Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan

+10
Roy
Frodo
Mauricedegier
Joostvdaa
Jan...
Dave Evans
arjanh
Ries
sowhat
forzautregivo
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan"?

*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap41%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 41% 
[ 7 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap0%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap0%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap18%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap12%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap6%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap18%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_lcap5%*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty *RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan

Bericht  forzautregivo 19.10.16 11:32

[15-10]

Ik weet dat de naam van Bløf op dit forum noemen is alsof je een Israëliër in hartje Teheran laat rondlopen (Laughing), maar na een geslaagd vriendenweekend in Zeeland past alleen deze Zeeuwse band in RTH.

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty Re: *RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan

Bericht  sowhat 19.10.16 11:37

Ik kan dit beslist niet hebben. 1

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan Empty Re: *RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan

Bericht  Ries 19.10.16 19:14

Dit wordt wel weer een alle eentjes zwemmen in het water RTH! Een 1!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  arjanh 19.10.16 19:43

Bløffer dan ik hebben kan... 1.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Dave Evans 19.10.16 20:18

Jammer dat sommigen niet gewoon naar de muziek luisteren.........want het kan je band niet zijn, maar een 1???
Als dit een buitenlandse band was geweest, dan vlogen de cijfers opeens omhoog.
Omdat dit gewoon kwaliteit is een 7 

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Jan... 19.10.16 21:57

Dave heeft gelijk, maar toch geef ik een 1.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Joostvdaa 19.10.16 22:52

Er is natuurlijk niets dat een 1 rechtvaardigt, ook als je niet van het genre of de band houdt, dat ben ik wel met Dave eens. Kwaliteit genoeg en best een aardige song. Er is echter ook niets wat een echt hoog cijfer zou rechtvaardigen. Daarvoor is het nummer te saai. Een 5.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Mauricedegier 19.10.16 23:53

Blof heeft best aardige nummers (vooral op het album Umoja), vind ik. Maar deze doet me vrij weinig.

4,5 . Ik ben vriendelijk en rond m naar boven af.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Frodo 20.10.16 13:24

Ik heb me altijd afgevraagd wat het nou precies is, dat er zulke heftige reacties loskomen wanneer het over Bløf gaat. Het zal toch niets te maken hebben met de literaire grachtengordel, die zich ernstig bedreigd voelde, en een heuse Bløf-bash-campagne voerde? Ik zie ze nog zitten bij DWDD, Joost Zwagerman en andere zichzelf literair voelende mensen. Lekker ongenuanceerd afgeven op de teksten van Peter Slager, waarbij een zin uit dit liedje als voorbeeld diende om duidelijk te maken hoe slecht het allemaal zou zijn.

Het ging om de zin "ik heb mijn handen op haar heupen maar mijn hoofd is bij de deur." Er werd echt gezegd dat dat natuurlijk niet kan: handen op haar heupen en tegelijkertijd zijn hoofd bij de deur. Of had hij soms armen van 6 meter? Op dat niveau speelde de 'discussie' (Bløf zelf was niet uitgenodigd) zich af. De volgende dag in De Volkskrant een brief van een neerlandicus die de 'argumenten' om zeep hielp en een compliment gaf voor de mooie beeldspraak handen-op-heupen-en-hoofd-bij-deur voor een man die in een relatie zit maar eigenlijk weg wil.

Enfin, sinds die tijd hoorde ik opeens hele volksstammen afgeven op Bløf. Daarvoor nooit. Daarna altijd. Heeft natuurlijk niets te maken met meedoen of na-apen, toch? DaveE heeft natuurlijk volkomen gelijk. Het kan je band niet zijn, smaken verschillen, enz, maar hier een 1 voor geven lijkt wel heel erg op een statement willen maken.

Verder hebben joost en mau ook gelijk, het album Umoja is het artistieke hoogtepunt uit hun carriere, daar staan diverse liedjes op die ik een 9 zou geven, en dit is toch wat minder. Vanwege bovenstaand verhaal over de heupen en de deur komt er een bonuspunt bij waardoor ik toch een 6 geef.

Laatst aangepast door Frodo op 22.10.16 19:46; in totaal 1 keer bewerkt
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  arjanh 20.10.16 18:23

Ik snap dan weer niet waarom er juist bij Bløf zo moeilijk gedaan wordt als er een 1 gegeven wordt.
Volgens mij heeft iedereen dit nummer, gevraagd of ongevraagd, genoeg gehoord om een weloverwogen cijfer te geven.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  arjanh 20.10.16 18:27

Wat het na-apen en napraten gaat, daar kan ik me wel in Frodo vinden. Of het nou gaat om Mart Smeets of Haren's Project X of iets anders, massahysterie gegarandeerd.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Roy 22.10.16 8:49

Voor mij was dit het begin van mijn Bløf antipathie. De eerste 2 albums vind ik nog steeds geweldig. Daarna ben ik alles een stuk minder gaan vinden. Toch weet ik zeker dat vrijwel iedereen dit kan meeblèren.

Dat laatste betekent dat het bij veel mensen in het geheugen is gebeiteld en daarom vind ik een één sterk overdreven. Ik trek een puntje af omdat ik het te vaak heb gehoord maar dan kom ik nog altijd op een 4.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Gast 22.10.16 12:42

Ik kan me prima vinden in de woorden van ome Dave inclusief het cijfer 7.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 27.10.16 14:24

Ik praat niemand na ik heb gewoon niks met Blof, heb het idee dat als ik er 1 van ze hoor, ik ze allemaal gehoord heb, al hebben ze wel een tweetal mooie nummers.
Deze krijgt van mij een 4, sorry Embarassed
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sokratikos 08.11.16 21:27

Ik heb weinig met of tegen Bløf - hun samenwerking met Cristina Blanco vond ik wel geslaagd: haar (fado)stem is een welkome aanvulling. Voor mij is het een band met een paar mooie nummers, en de rest verdwijnt in de anonieme achtergrond. Ook de RTH verdwijnt daarin. 4

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Timmus 24.11.16 19:28

De eerste vier studio-albums van BLOF zijn zonder meer van goede kwaliteit, een miskleun als Wat Zou Je Doen daargelaten. Blauwe Ruis leunde té zwaar op de dood van Chris, en daarna ging het toch bergafwaarts met bijbehorende tekstuele flaters.

Het door Frodo aangehaalde zinnetje "m'n handen op je heupen, maar m'n hoofd is bij de deur" vind ik juist wel een aardige en heldere voorstelling van hoe de ik-persoon zich voelt. Dat je zo'n zin letterlijk gaat nemen, tsja, dan kun je élk Nederlands nummer wel fileren (wat de jongens van De Snijtafel dan ook dankbaar doen, overigens op bijzonder geestige wijze).

Harder dan ik hebben kan staat op het beste BLOF-album Boven en krijgt een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  PPProfessor 24.11.16 23:00

Ik snap ook niet waar het door komt, maar alles aan deze band irriteert me zo enorm. De muziek stelt geen fuck voor en de teksten zijn allemaal zo gezocht. Het is over-the-top kitsch van de slechtste soort. En dan druk ik me heel mild uit Very Happy  1

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: