Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues

+7
forzautregivo
Roy
arjanh
Jan...
Ries
sowhat
Timmus
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Subterranean homesick blues"?

*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap0%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap0%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap7%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 0 ]
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap43%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 43% 
[ 6 ]
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap7%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap14%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 14% 
[ 2 ]
*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_lcap29%*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Vote_rcap 29% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 14

Enquête gesloten

*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty *RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues

Bericht  Timmus 16.10.16 20:26

[16-10-2016]

Nee, ik plaats niet The Master omdat hij toevallig een prijs heeft gewonnen. Nee: de vorige 3 RTH-artiesten begonnen met een B en ik heb besloten dat voort te zetten vandaag.

Goed, Bob Dylan. Omdat deze rubriek Ranking The Hits heet, vertel ik maar even dat de als Robert Zimmerman geboren Dylan tienmaal in de Top 40 stond (met solowerk, dus Traveling Wilbury's of The Band laat ik even achterwege). Hij haalde de top-10 met Like a rolling stone en Rainy Day Women #12 + 35; zijn grootste hit (nummer #3 in 1970) was Wigwam, maar dat is zo'n draak dat ik die maar even niet plaats. Wél in RTH: zijn eerste Nederlandse hitfeit.

Laatst aangepast door Timmus op 24.11.16 19:00; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty Re: *RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues

Bericht  sowhat 16.10.16 21:08

Zoals bekend let ik niet zo op de teksten. Ik vind dit een leuk nummer, lekker uuptempo en prima passend bij de stem van Dylan. 7

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues Empty Re: *RTH* Bob Dylan - Subterranean homesick blues

Bericht  Ries 17.10.16 9:07

Vaste waarde in mijn top 50 en derhalve rest mij nies anders dan hier een vette 10 voor te geven!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Jan... 17.10.16 23:16

ja, dit is de Bob waar ik van hou, de lijzige periode. Een 8 voor het nummer en een 10 voor de clip, 9
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  arjanh 17.10.16 23:44

Het zal niemand verbazen dat ik geen fan ben van Bob, toch valt dit nummer nog best mee. Kort en puntig, doet zelfs een beetje aan Jake Bugg denken.
Een voldoende geven gaat me te ver, maar een 5 moet kunnen.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Roy 18.10.16 0:53

Geweldige plaat van Dylan met een simpele maar daardoor mooie clip. Dit moet ik gewoon een 10 geven.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  forzautregivo 18.10.16 12:02

arjanh schreef:Kort en puntig, doet zelfs een beetje aan Jake Bugg denken.

Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld?

Een 10 van mijn kant btw! Weergaloze plaat

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Gast 18.10.16 13:08

Simpel, 10.

Gast
Gast

Bericht  arjanh 18.10.16 18:18

forzautregivo schreef:
arjanh schreef:Kort en puntig, doet zelfs een beetje aan Jake Bugg denken.

Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld?
Nou bij Jake Bugg denk ik nooit dat het me aan Dylan doet denken.
Bij dit Dylan nummer heb ik wel dat het me aan Jake Bugg doet denken Smile
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Frodo 20.10.16 13:37

Bob Dylan moest het altijd al van zijn liedjes hebben, want zijn stem is allerbelabberdst. Soms schreef hij prachtige songs. Terwijl de meeste necrologieën over zijn jaren 60 protestliedjes gingen denk ik toch vooral aan het album Desire uit de jaren 70, met de meeslepende verhalen en de fantastische stem van Emmylou Harris.

Natuurlijk produceerde hij ook in de jaren 60 prachtige liedjes. The Times They Are A-Changin, Knockin' On Heaven's Door en Like A Rolling Stone zijn pareltjes, waarbij het wel opvalt dat de mooiste uitvoeringen vaak cover-versies betreft.

Kortom, alle lof voor de importantie van het werk van Dylan, maar zijn eigen uitvoeringen waren niet allemaal even sterk. Zo ook de nu te ranken hit. Niet slecht hoor, maar om hier nou euforisch van te worden? Een 6 is veel meer op z'n plaats maar vanwege de Nobelprijs doe ik er een bonuspunt bovenop.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Mirrr 27.10.16 14:27

Ben niet zo grote fan van Dylan maar een aantal zijn er wel leuk, waaronder deze, een 7
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Joostvdaa 01.11.16 21:34

Ben geen groot liefhebber van onze Bob, maar deze vind ik wel aardig. Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  sokratikos 08.11.16 20:59

De RTH hoort wel bij de 1e nrs die ik van Dylan hoorde - en ook waarvan ik de clip zag (die erg leuk is). Het is niet bij mijn beste nrs van Dylan blijven horen. (Ik heb trouwens bij het 1e album van Jake Bugg voortdurend alleen maar aan vergelijking met de vroegste protestzanger Dylan gedacht.) Mijn beste Dylan-album blijft Blonde on Blonde, al is Desire nog een klein beetje in de buurt gekomen, vooral vanwege het prachtige One More Cup of Coffee. Voor de RTH een dikke 7

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Timmus 24.11.16 19:08

Niet dat hij kan zingen, maar tóch klinkt de stem hier prettig. En de muziek doet de rest. Niet meer in mijn lijst sinds ik ze wat korter houd, maar nog altijd een dikke 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: