*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan
+10
Roy
Frodo
Mauricedegier
Joostvdaa
Jan...
Dave Evans
arjanh
Ries
sowhat
forzautregivo
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan"?
*RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan
[15-10]
Ik weet dat de naam van Bløf op dit forum noemen is alsof je een Israëliër in hartje Teheran laat rondlopen (), maar na een geslaagd vriendenweekend in Zeeland past alleen deze Zeeuwse band in RTH.
Ik weet dat de naam van Bløf op dit forum noemen is alsof je een Israëliër in hartje Teheran laat rondlopen (), maar na een geslaagd vriendenweekend in Zeeland past alleen deze Zeeuwse band in RTH.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Re: *RTH* Bløf - Harder Dan Ik Hebben Kan
Dit wordt wel weer een alle eentjes zwemmen in het water RTH! Een 1!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Bløffer dan ik hebben kan... 1.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Jammer dat sommigen niet gewoon naar de muziek luisteren.........want het kan je band niet zijn, maar een 1???
Als dit een buitenlandse band was geweest, dan vlogen de cijfers opeens omhoog.
Omdat dit gewoon kwaliteit is een 7
Als dit een buitenlandse band was geweest, dan vlogen de cijfers opeens omhoog.
Omdat dit gewoon kwaliteit is een 7
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave heeft gelijk, maar toch geef ik een 1.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Er is natuurlijk niets dat een 1 rechtvaardigt, ook als je niet van het genre of de band houdt, dat ben ik wel met Dave eens. Kwaliteit genoeg en best een aardige song. Er is echter ook niets wat een echt hoog cijfer zou rechtvaardigen. Daarvoor is het nummer te saai. Een 5.
Blof heeft best aardige nummers (vooral op het album Umoja), vind ik. Maar deze doet me vrij weinig.
4,5 . Ik ben vriendelijk en rond m naar boven af.
4,5 . Ik ben vriendelijk en rond m naar boven af.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik heb me altijd afgevraagd wat het nou precies is, dat er zulke heftige reacties loskomen wanneer het over Bløf gaat. Het zal toch niets te maken hebben met de literaire grachtengordel, die zich ernstig bedreigd voelde, en een heuse Bløf-bash-campagne voerde? Ik zie ze nog zitten bij DWDD, Joost Zwagerman en andere zichzelf literair voelende mensen. Lekker ongenuanceerd afgeven op de teksten van Peter Slager, waarbij een zin uit dit liedje als voorbeeld diende om duidelijk te maken hoe slecht het allemaal zou zijn.
Het ging om de zin "ik heb mijn handen op haar heupen maar mijn hoofd is bij de deur." Er werd echt gezegd dat dat natuurlijk niet kan: handen op haar heupen en tegelijkertijd zijn hoofd bij de deur. Of had hij soms armen van 6 meter? Op dat niveau speelde de 'discussie' (Bløf zelf was niet uitgenodigd) zich af. De volgende dag in De Volkskrant een brief van een neerlandicus die de 'argumenten' om zeep hielp en een compliment gaf voor de mooie beeldspraak handen-op-heupen-en-hoofd-bij-deur voor een man die in een relatie zit maar eigenlijk weg wil.
Enfin, sinds die tijd hoorde ik opeens hele volksstammen afgeven op Bløf. Daarvoor nooit. Daarna altijd. Heeft natuurlijk niets te maken met meedoen of na-apen, toch? DaveE heeft natuurlijk volkomen gelijk. Het kan je band niet zijn, smaken verschillen, enz, maar hier een 1 voor geven lijkt wel heel erg op een statement willen maken.
Verder hebben joost en mau ook gelijk, het album Umoja is het artistieke hoogtepunt uit hun carriere, daar staan diverse liedjes op die ik een 9 zou geven, en dit is toch wat minder. Vanwege bovenstaand verhaal over de heupen en de deur komt er een bonuspunt bij waardoor ik toch een 6 geef.
Het ging om de zin "ik heb mijn handen op haar heupen maar mijn hoofd is bij de deur." Er werd echt gezegd dat dat natuurlijk niet kan: handen op haar heupen en tegelijkertijd zijn hoofd bij de deur. Of had hij soms armen van 6 meter? Op dat niveau speelde de 'discussie' (Bløf zelf was niet uitgenodigd) zich af. De volgende dag in De Volkskrant een brief van een neerlandicus die de 'argumenten' om zeep hielp en een compliment gaf voor de mooie beeldspraak handen-op-heupen-en-hoofd-bij-deur voor een man die in een relatie zit maar eigenlijk weg wil.
Enfin, sinds die tijd hoorde ik opeens hele volksstammen afgeven op Bløf. Daarvoor nooit. Daarna altijd. Heeft natuurlijk niets te maken met meedoen of na-apen, toch? DaveE heeft natuurlijk volkomen gelijk. Het kan je band niet zijn, smaken verschillen, enz, maar hier een 1 voor geven lijkt wel heel erg op een statement willen maken.
Verder hebben joost en mau ook gelijk, het album Umoja is het artistieke hoogtepunt uit hun carriere, daar staan diverse liedjes op die ik een 9 zou geven, en dit is toch wat minder. Vanwege bovenstaand verhaal over de heupen en de deur komt er een bonuspunt bij waardoor ik toch een 6 geef.
Laatst aangepast door Frodo op 22.10.16 19:46; in totaal 1 keer bewerkt
Ik snap dan weer niet waarom er juist bij Bløf zo moeilijk gedaan wordt als er een 1 gegeven wordt.
Volgens mij heeft iedereen dit nummer, gevraagd of ongevraagd, genoeg gehoord om een weloverwogen cijfer te geven.
Volgens mij heeft iedereen dit nummer, gevraagd of ongevraagd, genoeg gehoord om een weloverwogen cijfer te geven.
arjanh- Music-Maniac !!!
Wat het na-apen en napraten gaat, daar kan ik me wel in Frodo vinden. Of het nou gaat om Mart Smeets of Haren's Project X of iets anders, massahysterie gegarandeerd.
arjanh- Music-Maniac !!!
Voor mij was dit het begin van mijn Bløf antipathie. De eerste 2 albums vind ik nog steeds geweldig. Daarna ben ik alles een stuk minder gaan vinden. Toch weet ik zeker dat vrijwel iedereen dit kan meeblèren.
Dat laatste betekent dat het bij veel mensen in het geheugen is gebeiteld en daarom vind ik een één sterk overdreven. Ik trek een puntje af omdat ik het te vaak heb gehoord maar dan kom ik nog altijd op een 4.
Dat laatste betekent dat het bij veel mensen in het geheugen is gebeiteld en daarom vind ik een één sterk overdreven. Ik trek een puntje af omdat ik het te vaak heb gehoord maar dan kom ik nog altijd op een 4.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik kan me prima vinden in de woorden van ome Dave inclusief het cijfer 7.
Gast- Gast
Ik praat niemand na ik heb gewoon niks met Blof, heb het idee dat als ik er 1 van ze hoor, ik ze allemaal gehoord heb, al hebben ze wel een tweetal mooie nummers.
Deze krijgt van mij een 4, sorry
Deze krijgt van mij een 4, sorry
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik heb weinig met of tegen Bløf - hun samenwerking met Cristina Blanco vond ik wel geslaagd: haar (fado)stem is een welkome aanvulling. Voor mij is het een band met een paar mooie nummers, en de rest verdwijnt in de anonieme achtergrond. Ook de RTH verdwijnt daarin. 4
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
De eerste vier studio-albums van BLOF zijn zonder meer van goede kwaliteit, een miskleun als Wat Zou Je Doen daargelaten. Blauwe Ruis leunde té zwaar op de dood van Chris, en daarna ging het toch bergafwaarts met bijbehorende tekstuele flaters.
Het door Frodo aangehaalde zinnetje "m'n handen op je heupen, maar m'n hoofd is bij de deur" vind ik juist wel een aardige en heldere voorstelling van hoe de ik-persoon zich voelt. Dat je zo'n zin letterlijk gaat nemen, tsja, dan kun je élk Nederlands nummer wel fileren (wat de jongens van De Snijtafel dan ook dankbaar doen, overigens op bijzonder geestige wijze).
Harder dan ik hebben kan staat op het beste BLOF-album Boven en krijgt een 8.
Het door Frodo aangehaalde zinnetje "m'n handen op je heupen, maar m'n hoofd is bij de deur" vind ik juist wel een aardige en heldere voorstelling van hoe de ik-persoon zich voelt. Dat je zo'n zin letterlijk gaat nemen, tsja, dan kun je élk Nederlands nummer wel fileren (wat de jongens van De Snijtafel dan ook dankbaar doen, overigens op bijzonder geestige wijze).
Harder dan ik hebben kan staat op het beste BLOF-album Boven en krijgt een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik snap ook niet waar het door komt, maar alles aan deze band irriteert me zo enorm. De muziek stelt geen fuck voor en de teksten zijn allemaal zo gezocht. Het is over-the-top kitsch van de slechtste soort. En dan druk ik me heel mild uit 1
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: