mag je deze zwarte lijst punten extra besteden aan je 14 overige renners.
Voorbeeld: Renner X heeft 3 zwarte lijst punten en wordt als kluns gekozen. Voor de overige 14 renners mag je dus nu 20+3=23 punten uitbesteden. Aan jou de keuze om risico's te nemen met je klunskeuze om zodoende op papier een sterkere team te kunnen samenstellen ;-)
Secret Weapon
De secret weapon is het geheime wapen van je team. Deze renner zal in tegenstelling tot je andere renners onzichtbaar blijven voor de andere deelnemers tot het einde van de pool. De behaalde punten van je secret weapon worden pas op het einde van een pool bij het totaal van je team opgeteld. Een secret weapon mag geen zwarte lijst punten hebben.
Reserves
Vlak voor het begin van een grote ronde kunnen er nog verschuivingen optreden in de rennerslijst. Door deze verschuivingen kunnen teams op het laatste moment ongeldig worden. Om deze reden is het mogelijk om van te voren reserves aan te geven. Ongeldige teams die ongeldig zijn geworden door late verschuivingen in de rennerslijst worden door Sportpools geldig gemaakt.
Wij zelf doen natuurlijk weer mee met de subpoule: VVT2000!
www.sportpools.net
subpoule Vrienden van de Top 2000
VVT2000
wachtwoord: boudewijn
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: Sportpools: Vuelta (Ronde van Spanje)
Kijk de eerste 3 zijn al binnen in de poule!
1 0 Jaap2000 1581 0 0 0 0
2 0 DaveEvans 405 0 0 0 0
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
Wordt trouwens best nog wel een lastig poultje zonder een echt uitgesproken favoriet (géén Contador)
Bovendien zijn er hier ook renners die hier zijn puur ter voorbereiding op het W.K..................maar wat als ze opeens goed komen te staan in het klassement ?!?
Kunnen mannen als Sammy Sanchez en Alejandro Valverde ook echt mee in het absolute hooggebergte?
En hoe zullen de sprints gaan zonder een uitgesproken favoriet als Cavendish.
Al met al kon deze Vuelta weleens veel leuker gaan worden dan de wat zouteloze Tour!
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
Wordt trouwens best nog wel een lastig poultje zonder een echt uitgesproken favoriet (géén Contador)
Bovendien zijn er hier ook renners die hier zijn puur ter voorbereiding op het W.K..................maar wat als ze opeens goed komen te staan in het klassement ?!?
Kunnen mannen als Sammy Sanchez en Alejandro Valverde ook echt mee in het absolute hooggebergte?
En hoe zullen de sprints gaan zonder een uitgesproken favoriet als Cavendish.
Al met al kon deze Vuelta weleens veel leuker gaan worden dan de wat zouteloze Tour!
Het wordt inderdaad een lastige vuelta om te voorspellen. Veel mannen die kans maken om het klassement. Evans toch maar wel of niet opnemen na een matige tour, hoe staat Gesink er voor etc. Maar we gaan t gewoon weer proberen!
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Ik doe niet mee, want zoals bekend stem ik mijn seizoen af op de Tour de France
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Durf je nu al niet meer Sowhat? Ben je bang dat we gaan zeggen dat de Tour Poule een lucky shot was
Kom op zet in die titel
Kom op zet in die titel
Ik durf wel degelijk. Dat ik geen eendagsvlieg ben, heb ik wel bewezen door ook het EK-voetbalspel te winnen Maar de Vuelta volg ik nu eenmaal nooit, want het is van oudsher een voorbereidingswedstrijd op de WK. Ik doe ook niet mee aan een spel over de presidentsverkiezingen in de Malediven, want ook die volg ik niet
sowhat- Chief
Raar eigenlijk, want de Vuelta als wedstrijd is vaak veel mooier en spectaculairder dan de Tour. Bovendien is het een voorbereidingswedstrijd voor enkelen (Andy Schleck ?)
Valverde, Sanchez, Kreuziger, Gesink, Evans (mijn neef heeft nog wat goed te maken), Basso, Mosguera, Moreno, J Rodriquez, Devolder (heeft ook wat goed te maken), Garate, Kessiakoff, Andreas Klöden en anderen gaan er echt wel allemaal vol voor hoor!
Valverde, Sanchez, Kreuziger, Gesink, Evans (mijn neef heeft nog wat goed te maken), Basso, Mosguera, Moreno, J Rodriquez, Devolder (heeft ook wat goed te maken), Garate, Kessiakoff, Andreas Klöden en anderen gaan er echt wel allemaal vol voor hoor!
En we zitten al op 4:
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
Als eerste had ik mijn voorlopige lijstje ingediend, met de nadruk op voorlopig, want ik denk dat ik de lijst pas volgende week vrijdag of zaterdagochtend definitief zal maken. Andreas Kloden heb ik iig alweer kunnen schrappen.
Als kluns (die ik liever een meesterknecht noem) moest ik nu ook weer iemand verzinnen en heb daarom voorlopig gekozen voor Bram Tankink, hoewel ik er niet helemaal van overtuigd ben dat hij Madrid gaat halen. In de Tour had ik goed gegokt met Steven de Jongh als meesterknecht, maar ja, die is er in Spanje niet bij en stopt na dit seizoen helaas als profrenner.
Vorig jaar had ik Bram ook al eens als meesterknecht en toen heeft hij me niet teleurgesteld.
We zullen zien!
Als kluns (die ik liever een meesterknecht noem) moest ik nu ook weer iemand verzinnen en heb daarom voorlopig gekozen voor Bram Tankink, hoewel ik er niet helemaal van overtuigd ben dat hij Madrid gaat halen. In de Tour had ik goed gegokt met Steven de Jongh als meesterknecht, maar ja, die is er in Spanje niet bij en stopt na dit seizoen helaas als profrenner.
Vorig jaar had ik Bram ook al eens als meesterknecht en toen heeft hij me niet teleurgesteld.
We zullen zien!
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Kom op mensen! 4 Deelnemers, dat kan beter! Wie doet er nog mee?
Jorg- Moderator
Roche heeft zich inmiddels ook ingeschreven. We zijn dus al met zn 5en! Wie doet er nog meer mee? Er zijn hier toch nog veel meer wielerkenners! Sowhat, verdedig je eer!
Jorg- Moderator
Tot nu toe de volgende deelnemers:
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
5 0 bootje 1773 0 0 0 0
Waar blijft Vuelta kenner Grafmat met zijn team?
Denk er wel aan om op tijd je team klaar te maken!
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
5 0 bootje 1773 0 0 0 0
Waar blijft Vuelta kenner Grafmat met zijn team?
Denk er wel aan om op tijd je team klaar te maken!
Ik vond het trouwens erg lastig het team samen te stellen. Te veel goede renners en te veel renners met veel punten. Daardoor zelfs Valverde moeten schrappen, omdattie te veel kost. Maar goed, ben benieuwd!
Jorg- Moderator
Ja ben het met je eens Jorg, heel moeilijk om een aardig team te maken! Maar ach daarom is de Vuelta waarschijnlijk ook boeiender dan de Tour de France
Valverde is idd zo'n twistpunt, gaat hij nu wel of niet over de hoge cols komen ?!?
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Sammy Sanchez!
Valverde is idd zo'n twistpunt, gaat hij nu wel of niet over de hoge cols komen ?!?
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Sammy Sanchez!
Ik heb trouwens weer dezelfde kluns als ik altijd heb als ie meedoet. Stelt me nooit teleur
Jorg- Moderator
Laatste dag dat je kunt inschrijven!!!
Sowhat! Kom op joh! Verdedig je eer! Laat zien dat de tour geen toevalstreffer was
Jorg- Moderator
Aha Kaj en Paap doen ook mee
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
5 0 bootje 1773 0 0 0 0
6 0 kaj_666 932 0 0 0 0
7 0 Paap 1070 0 0 0 0
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
5 0 bootje 1773 0 0 0 0
6 0 kaj_666 932 0 0 0 0
7 0 Paap 1070 0 0 0 0
Jorg schreef:Sowhat! Kom op joh! Verdedig je eer! Laat zien dat de tour geen toevalstreffer was
Nogmaals, ik heb ook het EK Voetbalspel gewonnen en ik volg de Vuelta niet.
Maar goed, als je perse klop wilt krijgen: wanneer moet mijn team ingeleverd zijn?
sowhat- Chief
Nou, ik sta er ook op.
Ik mis alleen Grafmat nog. En Mau, mss ook leuk hier eens mee te doen.
Ik mis alleen Grafmat nog. En Mau, mss ook leuk hier eens mee te doen.
sowhat- Chief
Gezellig Sowhat!
Jorg- Moderator
Inderdaad Sowhat ook van de partij
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
5 0 bootje 1773 0 0 0 0
6 0 kaj_666 932 0 0 0 0
7 0 Paap 1070 0 0 0 0
8 0 sowhat 1934 0 0 0 0
3 0 Gorki 1656 0 0 0 0
4 0 Lance6 1337 0 0 0 0
5 0 bootje 1773 0 0 0 0
6 0 kaj_666 932 0 0 0 0
7 0 Paap 1070 0 0 0 0
8 0 sowhat 1934 0 0 0 0
Zo, mijn lijstje is definitief,
Het viel toch weer niet mee; de eerste tien had ik snel geselecteerd maar daarna werd het lastiger. En voor de reserves heb ik flink moeten gokken.
Helaas is ook nu weer een van mijn favorieten buiten de boot gevallen: hij had teveel zwarte punten.
Het feest kan beginnen!
(Maar eerst nog even hockey kijken)
Het viel toch weer niet mee; de eerste tien had ik snel geselecteerd maar daarna werd het lastiger. En voor de reserves heb ik flink moeten gokken.
Helaas is ook nu weer een van mijn favorieten buiten de boot gevallen: hij had teveel zwarte punten.
Het feest kan beginnen!
(Maar eerst nog even hockey kijken)
Jorg schreef:Gezellig Sowhat!
1 173 sowhat 1934 0 0 357 65
2 230 Jaap2000 1581 0 0 298 62
3 230 Lance6 1337 14 0 329 62
4 372 Paap 1070 0 0 332 55
5 640 bootje 1773 0 0 260 45
6 754 Gorki 1656 0 0 296 42
7 754 kaj_666 932 0 0 272 42
8 1171 DaveEvans 405 0 0 206 29
Vind je het nog steeds gezellig, Jorg
sowhat- Chief
Wat een sportweekend!
Terwijl wij met ons "mannen-ding" bezig waren en de beste nederlander in de proloog net naast het podium zagen grijpen (Jens Mouris), waren het de vrouwen die voor de prijzen moesten zorgen.
- WK Judo: goud voor wereldkampioene Marhinde Verkerk (<78 kg);
- WK Zeilen: goud voor Lobke Berkhout en Lisa Westerhof (470-klasse);
- WK roeien: goud voor de vier Nederlandse vrouwen (zonder stuurvrouw);
- WK dressuur: notabene brons, zilver en goud voor Anki van Grunsven, Adelinde Cornellisse en Edward Gal (hier wel een man met goud naast de twee vrouwen, dat dan weer wel);
- EK dameshockey: goud voor de dames na een schitterende 3-2 overwinning op Duitsland;
- Ook mooi om te zien: EK damesvoetbal waar de nederlandse dames voor het eerst aan meededen en het (normaal gesproken veel sterkere) Denemarken versloegen met 2-1 en daarmee door zijn naar de kwartfinale. Een mooie prestatie op hun eerste WK!
Wat kunnen de mannen daar vandaag nog tegenoverstellen?
De hockeymannen mogen strijden om de derde en vierde plaats; laten we hopen dat het brons wordt.
En vandaag misschien een nederlander vooraan in Emmen?
We zullen zien.
In Assen ben ik gisteren niet geweest maar gisterenavond wel even gekeken bij het Mercure-hotel (2 km bij mij vandaan), waar de teams van Euskatel en Andalucia logeren.
Even de enorme en indrukwekkende bussen bekeken en gezien hoe de mecaniciens druk bezig waren om alle fietsen te soppen en schoon te spuiten en alles weer klaar te maken voor de eerste echte etappe.
Terwijl wij met ons "mannen-ding" bezig waren en de beste nederlander in de proloog net naast het podium zagen grijpen (Jens Mouris), waren het de vrouwen die voor de prijzen moesten zorgen.
- WK Judo: goud voor wereldkampioene Marhinde Verkerk (<78 kg);
- WK Zeilen: goud voor Lobke Berkhout en Lisa Westerhof (470-klasse);
- WK roeien: goud voor de vier Nederlandse vrouwen (zonder stuurvrouw);
- WK dressuur: notabene brons, zilver en goud voor Anki van Grunsven, Adelinde Cornellisse en Edward Gal (hier wel een man met goud naast de twee vrouwen, dat dan weer wel);
- EK dameshockey: goud voor de dames na een schitterende 3-2 overwinning op Duitsland;
- Ook mooi om te zien: EK damesvoetbal waar de nederlandse dames voor het eerst aan meededen en het (normaal gesproken veel sterkere) Denemarken versloegen met 2-1 en daarmee door zijn naar de kwartfinale. Een mooie prestatie op hun eerste WK!
Wat kunnen de mannen daar vandaag nog tegenoverstellen?
De hockeymannen mogen strijden om de derde en vierde plaats; laten we hopen dat het brons wordt.
En vandaag misschien een nederlander vooraan in Emmen?
We zullen zien.
In Assen ben ik gisteren niet geweest maar gisterenavond wel even gekeken bij het Mercure-hotel (2 km bij mij vandaan), waar de teams van Euskatel en Andalucia logeren.
Even de enorme en indrukwekkende bussen bekeken en gezien hoe de mecaniciens druk bezig waren om alle fietsen te soppen en schoon te spuiten en alles weer klaar te maken voor de eerste echte etappe.
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Vuelta (Ronde van Spanje)
» Sportpools: Vuelta 2011 (Ronde van Spanje)
» Vuelta (Ronde van Spanje) 2011
» WK Cross Spanje
» Ronde van Vlaanderen
» Sportpools: Vuelta 2011 (Ronde van Spanje)
» Vuelta (Ronde van Spanje) 2011
» WK Cross Spanje
» Ronde van Vlaanderen
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: