*RTH* Dire Straits - Down to the waterline
+9
Laxus12
PPProfessor
Joostvdaa
Chevy
Jan...
Ries
Roy
sowhat
Timmus
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Down to the waterline"?
*RTH* Dire Straits - Down to the waterline
[08-09-2016]
Niet Frankrijk, niet Noord-Ierland, niet Griekenland, nee: Nederland is de onveiligste plek van Europa. Niet vanwege de Efteling, dat een vermeend doelwit voor terroristen zou zijn, niet vanwege het feit dat steeds meer ouderen op een elektrische fiets stappen die een tikkeltje te snel voor hun zijn, niet vanwege de risico's op hoorbeschadiging door het bestaan van bands als De Toppers, maar vanwege de gerede kans op natuurrampen. Aldus viel te lezen in het World Risk Report dat de United Nations University onlangs publiceerde. Mocht u naar aanleiding van dit bericht willen emigreren: Qatar is volgens de wetenschappers van de VN de veiligste plek als het om het risico op natuurrampen gaat: een gunstige ligging en hoge welvaart. Waag het niet te verhuizen naar Vanuatu; deze eilandengroep bungelt onderaan de lijst.
Onze hoge positie hebben we uiteraard te "danken" aan de zeespiegel en de vermeende stijging daarvan. Vandaar deze van Dire Straits, die na On every street en Money for nothing voor hun derde optreden in RTH tekenen.
Niet Frankrijk, niet Noord-Ierland, niet Griekenland, nee: Nederland is de onveiligste plek van Europa. Niet vanwege de Efteling, dat een vermeend doelwit voor terroristen zou zijn, niet vanwege het feit dat steeds meer ouderen op een elektrische fiets stappen die een tikkeltje te snel voor hun zijn, niet vanwege de risico's op hoorbeschadiging door het bestaan van bands als De Toppers, maar vanwege de gerede kans op natuurrampen. Aldus viel te lezen in het World Risk Report dat de United Nations University onlangs publiceerde. Mocht u naar aanleiding van dit bericht willen emigreren: Qatar is volgens de wetenschappers van de VN de veiligste plek als het om het risico op natuurrampen gaat: een gunstige ligging en hoge welvaart. Waag het niet te verhuizen naar Vanuatu; deze eilandengroep bungelt onderaan de lijst.
Onze hoge positie hebben we uiteraard te "danken" aan de zeespiegel en de vermeende stijging daarvan. Vandaar deze van Dire Straits, die na On every street en Money for nothing voor hun derde optreden in RTH tekenen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Dire Straits - Down to the waterline
Verbaast me niets, ik heb Groningen in columns al diverse keren het Nepal van Europa genoemd.
Het liedje is matig. 5
Het liedje is matig. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een 7. Goed nummer maar Dire Strsits heeft echt nog wel beter op het reportoire.
Mooie inleiding trouwens Timmus.
Mooie inleiding trouwens Timmus.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Buiten het prachtige, via Kaj's magistrale ontdekte en door mij zeer gewaardeerde, Telegraph Road, heb ik niks maar dan ook echt helemaal niets met DS. Dit uiterst saaie riedeltje vormt daarop geen uitzondering. Ja het zal allemaal muzikaal gezien uitstekend in elkaar steken zoals hun hele oeuvre maar ik vind het echt vooral dodelijk langzaam vooruit kabbelend. Een 2 van mijn kant.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ries, toch eens luisteren naar bijvoorbeeld 'Once upon a time in the west' van hun debuutalbum.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ach Roy er zijn ook best andere DS nummers die een kleine voldoende zouden scoren zoals Sultans, Brother en Romeo maar het gros is in mijn boekje echt een onvoldoende
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
D.S. behoort net als Nirvana tot de bands waarvan ik niet begrijp wat daar goed aan is, dit nummer ook weer het is zelfs te saai om bij in slaap te vallen, een 1.
Gast- Gast
Buiten Private en Sultana vind ik DS de Sybrand Bruma's van de popmuziek, totaal nikszeggend. Vooral dat eeuwige gepingel van Knoflook, het is altijd hetzelfde maar dan een variant. Het heeft echt wel kwaliteit, maar het boeit niet en wat een raar einde! Wel beter dan een standaard DS-je, daarom een 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Behalve dan dat het de opener is van hun tweede album Communiqué. Dit (Down to the Waterline) staat daarentegen wel op het debuut. Qua cijfer maakt het voor mij niet uit, allebei een 9.Roy schreef:Ries, toch eens luisteren naar bijvoorbeeld 'Once upon a time in the west' van hun debuutalbum.
Dire Straits is op een enkele uitzondering na altijd goed voor minimaal een 8. Wat een kwaliteit! Toevallig had ik gisteren weer eens een Dire Straits bui en hun hele oeuvre in de shuffle gezet voor de dagelijkse fietstocht van en naar m'n werk. Puur genieten. Dit nummer was niet voorbij gekomen, maar vind ik één van de beste van het debuutalbum. Ik vind de intro leuk gedaan en daarna is het gewoon een prima song. En dan hebben ze nog heel veel betere..
Een 9.
Een 9.
Joostvdaa schreef:Dire Straits is op een enkele uitzondering na altijd goed voor minimaal een 8. Wat een kwaliteit! Toevallig had ik gisteren weer eens een Dire Straits bui en hun hele oeuvre in de shuffle gezet voor de dagelijkse fietstocht van en naar m'n werk. Puur genieten. Dit nummer was niet voorbij gekomen, maar vind ik één van de beste van het debuutalbum. Ik vind de intro leuk gedaan en daarna is het gewoon een prima song. En dan hebben ze nog heel veel betere..
Een 9.
Geen verrassing, Joost. Ik vind het altijd jouw best deskundige mening te lezen, maar je smaak is wel heel erg binnen de lijntjes. Beetje Dave Evans-light. Ik ben gewoon benieuwd, waar je mee onderscheid van anderen. Er moet toch iets fouts of afwijkends zijn wat je leuk vind of iets algemeen geaccepteerde meuk wat jij helemaal niks bent. Ik ben gewoon benieuwd en het is geen kritiek heh.
Groetjes,
Jan
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Tja, elk nummer begint eigenlijk hetzelfde, met hetzelfde gitaarritme en dan die zeurstem van Mark. Het is mijn band niet. Ik vind alleen Water of love leuk, omdat het zo'n depri-ritme heeft en met zijn minimalisme qua muziek weer een mooi nummer wordt. Dit dingetje is niet slecht, maar het had ook gewoon niet gemaakt kunnen worden. 5
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Ik vind geen een nummer van DS echt slecht zo ook deze niet. Een 8 aan mijn kant voor dit nummer.
Ach het gitaartje kabbelt wel aardig, niks wat je niet al van een ander Dire Straits liedje kent.
Alleen die eerste minuut, bijna niet doorheen te komen. In totaal een 4.
Alleen die eerste minuut, bijna niet doorheen te komen. In totaal een 4.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ik moet zeggen, het zijn nu juist de wat minder bekende, vaak gedraaide plaatjes van hen die leuker worden, sommige van ze zijn zo uitgekauwd ondertussen. Voor deze dus een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik heb weinig tot niks met DS. Het is altijd hetzelfde en dus altijd saai en eentonig. Op Private Investigations na, want dat is gewoon een wereldnummer. Knopfler is technisch vast een waanzinnige gitarist, maar daar koop je weinig voor als je er niks mee doet. Een 3
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Dire straits – The man’s too strong
» *RTH* Dire Straits - On Every Street
» *RTH* Dire Straits - Money for nothing
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Dire Straits - Brothers in Arms
» *RTH* Dire Straits - On Every Street
» *RTH* Dire Straits - Money for nothing