*RTH* Dimmu Borgir - Mourning Palace
+7
Roy
arjanh
Mirrr
Frodo
sowhat
Ries
forzautregivo
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Dimmu Borgir - Mourning Palace"?
*RTH* Dimmu Borgir - Mourning Palace
[2-11]
VERZOEKJE!!!!!!!!!
Noorwegen als muziekland. De gedachten gaan al snel naar Maria Mena of Madrugada. Maar waar de Noren écht groot in zijn: black metal. Mayhem, Gorgoroth, Dimmu Borgir. Dat is binnen zijn genre een lijst namen waar je als Noorwegen mee tØs kunt kØmen. Overigens ook een genre dat nou niet bepaald veel aandacht krijgt in RTH... Gelukkig zijn daar verzoekjes voor, om ons in de juiste richting te sturen! Dimmu Borgir debuteert in RTH.
VERZOEKJE!!!!!!!!!
Noorwegen als muziekland. De gedachten gaan al snel naar Maria Mena of Madrugada. Maar waar de Noren écht groot in zijn: black metal. Mayhem, Gorgoroth, Dimmu Borgir. Dat is binnen zijn genre een lijst namen waar je als Noorwegen mee tØs kunt kØmen. Overigens ook een genre dat nou niet bepaald veel aandacht krijgt in RTH... Gelukkig zijn daar verzoekjes voor, om ons in de juiste richting te sturen! Dimmu Borgir debuteert in RTH.
Laatst aangepast door forzautregivo op 02.11.16 13:08; in totaal 1 keer bewerkt
Venom is een invloedrijke metalband uit Engeland gevormd in 1979. Ze zijn de voornaamste pionier in het black metalgenre en hebben directe invloed gehad op het ontstaan van speedmetal, thrashmetal en deathmetal.
Mercyful Fate is een voormalige heavymetalband uit Kopenhagen, Denemarken, geformeerd in 1981. Hun teksten waren gebaseerd op satanische opvattingen en occultisme. De band werd tevens verantwoordelijk gesteld als een van de grondleggers van het genre black metal samen met bands als Celtic Frost, Venom, Hellhammer en Bathory.
Allemaal wel in de buurt van Noorwegen, dat dan weer wel
Mercyful Fate is een voormalige heavymetalband uit Kopenhagen, Denemarken, geformeerd in 1981. Hun teksten waren gebaseerd op satanische opvattingen en occultisme. De band werd tevens verantwoordelijk gesteld als een van de grondleggers van het genre black metal samen met bands als Celtic Frost, Venom, Hellhammer en Bathory.
Allemaal wel in de buurt van Noorwegen, dat dan weer wel
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Re: *RTH* Dimmu Borgir - Mourning Palace
Ik moet mijn bronnen toch beter lezen... Of niet gehaast tussen mijn werkzaamheden door een RTH plaatsen Zij zijn inspirators van Noorse black metal, geen onderdeel van. Scherp Ries
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een avond lang dit soort muziek kan me niet bekoren, maar als los nummer is het best leuk.
7
7
Hou hier wel van zo af en toe, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Mjah, ik kan me altijd te goed voorstellen hoe zo'n band op een dinsdagmiddag op een zolderkamer bijelkaar komt om nummers te bedenken en oefenen.
Dan kan ik het meteen niet meer serieus nemen. Een 4.
Overigens vind ik Immortal wel een goede black metal band, inderdaad ook uit Noorwegen.
Dan kan ik het meteen niet meer serieus nemen. Een 4.
Overigens vind ik Immortal wel een goede black metal band, inderdaad ook uit Noorwegen.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Hoewel ik misschien wel bekend sta als een liefhebber van het steviger werk heb ik nooit wat gekund met het genre black metal. Venom vond en vind ik bv echt een ramp. Dit nummer kan me ook niet bekoren en dat levert een 4 op.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Hier ben ik na 20 seconden al klaar mee. Ik hou best van metal of gothic rock, maar dit is onverstaanbaar en onnodig raggen op de instrumenten. Gewoon een 1 dus.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Verschrikkelijke herrie, niet langer dan 30 seconden aan te horen.
1
1
In Nijmegen rijdt een auto rond met op de achterkant een sticker van deze band. De vrouw die dit op haar auto had geplakt, liep op een parkeerplaats eens terug naar haar bolide, en hoorde in plat Nijmeegs accent zeggen over haar sticker: "Wa stit daor: domme burger?". Met deze anekdote is voor mij Dimmu Borgir voor altijd verbonden
Nadat ik een metal-zaagshow heb gemaakt van 6 uur lang, durf ik bijna niet meer te zeggen dat metal voor mij iets is voor zo nu en dan, want het was toen erg lekker om helemaal ´in´ te zitten. Black metal luister ik dan vrij weinig, maar dit is in dat subgenre wel erg melodieus. Het is dan ook niet voor niets het bekendste nummer van Dimmu Borgir. Ik hou er wel van. 8
Nadat ik een metal-zaagshow heb gemaakt van 6 uur lang, durf ik bijna niet meer te zeggen dat metal voor mij iets is voor zo nu en dan, want het was toen erg lekker om helemaal ´in´ te zitten. Black metal luister ik dan vrij weinig, maar dit is in dat subgenre wel erg melodieus. Het is dan ook niet voor niets het bekendste nummer van Dimmu Borgir. Ik hou er wel van. 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Los van de muziek fascineren dit soort bands me enorm. Dat theater vol geschminkte gezichten, duivelse symboliek, bloed, weet ik wat allemaal voor elementen. Ik kan zo een middag met structureel gefronste wenkbrauwen naar clips van Gorgoroth kijken.
Het voordeel hiervan is dat ik vergelijkingsmateriaal heb bij het beoordelen van deze RTH van Dimmu Borgir. Niet mijn kopje thee, maar in vergelijking met een hoop andere black metal is dit nog best melodieus. Een 7
Het voordeel hiervan is dat ik vergelijkingsmateriaal heb bij het beoordelen van deze RTH van Dimmu Borgir. Niet mijn kopje thee, maar in vergelijking met een hoop andere black metal is dit nog best melodieus. Een 7
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Op mijn middelbare school vormde zich een bandje dat vergelijkbare muziek speelde en zich Gimme Morbir noemde. Erg talentvol waren ze niet, maar goed, het waren wel mijn vrienden, dus ging ik gezellig naar de optredens toe. Mijn muziek zal het nooit worden, maar een ramp vind ik het ook weer niet. Een 5. Laatste minuut van dit nummer is wel veruit de beste.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: